Kirjoittaja Aihe: 2012 TAG sarjat  (Luettu 82828 kertaa)

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #60 : 24.11.2011 23:34 »
Englantilainen lähtötapa ei muuten ole arvottu, vaan kaikki kuskit saa siinä keskimäärin saman arvoiset lähtöpaikat xx määrän lähtöjen sisällä. (sille on ihan kaavakin jolla tuo lasketaan)

Olen muuten useeseenkin otteeseen koittanut saada ihan kokemusmielessä wanhan LeMans tyyppisen juoksulähdön johonkin pitempään kisaan. (esim 25-30 lap min) Autot lähtösuoralle vinoparkkiin aika-ajon mukaisesti ja kuskit vaikka 100m päähän riviin. Lippulähtö, josta alkaa reipas juoksukamppikonttaus kohti omaa kalustoa. Huonotuurisemmat saattavat joutua ylittämään useammankin rengasvallin ennenkuin oma kalusto on persuksen alla. Visiiri saa olla juostessa auki, jottei mökki huurru liiaksi.
Vihdissä kannattaa erityisesti tsempata aika-ajoissa, koska sijalta 10 taaksepäin autot voivat olla valuneet ties minne.  :D

Uskon että tällä tavalla saadaan hommaan myös katsojia, ja voidaan päästä teeveeseenkin. (hauskat kotivideot)

Tähän hommaan voisin ranteeni raahatakkin.  ;)
Homman Pitää Olla Hauskaa

spetz

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 320
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #61 : 25.11.2011 02:01 »
Tuossa lemans jutussa olis vielä jopa sellainen suola että jos omaat nopeet kintut ja tiedät että kaverin auto on nopeampi niiiiiiin...  ;D

Sigfrid

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 280
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #62 : 25.11.2011 08:58 »
Joo hyvä idea toi le mans,
Ne kenen auto ei lähde napista käyntiin niin kantaa satartterinsa siinä lähtöjuoksussa autolle.

Tulospalvelusta sen veran että vastaavanlainen ohjelma on myös tag sarjan käytössä mutta mutta,
yksi inhimillinen moka matkalla ja homma alkoi takkuamaan.

JH2003

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 133
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #63 : 25.11.2011 14:43 »
Tulospalvelusta sen veran että vastaavanlainen ohjelma on myös tag sarjan käytössä mutta mutta,
yksi inhimillinen moka matkalla ja homma alkoi takkuamaan.

Löytyykö tämän kesän kahinoista päivitettyä pistetaulukkoa mistään (TAG125 ja TAG250)?

Sigfrid

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 280
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #64 : 25.11.2011 16:19 »
Tässä ketjussa on aiemmin liitteenä 125 luokan tilanne, sitä en tiedä kuinka tarkka se on.
250 luokasta ei näyttäis olevan sarjan sivuillakaan

FinnDrive

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 158
    • http://www.finndrive.com
2012 TAG sarjat
« Vastaus #65 : 25.11.2011 16:30 »
Vuoden 2011 kaikkien kilpailuiden tulokset ja pistataulukko löytyy osoiteesta http://www.ninar.fi/10
joka kerta jotain uutta...

SeppoS

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 123
    • http://www.nixuracingteam.net
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #66 : 25.11.2011 19:27 »
Joo, Le Mans -tyyppiset lähdöt hyvä idea.  ;D

Entä jos pistetään se samalla lisänä kolmimiehiseksi joukkuekisaksi, vaikkapa 3-5 erää päivässä kukin vaikka 1 h kesto, kukin kuski ajaa 6 kierrosta.
Team voisi ajaa jokainen omalla autolla tai yhteisellä. Vaihdot juosten esim. Vihdissä katsomon ali, lähetys läppäämällä seuraavaa kuljettajaa selkään.
Samalla autolla ajavat työntäisivät auton lähtöpaikalle (noille useammalla autolla ajaville voisi pistää pitemmän juoksumatkan).
Team-kertakisan nimeksi vaikkapa Open World Team TAG Championship (onhan niille poksujenkin metsätäjille oltava jotain ;))

