Kirjoittaja Aihe: Raket 120 sarjat..  (Luettu 253224 kertaa)

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #90 : 04.10.2007 08:49 »
Kyllä tämän kirjoittelun perusteella on pakko todeta, että OB:ssä on jotain tehty oikeinkin, kun muiden sarjojen porukat siitä niin kovasti tuntuvat kiinnostuneen. Ilmeisesti minutkin on vedetty henkilöksi joka harrastaa juupas-eipäs -linjaa (väärä tulkinta). Heitänpä sitten oman ehdotukseni tekniikasta ja vähän muustakin:

- Kuten OB:n säännöt, mutta kielletään runkolaakereiden "korjausholkitus" (ja "uiva" laakerointi), kielletään kampuran voitelureijän tukkiminen, kielletään tulpanreijän "korjausholkitus" (korjaus vain esim. helicoileilla). Jäljelle jää siis OB:n omista säännöistä käytännössä enää ryyppyläpän poistaminen (ei maksa mitään, eikä selvää vaikutusta havaittu dynossakaan) ja puolipuristimen korvaaminen pultilla (kustannus 1 euro, vaikutus dynon mukaan lähinnä henkinen verrattuna tiiviiseen puolipuristimeen).
- SL8:t kaikille (tai muu vastaava musta ja pyöreä)
- Säilytetään engelsmannien lähtötapa. OB:n alkuaikoina käytetty ensimmäisen osakilpailun aika-ajo ja sen mukainen lähtöjärjestys ekassa kisassa. Muissa kisoissa sarjasijoituksen mukainen lähtöjärjestys, seuraus: meillä kilahti kauden ensimmäisessä ja ainoassa aika-ajossa kytkin + muuta sekoilua -> surkea aika-ajotulos -> surkea lähtöpaikka, josta kärsittiin koko kausi. On muuten turhauttavaa tempoa letkan hänniltä tiimiä kauden mittaan ylemmäs sarjasijoituksessa ja sitä kautta paremmille lähtösijoille. Englantilainen lähtöjärjestys antaa tällaisessa harrastelijasarjassa mokia ja epäonnea paljon enempi anteeksi ja tasoittaa tiimien välistä kamppailua, joka on ehdottomasti hieno asia. Kukaan ei varmasti halua R120-sarjoista F1-tyylistä jonoajoa, vai haluaako??? Toki vaihtoehtona on joka kisaan liittyvä aika-ajo -> paljon lisää ylimääräistä sättäämistä. Mielestäni lähtötapamme ei ole muuttanut joukkueiden sijoitusta tuloslistassa verrattuna aiempaan lähtötapaan.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2007 09:18 kirjoittanut Slowfly »

arto forsman

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #91 : 04.10.2007 10:01 »
kivaa kun saadaan pulinaa aikaseks ja puolustusta suunntaan jos toiseenkin

Lainaus
Säilytetään engelsmannien lähtötapa. OB:n alkuaikoina käytetty ensimmäisen osakilpailun aika-ajo ja sen mukainen lähtöjärjestys ekassa kisassa. Muissa kisoissa sarjasijoituksen mukainen lähtöjärjestys, seuraus: meillä kilahti kauden ensimmäisessä ja ainoassa aika-ajossa kytkin + muuta sekoilua -> surkea aika-ajotulos -> surkea lähtöpaikka, josta kärsittiin koko kausi. On muuten turhauttavaa tempoa letkan hänniltä tiimiä kauden mittaan ylemmäs sarjasijoituksessa ja sitä kautta paremmille lähtösijoille. Englantilainen lähtöjärjestys antaa tällaisessa harrastelijasarjassa mokia ja epäonnea paljon enempi anteeksi ja tasoittaa tiimien välistä kamppailua, joka on ehdottomasti hieno asia. Kukaan ei varmasti halua R120-sarjoista F1-tyylistä jonoajoa, vai haluaako??? Toki vaihtoehtona on joka kisaan liittyvä aika-ajo -> paljon lisää ylimääräistä sättäämistä. Mielestäni lähtötapamme ei ole muuttanut joukkueiden sijoitusta tuloslistassa verrattuna aiempaan lähtötapaan

samalla tsydeemillä weettiin jokus tusina tsupissa ja xonnissakin ammoisina aikoina, ja näin on jos mälli tai tekniikka vika tulee, niin saa tuta aikas pitkälle kesään. nykyisin xonnissa on ollut joka aamu aika-ajo n.10 min ja näin jokainen löytää oikean paikkansa. jos vaikka tulee vieraileva "tähti" sikermä paikalle, pääsee hetimiten ansaitsemalleen paikalle. ja sikäli itseluottamus punnitaan kun joutuu/pääsee ajaan kilpaa samanvauhtisten kavereiden kanssa. k**ipäisimmät(anteeksi) ja muuten vaan röyhkeemmät hyötyvät tosta brittien jutusta eniten ja kokemus on osoittanut, että k**ipäät(anteeksi) ja röyhkimykset ajelee aika-ajojen jälkeen yleensä sijoilla 5-10 tai jopa kauempana kärjestä vaikka ovatkin olleet niin parhaita kuskeja, että ties vaikka mihin rahkeet riittäis. ja on sitte typerää ja tylsää lähtee nopeusjärjestyksessä. ja se nyt sitten on aivan vissi että osuu vähemmän ja auton hienot tarraponttoonit säilyy paremmassa kunnossa pitempään.

Lainaus
- Kuten OB:n säännöt, mutta kielletään runkolaakereiden "korjausholkitus" (ja "uiva" laakerointi), kielletään kampuran voitelureijän tukkiminen, kielletään tulpanreijän "korjausholkitus" (korjaus vain esim. helicoileilla). Jäljelle jää siis OB:n omista säännöistä käytännössä enää ryyppyläpän poistaminen (ei maksa mitään, eikä selvää vaikutusta havaittu dynossakaan) ja puolipuristimen korvaaminen pultilla (kustannus 1 euro, vaikutus dynon mukaan lähinnä henkinen verrattuna tiiviiseen puolipuristimeen

montako alakertaa jää ton jälkeen käyttökelpoiseksi? ja  mitä enemmän saa kikkailla, sen isomman edun saa kokeneet verrattuna alkavaan kaveriin. enpä oikein jaksa uskoo, että kaikki ilman tietojansa jakelee joten se alkava kaveri joutuu ostaan jostain palvelua yms...
mutta wirsu yksimielisyys näyttäis jo olevan aika likellä, hieno homma.

