Kirjoittaja Aihe: Raket 85 huoltoväleistä  (Luettu 4025 kertaa)

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Raket 85 huoltoväleistä
« : 13.08.2012 20:40 »
Onko mitään ohjeellista huolto aikataulua noihin ruotsin ihmeisiin? Tarkemmin ajattelin, että koska laakereita lähdetään vaihtamaan?
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

tuomoeskelinen

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 97
    • anttieskelinenracing.net
Vs: Raket 85 huoltoväleistä
« Vastaus #1 : 17.08.2012 11:05 »
Ei taida olla yleispätevää ohjetta. Mutta jos stefat on kunnossa, sateella/soralla ajetaan vähän, ennakko maltillisesti kunnossa...riittänee kun vaihtaa 'kausihuollossa' talven aikana.
Kuuntele miltä laakerit kuulostaa, kun pyörittelet akselia alakerran ollessa pöydällä ilman pyttyä. Tiedät varmasti, miltä lopussa oleva laakeri kuulostaa.

Vaihda stefat niin usein, että alakerta, ja siis kone yleensäkin, pysyy tiiviinä.

Männänrengasta vaihdat joka kisaan, jos ajat mustalla renkaalla. Mäntä kestänee useamman kisan, jos kone saa riittävästi ruokaa.

Kaasarin käyt läpi joka kisan jälkeen. Ja treenien jälkeen ennen kisaa, jos ajatte samalla kaasarilla treenit ja kisat.

Pakoputki on oltava puhdas, ajomääristä riippuen puhdistat sen jokaiseen tai joka toiseen kisaan.

Kuskia pitää huoltaa jatkuvasti... ;) Juotavaa ja suolataspaino kuntoon joka lähdön välissä pitkin viikonloppua.

Näin me tehtiin, oliko oikein vai väärin, sen varmaan joku kohta kertoo.

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Raket 85 huoltoväleistä
« Vastaus #2 : 18.08.2012 00:26 »
Yhdellä koneella kun yritetään pärjätä raksussa ni ajomäärä kertynyt melkoiseksi. Poika tosiaan opettelee alkeita vielä niin radalla ollaan REILUSTI nykyisin. Kelloon oli kertynyt jo 41h ja siitä puuttuu kevään ajot kun mittari vaihtui. Männällä ajettu hyvinkään reenien jälkeen reilu 20h joten sekin meni nyt vaihtoon. Maanantaina selviää mitä mosahemmo sinne sisuksiin on muuta vaihtanut. Luultavasti noilla mennään. Samat oireet oli ennen hyvinkäätä. Ei suostunut kuumana lähtemään käymään ni mäntä todettiin väljäksi. Sillon männän "rikkoi" rissa, mutta sitä ei sen rempan jälkeen olla tankkiin kaadettu. Pääasia olisi ettei tarttis kauheemmin hölkkää perässä.

Ja joo. Kaasarin putsaa vähintään joka toinen ajokerta. Lisäsin suodattimen vielä letkun väliin kerta siellä sihdissä oli joka kerta jotain sinne kuulumatonta.
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa


 

Team Laine Verkkokauppa