Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Raket95:sta  (Luettu 15691 kertaa)

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Kokemuksia Raket95:sta
« : 09.05.2013 20:40 »
Ajattalinpa aloittaa aiheen raket95 kokemuksista, nyt kun on päästy jo vähän kokemaan, moni tällä kaudella ja muutamat jo viime kauden puolellakin, miten tuo menee ja mitä yllätyksiä on koneen vaihto tullessaan tuonut.

* * * * * * * * * * * * * * *
HUOM. Alla olevasta kirjoituksesta en ota mitään vastuuta, eikä tiedot ole välttämättä oikeita, syvä opiskelu kun on vasta käynnissä Raket 95:sen suhteen.
* * * * * * * * * * * * * * *

Meillä tuli hankittua pojalle käytetty raket95 tuolta Ruotsin puolelta kun aika paljon siellä vuoden mittaan käyn. Ostin koko auton missä tuo oli kiinni. Myin sitten rungon ja tillbehöörit pois, niin ei onneksi jäänyt koneelle kamalasti hintaa.

Talven aikana purin sen tuhannen osiksi ja tsekkasin mitä on syönyt ja yritin mahdollisimman huolella sen sitten kasata.

Alakerran laakereita ainakin sai sovitella aika kauan ennen kuin pyöri mallikkaasti, eikä pantannut/kanittanut mistään. Stefat meni ok, siinä ei mitään ongelmaa.
Pakoasteiden kohdilleen sovittelu sitten vaatikin aikamoisen nipun tiivisteitä, ennen kuin asteet meni suunnilleen sinnepäin. Tiivisteitä yhteensä muistaakseni noin 1 mm. Eli mielestäni aika paljon. Tämä taas aiheutti sen, että palotila on ihan metsässä. No jostain olen oppinut, että asteet ovat tärkeämmät kuin palotila. Tosin jonkun sortin kompromissia täytyy vielä yrittää noiden suhteen etsiä. Palotila kun tuolla tiivistenipulla on 1,6cm3.

Sytkän olin jostain kuullut, että 2.2-2.4. Laitoin 2.4. Tosin nyt kuulin radalla että voi laittaa paljon enempikin,,, 2.6-2.8:kin. En tiedä. Täytyy vähän kevään aikana kokeilla.

Startin kanssa ei ole ollut ongelmia ja akussakin tuntuu olevan potkua useammaksi päiväksi täyden latauksen jälkeen. Kuulin tosin sellaisen jutun että noin 5 sekuntia kannattaa kuskin seistä käynnissä olevan auton kanssa paikallaan ennen kuin lähtee liikkeelle, ettei startti jää päälle tai jotain.

Noilla säädöillä ollaan käyty Vihdissä, Paimiossa, Forssassa ja Monakossa. Ihan kohtuu aikoja poika sillä on onnistunut ajoittain kellottamaan. Ei nyt mitään rataennätyksiä, mutta itselleen ihan kelvollisia aikoja.

Täytyy tässä kevään aikana hakea vähän tuota palotilan ja asteiden kompromissia ja säätää sytkää vähän korkeammaksi.

85:seen verrattuna ei tuo mielestämme ainakaan mitenkään juurikaan kovempaa mene. Ehkä antaa kurveissa vähän enempi vääntöä, mutta suorilla aika samaa kamaa kuin raket85.

Kaikkein mukavinta on kyllä ollyt tuo napista käyntiin meiniki. Ei yhtään ole kyllä ikävä sitä työntämistä. Aiemmin kun tuli heitettyä parit ukemit per kausi :)

Kirjoitelkaa jatkoksi jos huvittaa kokemuksianne Raket95:sta.

ps. Tarkoitus ei ole yrittää tehdä koneesta mitään ohjusta. Meille on ihan sama millä sijalla ajellaan. Pääasia että pojalla on hauskaa. Tykkään vaan ropata noita moottoreita tallissa. Ihan kivaa vastapainoa ja rentoutumista arjen hässäkän keskellä.

