Kirjoittaja Aihe: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)  (Luettu 25372 kertaa)

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« : 14.08.2013 14:05 »
Tullut tässä pitemän aikaa seurattua harrastajana näiden kuihtumista pois. Se on pirun sääli.

Itse kun oon aikuisharrastaja niin karting-kilpailuja menin katsomaan ainoastaan vaihdeluokkien osalta, suoravetoiset eivät vaan kiinnosta missään muodossa.

F250 ajettiin lopetukseen ja samaa näyttää seuraavan jo KZ2-luokkakin. Miksi näin on? Asukasmäärään suhteutettuna tää maa on maailman menestynein moottoriurheilumaa tai jopa enemmänkin. Miten pääsee tälleen käymään että luokka toisensa jälkeen loppuu/ajetaan alas vaikka innokkaita tuntuisi tälläkin foorumilla olevan? Mun mielestä panostus pelkkiin junnuihin on aivan perseestä kun on sitä elämää ja kehittymistä muuallakin.

Onko tämä jonkin instanssin tai henkilön tarkoituksenmukaista toimintaa ajaen kustannuksia niin ylös tai teknisiä rajoitteita niin laitaan että homma muodostuu käytännössä mahdottoman rajamaille?

Jos näitä luokkia ei enää ajeta missään niin miksi harrastajat eivät vain itse tee sääntöjä ja nimeä luokkaa SM-sarjaksi? Miksi siihen tarvitaan joitain instansseja kuten AKK:ta jos säännöt tehtäisiin kansainvälisiksi esim. Ruotsin mallin mukaan.  Epävirallinen SM-sarja on epävirallinen ainoostaan niin kauan kuin kattojärjestö alkaa kiinnostumaan ja se tapahtuu heti kun kilpailumenestystä alkaa kertymään.

Sori vaan tällänen avautuminen, mutta tänä kesänä oon vaan huomannut sen että kaikki mielenkiintoinen katsottava karttiradoilla on kuihtunut vahvasti. Mun tekis mieli ostaa maata jostain sopivasta paikasta ja rakentaa oma rata, jossa olisi omat säännöt. Oon tollasta oikeestikin miettinyt vakavissani, kun sopiva tontti eksyy tielle niin tiiä sitä mitä tapahtuu. PRKL!

...if you build it, they will come...
« Viimeksi muokattu: 14.08.2013 14:10 kirjoittanut JariV »

caveman

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 92
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #1 : 14.08.2013 14:47 »
säännöt/rajotukset on se joka ärsyttää ja vähentää ajopopulaa,toisaalta jos niitä sääntöjä+rajoitteita ei ole niin areenalle astuu mr big fyrkka ja putsaa pöydän..seuraavaan kauteen ei sitten olekkaan osallistujia.tämän yhtälön kun joku ratkaisee niin ollaan sarjan kannalta jo aika pitkällä,toisaalta ajettiinhan hangon syyssurinoissakin ns avoin luokka jossa ei turhia kyselty ja osallistujia riitti ihan mukavasti,että kyllähän jollekkin extreme/avoimelle luokalle varmaan olis tilausta kunhan sitä osataan vaan lähteä oikeilla eväillä liikkeelle.

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #2 : 14.08.2013 14:56 »
Tässä on mun mielestä hyvää meininkiä joka on pysynyt hengissä ja tarjoaa varttuneemmallekin haasteita:

http://www.helm-it.de/magnoliaPublic/the-kart-race.html

Tottahan se on että Mr Fyrkendahl vois tulla viemään kultaisen pokaalin, mutta parempi että se Mr Fyrkka tulis paikalle ja muutkin tulis kuin että ei ole olemassa yhtään mitään. Tollaset heput saattaa intoutua viemään asiaa eteenpäinkin jossain tapauksessa.

caveman

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 92
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #3 : 14.08.2013 15:24 »
toi on kyllä ihan totta ;)

Rska

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #4 : 14.08.2013 18:13 »
Tää nyt vähän sivuaa aihetta,mutta seurailehan JariV noita Rokkirallikisoja ja sääntöjä.Superissa autoilla ei myyntivelvoitetta ei painotaulukoita,ainoa rakentelemista rajoittava tekijä on että auton on oltava etumoottorinen ja kaksivetoinen.Kaikesta huolimatta suht tasaisia kisoja,ei kallista jos ettii sopivia osia ja todella maukasta katteltavaa.Näin kartingia harrastava enkä nyt sitäkään lopeta,täytyy sanoa että moisen kapistuksen rakentaminen on käynyt mielessä.

