Eli voisko joku kertoo miten kyseinen vehje saadaan käymään kun olen vaihtamassa luokaa tiedosta olis paljon hyötyä
Varmaankin useampi tyyli, mutta muutama asia helpottaa:
Ennen radalle menoa 'imuri' (imuilman äänenvaimennin, tai mikä lie virallisesti) pois ja käsi kaasarin eteen tukoksi. Takarenkaasta muutaman kerran edestakakaisin nytkyttämällä bensa nousee kaasariin. Imuri paikoilleen ja auto maahan. Kuski penkkiin ja huoltaja ottaa tukevan otteen autosta. Takapuskurista ja penkistä esimerkiksi.
Nosta auton takarenkaat ilmaan ja lähde hölkkäämään reipasta vauhtia, samalla auton takarenkaatkin maahan.
Kun moottori pyörii, kuskin tehtävä on annostella kaasua ja tarvittaessa ryypyttää lisää sulkemalla kädellään ilmanoton aukot. Yleensä lisäryyppyä ei tarvita, jos kone on kunnossa.
Huoltaja juoksee autoa työntäen, joko penkin selkänojasta tai kuskin hartioista. ÄLÄ POTKAISE AUTON takapuskurista vauhtia...se tuntuu kuskista ikävältä ja näyttää todella typerältä.
Pidä huoli, että ketjut on sopivan tiukalla. Löysää saa/pitää olla sentti- ehkä puolitoista. Varmistu, että rataskeskiö on kiinni. Jos jompikumpi näistä antaa periksi ja koneessa on suuri sytytysennakko, kone potkii vain takaisin eikä käynnisty.
Tulppa ja ennenkaikkea kaasarin tulee olla kunnossa.
Kun kaikki toimii, juoksua auton perässä tarvitaan kahdesta kolmeen metriä...
Jos tulppa kastuu, saat juosta pidempään. Silloin auttaa kun kaasu pidetään täysin auki ja huoltaja juoksee tuplanopeutta normitilanteeseen verrattuna...
Näin se meillä meni.