Pyrkimyksenä samanlaiseen hurmokselliseen tunnelmaan (katso S.Pensala henkseleissä ja vyölaukussa, wtf?)
Coppa De Campioni 1 Finland
http://www.youtube.com/watch?v=IWJSg4SIQAM&feature=related
Jätetään nuo julkiskuskit vain pois, ovat vain jaloissa, ei lasketaan S.Pensalaakaan radalle samasta syystä ;) Sorry, Sami oli pakko, olet sä sen verran v..t vuosien varrella...
Ehkä tuollaisella tapahtumalla voitaisin pyrkiä mtv3:n uutiskevennykseen ;)

No, kukaan ei tulisi Raulin tiimiin kun niitten auto olisi kuitenkin ruohikolla parin kierroksen jälkeen ;)

Mutta...

Minusta kaiken kuitenkin päättävät itse harrastajat, Rauli/Seppo H. voisi väsätä kyselyn päätöksille pohjaksi, mitä harrastajat oikein haluavat...
Eihän sitä tiedä, että jos kaikki muut ovat täysin tyytyväisiä nykyiseen menoon? Paitsi Markku, joka joutuu ruostuttamaan rantetaan ;) Ja minä, joka joutuu ostelemaan kahden merkkisiä renkaita.
Jos Rauli tuollaisen tekaisee, Seppo H. voisi vaikkapa tarkistaa että siellä on tarvittavat kysymyset oikeinlaisessa ;) muodossa


astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #67 : 25.11.2011 21:04 »
Astro loi varsinaisen muna-kana pohdiskelun kun sanoi, että älkää salliko monimerkkirenkaita
Lainaus
Silti sarjaan ei tullut juuri kuskeja, koska fosarit eivät halunneet ostaa yhtä ylimääräistä rengassarjaa. itse esim silloin aika tuoreena tiiminä harkitsimme KSS:ään osallistumista, mutta pääpaino oli kuitenkin fosarisarjalla, eikä viitsitty sitten ostaa yhtä sarjaa renkaita jonkun kilpasarjamme ulkopuolisen yksittäisen kisan takia

Jees, se mun pointti olikin oikeastaan vasta se seuraava kappale, eli sittenkin kun sarjaan sai mennä useammalla eri renkaalla, ei sinne viitsinyt mennä, kun tiesi, että muilla on puoli sekkaa nopeampi auto pelkän renkaan takia. Eli ei auttanu monimerkkirengaskaan saamaan meitä mukaan.

Ymmärrän kyllä ajatuksesi ja tavoite on hyvä - mitä enemmän kuskeja, sitä parempi. Pelkään vain, että monimerkkirengas aiheuttaa enemmän päänvaivaa ja kuluja kun pitää testata useita renkaita eri radoilla (jos ne kerran on lähes yhtä nopeat oikeasti), mutta ei tuo lisää kuskeja.

Raket120:ssä on nyt ollut sama rengas kaikissa sarjoissa viimeiset pari vuotta, mutta vierailujen määrä ei sittenkään ole niin merkittävästi lisääntynyt kuin mitä etukäteen ajateltiin. Tyypillisesti ne jotka vaivautuvat vierailemaan muissa sarjoissa ainakin raket120-puolella on nimenomaan niitä innokkaimpia harrastajia, joille sillä pärjäämiselläkin on vähän väliä. Ne "vähemmän tosissaan" ajelijat yleensä jaksaa just vetää sen yhden sarjan kokonaan, jos sitäkään.

Noille "tosissaan ajaville" monimerkkirenkaasta on vaan haittaa, kun ei ole testitietoa siitä, että mitkä renkaat kannattaa ostaa vierailukisaan. Kauppiailta ei varmaan tule mieleen kysyä, kun niiden olettaa myyvän omaa rengastaan.

