Kirjoittaja Aihe: Kartingiin suunnitellut kansalliset muutokset kaudesta 2014 alkaen  (Luettu 5179 kertaa)

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Kartingiin suunnitellut kansalliset muutokset kaudesta 2014 alkaen
Raket-luokassa ajetaan kaudella 2014 SJM (Suomen Juniorimestaruus) -arvosta. SJM-kilpailutapa on vastaava, kuin aikoinaan oli Raket Cup-sarjassa. Samalla Micro 95 -luokkaan tulee mahdollisuus kerätä ennakkoon osa nousupisteistä. Lajiryhmä tulee seuraamaan tarkasti moottoreiden kilpailukykyä keskenään (Raket 85/95) ja Raket 95- moottorin tasaisuutta. Sääntömuutoksilla tullaan tarvittaessa vaikuttamaan tilanteeseen niin, että Raket 95 on kilpailukykyinen ja Raket 95 -moottorien tasaisuus varmistetaan. Raket 95 -moottorin kilpailukykyä parannetaan tarpeen mukaan jo kuluvallakin kaudella kokonaispainoja muuttamalla. Ikärajat Raket-luokille ovat Micro 95 -luokassa 9-11 vuotta ja Raket-luokassa 11-16 vuotta.

Yamaha-luokassa ajetaan kaudesta 2014 eteenpäin SM-arvosta. Kilpailun formaatti on kuten SM-sarjassa. Yamaha-luokan menestymisen kannalta on tärkeää pitää kalustokustannukset nykytasolla. Lajiryhmä tulee tarkasti seuraamaan Yamaha-luokkaa ja sääntöjä muutetaan nopeasti, jos epätervettä kustannusten nousua havaitaan. Kytkimellinen moottori luokitellaan kytkimettömän rinnalle kaudella 2014. Yamaha-luokassa kuljettajan minimi-ikä on 13 vuotta.

KF6-luokka jatkaa toistaiseksi kansallisena luokkana myös 2014 jälkeen. Huomioitavaa on, että luokassa tulee kilpailla kuten muissakin kansallisissa luokissa eli junior-luokan omissa lähdöissään ja yleisen luokan kuljettajat omissa lähdöissään. KF6-luokan kuljettajan minimi-ikä on 11 vuotta.

Säännöt julkaistaan hallituksen hyväksyttyä ne syksyn sääntökokouksessa.

Kommentteja ja ajatuksia pyydämme lähettämään lajiryhmälle ja lajipäällikölle. Nopeasti toimimalla voi vaikuttaa vielä sääntöjen valmisteluun. Kommentit sähköpostitse: petri.ilkka@appcom.fi tai mika.heinonen@autourheilu.fi

Lisätietoja:
lajipäällikkö Mika Heinonen, 0207 219 443, mika.heinonen@autourheilu.fi

Vauhti pidentää aikaa!

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Kartingiin suunnitellut kansalliset muutokset kaudesta 2014 alkaen
Raket-luokassa ajetaan kaudella 2014 SJM (Suomen Juniorimestaruus) -arvosta. SJM-kilpailutapa on vastaava, kuin aikoinaan oli Raket Cup-sarjassa. Samalla Micro 95 -luokkaan tulee mahdollisuus kerätä ennakkoon osa nousupisteistä. Lajiryhmä tulee seuraamaan tarkasti moottoreiden kilpailukykyä keskenään (Raket 85/95) ja Raket 95- moottorin tasaisuutta. Sääntömuutoksilla tullaan tarvittaessa vaikuttamaan tilanteeseen niin, että Raket 95 on kilpailukykyinen ja Raket 95 -moottorien tasaisuus varmistetaan. Raket 95 -moottorin kilpailukykyä parannetaan tarpeen mukaan jo kuluvallakin kaudella kokonaispainoja muuttamalla. Ikärajat Raket-luokille ovat Micro 95 -luokassa 9-11 vuotta ja Raket-luokassa 11-16 vuotta.

Yamaha-luokassa ajetaan kaudesta 2014 eteenpäin SM-arvosta. Kilpailun formaatti on kuten SM-sarjassa. Yamaha-luokan menestymisen kannalta on tärkeää pitää kalustokustannukset nykytasolla. Lajiryhmä tulee tarkasti seuraamaan Yamaha-luokkaa ja sääntöjä muutetaan nopeasti, jos epätervettä kustannusten nousua havaitaan. Kytkimellinen moottori luokitellaan kytkimettömän rinnalle kaudella 2014. Yamaha-luokassa kuljettajan minimi-ikä on 13 vuotta.

KF6-luokka jatkaa toistaiseksi kansallisena luokkana myös 2014 jälkeen. Huomioitavaa on, että luokassa tulee kilpailla kuten muissakin kansallisissa luokissa eli junior-luokan omissa lähdöissään ja yleisen luokan kuljettajat omissa lähdöissään. KF6-luokan kuljettajan minimi-ikä on 11 vuotta.

Säännöt julkaistaan hallituksen hyväksyttyä ne syksyn sääntökokouksessa.

Kommentteja ja ajatuksia pyydämme lähettämään lajiryhmälle ja lajipäällikölle. Nopeasti toimimalla voi vaikuttaa vielä sääntöjen valmisteluun. Kommentit sähköpostitse: petri.ilkka@appcom.fi tai mika.heinonen@autourheilu.fi

Lisätietoja:
lajipäällikkö Mika Heinonen, 0207 219 443, mika.heinonen@autourheilu.fi

Kiitokset lajiryhmälle meidän Yamaha -tiimin puolesta. Nyt vain ponnekkaammin yrittämään nousupisteitä täyteen, niin ensi vuonna SM-arvon kimppuun.
Vauhti pidentää aikaa!

Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Moi,

yksi asia jäi vaivaamaan. Akk:n hallitus palautti lajiryhmälle käsittelyyn nousupistekokonaisuuden, mutta lajiryhmä ei pyydä siihen mitään kannanottoa. Laitan seuraavansisältöisen mielipiteeni myös Ilkalle ja Heinoselle:

Nousupisteitä saa cik/kv- luokista, joten Rotax Junioreilla säilyy nousupisteoikeus. Rotaxit ovat cik:n kv-luokkia. Mutta Minimax? Jos lajiryhmä näin pyrkii ohjaamaan 10-13- vuotiaita Raketiin, täytyy ilmoittaa cik:lle/ Rotax Euro challengen ja Grand Finalsien järjestäjäorganisaatioille, ettei Suomessa ole mahdollisuutta saada ko. kilpailuihin lisenssiä Rotaxilla. Pyydän perehtymään asioihin ennen ehdotusten tekoa.

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Yamaha-luokassa ajetaan kaudesta 2014 eteenpäin SM-arvosta. Kilpailun formaatti on kuten SM-sarjassa. Yamaha-luokan menestymisen kannalta on tärkeää pitää kalustokustannukset nykytasolla. Lajiryhmä tulee tarkasti seuraamaan Yamaha-luokkaa ja sääntöjä muutetaan nopeasti, jos epätervettä kustannusten nousua havaitaan. Kytkimellinen moottori luokitellaan kytkimettömän rinnalle kaudella 2014. Yamaha-luokassa kuljettajan minimi-ikä on 13 vuotta.
lisätietoja vois laittaa ihan foorumillekin, että kaikilla on samat tiedot  :) pienen epätietoisuuden ja vanhan tiedon pohjalta pääteltyä asiaa
.


 

Team Laine Verkkokauppa