Lainaus
Tämän tekstin loppuun voisi oikeastaan vain polttaa rauhanpiipun ja todeta, että rauhaa (rakkauttahan saa siltä mammalta kotona, vai mitä sanoo Forsmanin Arto?). 

aattelin jo tossa eilen illalla, että johan on kumma ellei jollain mene herneenpalko hengitys elimeen ja menihän se tommilla -- ota se heti pois, ei kuulu sinne. rauhan piipun poltosta voi vain varottaa, siinä voi olla jotaki miestä wäkewämpää.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2007 10:25 kirjoittanut arto forsman »

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #92 : 04.10.2007 11:19 »

aattelin jo tossa eilen illalla, että johan on kumma ellei jollain mene herneenpalko hengitys elimeen ja menihän se tommilla -- ota se heti pois, ei kuulu sinne. rauhan piipun poltosta voi vain varottaa, siinä voi olla jotaki miestä wäkewämpää.


Ulosvetäjälle käyttöö  ;D ;D ;D , tai jos ei satu laitetta oleen hollilla, niin sitte mr. Ulosvetäjälle palkatonta duunia tarjolla  ::)
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

Kimi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 563
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #93 : 04.10.2007 11:36 »
Moi, teillä ollut näemmä mielenkiintoiset kisat.

Tässä raket-120 moottori-säännöt, joku voi tätä vielä yksinkertaistaa tarvittaessa. ;)
Aika kummallista jos ei huvitteluajeluun alla oleva sääntö kelpaa.

1.Koneen oltava alkuperäisessä muodossa, kaikenlainen osien muokkaaminen kielletty.
2.Rikkoutunut tai kulunut osa vaihdettava alkuperäiseen uuteen.
3.Palotila 16.5ml, ainoa sallittu muutos narukäynnistimen poisto ja sylinteripahvin paksuuden muutos.
4.Moottorin suorituskykyyn vaikuttavia osia ei saa poistaa, lisätä tai muuttaa.
5.Ruuvit ja mutterit vapaat, mutta niiden alkuperäista tarkoitusta ei saa muuttaa.


Renkaat

Halvin  renkaista  esim. Vega SL8, Vega Indoor, HG1,
Kauppiaat sitoutuvat toimittamaan seuraavan vuoden aikana ko hintaan.
Kauppiaat
pirkola, jaatinen,palonen,lahokoski,harjunpää. jne




Terv. Liikkuva Shikaani
Roomalainen sananlasku
"Vartti paskalla on kymppä radalla"

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #94 : 04.10.2007 12:55 »
EI INDOOREJA! Oho, sori huudahdus!

Ja meidän tiimille kelpaa joka kisoissa ajettava aika-ajokin (lähtöpaikkakin olisi keskimäärin aina eng.lähtotapaa parempi). Kuitenkin puolustan englantilaista lähtöä, siinä ei vaikuta koskaan moka/epäonni aika-ajossa, enkä itse ole kokenut OB kisoja mitenkään romuralliksi lähtötavasta huolimatta. Lisäksi kyseinen lähtötapa tuo paljon mielenkiitoisempia lähtöjä, olitpa sitten perällä, keskellä tai keulilla. Aika-ajolla saatu lähtöjärjestys tasoittaa ja siistii kyllä lähtöjä, mutta kilvanajon maku on selkeästi herkullisempi englantilaisella tavalla.

PS. Ja mitä kilvanajoa se on, jos se sivuponttoonissa ollut Miettisen kala & mutterin sponsoritarra kiiltelee uutuuttaan päivän loputtua.

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #95 : 04.10.2007 13:29 »
EI INDOOREJA! Oho, sori huudahdus!

Tos o Asennetta  ;D

Ja meidän tiimille kelpaa joka kisoissa ajettava aika-ajokin (lähtöpaikkakin olisi keskimäärin aina eng.lähtotapaa parempi). Kuitenkin puolustan englantilaista lähtöä, siinä ei vaikuta koskaan moka/epäonni aika-ajossa, enkä itse ole kokenut OB kisoja mitenkään romuralliksi lähtötavasta huolimatta. Lisäksi kyseinen lähtötapa tuo paljon mielenkiitoisempia lähtöjä, olitpa sitten perällä, keskellä tai keulilla. Aika-ajolla saatu lähtöjärjestys tasoittaa ja siistii kyllä lähtöjä, mutta kilvanajon maku on selkeästi herkullisempi englantilaisella tavalla.

Tos o jotain, mitä ei jaksa ymmärtää  ::) ::) ::) Ekassa punasessa jopa sitä aikasemmin mainostettua itseluottamuksen puutetta  ;D

PS. Ja mitä kilvanajoa se on, jos se sivuponttoonissa ollut Miettisen kala & mutterin sponsoritarra kiiltelee uutuuttaan päivän loputtua.

Täh ? Provoa vissiinki  :( , vai tekeekö osumat vasta ajosta kilvanajoa ? Outoa, jos siltä tuntuu.


Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

tos

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #96 : 04.10.2007 13:41 »
Täh ? Provoa vissiinki  :( , vai tekeekö osumat vasta ajosta kilvanajoa ? Outoa, jos siltä tuntuu.

Ei osumat mutta rehdit ohitukset. Jonossa voi ajaa vaikka kehä ykkösellä neljän ruuhkassa.
Timo Salmi

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #97 : 04.10.2007 13:53 »

Ei osumat mutta rehdit ohitukset. Jonossa voi ajaa vaikka kehä ykkösellä neljän ruuhkassa.