Mutta tämä tosiaan vain meikäläisen 0.02 euroa ja perustuu vain omiin kokemuksiini. Mä en oo taggia ajanut, ja voi hyvin olla, että monimerkkirengas siellä toimii.


1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #68 : 28.11.2011 10:28 »
..en olis millään halunnut puuttua tähän ketjuun, mutta kun nyt toi SeppoS perkules naaras taas mut esille, niin kai on sit pakko... :-[

Tää Coppahan on Suomex mestareiden kisa ja idis tähän aikoinaan tuli Italiasta, jossa vedettiin Coppa de Campoini skabat joka kevät Jesolossa... ;)  me vähän säädettiin formaattia kavereiden kanssa uusiks ja tarkoituksena oli vetää noita joka talvi, mutta tuli muita tärkeämpiä projekteja vastaan...no palkinnot oli ainakin hyvät ;D

Jos te meinaatte saada julkisuutta, niin julkkiskuskit mukaan vaan...ja Seppo en olis tullutkaan mukaan tuohon sun formaattiin, jossa vaihdot suoritetaan juosten :-\
ja mitä v...t:hen tulee, niin olen aina pyrkinyt maksamaan potut pottuina ja velkaa en ole jäänyt näiltä osin...enkä jää ;) (olen kerran ollut mekatsujenkisoissa Porissa ja meinas noutaja tulla...en muista juostiinko rata ympäri vai vedettiinko fillarilla, mutta rankkaa oli.. :-[)

Jos jonkkaaminen on ohjelmassa, niin voin harkita asiaa ;D

Tossa ekassa Copassa 1994 meillä oli oikein savukoneet ja kaikki...ja ne meni jumiin...sitten kaikilla oli pirun mukavaa ::)

Renkaista sen verran, että liukkaampi gummi vaati kuskilta aina enempi ranteita, on kevyempi ajaa, ei rasita kuskia, runkoa, eikä kukkaroa, niin paljon kuin pehmeä..näin se vaan on ;)
Kandee katto myös näissä painavissa luokissa vähän tuon renkaan rakennetta, jos on kovin löysä sivuista, niin en suosittelisi sellaista autoon joissa massaa on paljon...vaikeita ajettavia, eikä ne kestä rallicrossia :D

.. MKR...sun kerhopoksu on nyt mun palkintokaapissa...tuu hakeen omas pois 8) Ei kerrota kellekkään, että jäit kakkoseks ::)

Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #69 : 28.11.2011 18:28 »
.. MKR...sun kerhopoksu on nyt mun palkintokaapissa...tuu hakeen omas pois 8) Ei kerrota kellekkään, että jäit kakkoseks ::)

Joo, täytyy tulla hakeen mahdollisimman nopeesti ennenkuin joku näkee että mä tulin vaan kakkoseks !!
 ;)  ;D
Kiitos etukäteen sen poksun kärräämisestä juhlatiloista talteen. (kulki ihan pumppukärryillä kuitenkin...   :P )
Homman Pitää Olla Hauskaa

1104

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
  • Mäntäohjattu
    • TSP
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #70 : 29.11.2011 09:07 »
Kiitos etukäteen sen poksun kärräämisestä juhlatiloista talteen. (kulki ihan pumppukärryillä kuitenkin...   :P )

..omalla taksilla poksu kulki...poksut kun pitää olla miehen mittasia nykyään... ;D
Dille dong!! Kaikkien kytkinten isä Mr tönäri ;D

huihaiko

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #71 : 07.12.2011 23:54 »
 :o moni hyvä luokka on tapettu rengas säännöillä. en itse ole valmis lähtemään sellaiseen sarjaan harrastajana 3 settii per kisat... Pikkasen vois miettii egolokisuutta.
erot löytyy huonommallakin pidolla... Yleensä huonot kuskit valittavat pidon puutetta.

