Kirjoittaja Aihe: R120 pytyn korvat  (Luettu 19101 kertaa)

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
R120 pytyn korvat
« : 01.07.2012 18:03 »
Onko muilla ollut noiden korvien kanssa ongelmia?
Mieltä on nyt kahtena peräkkäisenä vuonna porsinut korva irti.
Molemmat samaa maillia=T.


Pyttyjen kaverina ei oma vaan kaverin kampi, eli noinkin voi käydä tämän täristimen kanssa.

PS:Niin lisäkysymyksenä.
Onko kenelläkään kokemusta ihan merkittömistä R120 pytyistä, joita kanssa on markkinoilla?
« Viimeksi muokattu: 01.07.2012 18:08 kirjoittanut vtuonone »

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #1 : 01.07.2012 20:13 »
Millaisia pytynruuveja käytät? Jos käytät vakioita(kirkkaita) ne venyvät hieman ja jos kiristäminen jää tekemättä pytty porsii jossain vaiheessa tärinän vuoksi. Käytä mustia ruuveja ja tilkka liimaa väliin. Tiedän pari-kolme vastaavaa tapausta, pyttyjen mallia ei tiedossa.

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #2 : 01.07.2012 20:17 »
Millaisia pytynruuveja käytät? Jos käytät vakioita(kirkkaita) ne venyvät hieman ja jos kiristäminen jää tekemättä pytty porsii jossain vaiheessa tärinän vuoksi. Käytä mustia ruuveja ja tilkka liimaa väliin. Tiedän pari-kolme vastaavaa tapausta, pyttyjen mallia ei tiedossa.
Mustia 12.8 pultteja toki käytössä ja massatiivisteet. Pahvitiiviste toinen, joka tuon vois aiheuttaa.
Molemmat revenneet toiselta kyljeltä tasan samasta kohden.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #3 : 02.07.2012 08:30 »
Onko kenelläkään kokemusta ihan merkittömistä R120 pytyistä, joita kanssa on markkinoilla?
Hyvin toimii. Nyt kun nämä tuntuu olevan yleistä tietoa, niin sääntönikkarit saisivat samoin tein erikseen ne sallia. Männän hinnalla sylinteri kaupan päälle ja silmämääräisesti täysin identtinen radnen vermeiden kanssa. Tulevat varmaan samalta linjalta?
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #4 : 02.07.2012 10:45 »
Silmällä ehkä, mutta miten mitoissa muutoin ja mikä kanta noihin tosiaan otetaan sarjoissa.
Ainakin yhden karting kauppiaan tiedän noita myyvän ja yks tuolla hyllyssä on (itseni ja muiden) ihmeteltävänä radalle asti ei ole päässyt, kun muitakin koneita on ollut joilla edetä.

Samaa sarjaa saa myös ihan mopokaupoista esim.( http://www.mc-scatter.fi/product_info.php?products_id=13899#.T_FPr92TW8A)
Iso osa hiluista näissä R120:ssa on sama kuin Partner K1250:ssä ja Husky 3120:ssä.
Esim kaasariin osia, jos kartkaupasta jotain loppu voi kysäistä Husky jälleenmyyjiltä.

EriHidaste

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 170
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #5 : 02.07.2012 11:51 »
Itsellä ainakin moinen aikanaan kävi ja syyksi suomentelin sen että pytyn pultit olivat pyörineet auki (tärisee tärisee) jonka takia pytty noussut ylös ja korvaa halki. kumma kone, kun toimi moitteettomasti senkin jälkeen vaikka lohkeamispala oli pytystäkin osan vienyt pois.  ;D

Räpätin mikä räpätin!
Siellä missä on ääntä on ajettu taas ulos..

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #6 : 02.07.2012 12:13 »
Kumma kone, kun toimi moitteettomasti senkin jälkeen vaikka lohkeamispala oli pytystäkin osan vienyt pois.  ;D
Juu tuokin toimi sillä setillä, jonka jälkeen huomattiin aivan loistavasti.
Päivän oma paras treeniaika. Sai siis arvokkaan kuoleman tuo muki.

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #7 : 02.07.2012 21:45 »
Missäpäin nuo merkittömät pytyt on sallittu? En nyt ole sillä silmällä sääntöjä tänään uudelleen tavannut, mutta muistaakseni etelän sarjojen säännöissä lukee, että käytettävä vain alkuperäisiä osia ellei toisin mainita.