« Viimeksi muokattu: 09.05.2013 20:50 kirjoittanut ramise »

Seppe

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 12
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #1 : 12.05.2013 20:33 »
Moikka

Nyt on kuukausi veivattu Micro 95 laitteella, aivan loistava laite ! Reilu 500 kiakkaa vedetty tattiksella samoilla renkailla (viimevuotiset cadettirenkaat Kotkan mestarien kisasta) ja vieläkin vaan pitoa riittäää. vastaa jotakuin 800-900 kiakkaa Lavinnossa ; D  kahdet kisatkin jo vedetty Monakossa, ei voi kun ylistää kampetta, mut turhaa oli hyväksyä mukaan 85 minejä tähän uuteen luokkaan, kuulin huhuja, että tämän säännön tultua julki niin toistakymmentä tulevaa microkuskia vaihtoi muihin luokkiin tai jäi ajelee cadettia...niin ja tosiaan toi paino on vähän korkea, 106 kg, olis ihan hyvin riittänyt 100- 103 kg...jep hyvää kevättä, radalla nähdään !

Jarale

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #2 : 12.05.2013 23:32 »
95:n sähköboxi kannatta avata ja tarkistaa katkaisijoiden ruuvien kireys. Meillä paloi starttikatkaisija puhki, lyhyelläkin starttausajalla (alle 10 s) poltti sormenpäitä. Otin auki ja totesin Radnen pojilta jääneen kiristämättä KAIKKI ruuvit.
Kieltämättä vähän ahdasta on........
Sammutusnapin toinen ruuvi oli kokonaan pudonnut irti. Löytyi boxin pohjalta. Kone laitettu syksyllä 2012.
2 kisaa ja vähän reeniä ajettu. Eikä 95 täristä niin kuin 85, että olisi sen takia ruuvit löystyneet.

Katkaisijapään pikkuruuvit kulmista auki, niin musta muovipää saadaan vedettyä ulos.

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #3 : 14.05.2013 10:04 »
Olen myöskin kuullut sellaisia arvioita, että Radnen Raket 95-koneen kasaustyön laatu on todella ala-arvoista. Eli kaikki kannattaa käydä läpi tai käyttää kone osaavassa huollossa ennen kuin edes käynnistää laitteen. Se tietenkin maksaa, mutta säästää hermoja eikä tule tuhoja.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #4 : 14.05.2013 10:16 »
Emme ole vielä edes harkinneet siirtymistä 85:sta -> 95:seen. Syy tähän on se, että liian moni jää lähtöruutuun - toisin kuin 85 on niin pommin varma käynnistymään, eikä vielä tuon työntäminen ole ollut ongelma.

Toivottavasti nuo lapsen viat saadaan tuosta korjattua ennen 85 luokkarin loppumista, niin voisi tuota edes harkita pojalle.
Vauhti pidentää aikaa!

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #5 : 14.05.2013 17:38 »
Kyllä tuo 95:nen on meillä pelannut moitteetta... tosin se olikin käytetty kone vm.2010, eli mahdolliset radnen kasausmokat ym. lapsukset havaittu ja korjattu jo aiemman omistajan toimesta.

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #6 : 14.05.2013 17:42 »
Kaksi asiaa tulee mieleen R95:sta juuri tälläerää: 1. Jostain syystä kansallisissa kisoissa lähdetään noilla kytkinlaitteilla roka pohjassa lähtöruudukosta ja me suoravedon lykkääjät saamme olla hereillä, ettei nilkat jää linjalle. 2. Töniminen on lisääntynyt runsaasti viimevuodesta 95:n yleistyessä.

Tuo kiire ruudukosta sikäli kummastuttaa, että kun tuo kytkinvehjes kuitenkin jo käy, niin mikä hoppu siinä nyt enää on? Harvoin niitä kisoja lähtöruudukosta irtautumisella voitetaan. Tönimisen lisääntyminen on varmasti seurausta siitä tosiasiasta, että riski keskeytykseen on olematon kytkinlaitteella. Suoravedolla on suorastaan typerää tuuppia, koska oma keskeytyksen mahdollisuus on todellinen.
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #7 : 15.07.2013 14:42 »
Lisää kokemuksia 95:sesta.