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #72 : 08.12.2011 06:27 »
Oletko ymmärtänyt keskustelun asioita oikein?

Kisoissa ollaan käytetty ja varmasti tullaan käyttämään vain yhtä settiä/kisa!!

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #73 : 08.12.2011 15:35 »
ja käytännössä LeopardCup:issa SL6:set kestää 2-3 kisapäivää. (iltakisat = vähemmän ajamista)

TAG:issa yhdellä Maxxis SLR rengassetillä voi ajaa yhden kisapäivän ja nippanappa vielä iltakisan päälle.
Jokatapauksessa kaksi iltakisaa menee hienosti. Käytetyillä SLR:llä tosin häviää aika-ajoissa uusille sen 0.3-0.5sek, mutta kuski ottaa oman paikkansa finaaleissa takaisin. (välillä mukavempikin lähteä sieltä taaempaa, koska silloin pääsee ohittelemaan  :D )
Jos rengas ei tätä kestä niin tällöin petrattavaa löytyy autosta, paineista tai ajotavasta.
Tietysti ne jotka haluaa panostaa vetää uutta gummia joka kisaan, mutta kesken kisanhan ei saa uutta settiä edes ottaa käyttöön.
Homman Pitää Olla Hauskaa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #74 : 08.12.2011 17:42 »
Joo, mutta kuten sanottua, niin pakko ei ole. Renkaat kestää hyvin esim kaksi iltakisaa.
Suurin syy miksi osa porukasta vetää uusia gummeja joka kisaan on aika-ajon 4 ekaa kierrosta.
Kahdessa finaalissa eron saa kuitenkin kurottua takas kiinni. Jossain tapauksissa jo ekan finaalin ekoilla kierroksilla.
 
Homman Pitää Olla Hauskaa

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #75 : 08.12.2011 18:56 »
Onko järjestävä taho tullut mihinkään tulokseen minkälaisella konseptilla lähdetään ens kauteen?
-renkaat?
-Kisakalenteri?
-painot?

Onko järjestäjä sama, kuin ennen?

Ihan vain kyselen ilman suurempia kiihkoiluja :)


Ps. vuonna 2007 1. kisassa 27 kuskia ja 4.kisassa 32 kuskia. Kaksi eri rengasmerkkiä oli sallittu. Järjestäjällä oli omat nettisivut keskustelupalstoineen. Oi niitä aikoja.. :)




olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #76 : 08.12.2011 20:58 »
Mihin Jarnon kirjoitukset ja linkit katosi????

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #77 : 09.12.2011 09:26 »
Tässä mun profiilissa on jotain häikkää välillä kun tekstini katoaa (sensuuri?)

No, otetaan uusiksi. Siis vuonna 2006 1. kisassa oli mukana 40 autoa
ja keskimäärinkin yli 30 per kisa (ok, nelarit samassa lähdössä). Kaksi rengasmerkkiä (Vega ja Continental)
Kisoja oli 4 + extra race Lahden modifioidulla radalla. (että otti päähän kun en päässyt mukaan).
Mukana mm. Turbo Laaksonen, T. Joronen, J. Fokin etc. Ja tietysti myös Remes ja Ryynänen.
Hyvinkään SalamaParooni mestaroi R120 luokan voittoon Sairaan Nopeet. Oi niitä aikoja:

http://www.finndrive.com/tag2006/pisteet4_4.htm
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=171697
http://www.finndrive.com/index_2006.htm
http://www.finndrive.com/2007/

Minusta nyt olisi mahdollisuus nostaa pikku viilauksella TAG sarja samanlaiseen kukoistukseen vuonna 2012.
Kiinnostusta tuntuu olevan...
« Viimeksi muokattu: 09.12.2011 09:40 kirjoittanut Jarno_71 »

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #78 : 09.12.2011 09:32 »
Joo, mutta kuten sanottua, niin pakko ei ole. Renkaat kestää hyvin esim kaksi iltakisaa.
Suurin syy miksi osa porukasta vetää uusia gummeja joka kisaan on aika-ajon 4 ekaa kierrosta.
Kahdessa finaalissa eron saa kuitenkin kurottua takas kiinni. Jossain tapauksissa jo ekan finaalin ekoilla kierroksilla.
 

