Kirjoittaja Aihe: Moottorin tiedot hukassa  (Luettu 9214 kertaa)

tenis700

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Moottorin tiedot hukassa
« : 09.06.2013 09:23 »
Elikkä olin ostanut karting auton itselleni ja haluaisin tietää että mikä moottori mulla on.  Pytyssä lukee DEGLI ESPOSTI RACING ja toisella puolella MORINI FRANCO RACING.

Lohkossa  lukee  Morini Franco racing d.e 668c. Mulle sanottee ennen kun kävin hakemassa et ois 125 cc krossista mutta kun hain sen ja aloin tutkimaan huomasin että lohkosta ei oltu porattu

auki vesipumpun paikkaa. Eikä myöskään polkimelle paikkaa. Eikä ole myöskään startille paikkaa.   Tossa ois muutama kuva siitä minä veikkaisin että voisko olla vanha vaihteellinen kartin

moottori.    https://picasaweb.google.com/105215763780327358256/9Kesakuuta2013

RaceReady

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
    • RaceReady
Vs: Moottorin tiedot hukassa
« Vastaus #1 : 13.06.2013 17:00 »
Moottorilla on ajettu 90 luvun puoli välissä ja lopulla ICC luokkaa suomessa ja on siis Degli Esposti Engineering tekemä moottori kartingiin, pohjana siis käytetty morinin rr moottoria. Itsellä löytyy samanlainen moottori tallista ja parit lohkot yms. Ajoin aikanani myös tuolla moottorilla siis SM sarjaa. Soittele vaikka meikäläiselle jos tarviit lisää tietoa, nro *4*7707746
RaceReady - Racing Specialities
www.raceready.fi

rstuning

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Kotirata: Vaasa
  • Moottorimerkki: Joku hiano Italialainen x)
  • Runkomerkki: Tony Kart
Vs: Moottorin tiedot hukassa
« Vastaus #2 : 20.09.2013 03:34 »
Elikkä olin ostanut karting auton itselleni ja haluaisin tietää että mikä moottori mulla on.  Pytyssä lukee DEGLI ESPOSTI RACING ja toisella puolella MORINI FRANCO RACING.

Lohkossa  lukee  Morini Franco racing d.e 668c. Mulle sanottee ennen kun kävin hakemassa et ois 125 cc krossista mutta kun hain sen ja aloin tutkimaan huomasin että lohkosta ei oltu porattu

auki vesipumpun paikkaa. Eikä myöskään polkimelle paikkaa. Eikä ole myöskään startille paikkaa.   Tossa ois muutama kuva siitä minä veikkaisin että voisko olla vanha vaihteellinen kartin

Tää värkki tuli osteltua leikkakaluksi...

Pitää vähä kaasarin säätöjumppaa ja jarruremonttia vielä tehdä, niin uskaltaa lähtee radalle revittelemään 8)
"If i had all the money i´ve spent on cars, i would spend it all on cars"

rstuning

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Kotirata: Vaasa
  • Moottorimerkki: Joku hiano Italialainen x)
  • Runkomerkki: Tony Kart
Vs: Moottorin tiedot hukassa
« Vastaus #3 : 24.09.2013 02:42 »
Elikkä olin ostanut karting auton itselleni ja haluaisin tietää että mikä moottori mulla on.  Pytyssä lukee DEGLI ESPOSTI RACING ja toisella puolella MORINI FRANCO RACING.

Lohkossa  lukee  Morini Franco racing d.e 668c. Mulle sanottee ennen kun kävin hakemassa et ois 125 cc krossista mutta kun hain sen ja aloin tutkimaan huomasin että lohkosta ei oltu porattu

auki vesipumpun paikkaa. Eikä myöskään polkimelle paikkaa. Eikä ole myöskään startille paikkaa. siitä minä veikkaisin että voisko olla vanha vaihteellinen kartin

Tuli hankittua tämä "vehje" ittelle ja kaipaisin vinkkejä esim:

-Mitä vaihteistoöljyä suositellaan? Paljonko koneeseen menee öljyä?
motocrossin/moottoripyörän öljyä, vaikka kytkin onkin kuivamalli?