Viime kisassa treenipäivän aikana pääsuoran päässä, kun kierrokset luonnollisesti jossain 12000 kieppeillä, nalkkasi jostain syystä vauhtipyörä puolaan kiinni.

Vauhtipyörä osittain pirstaleiksi, Puola osoitti vaakasuoraan suunnilleen pohjoiseen. Toinen puolan kiinnikkeistä, siis osa lohkoa, halkesi irti ja kampura mutkalle.

Pari viikkoa sitten kerhokaverilla kävi samat... liekö joku tyyppivika tämäkin. Vauhtipyörä ja puola olivat molemmat haaverin jälkeen edelleen tiukasti kiinni, eli tässä voinee sulkea pois sen että olisi itse unohtanut kiristää jotain. Enkä minä ole tuolle mitään tehnytkään kevään jälkeen.

Siinä radalla kun tätä kävivät monet ihmettelemässä, oli joku jostain kuullut että Radne suosittelee, että tuossa vauhtipyörässä pidetään kiinni se vetonarun alumiininen vastakappale, joka vauhtipyörässä on, jos vetonarumekanismit on kiinnitettynä. Tukee kuulemma vauhtipyörää tai jotain... tiiä häntä. No meillä se oli ainakin autotallissa hyllyllä... tukemassa autotallin hyllyä :)

Tästä onneksi luultavasti selvitään kampuran suoristuksella, puolan kiinnikkeen hitsaamisella, uudella vauhtipyörällä ja puolalla.

ps. Tuo kone on kyllä vienyt autoa hyvää vauhtia.

 * * * Liitteenä kuva
« Viimeksi muokattu: 15.07.2013 14:52 kirjoittanut ramise »

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #8 : 15.07.2013 17:48 »
Vauhtipyörän puoleisen laakerin kunto? Pystyvälystä niin paljon että pääsi ottamaan kiinni?
Homman Pitää Olla Hauskaa

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #9 : 15.07.2013 19:44 »
Valuvikaa noissa vauhtipyörissä....? Niitä on menny 12O-vehkeissäkin useempia kappaleiks tohon samaan tyyliin...
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

Hojat

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #10 : 16.07.2013 15:57 »
Vauhtipyörän puoleisen laakerin kunto? Pystyvälystä niin paljon että pääsi ottamaan kiinni?

Olen samaa mieltä. Hyvin todennäköiseti viallinen laakeri on aiheuttanut tämän.

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #11 : 16.07.2013 17:36 »
Kone on avattu ja keväällä laitetut laakerit näyttäisivät olevan kunnossa.

TSP

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 2
  • Born to be wild
    • Team Sami Pensala
  • Kotirata: Artukainen
  • Moottorimerkki: D.A.P
  • Runkomerkki: D.A.P
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #12 : 16.07.2013 21:10 »
Näitä Selettran magneettoja on paukkunut muutamia R120 ja R95 mosista ja viimeisin ohjeistus on, että pitäis jättää vetolaitteenkeskiö kiinni vauhtipyörään! (se alumiininen rinkula). Kannattaa jättää sit hiukan enempi väliä myös magneeton ja puolan väliin~0,50mm?

Laiton nyt tämän tänne ainoastaan syystä, että alkaa oleen turhan vaarallista kun magneeton palaset sinkoilee muovikopan läpi 12.000rpm vauhdilla...toivotaan, ettei tästä nyt mee kellään herne nenään  :o Ei oo muuten laakerivika!!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=455382424514266&set=a.455382397847602.122527.302342459818264&type=1&theater
« Viimeksi muokattu: 16.07.2013 21:22 kirjoittanut TSP »

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #13 : 24.07.2013 23:28 »
Viime viikolla lohko hitsattiin ja kampura suoristettiin ja kone kasaan uuden vauhtipyörän, alakerran laakereiden ja puolan kera.

Ulvilassa käytiin viikonloppuna testaamassa miten toimii ja hyvinhän se toimi. Ihan kelpo aikoja irtosi ja kasassa pysyi. Koko ajan tosin oli pieni pelko, että koska siitä taas lentää osat taivaan tuuliin.

