Kirjoittaja Aihe: Mikroautojen käsivaihteet?  (Luettu 5205 kertaa)

yamaha40

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
  • Moottorimerkki: Yamaha
  • Runkomerkki: mevi
Mikroautojen käsivaihteet?
« : 02.05.2013 21:23 »
Tein siis tälläsen aiheen, kun itsellä olisi muutama kysymys noista mikroautojen vaihdekeppien toiminnasta.
Eli miten ne on rakennettu?? En löydä mistään hyviä kuvia/videoita siitä miten ''shifter kart'' autojen vaihdekeppi on rakennettu.
Jonkin näköinen mielikuva hommasta on, mutta kun sellaisen rakensin se ei toiminut lainkaan... Auttakaas nopeesti tiedotonta jotta
pääsen ajelemaan kesäksi!!  :D

Kuvan mukainen tai vastaava pitäisi saada aikaan...


JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Mikroautojen käsivaihteet?
« Vastaus #1 : 07.05.2013 07:59 »
No geometriahan siinä on hyvin tärkeää. Vaihdekeppi itsessään on siis tanko jonka toinen pää on ratin takana ja se kaareutuu tankkiraudan kautta (jossa laakerointi) penkin etureunan eteen. Siitä lähtee tanko suoraan taakse vääntövarrelle joka kääntää vaihdeakselia. Pitkittäistanko pitää tehdä pituus-säädettäväksi. Nivelet on Uniballeja. Vääntövarsien pituudet suhteessa toisiinsa ovat erittäin tärkeitä jotta keppiin saadaan itselle sopiva määrä liikerataa ja kepin herkkyyttä.


 

Team Laine Verkkokauppa