Kirjoittaja Aihe: Raket 120 suoravetoiseksi?  (Luettu 4414 kertaa)

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Raket 120 suoravetoiseksi?
« : 24.03.2012 16:14 »
Moro,

Eikös tuo Raket 120:n saa suoravetoiseksi vaihtamalla vapaakytminen tilalle eturattaan kampiakselin päähän kiinni - aivan kuten Raket 85 toimii suoravetoisena? En oikeasti jaksa enää tapella startterien kanssa, joten teen tuosta pelistä suoravetoisen. Tiputan samalla kesällä pari ylimääräistä kiloa kun itse työntelen käyntiin.
Vauhti pidentää aikaa!

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Raket 120 suoravetoiseksi?
« Vastaus #1 : 25.03.2012 09:42 »
Ratas tai sen sovite pitäisi tehdä itse. Hitsaa kytkinkello jumiin? Jos rupeaa harmittamaan niin uudet osat ei hirveitä maksa, varmaan joku 150€ yhteensä.
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: Raket 120 suoravetoiseksi?
« Vastaus #2 : 25.03.2012 10:30 »
Se hieno brittiläinen tehdastekoinen startteri maksaa kai reilun 200 Tk- kartingissa. Voi pudota vähän yli kaksi kiloa, jos kesän raksua työntelet.

Sehän on vaan plussaa, kunhan ei käy niin, että joltain muulta putoaa kilot, kun työntelee sua ( joka esim mulle olisi myös pelkkää plussaa ).

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: Raket 120 suoravetoiseksi?
« Vastaus #3 : 25.03.2012 18:49 »
Se hieno brittiläinen tehdastekoinen startteri maksaa kai reilun 200 Tk- kartingissa. Voi pudota vähän yli kaksi kiloa, jos kesän raksua työntelet.

Sehän on vaan plussaa, kunhan ei käy niin, että joltain muulta putoaa kilot, kun työntelee sua ( joka esim mulle olisi myös pelkkää plussaa ).


Hiukan kun rauhoituin, niin maltoin taas palata startterin rakentelun pariin. Hylkäsin tuon uuden projektin, jonka piti toimia releen kanssa ilman solenoidia ja aloin rakentelemaan vanhempaa projektiani. Sain kuin sainkin tuon toimimaan kun mielestäni ylimitoitin akulta tulevien johtojen koon - ehkäpä tuossa vanhassa projektissa olikin vain vikana liian ohkasen johdot.

Nyt ei siis tarvitsekaan työnnellä kesällä autoa, joten lenkille ja salaattia napaan :/
Vauhti pidentää aikaa!


 

Team Laine Verkkokauppa