Kirjoittaja Aihe: Biland sa250  (Luettu 9669 kertaa)

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Biland sa250
« : 09.11.2011 12:39 »
Mistään mitään tietämättä ja mistään löytämättä kyselisin yleisesti tuosta koneesta.

Minkälainen huollon tarve moisella?
Osien saanti mistäpäin?
Kilpaluokat?
Hinta?
 Ja ihan yleistä tietoa saa laittaa tännepäin.
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Biland sa250
« Vastaus #1 : 09.11.2011 13:04 »
Bilandin valmistus on lopetettu, tästä syystä vara-osien saanti on heikohko jotain löytyy lähinnä briteistä, moottorilla sai ajaa TAG250 luokassa, ensikesän luokista ei ole tietoa.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Biland sa250
« Vastaus #2 : 09.11.2011 13:26 »
Jakohihnaongelmia tuossa myöskin on, pitää vaihtaa kohtuullisen usein. En myöskään ymmärrä miksi kartingmoottorissa pitäisi olla kaksi sylinteriä. Hanki ennemmin Swissauto SA250 tai XR50.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2011 13:29 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Biland sa250
« Vastaus #3 : 09.11.2011 17:42 »
Mitäs mukavuuksia tuon swissauto 250 mukana tulee verrattuna tuohon bilandiin.
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Biland sa250
« Vastaus #4 : 09.11.2011 17:45 »
Vähän enemmän tehoa, mutta mukana tulee enemmän ongelmia ja vikoja. Noista on mennyt aika paljon kansia ja moottoririkkojakin on tapahtunut. Oliko sulla tarkoitus ajaa TAG tm. harrastesarjaa?

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Biland sa250
« Vastaus #5 : 09.11.2011 20:34 »
Saattaa olla. Edellyttää ettei näitä "muutamia muuttujia" tule tätä vauhtia kun nyt...
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

JH2003

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 133
Vs: Biland sa250
« Vastaus #6 : 10.11.2011 11:51 »
SA250 kulkee hyvin mutta melkein jokaisella TAG250 suomensarjaan osallistuneella kuljettajalla oli viime kesänä jonkin sortin konerikko. XR50 on varmaan kestävin ja nopein vaihtoehto.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Biland sa250
« Vastaus #7 : 10.11.2011 12:40 »
Mites muuten tuo XR50; kestää kyllä varmasti hyvin ja kulkee riittävästi jos ei jo liikaakin kun toimii. Mutta käykö tuo kaikilla kuten pitää? Kaksi tapausta on ollut joilla on ollut jonkinlaista rökellysongelmaa. Toisen tiedän hyvinkin kun olen sitä yrittänyt saada kulkemaan; empii suoran jälkeen kiidytyksess kuin loppuisi bensa eikä meinaa vetää tasaisesti. Pahmillaan saattaa sammua jos pitää vaan tallan pohjassa. Bensapumppu toimii ja kaasutinta on kovasti säädelty, tosin wanhasta bingistä nyt en oikein ymmärrä tarpeeksi, jotta voisin sanoa varmaksi onko se OK.
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Biland sa250
« Vastaus #8 : 10.11.2011 13:55 »
Mites muuten tuo XR50; kestää kyllä varmasti hyvin ja kulkee riittävästi jos ei jo liikaakin kun toimii. Mutta käykö tuo kaikilla kuten pitää? Kaksi tapausta on ollut joilla on ollut jonkinlaista rökellysongelmaa. Toisen tiedän hyvinkin kun olen sitä yrittänyt saada kulkemaan; empii suoran jälkeen kiidytyksess kuin loppuisi bensa eikä meinaa vetää tasaisesti. Pahmillaan saattaa sammua jos pitää vaan tallan pohjassa. Bensapumppu toimii ja kaasutinta on kovasti säädelty, tosin wanhasta bingistä nyt en oikein ymmärrä tarpeeksi, jotta voisin sanoa varmaksi onko se OK.
Tuo kuulostaa tosiaan siltä että ongelma on kaasarissa, joten ensimmäisenä kannattaisi kokeilla jotain muuta kaasaria.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Biland sa250
« Vastaus #9 : 10.11.2011 14:30 »
Mites muuten tuo XR50; kestää kyllä varmasti hyvin ja kulkee riittävästi jos ei jo liikaakin kun toimii. Mutta käykö tuo kaikilla kuten pitää? Kaksi tapausta on ollut joilla on ollut jonkinlaista rökellysongelmaa. Toisen tiedän hyvinkin kun olen sitä yrittänyt saada kulkemaan; empii suoran jälkeen kiidytyksess kuin loppuisi bensa eikä meinaa vetää tasaisesti. Pahmillaan saattaa sammua jos pitää vaan tallan pohjassa. Bensapumppu toimii ja kaasutinta on kovasti säädelty, tosin wanhasta bingistä nyt en oikein ymmärrä tarpeeksi, jotta voisin sanoa varmaksi onko se OK.

Omakohtaisia kokemuksia Aixro + Bing-paketista jo 5 kesän ajalta ja toimii kuin junan vessa, erona näihin ongelma tapauksiin on se että en ole säätänyt kaasarista kuin tyhjäkäyntiruuvia.

Ongelmat on johtuneet pääsääntöisesti väärästä bensanpinnasta uimurissa jonka takia kaasari tulvii yli (varsinkin YSN kaasutin) toimivin ratkaisu tähän on ollut bensan säätäminen oikealle tasolle uimurista + paluukierron rakentaminen kerääjäsäiliöstä tankkiin.



make1

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Biland sa250
« Vastaus #10 : 17.04.2013 22:10 »
Bilandia valmistetaan edelleen uudet versiot 35hp ja kaikkia osia saa Walter Marti www.martimotorsport.ch ;)


 

Team Laine Verkkokauppa