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #5 : 14.08.2013 20:36 »
Vihdin radalla on aika paljon tehty tänä vuonna KZ2 luokan eteen duunia ja on muutamia autoja ollu kisaamassakin. tänään lahdes olis ollu kisat, ku ois ollu kuskeja tarpeeksi. kahdella ei kisaa saa tehtyä.
seuraava kisa on 31.8 Vihdissä joten tervetuloa mukaan
.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #6 : 14.08.2013 22:37 »

Kyllähän vaihteellisten harrastajat saavat nyt jo peiliin katsoa että miksi ei ole kisoja.
"iskä"n tarkoittamaan TAG Shifter:iin ei ole juurikaan, kovista puheista huolimatta, löytynyt kuskeja. Vielä talvella oli iso uho että kyllä ajetaan jos sarja laitetaan pystyyn.
http://www.ninar.fi/31

Säännöt:
https://www.dropbox.com/s/gyojztr9jv6t81k/TAG2013.pdf
Tämän helpompaa ei voisi olla. Ei ennakkoilmottautumisia, ei tartte omaa ponderia, ei ParkFermeä, kestävät ja pitävät renkaat....

Jos vielä yksikin vaihteelliskuski itkee ettei ole kisoja, niin työnnän kiertokangen sen ....
 :o
 ;)

Kisat eivät tule pihalle pörräämään, vaan kisapaikalle pitää ihan saapua.
Homman Pitää Olla Hauskaa

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #7 : 15.08.2013 10:11 »
Mun tekis mieli ostaa maata jostain sopivasta paikasta ja rakentaa oma rata, jossa olisi omat säännöt. Oon tollasta oikeestikin miettinyt vakavissani, kun sopiva tontti eksyy tielle niin tiiä sitä mitä tapahtuu. PRKL!

...if you build it, they will come...

Vinkki-vinkki, Paimios olis maata myynnis ja siin on joku ratakin jo valmiiks päällä ;)


Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #8 : 15.08.2013 10:26 »
Jaa että Paimion rata on myynnissäkö?

Se rata pitäs tosin korjata aivan täysin ennen uutta käyttöönottoa. Ja tehdä pidennyslenkki jotta siinä olis mahollisuus ajaa myös 2km pitkää rataa.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #9 : 15.08.2013 16:16 »
Säännöt:
https://www.dropbox.com/s/gyojztr9jv6t81k/TAG2013.pdf
Tämän helpompaa ei voisi olla. Ei ennakkoilmottautumisia, ei tartte omaa ponderia, ei ParkFermeä, kestävät ja pitävät renkaat....
Viimeksi kun Vihdissä vaihteellisella ajoin niin sain antaa heti 10 sekuntia tasoitusta äänien takia. Siis niiden äänien jotka eivät ylittäneet rajoja, mutta kuulostivat korvaan liian kovilta... Tuossa kohtaa en usko että säännöt ovat vapautuneet yhtään enempää... Eli pysytään vaan suosiolla radoilla joilla saa ajaa...  :P
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #10 : 15.08.2013 21:52 »
Jaa, en tiedä miten on ollut, mutta:

A) Kaksi TAG kisaa on ajettu Lahdessa.
B) 103dB max äänentaso mitattuna metrinpäästä on sääntö Vihdissä, kuten taitaa olla aika pitkälti muillakin radoilla..?