Itselläkin on ollut tuollainen tarvikepytty käsissä ja vaikutti kyllä huonolaatuisemmalta kuin radnen pytty (kyllä, se tosiaan on mahdollista)

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #8 : 02.07.2012 22:13 »
Missäpäin nuo merkittömät pytyt on sallittu?
Ei varmaan missään erikseen ole sallittu, mutta ei kyl erikseen kiellettykään.
Siksipä tuon kissan nostin päydälle.


empii

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 35
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #9 : 08.07.2012 20:19 »
Tilasinpa tuolta MC Scatterilta sylinterin, menee paikoilleen tässä parin viikon sisään. Ebaysta olisi saanut todennäköisesti saman tekeleen hieman edukkaammin.

Näyttää tosiaan hieman heikompilaatuiselta kuin Radnen vastaavat. Männän korkeus hivenen alle 51,4 mm. Männän tapin paikka poikkeaa, kun vertaa Radnen mäntään, mutta kumpi lie lähempänä kuvia. Kanavissa ja varsinkin kanavien suulla valuroiskeita/ylimääräistä tavaraa.

Uskoisin, että toimii ihan ok.

empii

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 35
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #10 : 16.07.2012 21:06 »
Nyt alkaa hajonnut Raketti muistuttaa Partneria. Puolan kohdalta piti ripaa leikellä ja kannen ripaan tehdä reikä kiinnityspultille, kuten Radnelaisessakin.

Vakiotiivisteellä palotila tasan 16,5 ml, squish vain 0,7 milliä. Sanokaapa viisaammat, jotka ovat näiden kanssa pelailleet, että uskaltaako tuon oikein käynnistääkin vai pitääkö paksumpaa pahvia katsella?

Kiitoksia etukäteen.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #11 : 16.07.2012 23:22 »
Saisi siinä pari kymmenystä olla enemmän...
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #12 : 31.07.2012 10:01 »
Tervehdys. Ajattelin ratsastaa tällä topicilla kun samalla motilla ajan itsekin. suotavaa tietysti varmaan olisi aloittaa uusi aihe mutta kuten varmaan tiedättekin niin uusia "kykyjä" katsotaan usein paheksuvasti jos ensimmäinen viesti on uusi aihe ;)

No siihen asiaan. ostin siis pari viikkoa sitten itselleni 12 vuoden jälkeen jälleen kartin. kohtuu hyvin tuossa 120 raketissa tuntuis olevan vetoja, mutta hiukan kiusaisi pienen pieni avartelutyö noitten kanavien osalta josko sieltä muutama lisäaasi irtoaisi. Onko näissä piireissä tapana viritellä lisää näitä matalaviritteisiä lisää?  ;D joku sieltä tietysti hihkaisee että vaihda rotaxiin josei kulje mutta kun sattuu se pieni vihreä mies istumaan olkapäällä joka huutaa koko ajan että voisit sä ihan pikkasen virittää tätäkin niin minkäs sitä luonnolleen mahtaa.

kauheesti en oo kyllä 2-tahtien kanssa pelaillut mutta äkkiäkös sitä oppii yritys-erehdys periaatteella. näyttää olevan niin halpa tuo pytty-mäntä yhdistelmä että tekisi mieli ostaa ja ruveta kokeilemaan että saako siitä oikeasti voimaa, kun ajatus oli kuitenkin sellainen, että jos nyt saan treenattua itseni vielä suht. hyviin kuosiin ajolinjojen, jarrutuspaikkojen ja kaiken muunkin suhteen, niin jos sitä joskus kävisi jossain pappaluokassa harrastelemassa. (en kyllä edes tiedä mihin luokkaan tuolla vehkeellä voi eksyä?) leikkimielisesti tietenkin. ikää kuitenkin 25 niin ei sitä nyt enää opi ajamaan vaikka mukulana ajanutkin. ehkä. niin jos sitä pitäisi sääntöjenmukaiset kilkkeet ehjänä lasivitriinissä sitten sitä varten.

eiköhän siinä ollut tärkeimmät. kiitos ja anteeksi  ::)

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #13 : 31.07.2012 10:33 »
Ei taida viilailu kannattaa. Näyttää siltä, että 17 hepan ylityksiin ko. mottia pitää sitten viilailla ihan tosissaan, jonka jälkeen koneella ei ole enää oikeastaan kaupallista arvoa. R120 kannataa pitää siinä kuosissa, että sillä voi osallistua näihin pappasarjoihin. Silloin motin arvo säilyy ja vauhtia kannattaa hakea muilla myllyillä.

