Kirjoittaja Aihe: Kartingin laji- ja sarjatyöryhmän kokous 12.2.2013  (Luettu 6800 kertaa)

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Paikalla olivat lajiryhmän jäsenet Petri Ilkka (pj.), Jaakko Markula, Rauno Syysmäki, Kari Karhumäki ja Juuso Teuronen; sarjatyöryhmän jäsenet Matti Noroaho, Jukka Toikka, Toni Saarinen, Petri Pirkola, Veera Virtanen ja Markku Ryynänen sekä lajipäällikkö Mika Heinonen (esittelijä).

Kokouksessa käsiteltiin:

Harrastajakysely
AKK:n eri lajeissa tulee teettää harrastajakysely kevään aikana. Kartingissa on teettetty kysely aikaisempina vuosina ja se on todettu hyväksi ja tätä kyselyä käytetään pohjana uutta kyselyä suunnitellessa.

Laji- ja sarjatyöryhmän jäsenet suunnittelevat kyselyyn 5 kysymystä / jäsen. Lajiryhmä kasaa näistä kyselyn joka esitetään hallitukselle ja julkaistaan huhtikuun aikana.

Nuorisovaliokunnan edustaja
Nuorisovaliokuntaan kartingin edustajaksi nimettiin Veera Virtanen.

SM-sarjasäännöt 2013
Käsiteltiin sarjasääntöjen päivitystä. Päädyttiin karsimaan sarjasäännöistä jo sääntökirjassa kerrottavat asiat. SM-sarjan sarjasäännöt esitetään hallitukselle hyväksyttäväksi ja tämän jälkeen sarjasäännöt julkaistaan liiton nettisivuilla.

Kokouksessa käsiteltiin myös muita SM-sarjan osakilpailuiden järjestämiseen liittyviä käytännön asioita, joilla kilpailut saataisiin toteutettua yhdenmukaisesti.

CIK-kilpailu Alahärmä
Kilpailunjohtaja Kari Karhumäki kertoi EPUA:n ja Power Parkin välisistä neuvotteluista kilpailun käytännön järjestelyihin liittyen. Periaatetasolla vastuualueiden jako on sovittu. Kevään aikana osapuolet tarkentavat vielä järjestelyihin liittyviä vastuualueita.

Kartingin toimitsijakoulutuksia toivotaan järjestettäväksi Seinäjoen alueelle, jolloin CIK-kilpailun toimitsijoiden olisi helpompi päästä koulutuksiin.

Yamaha CUP -sarjasäännöt
Käsiteltiin Yamaha CUP:n sarjasääntöjä. Sarjasäännöt päädyttiin karsimaan SM-sarjasäännön tapaan sääntökirjapäällekkäisyyksistä. Luokan osanottomaksuksi päätettiin 110e/osakilpailu.

Ratamaksut ovat samat kun SM-sarjan kuljettajille. Sarjasäännöt julkaistaan hyväksynnän jälkeen liiton nettisivuilla.

Rotax-luokan status AKK:n kilpailuissaKeskusteltiin useamman esityksen johdosta Rotax-merkkisten karttien osallistumisesta eri AKK:n kansallisiin kilpailuihin ja luokan kilpailijoille kertyviin nousupisteisiin.

Päätös: Luokan kehittäminen ja kilpailuttaminen tulee jatkossakin olla Mika Tiikkaisen hallinnassa. Lajiryhmä ei ota kantaa luokan asioihin tässä vaiheessa. Kansallisissa kilpailuissa ajatetaan luokkia, joiden tekniset säännöt ovat lajiliiton/CIK:n hallinnoimia.

Seuraava kokous
Kokous pidetään keskiviikkona 15.5.

Lisätietoja ja palaute: lajipäällikkö Mika Heinonen, 0207 219 443, mika.heinonen@autourheilu.fi
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Kartingin laji- ja sarjatyöryhmän kokous 12.2.2013
« Vastaus #1 : 07.03.2013 17:46 »
Koska on viimeksi on tarkistettu raketti ja yamaha luokkien painorajoja?
.

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Kartingin laji- ja sarjatyöryhmän kokous 12.2.2013
« Vastaus #2 : 07.03.2013 19:53 »
Raketissa on ollut v. 2003 110 kg ja Yamahassa 135 kg. Eli Raksu sama ja Yamahassa noussut 5 kg siitä, en tiedä milloin,

Autoissa on takapuskuri ja ketjusuoja lisää. Yleensä yhdessä kisassa kirjataan kuskien painot erikseen ja lähetään lajiryhmälle/päällikölle. Tästä vedetään keskiarvoja kuskien painosta.

Miksi pitäisi tarkistaa?
« Viimeksi muokattu: 07.03.2013 19:58 kirjoittanut saaskpe »
-petri-

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Kartingin laji- ja sarjatyöryhmän kokous 12.2.2013
« Vastaus #3 : 07.03.2013 20:22 »
C koon jakkaraan ku tempastaan 24kg lyijyä ni saa huoltajan naaman vakavaksi.
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Kartingin laji- ja sarjatyöryhmän kokous 12.2.2013
« Vastaus #4 : 08.03.2013 00:30 »
C koon jakkaraan ku tempastaan 24kg lyijyä ni saa huoltajan naaman vakavaksi.
Kannattaa vähän laittaa muuallekin kuin pelkästään siihen penkkiin.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Kartingin laji- ja sarjatyöryhmän kokous 12.2.2013
« Vastaus #5 : 08.03.2013 11:06 »
C koon jakkaraan ku tempastaan 24kg lyijyä ni saa huoltajan naaman vakavaksi.
Kannattaa vähän laittaa muuallekin kuin pelkästään siihen penkkiin.
jos painojakauma on 60/40, niin 24 kg painoista pitää laittaa 10 kg keulaan  ;). meillä laitettiin TAGissa 6kg painoja rattiputken juurelle.
.


 

Team Laine Verkkokauppa