Viime syksynä saatiin kuitenkin 17 kuskia viivalle kerrastapoikki SM:iin Vihtiin. Tämän vuoden osalta ko kisa on juuri pähkäilyn alla....
Homman Pitää Olla Hauskaa

Erno Laukkarinen

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 30
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #11 : 16.08.2013 08:44 »
Jos Laine tarkoitat viimeistä SM-kisaa jonka ajoit vihdissä ja olin silloin kilpailutapahtumanjohtajana niin tuomariston antamat aikasakot kyllä perustuivat sääntökirjan mukaisiin mittaustapoihin ja raja arvoihin (et muuten ollut ainoa joka ko.aiheesta sai aikasakkoa  :'(, mutta muut teamit saivat toisilla äänenvaimentimillä db arvot sääntöjen mukaisiksi... teillä taas oli ilmeisesti vain yksi änkkäri mukana?   ??? koska teidät olisi tullut sääntöjen mukaan sulkea kilpailusta toistuvien äänten ylitystenvuoksi ) ja jos ihan oikeen muistan niin db mittari "hävisi"  8) loppu ajaksi kilpailupaikalta että myös Team Laine voisi ajaa kilpailun loppuun asti. T:Erno

p.s. Marko korjaa jos olen mielestäsi ihan väärässä... :P

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #12 : 16.08.2013 09:21 »
Eli pysytään vaan suosiolla radoilla joilla saa ajaa...  :P

... että myös Team Laine voisi ajaa kilpailun loppuun asti. T:Erno

No saiko siellä ajaa vai ei?   ;)
Homman Pitää Olla Hauskaa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #13 : 16.08.2013 09:38 »
Jos Laine tarkoitat viimeistä SM-kisaa jonka ajoit vihdissä ja olin silloin kilpailutapahtumanjohtajana niin tuomariston antamat aikasakot kyllä perustuivat sääntökirjan mukaisiin mittaustapoihin ja raja arvoihin (et muuten ollut ainoa joka ko.aiheesta sai aikasakkoa  :'(, mutta muut teamit saivat toisilla äänenvaimentimillä db arvot sääntöjen mukaisiksi... teillä taas oli ilmeisesti vain yksi änkkäri mukana?   ??? koska teidät olisi tullut sääntöjen mukaan sulkea kilpailusta toistuvien äänten ylitystenvuoksi ) ja jos ihan oikeen muistan niin db mittari "hävisi"  8) loppu ajaksi kilpailupaikalta että myös Team Laine voisi ajaa kilpailun loppuun asti. T:Erno

p.s. Marko korjaa jos olen mielestäsi ihan väärässä... :P
Se aataminaikainen viisarimittari kyseisessä kisassa aiheutti tuon koko sopan. Eli kun kysyttiin että kertokaa nyt tarkasti paljonko ne arvot olivat, niin mulle vaan sanottiin että ei voi sanoa kun mittari ei näytä kuin tän yhden alueen. Eli kyllä, kaikki nelarit saivat aikasakon. Äänenvaimentaja oli alkuperäinen pyörän putki, jossa meluraja tuolloin oli 96dB, mutta silti ei mennyt järjestäjän mielestä läpi. Muutamassa muussa kilpailussa jossa oli oikeat digitaalimittarit, tuo meni läpi.
Ja kaikki noista nelareista mitattiin vielä erikseen yksitellen keskellä rataa, eikä yksikään silloin ylittänyt rajoja läheltä mitattaessa.

Kisat ajettiin joo, mutta pikkusen jäi huono maku suuhun tuon jälkeen. Mutta tuo on ollutta ja mennyttä, nelari on uudessa kodissa ja joku muu saa murehtia sen erilaisesta äänestä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #14 : 16.08.2013 09:39 »
Jos Laine tarkoitat viimeistä SM-kisaa jonka ajoit vihdissä ja olin silloin kilpailutapahtumanjohtajana niin tuomariston antamat aikasakot kyllä perustuivat sääntökirjan mukaisiin mittaustapoihin ja raja arvoihin (et muuten ollut ainoa joka ko.aiheesta sai aikasakkoa  :'(, mutta muut teamit saivat toisilla äänenvaimentimillä db arvot sääntöjen mukaisiksi... teillä taas oli ilmeisesti vain yksi änkkäri mukana?   ??? koska teidät olisi tullut sääntöjen mukaan sulkea kilpailusta toistuvien äänten ylitystenvuoksi ) ja jos ihan oikeen muistan niin db mittari "hävisi"  8) loppu ajaksi kilpailupaikalta että myös Team Laine voisi ajaa kilpailun loppuun asti. T:Erno