Jepjep, tylsä rata vaan tua kehäykkönen  ;D

Mialuummin silti siälläkin ajelis, jopa ja varsinkin ruuhkassa, sillain että sekä edellä että takana mentäs suunnilleen samoja ja ennakoitavissa olevia linjoja, likipäin samaa vauhtia ja jarrutkin osuis samoihin, eikö ?   ;)  Saatan olla pahemman kerran väärässäkin, mutta mielestäni yks kilvanajon perusteita on vauhdillinen tasaväkisyys, ihan jo ja etenkin lähdössä ?
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #98 : 04.10.2007 14:17 »
Mielestäni kartingin luonteeseeen kuuluu tervehenkinen ja tiukka kylki kyljessä kisaaminen. Huomatkaa että jälkien pitää löytyä sieltä sivuponttoonista ei puskurista tai takaraudasta! Kyllä minä ainakin nostan kaverille hattua joka vetää tiukassa tilanteessa minusta ohi niin että kyljestä numerolaput lähtee. Silloin ohittaja on ottanut harkitun riskin ja minäkään en ole omasta paikastani suosiolla luopunut. Jos taas jamppa pamahtaa perseeseen tai sukeltaa minulta etukatteen paskaksi, joutaa kaverin jo hiukan harkita ohitustapaansa. Minulta ainakin menee mielenkiinto näillä säksättimillä ajoon, jos ei rehtiä ja tiukkaa ajotilannetta sallita. Minä ainakin menen ohi jos ovi avataan, enkä jää miettimään vedänkö Indoorin merkit kaverin sivuponttooniin. >:D (Ei saa tulkita liian tiukkapipoisesti)

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #99 : 04.10.2007 14:50 »
Joo, jotenkin noinhan se menee, toi osuus tervehenkisestä ja reilusta kisaamisesta  ;D , jos kerta niitä jälkiä halutaan, ni sinne sivulle sitte  ;)
Fakta o kuitenkin se, ettei tuo enkelsmannien lähtözydeemi mitensäkään ainakaan tuollasen tilanteen syntymistä avita, se o sitte eri juttu jos sellaista tuon tilanteen/ohitusten ylipäänsä mahdollistamiseksi tarvitaan  ;D ;D ;D  ;)


...vai mites siitä tulee tiukkaa ja rehtiä taistoa, jos päivän nopein starttaa takarivistä ja se toivottava ekakertalainen paalulta, veikkaan että
elävässä elämässä näistä vain toisella on kiireempi johkin kuin toisella  ???


Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

Teme

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 59
    • Jyväskylä Oldboys-sarja
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #100 : 04.10.2007 16:59 »
Minä taas tykkään molemmista, englantilaisesta lähtötavasta ja aika-ajoista. Kuten aikaisemmin mainitsin, pääsee niitä aika-ajoja yksilökisoissa ja kestävyyskisoissa ajelemaan.

Minusta Oldboysin englantilaisen lähtötavan käytöstä voisi sanoa ja perustella sanoilla "se on hauskaa". Ja hitto vie, sitähän sen aikuisharrastamisen pitääkin olla. Meillä ainakin on ollut mukavaa vuosien varrella kokeilla eri lähtöpaikkoja taempaa, keskeltä ja keulilta, pohtia taktiikkaa ja istua ruudussa vierekkäin hyvien kavereiden kanssa.

Toisaalta voi myös sanoa kärjistetysti, että miksi ajaa päivän aikana aika-ajoja, siinähän kierretään yksin rataa 10-15 minuuttia, kun samaan hintaan pääsee suoraan ajamaan kisaa senkin rahan edestä.  ;D (muistutan vielä, että tykkään aika-ajoista  :))

Ja kun tuo itseluottamus on tässä topikissa ollut niin tyrkyllä (Raket 120-luokasta löytyy  :D), niin sitähän nimenomaan näiden tekstien perusteella pitää olla itseluottamusta, kun lähtee niinkin kovaan rakoon huippukuskina, että pitäisi viimeisestä ruudusta nousta kärkeen ja vielä ilman kontaktia, onko se mahdollistakaan?  :o

Edelleenkin, itse en ole kokenut tai nähnyt ongelmia englantilaisen systeemin kanssa, tällä viittaan täällä esitettyihin näkemyksiin romurallista, enkä ole muilta näistä kuullut. Oldboysissakin on miehiä, jotka on kohta jo kymmenen kautta noita lähtöjä yhtä mittaan vääntänyt ja jotkut ennen sitä aika-ajoja varmasti saman verran muissa sarjoissa, varmasti kokemusta löytyy.

Tekin kaikki huippukuskit jotka tätä luette, niin eikö olisi kiva joskus sen ykköspaikan sijasta lähteä vähän taempaa, ohitella ja taistella tiensä kohti kärkeä? Ihan yhtälailla pidän tuosta ajatuksesta, kuin siitä, että aika-ajojen jälkeen lähdetään taistelemaan mies miestä vastaan.

Mitä tulee kilvanajoon, niin kyllähän tämä minusta upeaa katseltavaa on, legendat kylki kylkeä vasten:
http://www.youtube.com/watch?v=LzCqY8Wg5So

Huom! Tällä videolla en viittaa että otetaan mallia Formuloista  ;D, ettei kukaan näin luule, vaan hienosta kilvanajosta, samasta asiasta tässä on yhtäkaikki kysymys, hyvää karting videota vain ei netistä löytynyt.  :)

Vastaavia löytyy maailmasta tuhansia, harmi vain että ennen vanhaan vain ylimmät sarjat saivat kuvauskalustoa, onneksi meillä on mahdollisuus nauttia näistä hienoista hetkistä ihan itsekkin radalla.  :)

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #101 : 04.10.2007 17:36 »
Hmmm... 3h fosari kestävyysajon jälkeen meidän ajaman auton sivunumerotarrat olivat ehjät, vaikka liima oli niin huonoa että ilmavirta oli alkanut niitä riepoitella irti. (lähdettiin sieltä perältä... niin ja muistinko mainita että voitettiin? (terkut Tampereelle!!)
;)

Olen omalla nykyisellä autollani ajanut kolmea TAG luokkaa nyt 2 vuotta. Tänä kesänä kisoja on kertynyt 13kpl. Luokissa ajelee mestareita ja todellisia ratakettuja jotka eivät anna milliäkään periksi tai jätä mihinkään löysää. Kuitenkaan sivuponttooneistani ei löydy kuin yksi kuminjälki. (kiitos kisakumppaneille)
Ei, enkä ole ajanut ihan yksikseni viimosena. Väitän että kuskin tulee hallita ajoneuvonsa siten että osaa ajaa ilman kontaktia. Tietysti vahinkoja sattuu, mutta jos nojaat ohitettavan kylkeen mutkassa niin painat hänen renkailtaan pitoa pois jolloin käytännössä pukkaat hänet pihalle. Huonoimmassa tapauksessa takarenkaasi etureuna moikkaa kaverin eturenkaan takaosaa ja sinulla on tämän jälkeen ilmainen ilmalento sekä vääntynyt taka-akseli.
Kilvanajo voi olla kovaa, raakaa, hikistä jne mutta silti autojen ei tarvitse hipaistakkaan toisiaan.
Ainakin minua tyydyttää enmmän se että ohitan kaverin taidolla kuin tuurilla.

