Pientä ongelmaa ilmeni tuossa viikonloppuna pojan raket85:sen kanssa. Osaiksohan joku auttaa/antaa vinkkiä?
Eli ajoimme lauantaina aamupäivän ilman kuristusprikkoja ja auto kulki kuin unelma.
Heti kun laitoimme prikat kiinni, ei kierrokset nousseet yli 7000:nen. H-ruuviia kiristämällä saatiin kierrokset hetkellisesti nousemaan 9000 kieppeille, mutta vieläkään ei kiertänyt kunnolla. Ruuvien säädöt olivat tässä vaiheessa jo seuraavat H1/4 ja L2,5. Välitykset oli kyseiselle radalle ok (Forssa 11/83), mutta ei vaan mininä kiertänyt ja tuppasi myös vähän kuolemaan kun runttasi kaasun pohjaan. Vaihdoin kaasarista kalvot ja putsasin neulan, ei auttanut. Kokeiltiin toista kaasaria... ei auttanut. Vaihdoin imukaulan... ei auttanut.
Ainoat selkeät viat/ongelmat joita autossa on ollut... että takalaakerit vähän panttaavat ja pari viikkoa sitten meni tulpasta se kärjen vastapuoli, eli sa rauta osa poikki, mutta kun auto kulki ilman prikkoja hyvin uudella tulpalla ajattelin, että se irronnut rautapala on varmaan samantien pamahtanut putkesta ulos ja ettei siellä koneen sisällä varmaan mitään vaurioita ole... tosin tänään avaan sen ja katson.
Tota takalaakerihommakin mietin, että voisko se olla että mini ei jaksa, kun laakerit panttaavat. Hankaavat vastaan meinaan silleen, että kun vapaana pyöräytän rengasta, niin ei mene koko kierrosta. Mikäköhän siinäkin on? Otin taka-akselin kilkkeineen irti ja putsasin ja rasvasin laakerit uudelleen ja pyöri tosi herkästi, mutta heti kun kiristää akselin kiinni laakeripesistään, niin jumittaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Vaikka en edes kiristänyt niitä mitenkään tiukalle.
Antakaas vähän vinkkiä... jos tulee jotain mieleen.
Kiitos etukäteen.