Tähän jo viittasin aiemmin. TAG sarjasta löytyy kavereita jotka vetää tolkuttoman kovaa
vanhoillakin kumeilla kun ranteet pelaa. Aika-ajossa ehkä antavat vähän tasoitusta, mutta erissä ottavat
takaisin 5-10 sijaa heti ekojen kierrosten (mutkien) aikana. Ei oo ollut kerta eikä kaksi kun olen
lähtenyt tiimikaverini vierestä erään ja kun lippu on heilunut on hän kadonnut jonnekin...
Ja kas, hetken päästä olen huomannut, että hän vetää aivan kärjessä.

mjkh

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 30
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #79 : 09.12.2011 13:10 »
Contilla ja Vegalla ainakin pystyi hyvin ajaa samoissa lähdöissä vaikka renkaat oli ihan eri tyyppiset. Aika-ajoissa Vegoilla ei ollut mitää asiaa kärkeen, mutta finaalissa alkoi conti olla... no... finaalissa. Varsinkin jos ajoi ylipainoista nelaria. Conteilla pystyi ajamaan hikisesti sen yhden kisan ja Vegalla periaatteessa enemmän.
Mika Hirvonen

bogger

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 121
  • Artkart varikkokärryt
    • ArtKart kart trolleys
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #80 : 22.02.2012 17:50 »
Omasta mielestä helpoin tapa saada osallistujia lisää näihin kisoihin on yrittää pitää kustannukset mahdollisimman alhaisina, kyllä köyhät ne täällä rutisee ::) Jatkuvat hintojen nousut ihan joka paikassa alkaa jo karsimaan näitä huvituksia ainakin omalta kohdalta enkä mielestäni ole edes kovin huono tuloinen..
Omalla kohdalla kymppi sinne ja toinen tänne onkin äkkiä +400 euroa per kisa kun täältä keski suomesta lähtee liikenteeseen.

Mielestäni rengas voisi olla kaikilla sama. Mallia kestävä ja edullinen. Ja mielellään sama monena vuonna peräkkäin. Esim sadekelin renkaita ei millään viitsisi ostaa joka vuosi erilaisia parin kilpailun takia. Sallitaanko ympärivuotiset sadegummit?
Taitaa asia olla kuitenkin niin että porukka ostaa sen renkaan millä kärki ajaa. Ei ainakaan tarvitse syyttää rengasta jos auto ei kulje.

Toinen asia mikä mielestäni mahdollistaisi aktiivisempaa osallistumista olisi kilpailujen sijoittuminen pääasiassa viikonlopuille. Suurin osa tästä TAG porukasta lienee työssäkäyvää porukkaa ja ainakin omalla kohdalla on usein sula mahdottomuus olla pari päivää poissa töistä yhden arkipäivänä järjestetyn iltakisan vuoksi.

Ratoja ehdottomasti lisää kalenteriin, esim täällä lievestuoreella saa välillä ajella kirjaimellisesti ihan omassa rauhassa viikonloppuisin. Omin silmin katsottuna menneinä kesinä olisi ollut tilaa järjestää vaikka muutama kpl kilpailuja kyseisellä radalla. Korjatkoon herra haverinen tätä jos olen tyystin väärässä...

Tässä oli hieman meikäläisen mietteitä, mielenkiinnolla odotellessa kautta 2012
« Viimeksi muokattu: 22.02.2012 17:52 kirjoittanut bogger »
ArtKart varikkokärryt / ArtKart kart trolleys: www.artkart.fi

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #81 : 27.02.2012 21:15 »
Mistä tää tänne on pölähtäny  :)
Menny multa ohi.