Epäilen että kiinnostus OB sarjaan täällä etelässä johtuu siitä että täällä alkaa olemaan osalla kuskeista jo täkäläiset sarjat koluttu ja koettu.
Varmaan isoa joukkoa houkuttaisi lähteä vierailulle, mutta erillaiset tekniset säännöt pelottavat. Tosin nyt on näyttöä siitä että kyllä seassa pärjää ihan vakiokoneellakin. (voi olla jopa nopeampikin...??)  Puolen sekunnin ero kierrosajoissa on meinaan 1250m pitkällä radalla on tooodella paljon...!!

Olen samaa mieltä tuosta eipäs/juupas keskustelusta. Säännöt on joskus luotu, eikä niiden paremmuusjärjestyksestä saa kuin mielipiteitä. Se mihin suuntaan sääntöjä jatkossa hiotaan on toinen juttu. Nyt ilmeisesti ollaan OB:ssakin jo todettu ettei esim holkittamisella saada mitään etua. Sytkän kiilan viilauskin on varmaan jo miljoonaan kertaa todettu huonoksi ratkaisuksi. R120 kampiakselin kiilaurat ovat samalla paikallaan kaikki, joten eri valmistuseriä ei tarvitse jälkikäteen tasoittaa.
Pyttyjen palotiloissa on ollut aikoinaan heittoa, mutta ne korjautuvat näppärästi alatiivisteen paksuudella (=palotilan mittauksella)

Teme: Finndriven Sami Lappalaiselta löytyy koostevideoita Eurokarting kisoista. Parhaimmillaan radalla taisi olla 10 kameraa.

Ei muutakun kisaamaan...
:)


Homman Pitää Olla Hauskaa

Kimi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 563
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #102 : 04.10.2007 17:59 »
Tässä turvallista menoa vuodelta 1997, huom! Kaikilla on turvallisuutta
lisäävät takaraudat.
http://www.youtube.com/watch?v=gDiYGYzIOlw.
Terv. Liikkuva Shikaani
Roomalainen sananlasku
"Vartti paskalla on kymppä radalla"

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #103 : 04.10.2007 23:27 »
Ja tässä kohtii, kun tuon Kimin linkkifilmin oli kattonut, niin tulipa taas mieleen yks pikku juttu, paitti ehkä keilauksessa tää vois ihan kaikkien mielestä olla isompikin asia  ;)

Tossa Liepeen kestovedon luppohetkinä tuli varikolla keskusteltua useampienkin Oldboys-kuskien kanssa, erilaisista jutuista ja asioista.
Yks niistä jutun aiheista oli sattumoisin edellisen "etelänvetäjän" pinnalle nostama ajotapakulttuuri, tai oikeestaan tätä sivusta liipaten juteltiin vaan aikojen saatossa sattuneista ja tapahtuneista osumista ja muista asiaan kuulumattomista häppeninkeistä, teemana siis edelläkin mainittu 
"romuralli"-ominaisuus ( vai olikos se -omituisuus  ;D ) . Itse olin keskusteluissa pääosin mukana vain toisella korvalla ja puolittaisella keskittymisellä, mutta mieleen syöpy silti eräs paikalliselta kuultu kommentti, jonka mukaan ajot on ollu suht siistejä ilman mitään sen kummallisempia katastrooffeja, mitä nyt viimesten viiden vuoden aikana kolme-neljä kaatoa sattunut.... :o ...vain osa-aikasesti toimivan muistijärjestelmäni johdosta tuo saattoi kyllä olla toisinkin päin, eli kolmen-neljän vuoden aikana viitisen kaatoa... oli kuinka päin vaan, niin kummastella tarvii jotta mites näin ? Eikös tuo oo liikaa kuinka perin vaan ? Toivottavasti kyseessä on vaan pelkkä varikkolegenda, taikka liika
lennokkaasti omaa sarjaansa kuvaillut paikallinen, jonka nimeä tai numeroa on turha multa kysellä, kun en tyyppiä sen paremmin tunne enkä muista. Tähän olis melko kiva kuulla nyt ikäänkuin virallisempikin "paikallinen kanta", että onko noita kupperskeikkoja tosiaan tuommonenkin määrä ollu, ja jos on, niin miksi ? Jokin erikoinen syy tuommoseen pitää olla, itse en oo livenä nähny kuin yhden keikauksen tään vuostuhannen aikana, vaikka on tullu tahkottua sarjaa jos toistakin melkolailla urakalla jo useempi vuos...tää yks sattumalta Liepeen kestokisassa muistaakseni 2005... ;) 

Ihan vaan uteliaisuutta ja herättelyä, kettuillaan joskus myöhemmin jossain muualla  ;D ;D ;D


« Viimeksi muokattu: 04.10.2007 23:29 kirjoittanut Jartsa »
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

Teme

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 59
    • Jyväskylä Oldboys-sarja
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #104 : 04.10.2007 23:53 »
Nuo Kimin linkit ja sääntö vinkit oli kyllä täyttä rautaa, varsinkin tuo video. Joskus sen olen aikaisemminkin nähnyt. Mietinkin, että onko nuo irlantilaisten pätkät kaikki samasta kisasta, kyllä hirvittää... Kaiken lisäksi näyttää olevan nuorisoa ajamassa, Suomessa olen aina ihaillut junnujen siistiä ajoa (tosin myös aikuis harrastesarjojen ;)).

