Moi,
Olipa sitten fossiilikuskin ensimmäinen kokeilu TAG-kisassa. Tähtäimenä oli, ettei pahemmin törttöilisi muiden tiellä kun harjoituskierroksia kyseisellä laitteella aiemmilta päiviltä oli alla alle 50kpl, joista 0kpl Vihdin radalla.
No, siihen nähden homma menikin ihan ookoo. Harjoituksissa hajotin vain yhden takarattaan, ja kun mekaanikko sai sen korjattua, kävin vielä kokeilemassa Vihdin rengasvallien kestävyyttä. Hyvin kesti.
Eka erä pysyttiin suunnilleen radalla, siitäpä video tässä. Lähdössä kyllä jotkut muut yrittivät heti ajaa jonon sijaan pinossa, mutta epäonnistuivat ja autot laskeutuivat radalle kauniisti takaisin vierekkäin:
http://youtu.be/IY0YQG1iamQErän jälkeen kuskin viestinä mekaanikolle oli, että hampurilainen pitää saada ja jarruissa on jotain vikaa. Hampurilainen vaihdettiin ja jarrupalat syötiin ja sitten lähdettiin tokaan erään.
Tokassa lähdössä fossiilimies saikin sitten oppia uusia asioita. Onhan fosariautossakin sen huomannut, että pito heikkenee kun ajat linjalta ulos, etenkin kun menee roskaiselle alueelle. Homma kuitenkin kertautuu aikamoisesti, kun alla on tahmeat renkaat ja vauhtia tuplasti. Nurtsilla käytiin siis kerran tokan mutkan autokasaa väistellen ja kerran ihan omasta aloitteesta.
http://www.youtube.com/watch?v=q_jLS6ISlXQToinen tokan erän opetuksista oli se, että et voi aina jättää jarrutusta suoran päässä yhtä myöhään kuin muut. Jollain kun saattaa olla autossa etujarrut... Tästä vielä suora linkki tuohon karting-urani 'tähtihetkeen' ja pahoittelut Roineelle
Hyvää tässä oli se, että Gopron mainos piti paikkansa: kameralla voi kuvata myös sukeltaessa!
http://www.youtube.com/watch?v=q_jLS6ISlXQ#t=3m49sKivaa oli joka tapauksessa! Kiitos ja anteeksi
Terveisin auto 111