Kurkkuputken hyvä puoli on että se säästää pakokäyrää murtumiselta. Se kun joustaa sopivasti. Karting kauppiailla on sitä metritavarana ja samaa tavaraa löytyy varaosaliikkeistä. Jos se on sopivan kokoista niin ei se vuoda, kylmänä ehkä hieman savuttelee mutta ei enää normiajossa. Kurkkuputken murtuminen on paljon halvempaa kuin pakokäyrän. Jos se jää jumiin, yleensä lähtee pyörittämällä, koska se supistuu pyörittämällä toiseen suuntaan ja laajenee toiseen.
Jos siinä putkessa on mutka, ei se vaikuta suorituskykyyn. Kyllä kaasut menee ja pulssi palaa käyrässäkin
Raksun putken muoto ja virtaukset taitaa olla samassa suhteessa koneen muuhun suorituskykyyn, siis vähän sinnepäin.
Jos ja kun saadaan uusi luokkari, R95 putkessa ei holkkeja ole. Ei tarvitse enää pelata niitten kanssa. Pirkan Fosarissa saa noilla jo ajella, muutamalla olikin jo sellainen käytössä.