Oldboysin kaadoista, joku vastaa joka muistaa tai on nähnyt, itse en ole kaikkiin kisoihin vuosien varrella päässyt. Tiedän kaksi kaatoa, ensimmäisen näin vuonna 2002 Jämsässä, toisesta kuulin ja se tapahtui 2004 Lievestuoreella, silloin en ollut paikalla.

Kestävyyskisoissa missä paikalla olen ollut, en muista kaatoa 2002 vuodesta eteenpäin. Yleensä kyllä kaadon muistaa tai siitä kuulee jos paikalla on ollut, eikä sellaista heti unohda. Aihe tietysti on synkkä ja ei lämmitä kilvanajajan mieltä, joten en ihmettelisi jos näitä ei turhaan mainostettaisiin. Silti asioista ja varsinkin turvallisuudesta on hyvä puhua.

Edit: Piti vielä loppuun lisätä MKR nimimerkille terveiset, että hyvät on videot Eurokarting sarjasta, todella laadukas palvelu, olen joskus käynyt tuohon tutustumassa.




« Viimeksi muokattu: 05.10.2007 00:02 kirjoittanut Teme »

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #105 : 07.10.2007 22:05 »
Åbo orginaaliit oldboyssien kestokisan reeni päivän jälkeen kerto joidenkin käyttävän n.2 kilon paineita renkaissa ja ihmetteli kun luistelee takapää (autosta). mistä päästään lempiaiheeseen eli wirsuihin.
Juu vihjeiden perusteella voisi uskoa puhuttavan meistä ::)
Ko. kumeja kokeiltiin 0,6 paineista jopa 2,5 mutta pitoa ei vaan löytynyt ja vasta aloittaneena tiiminä alkoi etsiä vikaa kaikkialta muualta.
Kestävyyskisa kumminkin noilla vedettiin (taisi olla 1.2 paineilla), kun olihan kyseessä meidän kannalta "uusi sarja"(pakkohan sen on toimia) ei vaan toiminut,
joka jannulla oli pari ja parhaalla 3 sekkaa edellisen kisan omiin aikoihin.
Kestävyyskisan jälkeen, treeneissä antoi sisu lopulta periksi ja ko "saippuapaloilla" ajetiin verrokki testit saman verran ajetuun toiseen sarjaan ja ero oli noin 2,5 sekkaa.
Ihan renkaan pinnasta näki sen, kuinka kumi oli elänyt aivan eritavoin.
Jos kerran Indooreissa on sarjojen välillä tuollaisia eroja niin mieluumin OB:ssä käyttöön renkaat, jotka edes ovat eri rengassarjojen suhteen vertailukelpoisia.
(PS:Kauden päättäjäisgaalassa tuli vastaan toinenkin porukka, jolle oli osunut tällainen saippuapalasarja)

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #106 : 08.10.2007 07:27 »

(PS:Kauden päättäjäisgaalassa tuli vastaan toinenkin porukka, jolle oli osunut tällainen saippuapalasarja)

Kauppias on myynyt teille vanhaa sarjaa olevat Indoorit, vaatikaa rahat takas, koska ei k-kauppassakaan saa myydä kuukauden vanhaa leipää.
Renkaan rakenne on tyystin muuttunut tämän vuotisessa Indoorissa ja ero vanhan ja uuden välillä on n. 2-3 sekkaa riippuen radasta.

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #107 : 08.10.2007 08:17 »
Myös tuoreissa kumeissa yllättävän suuria eroja. Ostimme tänä kautena kolme sarjaa Indooreja + yksi sarja viimevuotisia (ajamattomia), jotka kaikki laitoimme vanteille. Viime vuoden kumi selkeästi hitain, mutta myös tämän vuoden kumeilla lähes 1,5 sekunnin ero parhaan ja huonoimman satsin välillä (testattu Lievestuoreella)! Tällainen rengas ei kertakaikkiaan sovellu edes harrastelijakilpasarjaan. Olen kuullut kumeja valkatun mm. pintapainemittarin kanssa... Käytännössä meillä oli varattu kolme (neljä) sarjaa Indooreja kaudeksi, mutta kaksi noista sarjoista (ylivuotinen ja yksi sarja tämän vuotisia) oli täysin käyttökelvottomia. Kahden parhaan sarjan välissä oli noin kolmen kymmenyksen ero. Tämä siis muuttamatta auton säätöjä tai rengaspaineta. Emme jaksaneet testata, saisiko auton nopeaksi noilla "hitailla" rengassarjoilla säätämällä runko täysin toisenlaiseksi.

arto forsman

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #108 : 09.10.2007 21:25 »
aha

Lainaus
xonni kupissa tänä vuonna käytössä olleet sl8 olivat poikkeuksetta nopeammat kun ostit uuden sarjan. ja toinen hyvä juttu, eli vauhtierot kärkiporukkaan kaventui. vuonna 2006 neljä ekaa sekunnin sisällä ja 2007 ekassa kisassa 15 ekaa. eikö ole kilpailullisesti aika hyvä homma. no jotkut oli sitä mieltä, että tulee kolareita enemmän kun on pitoo. ei tullut. ja mistä johtuu. sl8 on kilparengas joka on laatutarkkailun alainen ja indoor taas on vuokra-auto rengas.

eli tossa on osa syy rengas eroihin, mutta elkää vertailko heinäkuun 6. päivän ja elokuu 15 päivän aikoja keskenään. ylipäätään voisin pitää jonkinmoisen luennon tosta rengas jutusta, koska teen niitä työkseni, mutta olkoon.
 ja olisko niin että autoo pitäis mahollisesti muuttaa olosuhteiden mukaan, eikä hakata päätä seinään.

vma

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #109 : 12.10.2007 20:33 »
Hei

Lueskelin (vasta nyt) tämän palstan juttuja. Osassa viitattiin suoraan minuun, joten päätin kertoa muutamia taustatietoja.

Hieman tilastotietoa OldBoys-sarjasta; Olemme muuttaneet sääntöjämme viime vuosina yhä sallivampaan suuntaan. Yhdessä joukkueessa pitää ajaa neljä kuljettajaa, mutta sama joukkue saa käyttää nyt jo kahdeksaa eri kuljettajaa kauden aikana.
2004 meillä oli 30 joukkuetta ja 158 eri kuljettajaa. 2005 oli 23 joukkuetta ja 124 kuljettajaa. 2006 oli 31 joukkuetta ja 178 kuljettajaa. 2007 nyt 31 joukkuetta ja 159 kuljettajaa.

