Kirjoittaja Aihe: Raket 85, 2M.. motti  (Luettu 6642 kertaa)

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Raket 85, 2M.. motti
« : 02.10.2011 18:51 »
Onko kellään tietoa/kokemusta 2M.. sylinteristä? Lähinnä onko tuosta kisakoneeksi ja kannattaako edes yrittää saada asteisiin?
Vauhti pidentää aikaa!

Husse

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 36
Vs: Raket 85, 2M.. motti
« Vastaus #1 : 02.10.2011 20:27 »
Kaiketi ihan ok minikoneena, ei kuitenkaan omaa kokemusta asiasta.

tuomoeskelinen

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 97
    • anttieskelinenracing.net
Vs: Raket 85, 2M.. motti
« Vastaus #2 : 03.10.2011 08:23 »
Kaikki sylinterit ovat enemmän tai vähemmän yksilöitä. Itsellä on ollut ja on edelleenkin yksi tuollainen kone.

Pitäisi mennä aika helposti asteisiin / sääntöjen mukaiseksi yleensäkin. Tuollaisella voi hyvin ajaa kisaa sekä minissä että raketissa. Jos ei ihan karnevaalin voitosta, mutta sijoituksista nyt kuitenkin. Ei missään nimessä huono.

Kun juniori kasvaa kuskina, voi koneen vaihto olla tarpeen, mutta kyllä tuolla voi hyvin aloittaa. Keskittykää aluksi kuskiin ja runkoon...


jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: Raket 85, 2M.. motti
« Vastaus #3 : 03.10.2011 08:41 »
Kaikki sylinterit ovat enemmän tai vähemmän yksilöitä. Itsellä on ollut ja on edelleenkin yksi tuollainen kone.

Pitäisi mennä aika helposti asteisiin / sääntöjen mukaiseksi yleensäkin. Tuollaisella voi hyvin ajaa kisaa sekä minissä että raketissa. Jos ei ihan karnevaalin voitosta, mutta sijoituksista nyt kuitenkin. Ei missään nimessä huono.

Kun juniori kasvaa kuskina, voi koneen vaihto olla tarpeen, mutta kyllä tuolla voi hyvin aloittaa. Keskittykää aluksi kuskiin ja runkoon...



Hieno homma! Aloitellaan nyt ainakin tuolla sylkällä ja katsotaan sitten josko tarvitsee vaihtaa. Tosiaan on varmasti järkevämpi alkuun keskittyä kuskiin ja runkoon, sillä niillä on varmasti eniten vaikutusta kierrosaikoihin.
Vauhti pidentää aikaa!

lasselaakso1

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 291
  • Kotirata: Pippo
  • Moottorimerkki: X30
  • Runkomerkki: Mad-Croc
Vs: Raket 85, 2M.. motti
« Vastaus #4 : 03.10.2011 17:29 »
Meillä on toisena kisakoneena just tuo, ja saatiin kiertämään 12480rpm parhaimmillaan (ajettu pelkkää Raket-j:a). Myös vääntöä on hyvin. Tosin aina ei kierroksia tarvi hakea tappiinsa, kun enempi tarvitaan vääntöä radasta riippuen. Esim. Lavinnossa toimii erittäin hyvin. Yksilöitähän ne on kaikki, ja meillä ilmeisesti hyvä sellainen, koska hämeenlinnan "moottoriguru" kehui parhaaksi näkemäkseen tuon tyypin sylkäksi. Tää kone on ehkä noin 0,4s niitä ihan huippuja hitaampi, mutta hyvä kuski paikkaa sen ranteilla ::) Mutta joillakin radoilla saattaa olla erittäin nopeakin.

-LL-

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: Raket 85, 2M.. motti
« Vastaus #5 : 03.10.2011 18:01 »
Meillä on toisena kisakoneena just tuo, ja saatiin kiertämään 12480rpm parhaimmillaan (ajettu pelkkää Raket-j:a). Myös vääntöä on hyvin. Tosin aina ei kierroksia tarvi hakea tappiinsa, kun enempi tarvitaan vääntöä radasta riippuen. Esim. Lavinnossa toimii erittäin hyvin. Yksilöitähän ne on kaikki, ja meillä ilmeisesti hyvä sellainen, koska hämeenlinnan "moottoriguru" kehui parhaaksi näkemäkseen tuon tyypin sylkäksi. Tää kone on ehkä noin 0,4s niitä ihan huippuja hitaampi, mutta hyvä kuski paikkaa sen ranteilla ::) Mutta joillakin radoilla saattaa olla erittäin nopeakin.