-Miten selvitän vanhan TonyKartin jarrujen valmistajan, että löytäisin joskus varaosia, jos niitä saakaan enää?
jarrupaloja varmaankin tarvii jossainvälissä ja pääsylintereihin pitäs löytää haitarikumit, tai sit paikkaan ne sikeflexillä ;D

Miten jarrut saa helpoiten ilmattua? Ei varmaankaan niinkuin oikeissa autoissa, kun ei oo varsinaista nestesäiliötä?
"If i had all the money i´ve spent on cars, i would spend it all on cars"

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: Moottorin tiedot hukassa
« Vastaus #4 : 24.09.2013 09:12 »
Tonykartin jarrut tekee tonykart, osia saa suomessa mpt racingista ja ehkä linearpowerista (googlella löytyy).

Koene.comissa on aika hyvät kuvat tonyn jarruista, uudemmissa autoissa on BS6 jarrut ja vanhemmat taisi olla BS2, katso sieltä mitkä on saman näköiset.

rstuning

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Kotirata: Vaasa
  • Moottorimerkki: Joku hiano Italialainen x)
  • Runkomerkki: Tony Kart
Vs: Moottorin tiedot hukassa
« Vastaus #5 : 24.09.2013 11:43 »
Tonykartin jarrut tekee tonykart, osia saa suomessa mpt racingista ja ehkä linearpowerista (googlella löytyy).

Koene.comissa on aika hyvät kuvat tonyn jarruista, uudemmissa autoissa on BS6 jarrut ja vanhemmat taisi olla BS2, katso sieltä mitkä on saman näköiset.

Ok kiitos jarrutiedoista.
(Itseasiassa BS2 näytti jo tuola sivuilla modernimmalta ja tyylikkäämmältä, mutta komponentit
ja mitat täsmäs äkkiseltään katottuna).

Mites toi vaihteistoöljy? Ei varmaan haittaa jos normaali motocrossissa käytettävää öljyä laitan?
« Viimeksi muokattu: 24.09.2013 11:58 kirjoittanut rstuning »
"If i had all the money i´ve spent on cars, i would spend it all on cars"

rstuning

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Kotirata: Vaasa
  • Moottorimerkki: Joku hiano Italialainen x)
  • Runkomerkki: Tony Kart
Vs: Moottorin tiedot hukassa
« Vastaus #6 : 24.09.2013 23:52 »
Tänään pääsi vihdoin radalle koittamaan hiukan säätämään ja kyllähän se liikahti niinku pitääki 8)
Vanhalla aivan kädet ja kyljet väsyi muutamien kierroksien kokeiluista...

Oli "muka" kerhoilta, mutta eihän radalla ollu ristin sielua kun pääsin paikanpäälle, noh saipahan
rauhassa driftailla ja säätää (oliskohan kylmyys =ei pitoa karkottanu jo normikuskit ;D)
"If i had all the money i´ve spent on cars, i would spend it all on cars"

rstuning

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Kotirata: Vaasa
  • Moottorimerkki: Joku hiano Italialainen x)
  • Runkomerkki: Tony Kart
Vs: Moottorin tiedot hukassa
« Vastaus #7 : 30.09.2013 22:02 »
Jatkan nyt tähän ketjuun suoltamista...

Mielenkiintosia yksityiskohtia, kun nyt vasta tutkin mukana tulleita 3kpl sylintereitä
+3kpl kansia tarkemmin...

1 sylinteri on ihan tuliterä, eli täysin käyttämätön ja ilmeisesti sisällä olevat 3kpl männänrenkaita myös uusia???
Sylinterin ulkopinta on hiukan karheempi kuin 2:ssa muussa ja paikallaan olevassa. lisäksi vasemmanpuoleinen
vesiletkun-nipan kiinnityskohta on koneistamaton???

2 muuta sylinteriä on kohtuullisen reilusti "portattuja" verrattuna uuteen käyttämättömään, tai saattaa myös
olla hiukan erilaista valua aukkojen osalta alunperinkin. Toisessa koneistamaton oikeanpuoleinen vesiletkun paikka???
ja toisessa molemmat koneistettu ja oikeassa tehdastekoinen peitelevy (autossa paikallaan levynpalasta viritelty peitelevy).