Hieman tilastotietoa kirjoittajasta; Ensimmäisen karting-auton suunnittelin ja rakensin 1960-luvulla. (Se on nyt tuossa parvekkeellamme.) Aktiivisesti olen ollut mahdollistamassa lajia vuodesta 1981. Opetuslapsinani yksi Euroopanmestari, useita PM-mestareita ja lukuisia Suomen Mestareita. Takaan, että kaikki näistä, ja lukemattomat muut, ovat oppineet kohteliaat/hyvät käytöstavat Karting-urheilun areenalla. OldBoys-sarjassa olen ollut tuomarina pari vuotta, valvojana useita vuosia ja tämän kauden sarjan kilpailujen johtajana. Itse ajan huvikseni F250:sellä, joskus jopa aluemestaruudesta.

Näen Raket 120 -luokan hauskana ja haastavan aikuisten poikien viihteenä. Toivon, että jopa jo ensi vuodeksi löydämme yhteiset säännöt ainakin kolmelle suurimmalle sarjalle. Esitän jo nyt kutsun yhteiseen "SM"-mestaruuskilpailuun syyskuussa 2008 Ruuhimaki Circuitille.

Yhteiseen rengasvalintapäätökseen (30.11.2007 mennessä) tähdäten, Veli-Matti

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #110 : 27.10.2007 13:20 »
Onkos sääntöjen yhtenäistmishankkeeseen tullut yhtään eloa? Taitaa olla ettei yksikään sarja anna periksi ja kaikki ovat mielestään oikeassa omien sääntöjensä kanssa ja totta kai muut sitten väärässä! Entäpä rengasasiat, saadaanko Old Boyssiin ensi kaudeksi muut fillarit kuin nuo sekunda-Indoorit?

Tommi Lehto

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 412
  • Kynäniska
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #111 : 30.10.2007 11:23 »
Tuossa meni jo hieman hermo tän homman kanssa mutta ajattelin kuitenkin pyytää asiallisia kommentteja seuraavaan sääntölonnokseen??!!?? :o

Pääperiaate on se, että kaikenlainen työstäminen, aineen lisääminen, poistaminen, muuttaminen
tai virittäminen on kielletty, ellei näissä säännöissä toisin mainita.


Suluissa olevat numerokoodit, esim. (3049) viittaavat räjäytyskuvaan.

Sytytysjärjestelmä:
Sallittuja sytytystulppia (3055) ovat Denso w22MP-us, NGK BPMR7A sekä NGK BPM7A.
Vauhtipyörän kiilan (3095) on oltava alkuperäistä vastaava mitoiltaan, paksuus 3.00 mm +/- 0.10 mm
Tulpanhatun (3056) tyyppi vapaa.
Sammutuskatkaisijan (3119) ja sen johdon (3120) saa poistaa.
Vauhtipyörän (32116) kaikkien siipien tulee olla ehjät.

Pakoputki:
Pakoputkiäänenvaimentajan (3012) tulee olla AKK:n Raket 85 luokitustodistuksen mukainen.
Pakoputkiäänenvaimentaja kiinnitetään suoraan pakokäyrään (3132) tai niiden välissä voidaan käyttää ns.
”kurkkuputkea” (3010) tai sorvattua väliputkea. Tämän väliputken pituus tulee olla vakio ajettaessa ja sen sisähalkaisijan tulee olla vähintään sama kuin pakokäyrän ulkohalkaisija. Väliputken tulee vastata pakoputken kartio-osan alkuun eikä se saa jatkua pakoputken kartio-osuuden sisään. Väliputken tulee olla lieriömäinen koko pituudeltaan. Pakoputken pilli tulee suunnata alaspäin. Lisä-äänenvaimentimen käyttö sallittua.

Pakokäyränä käytetään alkuperäistä Raket pakokäyrää. Kiinnityksessä sylinteriin saa käyttää max. 6mm pultteja. Kiinnityspulttien reiät saa suurentaa max 6,5 mm suuruiseksi.

Kaasutin:

Kaasuttimena (32048) käytetään Walbro WG6, WG8 tai WG10 kaasutinta.
Rikastinläpän ja sen akselin saa poistaa. Mikäli akseli poistetaan, tulee sen reiät kaasuttimen rungossa tukkia.
Kaasuttimen polttoaineventtiilin avautumis- ja sulkeutumispaine vapaa.
Kaasuttimen ja imuäänenvaimentajan välisen sovitelaipan (32161) maksimi pituus 25 mm. CIK:n hyväksymän imuäänenvaimentajan käyttö pakollista. Imuäänenvaimentajan pillien maksimi sisähalkaisija on 23 mm. Imuäänenvaimentajan pohjaan saa tehdä yhden halkaisijaltaan enimmillään 5 mm reiän.
Kaasuttimen ja sylinterin välinen sovitekappale oltava (32065) Raket valmiste. Sovitekappaleen tiivistepinnat saa tasoittaa hiomalla ja ulkopinnat päällystää tiivistesilikonilla.

Kytkin:

Kytkimen ”kelloa” (32144) saa vahvistaa metallipannalla. Kytkimen jousien tulee vastata alkuperäisiä mittojen ja
vetolujuuden osalta. Vetorattaan hammasluku on 12.

Kampikammio:

Kampikammion lohkojen (32150, 32151) sisäleveys kampiakselin suunnassa minimi 36,90 mm.

Kampikammion laakeripesien korjausholkitus on sallittu vuoden 2008 ajan, tämän jälkeen sallitaan ainoastaan muuttamattomat lohkot. Korjausholkitus ei saa muuttaa kampiakselin sijaintia moottorissa.

Kampiakseli:

Kiertokangen neulalaakerit ovat valmisteeltaan vapaat, mutta niiden on oltava tyyppiä ”pidikkeellinen neulalaakeri”. Alalaakerin mitat ovat 16x22x11,5mm ja ylälaakerin (32091) mitat ovat 12x16x15mm. Kytkimen (32143) neulalaakerin (32147) voitelureiän saa tukkia. (jos haluaa tuhota neulalaakereita 8))
Kampiakselin (32092) laakerit (32093) valmisteeltaan vapaat, mutta niiden on oltava tyyppiä ”pidikkeellinen urakuulalaakeri” jonka mitat ovat 17x40x12mm. Keraamiset kuulat kielletty.