-LL-

Hieno homma! Varsinkin kun tuo Lavinto on meidän kotirata :) Löytyy tosin toinen sylkkä jossa merkintä B... ja vähän kauempana ennen tuota B-kirjainta on 1. Mahtaako siis olla 1B... vai pelkästään B... - tiedä häntä? Myös tuosta koneesta olisi kiva kuulla jos jollain on kokemuksia, sillä näiltä sivuilta ei moisesta sylkästä löytynyt mitään tietoa!

Kiitos kuitenkin jo kaikille tuosta aiemmasta padasta antamista tiedoista. Tietää, että ainakin alkuun päästään.
Vauhti pidentää aikaa!

lasselaakso1

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 291
  • Kotirata: Pippo
  • Moottorimerkki: X30
  • Runkomerkki: Mad-Croc
Vs: Raket 85, 2M.. motti
« Vastaus #6 : 05.10.2011 16:56 »
Meillä on toisena kisakoneena just tuo, ja saatiin kiertämään 12480rpm parhaimmillaan (ajettu pelkkää Raket-j:a). Myös vääntöä on hyvin. Tosin aina ei kierroksia tarvi hakea tappiinsa, kun enempi tarvitaan vääntöä radasta riippuen. Esim. Lavinnossa toimii erittäin hyvin. Yksilöitähän ne on kaikki, ja meillä ilmeisesti hyvä sellainen, koska hämeenlinnan "moottoriguru" kehui parhaaksi näkemäkseen tuon tyypin sylkäksi. Tää kone on ehkä noin 0,4s niitä ihan huippuja hitaampi, mutta hyvä kuski paikkaa sen ranteilla ::) Mutta joillakin radoilla saattaa olla erittäin nopeakin.

-LL-

Hieno homma! Varsinkin kun tuo Lavinto on meidän kotirata :) Löytyy tosin toinen sylkkä jossa merkintä B... ja vähän kauempana ennen tuota B-kirjainta on 1. Mahtaako siis olla 1B... vai pelkästään B... - tiedä häntä? Myös tuosta koneesta olisi kiva kuulla jos jollain on kokemuksia, sillä näiltä sivuilta ei moisesta sylkästä löytynyt mitään tietoa!

Kiitos kuitenkin jo kaikille tuosta aiemmasta padasta antamista tiedoista. Tietää, että ainakin alkuun päästään.

Kokeile Lavintoon 10/75 tai 10/76 välitystä, meillä toimii ilman prikkaa noilla ratastuksilla.

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: Raket 85, 2M.. motti
« Vastaus #7 : 09.10.2011 08:31 »
Meillä on toisena kisakoneena just tuo, ja saatiin kiertämään 12480rpm parhaimmillaan (ajettu pelkkää Raket-j:a). Myös vääntöä on hyvin. Tosin aina ei kierroksia tarvi hakea tappiinsa, kun enempi tarvitaan vääntöä radasta riippuen. Esim. Lavinnossa toimii erittäin hyvin. Yksilöitähän ne on kaikki, ja meillä ilmeisesti hyvä sellainen, koska hämeenlinnan "moottoriguru" kehui parhaaksi näkemäkseen tuon tyypin sylkäksi. Tää kone on ehkä noin 0,4s niitä ihan huippuja hitaampi, mutta hyvä kuski paikkaa sen ranteilla ::) Mutta joillakin radoilla saattaa olla erittäin nopeakin.

-LL-

Kiitos vinkistä :) Ollaan harjoiteltu toistaiseksi 11/75,77,79-83 rattailla. Huomattu, että parhaimmat kierrosajat tulevat pienemmällä rattaalla, joten taitaa tosiaan olla vääntökone.

Hieno homma! Varsinkin kun tuo Lavinto on meidän kotirata :) Löytyy tosin toinen sylkkä jossa merkintä B... ja vähän kauempana ennen tuota B-kirjainta on 1. Mahtaako siis olla 1B... vai pelkästään B... - tiedä häntä? Myös tuosta koneesta olisi kiva kuulla jos jollain on kokemuksia, sillä näiltä sivuilta ei moisesta sylkästä löytynyt mitään tietoa!

Kiitos kuitenkin jo kaikille tuosta aiemmasta padasta antamista tiedoista. Tietää, että ainakin alkuun päästään.

Kokeile Lavintoon 10/75 tai 10/76 välitystä, meillä toimii ilman prikkaa noilla ratastuksilla.
Vauhti pidentää aikaa!


 

Team Laine Verkkokauppa