Kirjoittaja Aihe: vanteet vääntyy  (Luettu 5586 kertaa)

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
vanteet vääntyy
« : 02.07.2013 14:58 »
mistä haen vikaa, kun vegojen kanssa meillä on vääntynyt 4 takavannetta?? aikaisemin ei tätä ongelmaa ole ollu ja sentään muutama vuosi ollaan jamussa pyöritty.
nyt viimeksi vammalassa meni molemmat takavanteet
ja kun ei kyse ole siitä, että kiinnitys ois pettäny tai että kuski ajelis pitkin kanttareita ja törmäilly.
meillä on yleensä vanteet kestäny muutaman vuoden, mutta nyt ei.
.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: vanteet vääntyy
« Vastaus #1 : 02.07.2013 15:15 »
mistä haen vikaa, kun vegojen kanssa meillä on vääntynyt 4 takavannetta?? aikaisemin ei tätä ongelmaa ole ollu ja sentään muutama vuosi ollaan jamussa pyöritty.
nyt viimeksi vammalassa meni molemmat takavanteet
ja kun ei kyse ole siitä, että kiinnitys ois pettäny tai että kuski ajelis pitkin kanttareita ja törmäilly.
meillä on yleensä vanteet kestäny muutaman vuoden, mutta nyt ei.
Minkä näköinen vanne ja kenen valmistajan? Kuulostaa sen verran erikoiselta että alkoi jo kiinnostamaan.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: vanteet vääntyy
« Vastaus #2 : 03.07.2013 09:39 »
viimevuotiset vanteet oli OTK:n näitä en tiiä, mutta näistä toisista en tiedä valmistajaa  :)
magnesiumia ovat kuiteski.
samoja vanteita käytetään tagissa ja kz2 (maxxis renkaat) eikä niissä ole ollu ongelmia. mutta..... oisko pitoa liikaa?
.

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: vanteet vääntyy
« Vastaus #3 : 03.07.2013 10:22 »
viimevuotiset vanteet oli OTK:n näitä en tiiä, mutta näistä toisista en tiedä valmistajaa  :)
magnesiumia ovat kuiteski.
samoja vanteita käytetään tagissa ja kz2 (maxxis renkaat) eikä niissä ole ollu ongelmia. mutta..... oisko pitoa liikaa?

Itse veikkaisin noita liikapitoja, sillä yksi Yammu -huoltaja kertoi minulle, että kun Vegat tuli on takanavasta mennyt pultit poikki ja koko rengas on tippunut radalle. Eikä kyse kuulemma ollut mistään vanhasta takanavasta. Huoltajakin itse epäili, että noista Vegoista tulee vain niin hirmu pito, ettei tahdo edes takanavan pultit kunnolla kestää.
Vauhti pidentää aikaa!

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: vanteet vääntyy
« Vastaus #4 : 03.07.2013 11:33 »
viimevuotiset vanteet oli OTK:n näitä en tiiä, mutta näistä toisista en tiedä valmistajaa  :)
magnesiumia ovat kuiteski.
samoja vanteita käytetään tagissa ja kz2 (maxxis renkaat) eikä niissä ole ollu ongelmia. mutta..... oisko pitoa liikaa?

Itse veikkaisin noita liikapitoja, sillä yksi Yammu -huoltaja kertoi minulle, että kun Vegat tuli on takanavasta mennyt pultit poikki ja koko rengas on tippunut radalle. Eikä kyse kuulemma ollut mistään vanhasta takanavasta. Huoltajakin itse epäili, että noista Vegoista tulee vain niin hirmu pito, ettei tahdo edes takanavan pultit kunnolla kestää.
Hieman kyllä epäilen tuota liiallista pitoa, vaan ennemminkin vanteen jonkunlaista heikkoutta. Meillä kun Douglasin vanteet ovat kestäneet 55hv / 200kg teho-painoa ilman ongelmia. Eikä ne pultitkaan poikki mene jos niitä ei ole vedetty liian kovaa kiinni tai ne eivät ole olleet viallisia/jäänyt löysälle. Joskus on ajettu jopa kahdella pultilla kun yksi on vedetty poikki.
Sen verran voin sanoa tuosta pidosta että eturenkaat oli lähdössä ilmassa ja silti kesti.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: vanteet vääntyy
« Vastaus #5 : 03.07.2013 17:48 »
Katoppa että pinnapultit on navoissa oikeinpäin -> Joissain navoissa pinnapultin pidempi kierreosa pohjaa ennenkuin se keskellä oleva patti on riittävän syvällä. Tästä seuraa se että mutteri pysähtyykin pattiin, eikä kiristä vannetta juurikaan. Pahin lienee että osa oikein, osa väärin.
Myös roskat navan ja vanteen välissä tekee hallaa vanteille.
Homman Pitää Olla Hauskaa


 

Team Laine Verkkokauppa