p.s. Marko korjaa jos olen mielestäsi ihan väärässä... :P
Se aataminaikainen viisarimittari kyseisessä kisassa aiheutti tuon koko sopan. Eli kun kysyttiin että kertokaa nyt tarkasti paljonko ne arvot olivat, niin mulle vaan sanottiin että ei voi sanoa kun mittari ei näytä kuin tän yhden alueen. Eli kyllä, kaikki nelarit saivat aikasakon. Äänenvaimentaja oli alkuperäinen pyörän putki, jossa meluraja tuolloin oli 96dB, mutta silti ei mennyt järjestäjän mielestä läpi. Muutamassa muussa kilpailussa jossa oli oikeat digitaalimittarit, tuo meni läpi.
Ja kaikki noista nelareista mitattiin vielä erikseen yksitellen keskellä rataa, eikä yksikään silloin ylittänyt rajoja läheltä mitattaessa.

Kisat ajettiin joo, mutta pikkusen jäi huono maku suuhun tuon jälkeen. Mutta tuo on ollutta ja mennyttä, nelari on uudessa kodissa ja joku muu saa murehtia sen erilaisesta äänestä.

MKR: Ei toivotettu tervetulleeksi enää toista kertaa...
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Erno Laukkarinen

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 30
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #15 : 16.08.2013 10:39 »
Tässä kun noinkin vanhaa asiaa muistelen niin en ainakaan muista/usko itse sanoneeni taikka kuulleeni jonkun sanoneen että Team Laine tai kukaan muukaan harrastaja ei olisi tervetullut Vihdin kartingradalle... (jaa vuonna kirves ja miekka taisi kyllä olla tilanne jossa erittäin paljon juovuksissa ollut huoltaja pisti poikaansa käkättimeen varikolla ja häneltä evättiin pääsy Vihti kartingiin alkoholin vaikutuksen alaisena...) niin tai näin joka tapauksessa toivotan itseni sekä VihUa:n puolesta kaikki kartingharrastajat niin kepilliset kuin kepittömät TERVETULLEEKSI Vihtiin mukavan harrastuksen pariin.
Hieman sohaisen vielä -miksi muut nelarit saivat äänet järjestäjän toivomuksen mukaisiksi?

p.s. alkoi muuten tuo MKR:n kiertokanki juttu eräällätavallä kiinnostamaan....

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #16 : 16.08.2013 15:21 »
Hieman sohaisen vielä -miksi muut nelarit saivat äänet järjestäjän toivomuksen mukaisiksi?
Heillä taisi olla pullosuteja varalta mukana.
Eipä meitäkään hirveästi voi asiasta syyttää, koska seuraavassa kilpailussa meillä äänenvaimentimia oli jo kaksi ja yhteismitta oli metrin. Kolmatta ei enää saatu mahtumaan ilman peräkärryä, joten jätettiin se laittamatta.  ;D
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Erno Laukkarinen

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 30
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #17 : 16.08.2013 16:44 »
Siis summasummaarum, laitteiden sääntöjenmukaisuuteen vaikutti siis digitaalimittari ei metrinpitunen äänenvaimennin  :o no nyt on Erno pihalla kun Tampaxin naru... ::) ??? ;)

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #18 : 16.08.2013 17:00 »
... koska seuraavassa kilpailussa meillä äänenvaimentimia oli jo kaksi ....

Eli et siis seuraavassakaan paikassa saannut ajaa sillä setillä mistä Vihdissä mainittiin, mutta jolla sait kuitenkin ajaa??
No miten se Vihdin rata nyt sitten niin paha paikka olikaan?

Nyt on Markkukin ihan lumiukkona. 
(niinkuin aina   ;D )
Homman Pitää Olla Hauskaa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #19 : 16.08.2013 21:08 »
... koska seuraavassa kilpailussa meillä äänenvaimentimia oli jo kaksi ....