Tiivisteet:

Kaasuttimen ja sylinterin välisen sovitekappaleen (ts. imukaula) tiivisteiden (32063, 32066) maksimipaksuus 1,0 mm.
Pakokäyrän ja sylinterin välisen tiivisteen (3053) tulee olla alkuperäistä vastaava. Kampiakselin akselitiivisteet (3099) tulee olla tyypiltään jousella varustettu 1- tai 2-huulinen säteisakselitiiviste jonka nimellismitat ovat 17x28x7mm. Kampiakselin akselitiivisteiden materiaali on vapaa mutta niiden tulee olla ehjät. Kampikammion lohkojen välinen tiiviste vapaa. Sylinterin ja kampikammion välinen tiivisteen paksuus vapaa, tiivisteen liimaaminen kielletty.

Sylinteri:

Sylinterin (32085) palotilan minimitilavuus 16,5 cm³. Mittaus suoritetaan Raket 85 mittausinsertin avulla. Mittaustapa sama kuin Raket 85 luokitustodistuksessa. Sylinterin kannen ja männän (32087) välys eli squish minimi 1,00 mm. Sytytystulpan kierteen korjaaminen sallittu siten että kierteen sijainti, kulma ja pituus eivät muutu. Peltikopan kiinnityspultin kierteen saa korjata ja vahvistaa. Puolipuristimen saa korvata pultilla tai lämpöanturilla.

Mäntä:

Männäntapin lukkorenkaiden tyyppi vapaa.

Käynnistin:

Narukäynnistimen ja sen toiminnalliset osat saa poistaa, puhallinkotelo tulee säilyttää.



Muutettu stefan materiaali ja tarkennettu voitelureikäsääntöö 30.10 klo 17:45
« Viimeksi muokattu: 30.10.2007 17:45 kirjoittanut Tommi Lehto »

TA

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 256
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #112 : 30.10.2007 15:39 »
Muutama rakentava kommentti/kysymys:

- Onko erityistä tarvetta määrätä tulppa noin tarkasti? Eikä riittäisi esim. kierteen nimellismitat (14x9,5) ja sivuelektrodilla varustettu (ei pintapurkaustulppa) tulppa?
- Yksi eri säännöissä ollut eriävä kohta on kytkinkellon neulalaakerin voitelureikä, tukossa vai auki?
- Sallitaanko kampiakselin akselitiivisteissä materiaalina teflon? Joissain säännöissä on ollut kiellettyä.

Muuten aika hyvä.

TA
eksyvä ei tietä kysy

arto forsman

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #113 : 30.10.2007 16:54 »
voisinpa heittä tässä pienen välikommentin tulppa juttuun. tommin mainitsemat tulpat ovat alkuperäistulppia jotka tulevat konetta ostaessa mukana. sitten kun särkyy maksaa 3,5-5 egee. miksi tulpan pitäisi olla vapaa tai edes kierteen mitoilla määrätty. loppu tulos kuitenkin on se, että 90% porukoista ajaa samoilla tulpilla oli tyyppi mikä hyvänsä. maksaa vaan enemmän, EIKÖ NÄIN.

paljakka

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 491
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #114 : 31.10.2007 15:22 »
vaikka on vähän  off topic niin tommille ja artollekin tiedoksi että vielä ehtii Lentolaan ajamaan
puheenjohtaja on luvannut itse olla paikalla
http://www.lentolakart.net/cms/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

en tiedä liittyykö hornettien pimeälentoharjoituksiin vai miten on ajatellut valaista,
mutta rata on auki tänään halloweeninä klo 20 asti eli lupaehtojen mukaiseen viimeiseen hetkeen;-)

- ja 1.4.2008 sitten jatketaan
tiedottajana kiitän ratayhdistyksen puolesta ja kiitän rakentavasta palautteesta,
jota pyrimme huomioimaan ensi kauden toimintaa suunnitellessamme

« Viimeksi muokattu: 31.10.2007 15:25 kirjoittanut paljakka »

Teme

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 59
    • Jyväskylä Oldboys-sarja
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #115 : 04.11.2007 13:10 »
Hienoa että Tommi palasi kehiin ja vielä todella hyvällä aloituksella.

Itse en ole vastaillut, vaan odottelen ja katson tietoa vielä ainakin Oldboysin virallisten ilmoituskanavien kautta, pitää sitten laittaa linkkiä ja juttua myös heti tänne kun tietoa tulee.

vma

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #116 : 08.11.2007 13:33 »
Kiitos Tommille ansiokkaasta esityöstä! Omat kommenttini:

Olin itsekin ensin samaa mieltä, että
"Vauhtipyörän kiilan (3095) on oltava alkuperäistä vastaava mitoiltaan, paksuus 3.00 mm +/- 0.10 mm"
Sitten hoksasin, että tuosta tulee yksi avattava ja tarkastettava juttu lisää loppukatsastukseen. Näin toimihenkilönä en haluaisi vielä lisää töitä meille.

Kampikammion korjausholkituksen avulla sarjassamme ajetaan monella sellaisella koneella, jotka muutoin olisivat jo romuna. Siirtymäsääntö on vähintä mitä voi ajatella. Jos joku holkittaa ehjää/uutta konetta, tarjoan mielelläni paljon näkyvämpiä ja tuloksellisempia töitä esim. rata-alueemme siistimiseksi.

Kaasarin pääsuuttimesta ei ollut mitään mainintaa?

Olen lähestynyt kaikkia sarjoja sähköpostitse 26.10.2007. Tässä lainaus viestistäni:

Olemme yhtenäistämässä Raket 120-luokan aikuisharrastajien sääntöjä, erityisesti tekniikan osalta. Jos et sinä, niin kuka olisi teiltä oikea henkilö neuvottelupöytään, kun pyrimme poistamaan eri sarjojen sääntöerot?
 
Aika moni sarja on jo päättänyt tai tulee päättämään lähiaikoina ensi kesän renkaaksi Vega SL8:n.

