KAIKKI CADET- JA MINIKUSKITKIN TERVETULLEITA MONAKOON!
La-Su 19.-20.5.
Sastamalan (ent, Vammala) Monakossa kilpailevat kansallisen kisan yhteydessä myös minit ja cadetit koko Suomesta!
Huomatkaa, että ti 15.5. päättyy ilmoittautumisaika Sastamalan Monakoon, jossa ajetaan perinteinen Tuplakisa.
Mukaan on nyt maanantain vaihtuessa tiistaiksi ilmoittautunut jo toistasataa kuskia, mutta kyllä myös cadet ja miniluokkiin vielä hyvin sopii!
mukana myös harrastajien luokat: Cadet lauantaina ja Mini sunnuntainahopi hopi mukaan ajamaan
https://kiti.akk-motorsport.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=1&VID=default&SID=819202549545061&A=open%3akiti%3ac8%3a325235%2cset%3asession.l9%3ac8%2cset%3asession.t9%3a325235&S=2&C=46705mukana onkin jo eri alueiden cadet- ja minikuskeja, joten sekaan vaan rohkeasti!
Monakon Mattikin tuolla kuulutellut asiaa:
http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,11098.0.htmlMonako FK:n kartingradan osoite: Punkalaitumentie 746, 38250 SASTAMALA
Ajo-ohjeet myös kerhon saitilla:
http://www.monako.fi/rata.htmltervetuloa Monakoon - siellä nähdään!
============================
Aarni-vaari esittää oman mielipiteensä tuossa mainitusta akk:n sanelupäätöksestä - hyvä esimerkki AKK:n "STASI"maisesta demokraattisesta päätöksenteosta!
Kenenkäs AKK:n mielinkielijän lapsen menestystä nyt naapurialueen kuskit uhkaavat, kun pitää rajoittaa kilpailijoiden liikkuvuutta? AKK:n tuuliviiripäätökset vaihtelevat aina riippuen siitä mistä tuulee.
Taas saatiin typerä päätös, joka osoittaa, että AKK ei ymmärrä ainakaan lasten autourheiluharrastuksesta yhtään mitään.
Esim. täällä Pirkanmaalla on ratanelikko Kangasala, Toijala, Forssa ja Monako. Me asutaan 28 km päässä AKK:n Hämeen alueeseen kuuluvan kotiseuramme PirKan Lentolan radalta, mutta kun lisenssit on toisesta kotiseurasta eli Monakosta (radalle 58 km), joka on Läntistä aluetta AKK:ssa., niin olisipa kiva elää tuon AKK:n tämän hetken älyttömyysväläyksen mukaan! Jos meidän nuorin alkaisi ajaa, niin harrastajalisenssiläisenä hän ei voisi ottaa osaa Kangasalan kerhon kisoihin - eikä 45 km päässä olevan Toijalan radan kisoihin, vaikka luokka olisi!
Ja täältä Pirkanmaalta - sekä Hämeen että Läntisen alueen savuista on sankoin joukoin osallistuttu myös Eteläisen alueen Lavinto-Cupiin - ja kansallisiin kisoihin Lavinnossa - kun vaan luokka on ollut.
Täällä Pirkanmaalla on jo lukkoon lyöty yli aluerajojen meneviä kilpailusarjoja. Ja kansallisia kisoja ei näilläkään alueilla jakseta ainakaan liikaa järjestää.
Mutta AKK:ssahan päätökset perustuvatkin muutaman kaverin mutu-mielipiteisiin. Ilmeisesti myös Monakon kisoja, joissa on ollut paljon cadet- ja minikuskeja - on kehuttu liikaa?
Tuossa edellä Jani Malin jo esittikin muutamia AKK:lle tyypillisiä kehitysehdotuksia, joten kannan minäkin kortein kekoon:
Tässähän varmaan seuraavaksi sovelletaan samanlaista luokan tappamiskeinoa, jota nyt yritetään KF6:ssa. Ja tuohon Janin ehdotuksen jatkoksi ehdotan seuraavaa: Tehdään lisää älyttömiä rengas- ja vannepäätöksia ja muutellaan niitä usein. Yhtä viisas päätös kuin tuo cadet-kuskien ja mini-kuskien "eristysselliin ja ulkonaliikkumiskieltoon määrääminen" olisi se, että eri alueilla cadetissa ja minissä olisi eri renkaat ja eri kokoiset vanteet - niin saataisiin mukavasti tukahdutettua kentän villit pyrkimykset päästä ajattamaan lapsia harrastuksen parissa eri radoilla! Toki nytkin rajoittamalla osanottoa saadaan tynkäkilpailuiksi hiljaa hiipuvat tapahtumat loppumaan. Ei tarvi kesälomamatkoille perheiden raahata kartingperäkärriä eikä tarvi osallistua lomailualueella ajettaviin kisoihin. Voisi joskus kysyä kentän mielipidettä, mutta diktatuuri tuntuu vaan pahenevan...
tuumaa vasta 49 vuotta autourheilussa mukana harrastanut Aarni-vaari