B.O.A.

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 43
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #14 : 31.07.2012 20:44 »
Keväällä oli kohtuullinen keskusteluketju tuosta virittelystä, tässä linkki:

http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,10178.180.html


Kaasu pohojas vaikka pöpelikköhön...

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #15 : 01.08.2012 00:42 »
Noniin täältähän tuli asiallista vastausta heti alkuun. näin ajattelin itsekin että turha sitä on viritellä. toisaalta, saanhan motin pidettynä sääntöjenmukaisena jos pökkään ahtimen kylkeen  :P kisaan vaan ahdin pois, vaikka taitaa kisaamiseen olla vielä vuoden päivät. pitää nyt ensin hinkata kyljet mustana rataa ympäri. toisaalta osaako sitä sitten enää laiskemmalla motilla ajaakaan. neljä iltaa käynyt nyt ajamassa ja onhan se perhanan mukavaa hommaa. lapuan rataa toki kiertänyt mikä on nykyään aika paskassa kunnossa. kaikki montot ja heitot just ajolinjoilla tottakai. onko pohjalaisia kuulolla jotta sais treenikaverin? :) enpä hoksannut sylinterikirjaintopicista moisia etsiä :) asiaa siellä näköjään puhutaan! tietysti se että tuohan nyt on kohtuu pitkä huoltovälinen motti että periaatteessa ei kannattais mitään varmaan tehdä. jos sitä sitten rotaxin tai parillan hankintaan joskus.

vpy

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #16 : 01.08.2012 08:42 »
Jos olet Lapuan lähistöltä, niin Töysässä ajetaan KartKing 120 -sarjaa.

http://www.suseka.fi/kartking120.php

Seuraava kisa on 25.8.

Xon Cup-sarja ajaa kauden finaalinsa Powerparkissa 2.9.

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #17 : 01.08.2012 21:53 »
^Joo ei muuta kun rohkeesti töysään kisailemaan.   :D Nyt kun käy ottaan tuntumaa kauden viimeisissä kisoissa niin osaa lähtee paljon viisaampana ajamaan ens kautta  ;).

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #18 : 04.08.2012 03:21 »
ei sitä taida viivalle tohtia vielä kun on säädöt niin hakusessa vielä :) toki taidan tulla kattomaan sillon ja joskus vois tietty lähtee töysään ajamaankin. tarttisin myöskin ajo-opastusta, enemmän ajanut sorateillä kylki edellä nelivedolla niin ei tahdo tuo sievästi ajaminen luonnistua :) kai sitä katsomalla jotain oppii. loput ajamalla :D mä kun uskon että mulla on vähän turhan agressiivinen ajotyyli. tahtoo mennä jarrutukset ihan viime tinkaan, joka on kai toisaalta ok asia, muttakun sitten mennään sladia ja kahdella pyörällä ja ties mitä muuta :D pitäis opetella jarruttamaan oikein. on niin outoa kun ei oo etujarruja.  ;D

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #19 : 04.08.2012 15:05 »
Noita lukemalla voi aiheesta saada ajatuksia:
http://www.karting1.co.uk/karting-techniques.htm
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #20 : 05.08.2012 01:10 »
noista jos pitää päätellä, niin en mä nyt ihan pihalla oo kyllä, mutta reenaamallahan se taito tulee eikä lukemalla. ei muutakun kylkiä mustaksi taas.

Tokako

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #21 : 31.08.2012 00:47 »
Nyt alkaa hajonnut Raketti muistuttaa Partneria. Puolan kohdalta piti ripaa leikellä ja kannen ripaan tehdä reikä kiinnityspultille, kuten Radnelaisessakin.

Vakiotiivisteellä palotila tasan 16,5 ml, squish vain 0,7 milliä. Sanokaapa viisaammat, jotka ovat näiden kanssa pelailleet, että uskaltaako tuon oikein käynnistääkin vai pitääkö paksumpaa pahvia katsella?

Kiitoksia etukäteen.