Eli et siis seuraavassakaan paikassa saannut ajaa sillä setillä mistä Vihdissä mainittiin, mutta jolla sait kuitenkin ajaa??
No miten se Vihdin rata nyt sitten niin paha paikka olikaan?

Nyt on Markkukin ihan lumiukkona. 
(niinkuin aina   ;D )
Ei se äänenvaimentimen vaihdon syy ollut siinä, vaan kun on riittävän kiltti ihminen niin ei viitsi vääntää joka kerta samasta asiasta. Jos jokin ei kelpaa niin tehdään seuraavaan heti parempi pyytämättä. Äänethän eivät siitä muuttuneet millään tavalla mutta porukka tuntui olevan taas piirun verran tyytyväisempi kun näytti isolta. Tosiasiassa kahdella putkella kone hengitti entistä paremmin. Ei tuollaisia muutoksia tehdä kisapaikalla, kuten Vihdissäkin aikoinani totesin.
Ootte te aika kovia vänkäämään asiasta joka tapahtui neljä vuotta sitten...  ;) Pieni vihje siihen suuntaan niin jo saadaan sivullinen tekstiä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #20 : 16.08.2013 21:44 »
Viimeksi kun Vihdissä vaihteellisella ajoin niin sain antaa heti 10 sekuntia tasoitusta äänien takia. Siis niiden äänien jotka eivät ylittäneet rajoja, mutta kuulostivat korvaan liian kovilta... Tuossa kohtaa en usko että säännöt ovat vapautuneet yhtään enempää... Eli pysytään vaan suosiolla radoilla joilla saa ajaa...  :P

Mun silmään tuo väite ei ollut mikään "pieni" vihje.
Olin ko päivänä katsomossa (Joroselle hurraamassa) ja kyllähän se sinun autosi oli sinne aidallekkin todella selvästi kovaäänisin. (mulla tosin ei ole äänitasonmittaria päässä  :P )
Nimimerkillä: Puhutaan asiaa eikä pas**a.  :o

4T moottoreita vähänkään roplaava tietää ettei se ääni tuo tehoja. Päinvastoin sopivasti pakovastusta omaava putkisto saa aikaan ahtamisefektiä 2T moottorin tapaan, kunhan syke saadaan osumaan hetki ennen pakoventtiilin sulkeutumista.
Eli ei se pidennetty pakoputkisto sulla enemmän hengittänyt, vaan pakovastus osui paremmin koneellesi.

Anyway: Puhe oli vaihteellisten flekmaattisuudesta raahata kalustonsa kisoihin ja samalla marista kun ei ole kisoja.
Miten ihmeessä yhtälö saadaan parsittua?
Minkälaisia kilpailuja tulisi järjestää?
Homman Pitää Olla Hauskaa

Erno Laukkarinen

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 30
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #21 : 16.08.2013 22:02 »
No helevata meitsi on tässä valmistautunut koko illan "vänkäämään"  (lue nauttinut kohta laatikollisen lonkeroa), ja te onnettomat rupeette keskustelemaan jostain ahtamisesta ja mun tieto taito loppuu kisa makkaran ahmimiseen (oon muuten tehny toimitsija hommia talkoilla ruokapalkalla). Siinä kenties yksi selitys valiokropalleni (sixpack tulee esille kun oikein nojaa varikolla verkkoaitaan).

caveman

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 92
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #22 : 16.08.2013 23:08 »
ukot vääntää 4v vanhoista pakoputki/ääniongelmista ja toinen ihmettelee mix ei vaihteellisissa saada sarjaa pystyyn ;D ;D niin miksköhän, keppimiehet vois ensalkuun ilmottautua tammerturnaukseen siellä ei tartte olla samaamieltä..mistään ;D

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #23 : 16.08.2013 23:43 »
Joo,

eiks anneta noin vanhojen juttujen jäädä unohduksiin vaan. Nyt olis hyvä kattoo miten vaihdeluokkia sais elvytettyä.

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #24 : 17.08.2013 19:53 »
nyt sitte vaihteellisilla olis kilpailu tuloillaan!!!
https://www.facebook.com/pages/TaG-Suomensarja/135589223224836?fref=ts
ja
http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,13806.msg50610.html#new
että sinne ilmoa sisään ja kunnon kisa pystyyn  ;D
« Viimeksi muokattu: 17.08.2013 20:04 kirjoittanut iskä »
.