Paikallaan olevassa sylinterissä saattaa olla alapäätä koneistettu (varmasti portattukin, mutta en oo avannu),
koska "made in Italy" tekstistä näyttäis puuttuvan/on ihan kiinni lohkossa kirjaimet. Luulisin että näin olis tehty
myös koska mukana tulleet 3kpl irtokansia on kaikki erilaisilla palotiloilla ja yhdessä lukee mm "malli" ja "säästä tämä"
yms. kansissa ei oo juurikaan koneistusvaraa, niin joku nokkela on voinu koneistaa pytyn alapäätä, että saa
lisää puristuksia ja portannu kanavia sen mukaan vastaavasti?

Paikallaan olevassa sylinterissä on lisäksi koneistamaton moottorin kiinnityskorvan näköinen "patti", jota muissa
muuten samannäköisissä sylintereissä ei oo??? Paikallaan olevassa kannessakin on suoran pystynipan tilalle
hitsattu reilu 90asteen kulmassa oleva vesinippa ettei tarvi (kallista?) mutkapäällä olevaa vesiletkua (jossain näin myynnissä).

Olis mukava tietää kuka tolla on joskus kilpaillu ja kuinka kovaa "tutkimustyötä" noiden viritysten kanssa on tehty ;D
"If i had all the money i´ve spent on cars, i would spend it all on cars"

RaceReady

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
    • RaceReady
Vs: Moottorin tiedot hukassa
« Vastaus #8 : 01.10.2013 10:36 »
Laitoitkin mulle tekstaria, mutta en oo oikein tekstiviesti miehiä, ja tarinaa on liikaa näpyteltäväks, eli soita mulle vaikka joku ehtoo niin kerron kyllä mielelläni kaikki mitä tiedän koneesta.
RaceReady - Racing Specialities
www.raceready.fi

rstuning

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Kotirata: Vaasa
  • Moottorimerkki: Joku hiano Italialainen x)
  • Runkomerkki: Tony Kart
Vs: Moottorin tiedot hukassa
« Vastaus #9 : 01.10.2013 19:06 »
Laitoitkin mulle tekstaria, mutta en oo oikein tekstiviesti miehiä, ja tarinaa on liikaa näpyteltäväks, eli soita mulle vaikka joku ehtoo niin kerron kyllä mielelläni kaikki mitä tiedän koneesta.
Jep meinasinki sulle soitella, kun ei tullu vastausta, mutta "suutin ongelma" ratkes, jota olisin alkuun kyselly
ja salaa toivoin että vastaisit edes tänne jotain, niin tiedän onko numero vielä voimassa oleva :)
"If i had all the money i´ve spent on cars, i would spend it all on cars"

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Moottorin tiedot hukassa
« Vastaus #10 : 01.10.2013 19:25 »
`RaceReady´ on mukava ja asiantunteva heppu. Ei tartte ujostella.   ;)
Homman Pitää Olla Hauskaa

rstuning

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Kotirata: Vaasa
  • Moottorimerkki: Joku hiano Italialainen x)
  • Runkomerkki: Tony Kart
Vs: Moottorin tiedot hukassa
« Vastaus #11 : 02.10.2013 21:23 »
Nonih luulin jo että kone leipoi kunnolla kiinni, mutta kannentiiviste ja siitä johtuen kansi poksahti halki... :o
Melki tuli lusikallinen housuihin kun pääsuoran puolivälissä täydessä vauhdissa pölähti hirvee höyrypilvi
ja homma meni kirjaimellisesti reisille, huosut koko oikee lahje ja oikee hiha takista ihan nesteessä, mutta
onneks ei ollu polttavan kuumaa :P

Ei muuten niin väliä, mutta veljen GoPro kamera oli kypärässä "päällä" muutaman viimesen kierroksen
ja kun ruvettiin kattoon kotona videota niin sitä olikin noin 3sekunnin verran???
Se ei tykkää musta se kamera, tuntuu et aina kun omistaja on siitä yli metrin päässä niin ei toimi :'(
"If i had all the money i´ve spent on cars, i would spend it all on cars"


 

Team Laine Verkkokauppa