Joko on savut otettu partneri raketista?

empii

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 35
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #22 : 17.09.2012 23:57 »
Nyt alkaa hajonnut Raketti muistuttaa Partneria. Puolan kohdalta piti ripaa leikellä ja kannen ripaan tehdä reikä kiinnityspultille, kuten Radnelaisessakin.

Vakiotiivisteellä palotila tasan 16,5 ml, squish vain 0,7 milliä. Sanokaapa viisaammat, jotka ovat näiden kanssa pelailleet, että uskaltaako tuon oikein käynnistääkin vai pitääkö paksumpaa pahvia katsella?

Kiitoksia etukäteen.

Joko on savut otettu partneri raketista?

Savut on otettu ja päätettiin testata juurikin tuolla vakiotiivisteellä. Onneksi savu löysi tiensä pakoputkeen eikä mäntäkään halunnut tulla ulkoilemaan. Uskaltaisikohan tällä kisoihin ensi vuonna vai liekkö tulee suora hylsy.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #23 : 24.09.2012 12:23 »
Melkein pitäisi jo löytyä kannen kuva männästä ja toisinpäin, jos squissi tosiaan on tuo 0,7.. Kannattaa katsoa, että männänrenkaat edelleenkin liikkuu vapaasti. No, kyllähän se sylinteri voi kympän verran enemmän varmaan pidetä kuumuessaan kuin vesijäähdytetty, jollaisessa 0,85 on ihan hyvä squissi 125cm3 koneelle..  ???

(esim. 83.7mm*50C*23*(10^-6)=0.096mm 50C lämpötilaerolla)
« Viimeksi muokattu: 24.09.2012 12:29 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #24 : 24.09.2012 21:08 »
Mitä se AWI ny höpäjää?
Kyllä karvan päälle 0.7mm squish:illa on useitakin 125cc koneita:
mm MotoriSeven, ParillaLeopard, PRD Fireball, ... nämä lisäksi ottavat rundiakin sinne 16 000rpm tienoille, ilman että mäntä kohtaa kannen.  ::)
Homman Pitää Olla Hauskaa

Rska

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #25 : 25.09.2012 09:33 »
Sillä(awilla)on jääny taas insinööriasetukset päälle :D ;D

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #26 : 25.09.2012 13:29 »
No se meni sitten metsään. 0.85 on pienin välyssuositus mikä minulle on tullut vastaan, tuo on Maxterin manuaalista. Käsittääkseni detonoinnin kannalta pienin mahdollinen squissi on hyväksi, kunhan puristussuhde pysyy sopivana. Silti esim. TM:n K9:lle 1.05 on ollut pienin mosamiehiltä kuultu suositus, vaikka kannen saa vissiin muotoilla? En vastaan väitä, mutta tuosta syystä moisia ajattelin.
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: R120 pytyn korvat
« Vastaus #27 : 25.09.2012 15:34 »
No se meni sitten metsään. 0.85 on pienin välyssuositus mikä minulle on tullut vastaan, tuo on Maxterin manuaalista. Käsittääkseni detonoinnin kannalta pienin mahdollinen squissi on hyväksi, kunhan puristussuhde pysyy sopivana. Silti esim. TM:n K9:lle 1.05 on ollut pienin mosamiehiltä kuultu suositus, vaikka kannen saa vissiin muotoilla? En vastaan väitä, mutta tuosta syystä moisia ajattelin.
Noissa välyksissä on monta tekijää. Meillä välykset ovat vain 0.95 eikä kierroksiakaan ole kuin himpun päälle 14000 normaalikäytössä. Yhtään tiukempaa ei kannata laittaa, kun muuten loppuu koneesta kulku ja nytkin saadaan detonoimaan 102 oktaanisella helposti.
Tuolla kannen muodolla on kovin suuri merkitys squish bandin suuruuteen. Meneekö kansi samaa tahtia männän laen kanssa, vai kasvaako se kuinka paljon keskelle mentäessä...
Kannattaa muistaa että tiukemmalla saa enemmän paukkua alhaalle, mutta se myös vastustaa eniten eli huipuista voi jäädä pois. Onneksi se ei ole noin yksinkertaista, vaan kokonaisuuteen vaikuttaa kaikki imu- ja pakopuolen välillä.  ;D
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa


 

Team Laine Verkkokauppa