Hiltupe

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 54
  • Moottorimerkki: Honda CR250
  • Runkomerkki: Intrepid
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #25 : 17.08.2013 21:44 »
Kuinka moni olisi kiinnostunut tuleen ajamaan epävirallista SM- sarjaa. Saataisko ens kesäksi
kisat Lahti, Joensuu, Pori, Oulu? Luokkia F-250, KZ ja Extreme? .
Voitaisko pitää palaveria Lahdessa päijänne cupin yhteydessä 21.9

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #26 : 17.08.2013 21:52 »
Mä voin tulla palaveriin ainakin.

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #27 : 17.08.2013 22:46 »
Kuinka moni olisi kiinnostunut tuleen ajamaan epävirallista SM- sarjaa. Saataisko ens kesäksi
kisat Lahti, Joensuu, Pori, Oulu? Luokkia F-250, KZ ja Extreme? .
Voitaisko pitää palaveria Lahdessa päijänne cupin yhteydessä 21.9
liki kaikki kisat, missä on luokkana KZ2 oli ne sitte missä päin Suomenniemee tahansa, niin me ollaan mukana. näillä näkymin ainoo vaikeus on ensi kesänä se, että kuski menee valtion harmaisiin heinäkuussa.

-mutta tulee ihan oikeesti sellainen pikkujuttu mieleen, että Myllyniemen Pekan duuni vaihteellisten herättämiseen tän kesän aikana on aivan valtava ja tulos on tässä. miten tuollaisen sarjan aloittaminen helpottaisi luokan heräämistä?
« Viimeksi muokattu: 17.08.2013 22:50 kirjoittanut iskä »
.

HM

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #28 : 18.08.2013 09:09 »
Kuinka moni olisi kiinnostunut tuleen ajamaan epävirallista SM- sarjaa. Saataisko ens kesäksi
kisat Lahti, Joensuu, Pori, Oulu? Luokkia F-250, KZ ja Extreme? .
Voitaisko pitää palaveria Lahdessa päijänne cupin yhteydessä 21.9
Kyllä tällainen sarja varmasti ensi vuodeksi saadaan aikaiseksi ja myös kuskeja, kunhan se tehdään kuten KF6 luokka tänä vuonna eikä anneta laijryhmän sekaantua asiaan. Sehän oli tällekin vuodelle se ongelma etteivät ymmärtäneet mitään ko luokasta ja väänsivät tekniikkasäännöt niin että SM sarja kuivui kokoon. Usemmalla radalla ajettava sarja on ehdottomasti se mitä tarvitaan, mutta jätetään kuitenkin Joensuu pois, sinne kun "keppihevoset" eivät ole tervetulleita. KZ2 luokalle sopivia ratojahan kyllä löytyy riittävästi ja varmastikin myös järjestäjillä halukkuutta.

TAG sarja on aivan erinnoimainen sarja, mutta kuitenkin enempi harraste painoitteinen ainakin meidän kuskin mielestä. Toki sekin käy hyvästä treenipäivästä kun ei tarvitse yksin ajella, ainakaan ekaa kierrosta :-*. Meillä tosin vain asiasta yhden kisan kokemus kun iltakisat eivät sopineet kalenteriimme ja muut viikoloputkin menivät muissa hommissa.

Hiltupe

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 54
  • Moottorimerkki: Honda CR250
  • Runkomerkki: Intrepid
Vs: Vaihteelliset kartit (KZ, F250, ym)
« Vastaus #29 : 18.08.2013 10:14 »
Mitä ratoja on mielessä? Onko kukaan käyny Ylivieskassa? Oulusta ei vielä tietoa onko rataa?
Olisiko neljä viikonloppua sopiva määrä? Ajettasko Pe, La ja Su? Joo ei sotketa lajiliittoa ja AKK:ta
tähän juttuun, nehän ajoivat takaa luokan lopettamista.


 

Team Laine Verkkokauppa