Tänään vielä otin varmuuden vuoksi koneen pöydälle ja tsekkasin onko hitsaus kestänyt ja tarkastin, että kaikki kilkkeet on paikallaan kuten ne laitoin ja ihan hyvältä siellä kaikki näytti.

Toistaiseksi siis taas kaikki kunnossa, kunnes toisin todistetaan.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2013 23:30 kirjoittanut ramise »

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #14 : 29.07.2013 09:53 »
Terve
Lisää R95 kokemuksia. Vaihteeksi negatiivista. Puolieen väliin kautta tuo toimikin ihan hyvin...

Talvella laitoin tän koneen kisakuntoon itse ja piru kun lauloi mukavasti kesäkuun loppuun asti, kunnes mentiin heinäkuun puolivälissä Euraan. Siellä treenipäivänä alkoi tämä röpötysongelma, josta alla enemmän. Siellähän sattui myös tuo edellä mainittu/kuvattu konerikko, mutta tämä röpötysongelma alkoi jo ennen sitä.

Konerikon jälkeen lohko hitsattiin, vaihdoin uudet puolan ja vauhtipyörän. Laitoin puolan ja vauhtipyörän väliin rakoa muiden suosistuksesta 0,50 mm, vaikka yleinen ohje on 0,35mm. Vaihdoin myös alakerran laakerit ja stefat. Kampura suoristettiin. Ihan suoraksi sitä ei Jaatinen saanut, tosin heittoa jäi enää 4 satkua molemmille puolille vastakkaisiiin kohtiin. Tiivisteitä en vaihtanut. Laitoin vanhat tiivisteet takaisin. Kaverin kanssa kun sitä rikkoontunutta konetta Eurassa katsottiin, niin huomattiin, että siitä sammutusjohdosta, mikä menee siellä vautipyörän reunassa, oli kuori kulunut johdon päältä. Kaveri epäili, että röpötysongelma johtuu siitä. Siirsin sen johdon kokonaan pois sieltä vauhtipyörän vierestä ja laitoin sen ulkokautta tulpanjohdon reiästä kiinni puolaan. Vedin sähköteippiä siihen kuluneeseen kohtaan.

Kun Forssassa käytiin testaamassa toimi hienosti. Kiersi ja kulki. Seuraavalla treenikerralla taas röpötti.

Perusongelma on siis tällä hetkellä on se että aina pääsuoran puolivälistä eteenpäin röpöttää... vaikka kuinka säätelis h-ruuvia. Pienimmillään on H-ruuvi ollut 1/4 auki. L- koko ajan 2,5. Lämmöt kokoajan 180-210.

Tein sitten seuraavia kokeiluja. Vaihdoin imukaulan uusien ohjeiden mukaan, laitoin myös uuden tiivisteen imukaulan ja kaasarin väliin. Oikean tiivisteen, en sitä salmiakinmuotoista tiivistettä jota sinne ei saa laittaa, se ei pidä, kokeiltu on. Testasin myös koneen käynnissä ollessa (tyhjäkäynnillä), että vuotaako kaasarin ja imukaulan välistä ruisuttamalla ensin wd:tä siihen liitoskohtaan ja sitten kokeilin vielä varmuuden vuoksi ruiskuttamalla siihen breakcleaneriä. Jos se vuotaa siitä, niin tuolla jarrukliinerillä ruiskuttamalla kierrokset nousevat, koska se palaa herkemmin tai jotain. Ei vuotanut. Kaasarin peineet tsekkasin. Ihan ok, aukeaa 0,8 ja menee kiinni 0,6. Neulassa oli kulumaa, vaihdoin sen.

Lauantaina kun oltiin ulvilassa testailemassa, niin yhtäkkiä ei enää röpöttänytkään, vaikka en tehnyt mitään ja kulki tunnin hyvin ja sitten taas alkoi röpötys. Sunnuntaina meni koko kisapäivä siinä körötellessä, kun röpötti suorilla. Tähän ongelmaan on myös ajoittain lilittynyt käynnistysongelmat. Saa sahata välillä aika kauan ja kerran sunnuntain kisassa lämppärin alussa sammui, eikä tahtonut lähteä käyntiin. Lähti kuitenkin kun tarpeeks kauan sahattiin.