Ihan hyviä pointteja. Tolla iltakisalla on ollu varmaan perusajatus se, että se olisi helppoa ja edullista. Ei tosiaan kyllä palvele kauempaa tulevia.
Voishan ne tosiaan olla vaan vkloppusin.
Se että kaikissa tag-luokissa olisi sama rengas on sula mahdottomuus kaupallisista syistä, mutta se, et TAG-suomensarjaa saisi ajaa kaikilla TAG-luokkien renkailla parantaisi tilanne.
--> niille jotka haluaa ajaa tutuilla ja totutuilla renkailla olisi matalampi kynnys tullaa testaamaan TAG-suomensarjan tunnelmaa.
---> Ne jotka haluaa panostaa valkatkoon sitte ne renkaat jotka omasta mielestään on parhaimmat.

Lappeenranta pitäisi ottaa mukaan kalenteriin. Mukava rata ajaa ja siellä suunnalla on paljon kuskeja.

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #82 : 27.02.2012 21:21 »
Nii ja se "testikilpailu"(tarkoitan kisaa jossa olis sallittuina renkaina Maxxis,Mojo ja Vega) olis hyvä ja siitä tulikin mieleen, että Porin kevätpäräys olisi hyvä paikka tälle testikisalle. Rotaxin sijaan ajettaisiin TAG-luokka.

Nyt vaan päräyksen ja suomensarjan järjestäjät puhelimet kouraan ja sopimaan tällanen kisa!

Ei huono idea. Eihän ??? ;)

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #83 : 07.03.2012 16:45 »
STTkin poisti näköjään oman kommentin ja samalla ehdotuksensa. Mä poistin sen äänestyksen joka ei kiinnostusta herättäny.

Taitaa olla kiinnostukset aika finaalissa kaikinpuolin...

Tarkoitus oli herättää, niin keskustelua kuin mielenkiintoa TAG-sarjaan.

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #84 : 07.03.2012 17:29 »
Ideasi oli ihan hyvä O-P! Jonkinlainen rengastesti olisi ihan mielenkiintoinen.
Toivottavasti saamme tietoa ensi kesän
sarjoista pian, sillä kevät ja kauden alku on jo ihan lähellä!  8)
Tiedottamisella on iso merkitys sille kuinka kiinnostunutta porukka touhusta on.

Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #85 : 07.03.2012 18:43 »
En tiedä, onko Tag- porukalla jäänyt huomaamatta yleinen kehityssuunta, että ollaan menossa yksityyppimoottoreihin, renkaisiin ja jopa runkoihin.

Jos kustannuksia halutaan pitää kurissa, on se ainoa ratkaisu. Kannattaa käydä katsomassa CIK:n sivuja, he keskustelevat moottoreista kaudelle 2013. Tähän menevät myös KF-luokat, tuskin harrastajaluokan kannattaa yrittää toiseen suuntaan.

Ja tuskin kai sentään kevätpäräyksessä Rotaxeja korvataan Tagilla, ei kai järjestäjä halua luokkaan huomattavasti vähemmän kilpailijoita?

Kaiken kaikkiaan, vähemmän luokkia, vähemmän kisoja, enemmän kilpailijoita. Ehkä nyt on menossa ylimenokausi, parhaat jäävät.

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #86 : 07.03.2012 20:31 »
Hyvä! Keskustelua :)

Kerro nyt sitten miksi Rotax-kuskit jäisi pois päräyksestä, jos siel olisikin TAG-luokka. Sama syyhän varmaan pätee miksi ne ei ole TAG-kisoissa.

