Kirjoittaja Aihe: OldBoys vuonna 2014?  (Luettu 56684 kertaa)

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
OldBoys vuonna 2014?
« : 20.08.2013 19:51 »
Pitääkö paikkansa, että OldBoys loppuu tähän vuoteen? Tällaista minulle kerrottiin ihan faktana ja kun katsoo, että edellisessä kisassa oli vain kahdeksan joukkuetta, niin en kyllä yhtään ihmettele...

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #1 : 20.08.2013 21:35 »
Noh viimeisessä XON kisoissa näyttää olleen 11 ja Oulussakin kait mennään ~10porukalla kanssa?
Naamakirjassa jotain kisakuviota ensi vuotta varten pyöritelty OB:n osalta.
Empä usko tuon loppumassa olevan.

Ei voi, kun ihmetellä tänäänkin Liepeellä 3 porukkaa räpätillä, jotka ei ole sarjassa ajaneet.
Jotenkin nyt tuntuu, että homma noiden uusien porukoiden osalta tössää siihen, että ei ole sekalaista seurakuntaa mukana.
Kokeilevat kerran ja, jos jää edellä olevasta sen 1s kiekalla edellisestä niin eihän se kivaa ole.
Aikoinaan eri tiimien kierrosaika skaala oli 3-4s per kiekka ja jokaiselle oli kilpakumppani.
Nyt porukka pakkautunut 1s sisään kiekka-ajassa.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013 21:56 kirjoittanut vtuonone »

alppix

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 38
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #2 : 20.08.2013 21:48 »
Harmi jos loppuu. Olisin voinu ens kaudella tulla perää pitämään, mikäli onnistun houkutteleen pari kaveria mukaan. Vielä ei oo kukaan innostunu ja yksin ei oikein taida pystyä. Vähän tuota itsekin mietin että todennäkösesti saisin ajella kisat rauhassa itsekseni kun kärki painaa suht kovaa kimpassa, keskikastissa tulee jokunen ja sit reilusti hitaampia ei juurikaan ollu. Itselleni kyllä riittää että ei olisi viimeinen :)

BGM

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 25
  • Kotirata: Paltanen/Ruuhimäki
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #3 : 21.08.2013 08:52 »
Kovasti tässä yrittäny houkutella porukkaa. Paljonhan noita räpättimiä tuntuu olevan, mutta kisaan niitä ei tunnu saavan. Ja tosiaan tänäkin kautena on jokunen tiimi käyny testaamassa vauhtia kisassa ja kun ei oo riiittäny ni heitetty jakari nurkkaan. :(

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #4 : 21.08.2013 15:33 »
Omalta osalta ainakin iski motivaation puute. Ensimmäinen vesikelin kisa piti ajaa toissakesän sadegummeilla kun ei-oo-enee uusia myydä ja sitten halkesi vielä mäntä. Jos sitä ensi kesänä sitten taas jaksaisi, saa nähdä. Kisapäivään pitäisi olla aika hyvin valmistautunut tätä nykyä jos meinaa oikein kilpaa ajaa. Itse päiväkin on aika raskas kun sitä varten pitää jonkin verran matkustaa jne., joten ei vaan oikein jaksa puskea. Tiimeissä kuitenkin tuppaa olemaan se puuhamies (hep) joka pitkälti hommaa pyörittää.

Jotenkin myös toivoisi kisapäivän menevän joustavammin läpi, enemmän ajoa ja vähemmän lätinää. Mutta toisaalta tauoista ei voi enempiä pihistää, ehkä ainoastaan vartti ohjaajakokouksesta. En tiedä miten sitten esmes kartkingissä tuo päivä tuntuu menevän jouhevammin? OB-päivän hinta on kyllä korkeahko, mutta ei se osallistumismaksu varmaan montaa osallistujaa karkota..

Osallistujapulmaa on kai joka sarjalla. Raketissa on vähän se kun ei sillä jaksa keskenään rataa kiertää, toisaalta sitten kisahommat tehokkaammilla on vielä kalliimpia ja tuollainen sunnuntaikuskien tiimikahina voisi olla esmes. rotaxilla melkoista harakirihommaa. Onhan näitä koneita, esmes. kytkin-startteri-jammu ja kf3 jolla pääsisi vähän kovempaa mutta vielä maltillista vauhtia, ja koneitakin saa suht. edukkaasti, mutta eipä taida löytyä sitäkään vähää innokkaita uusia vehkeitä hankkimaan.
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #5 : 21.08.2013 15:46 »
Tähän on pakko liittää naamakirjasta napattuna täällä melko varmassti antti--91 nimen alla kulkevan kuskin idealamppu.
"Olen oppinut että kartingissa, kuten missä tahansa urheilulajissa, on oikeastaan tasan kaksi vaihtoehtoa: A) Panostaa minimaalisesti ja hyväksyä siitä johtuvat huonot tulokset, mutta pitää kaikesta huolimatta hauskaa. B ) Tehdä todella kovasti töitä menestyksen eteen laskematta työtunteja, euroja ja kilometrejä."