Raket 120 -luokitustodistus pyritään myös yhtenäistämään.
 
Eri sarjojen kilpailukohtaiset säännöt säilytetään sarjakohtaisina. Ei ole mitään syytä muuttaa esim. joukkueiden kokoja, lähtötapoja tms.
 
Olemme luvanneet järjestää 120-"SM-kilpailut" syyskuun loppupuolella, tod.näk. 27.9.2008. Kilpailuun kutsutaan kaikkien sarjojen viisi parasta joukkuetta. Kaikki muutkin ovat tervetulleita. Max. joukkueiden määrä 60. Kilpailu on tyypiltään kestävyyskilpailu. Päivän päätteeksi kauden päätösjuhla ja palkintojenjako jossakin Jyvässeudulla.
 
Olen lisäämässä sivustollemme www.oldboys.fi kaikkien sarjojen yhteyshenkilöiden ja nettisivujen yhteystietoja. Mitä kirjoitan teidän tietoihinne?
 
Yhteistyöterveisin, Veli-Matti

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #117 : 08.11.2007 17:11 »
Vauhtipyörän kiilan voi "pikatarkastaa" katsomalla vauhtipyörän ulkokehän asentoa yläkuolokohdassa puolaan nähden. Jos kiilaa työstää tai käyttää ohuempaa, niin se näkyy ulkokehällä selvästi. Tällöin vauhtipyörä irti ja tutkimaan mitä on tehty.

Aika simppeliä.  ::)

Homman Pitää Olla Hauskaa

Tommi Lehto

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 412
  • Kynäniska
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #118 : 08.11.2007 18:46 »
Kiitos Tommille ansiokkaasta esityöstä! Omat kommenttini:

Olin itsekin ensin samaa mieltä, että
"Vauhtipyörän kiilan (3095) on oltava alkuperäistä vastaava mitoiltaan, paksuus 3.00 mm +/- 0.10 mm"
Sitten hoksasin, että tuosta tulee yksi avattava ja tarkastettava juttu lisää loppukatsastukseen. Näin toimihenkilönä en haluaisi vielä lisää töitä meille.


Joo tuossa on kyse periaatteesta että kenenkään ei tarvitse teettää sytkän muutoksia muualla tai hankkia mittavehkeitä itse. On mahdollista myös vapauttaa jos saadaan mittailtua mitkä on minimi ja maksimiennakot muuttamattomissa koneissa. Jos rajat tietää niin kaikki voi vapaasti tehdä minkälaisen "alkuperäissytkän" ku haluaa..

Tällä hetkellä katsastaminen onnistuu avaamatta, heittokellolla tarkistaa onko siellä päinkään. Jos ei niin vauhtipyörä irti.



Kampikammion korjausholkituksen avulla sarjassamme ajetaan monella sellaisella koneella, jotka muutoin olisivat jo romuna. Siirtymäsääntö on vähintä mitä voi ajatella. Jos joku holkittaa ehjää/uutta konetta, tarjoan mielelläni paljon näkyvämpiä ja tuloksellisempia töitä esim. rata-alueemme siistimiseksi.


Teidän säännöissä holkituksen avulla voidaan siirtää kampiakselia minne tykkää kun stefan kokoa ei ole määrätty. Siinä on ongelma koska siirtämisestä saattaa olla etua.. Ja aivan oikeessa oot tossa uuden koneen holkittamisen mielekkyydessä..


Kaasarin pääsuuttimesta ei ollut mitään mainintaa?


Ei, koska WG10 kaasarissa on muistaakseni 124 suutin ja WG8:ssa 116 eli se on vain pakko vapauttaa. Kiitokset tästä Leif Radnelle.





Olen lähestynyt kaikkia sarjoja sähköpostitse 26.10.2007. Tässä lainaus viestistäni:

Olemme yhtenäistämässä Raket 120-luokan aikuisharrastajien sääntöjä, erityisesti tekniikan osalta. Jos et sinä, niin kuka olisi teiltä oikea henkilö neuvottelupöytään, kun pyrimme poistamaan eri sarjojen sääntöerot?
 
Aika moni sarja on jo päättänyt tai tulee päättämään lähiaikoina ensi kesän renkaaksi Vega SL8:n.

Raket 120 -luokitustodistus pyritään myös yhtenäistämään.
 
Eri sarjojen kilpailukohtaiset säännöt säilytetään sarjakohtaisina. Ei ole mitään syytä muuttaa esim. joukkueiden kokoja, lähtötapoja tms.


Juu ajetaan miten ajetaan mutta mielellään samanlaisilla laitteilla.



Olemme luvanneet järjestää 120-"SM-kilpailut" syyskuun loppupuolella, tod.näk. 27.9.2008. Kilpailuun kutsutaan kaikkien sarjojen viisi parasta joukkuetta. Kaikki muutkin ovat tervetulleita. Max. joukkueiden määrä 60. Kilpailu on tyypiltään kestävyyskilpailu. Päivän päätteeksi kauden päätösjuhla ja palkintojenjako jossakin Jyvässeudulla.
 
Olen lisäämässä sivustollemme www.oldboys.fi kaikkien sarjojen yhteyshenkilöiden ja nettisivujen yhteystietoja. Mitä kirjoitan teidän tietoihinne?
 
Yhteistyöterveisin, Veli-Matti


www.xonsport.fi

Xon Cup yhteyshenkilöiden tiedot löytyy Cup linkin alta.

Tarkennetaan kun tiedetään kuka tekee mitäkin ens vuonna..

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #119 : 08.11.2007 20:50 »
Raket 120:sen lohkojen holkituksesta:

Uusi täydellinen Radne CRANK CASE 120 part nr: 32150 on hinnaltaan 277,33€ + postikulut.
En usko että kukaan lähtee oikeasti korjaamaan tarkkuuskoneistuksella tuon hintaista palikkaa, kun riskinä on työn epäonnistuminen jolloin kuitenkin edessä on uuden hankinta.
Tai sitten ne rikkoutuneet alakerran posket on todella rakkaat...
 ??? ::)

Holkitus riittävällä tarkkuudella lienee minimissään 150-200€
Homman Pitää Olla Hauskaa


 

Team Laine Verkkokauppa