Mä keksin vain yhden syyn.
-Paino +7kg

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #87 : 07.03.2012 21:17 »
Jos ajettaisiin Rotaxin sijaan Päräyksessä vain TAG, mihin Rotax junnut laitettaisiin?
Toinen juttu on,että minusta TAG pitäisi ajaa yhdellä renkaalla ja loogisin olisi silloin RMC: n rengas, jolle on eniten käyttäjiä kauden aikana.  :)
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #88 : 07.03.2012 23:01 »
Hei kaverit, oikeesti.
Nyt hieman ajatusta ja järkeä mukaan, sekä myös toimintaa leukojen louskutuksen sijasta. (aidan takaa on aina hyvä huudella)

Ehdotelkaa ihmeessä kehitysideoita, mutta muistakaa pari perusasiaa:

- TAG Suomensarjan järjestää kaupallinen taho. (tätä sarjaa ei kattojärjestöt tms tue)
- Iso osa kilpailun järjestämiseen kuluvasta hillosta tulee rengasmyynnistä. Esim Mojo/Vega on mahdollinen, mutta vain ko maahantuojan "sponssauksella".
- Pitkänmatkan kisoissa järjestäjän kustannukset kasvaa. Paikallisten rataylläpitäjien tuettava asiaa koska toimihenkilöiden roudaaminen/majoittaminen maksaa.
- TAG Suomensarjan järjestävällä taholla myös SM-sarjan kilpatoimintaa, joten ei onnistune samaan aikaan pyörittämään SM toimitaa ja kisajärjestelyitä.

Jos olen oikein käsittänyt niin sarjan pyörittäminen ei ole toistaiseksi ollut kannattavaa. Otetaan Mojo/Vega mukaan ja meillä ei ole enää sarjaa lainkaan, paitsi jos Mojo/Vega maahantuojat pulittavat menetetyn tuoton rengasmyyynnistä. Ketä selvittää ko maahantuojilta? Olpe? DSMarko?
Vaihtoehtoisesti: Paljonko saa osallistumismaksut nousta jos rengas on vapaa? Brikkari/Maxxis/Vega/Mojo/LeCont

Olettehan ymmärtäneet että maksamalla osallistumismaksun sekä ostamalla renkaat, te kuskit pidätte sarjan hengissä ja olemassa. (Olpekin on valitettavan vähän käynnyt siellä ajamassa...)

Toistaiseksi rataylläpitäjät ovat halunneet rahaa radan käytöstä. Ketä selvittää saadaanko esim lappeenrannan rata käyttöön (ilmaiseksi) ja saadaanko sieltä talkoohenkiset lippumiehet? Vaihtoehtoisesti: Paljonko kärsii kisaajilta pyytää kovempaa osallistumismaksua "kaukokisoista"?
Kehitysideat pitäisi olla ennemmin niin että miten saadaan lisää niitä osallistumismaksun maksajia sekä renkaanostajia enemmän jotta saadaan aikaan parempia kisoja, useammalle radalle ja vielä parempia palkintoja sekä edullisemmat osallistumismaksut? Kultakaivosta ei järjestäjä tästä hommasta hae, vaan kyseessä on enemmän rakkautta lajiin, mutta kovin pitkään ei kellään rahkeet riitä taloudellisesti....
Ja kuten Nysse totesi, niin CIK:issä asti on todettu että mitä enemmän mukana on muuttujia, niin sen kalliimmaksi homma menee.

P.S. TAG Suomensarjan kilpailupäivämäärät julkaistaan piakkoin.
Tiedotusta sekä kommentointia myös Facebookissa.
« Viimeksi muokattu: 07.03.2012 23:31 kirjoittanut MKR »
Homman Pitää Olla Hauskaa

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: 2012 TAG sarjat
« Vastaus #89 : 08.03.2012 06:21 »
Vähä outoo. Odotetaan/pyydetään ideoita. Sitten, kun niitä annetaan niin sit tulee paskaa niskaan.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2012 07:44 kirjoittanut olpe78 »


 

Team Laine Verkkokauppa