Itse ajattelin seuraavaksi katsoa alipainepumpulla vuotaako kone paineista jostain. Vai voiko se vaikuttaa tähän kun mulla menee nyt se sammutusjohto siitä tulpanjohdon reijästä. Häritseekö se käyntiä, kun on kosketuksissa tulpanjohtoon? Eikös cadetissa monet ota sen sammutusjohdon irti, kun se johto aiheuttaa jotain käsittämättömiä, tämän tyyppisiä ongelmia?

On tää kivaa  ;D
« Viimeksi muokattu: 29.07.2013 10:10 kirjoittanut ramise »

Riuska Racing

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #15 : 29.07.2013 16:14 »
Viime talvena Barkarbyn radan verstaskontissa Gösta selitti mulle että he ovat ruotsissa todenneet kaulan alkavan vuotamaan, ilmanpöntön väpättäessä vaikka paikallaan olisi aivan uusi kaulus, ja oireet ovat satunnaisia. He käyttävät sen impulssitapin juuressa holkin lisäksi , o-rengasta joka lisä tiivistää kohdan, ja sain sellaisen renkaan imukaulaan mukaan, kuuluu heillä kuulemma "i paket". Kehotti myös tukemaan ilmapöntön. Olisko tästä mitään apua...

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #16 : 29.07.2013 17:56 »
Kiitos... Kokeilen tuota.

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #17 : 01.08.2013 23:31 »
Jatkoa seuraa...

Tsekkasin miten kone piti alipainetta. Ei pitänyt. Ei muuta kuin vesisaaviin ja pumpulla ilmaa koneeseen. Kuplia pukkasi lohkon molemmin puolin ihan yläreunasta lohkon ja pytyn liitoskohdasta. Laitoin uudet tiivisteet ja nyt piti alipaineet loistavasti.

Runkoon laitoin tuen imuännenvaimentimelle ja sidoin sen siihen kiinni. Käynnistysjohdon otin kokonaan pois ja muutenkin laitoin uudet johdot ja liittimet starttiin. Imukaulan ja pytyn väliin laitoin siihen tappiin sen kumirenkaan vaikka holkki laitettiinkin siihen jo aiemmin.

Ei auttanut. Edelleen röpöttää heti kun kierrokset menee yli 9500 ja kiihtyvyyskään ei ollut pojan mukaan normaali.

Kokeilin vielä vaihtaa suodattimen bensaletkun keskellä. Olihan siellä kaikennäköistä töhnää vähän, mutta ei vaihto silti auttanut tähän ongelmaan... niin ja putsasin taas kaasarin sihdin.

Mitähän seuraavaks keksis? Kone kun on nyt tsekattu ja tiivis ym. kunnossa, niin taitaa se kaaarissa kuitenkin olla se vika. Täytyy vissin alkaa sitä purkamaan uudelleen ja vaihdella kalvoja ja neulaa ja tsekata paineita ym. Jostain syystä se nyt edelleen saa liikaa ruokaa kierrosten yläpäässä.... hmm... voikohan itse h-ruuvissa olla jotain häikkää?

Vai tuleeko jollekin muulle jotain mieleen?
« Viimeksi muokattu: 01.08.2013 23:35 kirjoittanut ramise »

Tinonurmi

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 77
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #18 : 02.08.2013 00:12 »
Mites puola? Niitä on kans jonkin verran käsittääkseni uusittu. Kipinä kyllä näkyy, mutta on "voimaton"


ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #19 : 02.08.2013 08:12 »
Jotenkin vois kuvitella että vika ei olisi puolassa, kun vika alkoi vanhalla puolallamme, ennen tuota konerikkoa, josta enemmän on tuossa ylempänä. Konerikon yhteydessä vaihdettiin puolakin, joten tässä on menty röpötellen kahdella eri puolalla.

Jannek

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 131
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #20 : 02.08.2013 09:16 »
oletko tarkistanut myös pakopuolen, jottei siellä ole jotain tukosta.

