Ostettiin useampi KF3 luokan auto, joissa moottoreina XTR ja maxterin 125 cm3 moottorit. Pienen tutustumis ajon seurauksena (5 kierrosta) alkoi kytkimet 3 autosta luistamaan ja etu hammaspyörän seutuvilta tulee kipinä suihkua.
Vaihdoimme autoihin uudet kytkimet ja 20 kierrosta sama homma edessä. Kytkin maksaa 120 euroa, joten ei kovin halpa harrastus tullut tästä.
Nyt olen kartoittamassa vikaa, miksi näin tapahtuu ja en ole vaihtamassa rotaxin koneita tai yms..
Kytkimet on tilattu eri paikoista, joten viasko erä tuskin kysymyksessä? Voiko liian isot hammaspyörät aiheuttaa luistoa (rata neulamäki Kuopio) eli toisinsanoen kytkin kiinnittyy hyvin vaikkapa 6000 RPM ja kurveissa joutuu liian isolla rattaalla ajamaan sen kierroksen alle liikaa? Voiko vanha kytkinkello olla syypää?
Jollain varmasti kokemuksia asiaan ja sitten kiinnostaisi kuulla, että miten toimii jos tekee suoravetoisen? Kestääkö startti lähtä esimerkiksi pieneen alamäkeen suoravedolla vai antautuuko se seuraavana? Onko parempi silloin unohtaa startti kokonaan?
Onko vielä jokin muu kestävämpi tapa? Joku oli tehnyt umpirautaisen kytkimen, mutta ilmeisesti siinäkin omat haasteensa...Voiko kytkimen kulutuspinnan vaihtaa ja jos niin millä kiinnitys kytkimeen?
Paljon kysymyksiä näin aloittelijalta, mutta on mukavasti autossa voimaa noin 120raksun jälkeen.
Kytkin paketti ilmeisesti sama myös iame, TM jne...