Cadetissa meinaan loppuu tuo meno kun siitä matolaatikosta irtoaa KAT:n sisukset ja tästä uudesta suorasta putkesta pääsee se sisäputki irtoamaan.
"Minkä voet huomenna toisella tiettee, elä tie sitä tänä päevänä ite." -Iisalmi

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #21 : 02.08.2013 09:29 »
Joo tuo täytyy tsekata myös. Onko 95:n pakoputkessa mitään mahdollisesti irtoavia/liikkuvia osia sisällä?
Mites tuo putki grillataan? Pitääkö ne villat ottaa ensi pois sieltä? Milläs olette grillauksen jälkeen sitä rassannut kun on tuon muotoinen?

Mites paljon imuäänenvaimentimen tyypillä on vaikutusta?
« Viimeksi muokattu: 02.08.2013 12:19 kirjoittanut ramise »

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #22 : 04.08.2013 21:00 »
Noniin... Vika löytyi. Kaasarissa siinä kolossa, missä neula on, oli kulumaa, eli paineet vuotivat vaikka neula olikin uusi. En huomannut sitä paineita mitattaessa kun pumppasin vaan rajusti, kunnes aukesi. Olisi pitänyt pumpata hiljaksiin, niin olis huomannu, että ruiskutettu wd alkoi kuplimaan ennen kuin aukes kokonaan.

Nyt toimii kaikki taas.

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #23 : 06.08.2013 11:00 »
Saako kysyä, että missä hinnoissa ruotsissa noi moottorit on käytettyinä?
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Kokemuksia Raket95:sta
« Vastaus #24 : 06.08.2013 17:03 »
Aika rajustihan hinta ruotsissa vaihtelee. Jos yksittäistä moottoria pelkästään hakee, niin halvimmillaan olen nähnyt tingittynä 6300kr (euroissa noin 700e) http://www.gokartmarknaden.se/Public/Pages/Advert.aspx?aId=2302&curPageIndex=1  ja siinäkin myynti-ilmoituksessa luonnollisesti mainittiin, että "koneella ajettu hyviä tuloksia vuonna 2012". Noistahan ei tietenkään koskaan voi olla varma.

Mun mielestä sieltä kannatta hakea koko auto, jos meinaa jotain säästää. Alla esimerkki meidän koneesta.

Ostin 2008 birelin (on nuoremmalla pojalla edelleen), jossa kiinni R95 ja dokumentit mukana että kulkee (jos pysyy ehjänä)... hinta oli 11000kr. Mukaan tuli heidän sikäläisiä vanteita ja renkaita. Mychron4:nen ja rattaita ja muuta. Silloisella kurssilla noin 1200euroo.

Myin vanteet 2 sarjaa (käy täällä cadettiin) tulopuolta 100e, myin mychronin tulopuolta 140e, Myin pojan edellisen rungon tulopuoli 500e. Sitten vielä myin parilla sataa muuta pikkusälää mitä tuli auton mukana ja itelle jäi vielä käyttöön napoja ja rattaita. Tuosta voi sitten laskea suunnilleen mitä tuli koneelle hintaa.
Matka tietysti maksaa, mutta sen päälle en ole laskenut mitään, koska kumminkin olisin sinne mennyt ja ihan meidän perusautoon mahtuu tuo kartingauto. Ei ole tarvinnut mitään peräkärryjä sinne repiä.

Vähän tos on tietty vaivaa, mut tolleen ei jää konelle paljon hintaa ja kuten todettu hyvin tuo kone on autoa ja kuskia vienyt, tätä mustaa kahden viikon jaksoa lukuunottamatta, mut sehän on vaan motorsporttii...

Tässä yks esimerkki... joka tällä hetkellä myynnissä... ainahan toi tosin on sika säkissä kauppaa.
http://www.blocket.se/pitea/Mikro__Birel__Raket_95_47552517.htm?ca=11&w=3&last=1

« Viimeksi muokattu: 06.08.2013 17:13 kirjoittanut ramise »


 

Team Laine Verkkokauppa