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #6 : 21.08.2013 22:48 »
OB-päivän hinta on kyllä korkeahko, mutta ei se osallistumismaksu varmaan montaa osallistujaa karkota..
Tälle kesälle tulee varmaan n.15 r120 kisaa ajettua ja kyllä sitä mielellään kävisi keski-suomenkin puolella kokeilemassa ratoja. Kohtuu lähelläkin on vielä, mutta miellummin sitä ajaisi kisaa, kun yksistään treeniä mihin kyllästyy parin vedon jälkeen. Päivän hinta ja säännöt on vaan esteenä. Kyllähän tuonne porukkaa saisi kun pikkusen viilais sääntöjä ja maksuja sellaisiksi, että myös yksin ajavilla olis mahkut osallistua.

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #7 : 01.09.2013 21:26 »
Kyllähän tuonne porukkaa saisi kun pikkusen viilais sääntöjä ja maksuja sellaisiksi, että myös yksin ajavilla olis mahkut osallistua.

Nykyisellään aikataulu tosin on sellanen, et ei siinä yhden kuskin tiimi paljoo kerkiä kalustoa ( eikä välttämättä sitä kuskiakaan...) lähtöjen välissä huoltaan jos jotain sattuu.
Lähtö puolen tunnin välein on hanurista, etenkin jos sitä joutuu viel erien jälkeen puntarillekin sovitteleen ;) Ei ehi edes pitään hauskaa/seurusteleen varikolla kilpakumppaneitten kaa, mikä on kans yks osa näissä kisoissa.

Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

BGM

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 25
  • Kotirata: Paltanen/Ruuhimäki
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #8 : 01.09.2013 21:56 »
Nykyisellään aikataulu tosin on sellanen, et ei siinä yhden kuskin tiimi paljoo kerkiä kalustoa ( eikä välttämättä sitä kuskiakaan...) lähtöjen välissä huoltaan jos jotain sattuu.
Lähtö puolen tunnin välein on hanurista, etenkin jos sitä joutuu viel erien jälkeen puntarillekin sovitteleen ;) Ei ehi edes pitään hauskaa/seurusteleen varikolla kilpakumppaneitten kaa, mikä on kans yks osa näissä kisoissa.

Pitäskö sit ajaa vähemmän lähtöjä? Siitä taas toisaalta 4 hengen tiimissä ei saa sit paljon ajoaikaa. Jotain pitäisi keksiä, että saisi porukkaa mukaan.

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #9 : 01.09.2013 22:07 »
Nykyisellään aikataulu tosin on sellanen, et ei siinä yhden kuskin tiimi paljoo kerkiä kalustoa ( eikä välttämättä sitä kuskiakaan...) lähtöjen välissä huoltaan jos jotain sattuu.
Samaa mieltä... monet tahtoi päivää lyhemmäksi, mutta yllättäen päivän lyhentyessä lyhenivät nämä ko. ääntä pitäneet tiimit lähtöruudukosta myös.
~1h, jonka nuo vähän inhimillisemmät välit päivää lisäisivät lopusta pudottaisivat stressi tasoa varmasti kaikilta. Aamun diipa daapa yms. on nyt tänä vuonna ollut ihan sopivalla tasolla.
Tuossa nykyisessä välissä, ei tosiaan kerkee, jos puntarissa viimeisena käy niin vaihtaa puntit kohdilleen tankkaamaan ja rasvaamaan ketjut. (Rattaan vaihto alkaa olla jo siinnä rajoilla ainakin, jos omistaa hankalan ketjusuojan ja käyttää 6 ruuvia rattaassa)
Ihan noin musta-valkoista tuo toki ei ole, että kyllä noissa eräväleissä on joustettu suuntaan jos toiseen, mutta jos oletusaikataulun mukaan on, että jumalatonta kiirettä pitää ei se kiva ole.

EDIT:
Itse en voi käsittää sitä porukkaa, joka omistaa auton ja ajaa sillä, mutta ei osallistu näihin harrastekisoihin ja sitä kautta ehkä astetta totisempiinkin.
Itsekseen ajellassa se alku huuma kyllä häipyy yhden kesän jälkeen suurimmalta osalta.
Tuo porukka tuolla oikeesti on se paras juttu. Uusia ja vanhempia jopa "pahimpia" kilpakumppaneita jelpataan.
Jälkimmäisille toki kuuluu välillä v... samalla, että peli pysyy mielenkiintoisena ;)
Tuo awi:n linkkaama dokkari kannattaa kyllä katsoa http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,12766.0.html

Alussa tuolla menossa mukana voi tulla turpaan, että tukka lähtee, kun ei säädöistä jne. vielä ei käsitystä, mutta kun pitää silmät korvat ja suunkin auki niin tiedon murusia kertyy laariin vauhti alkaa kasvaa ja tulee niitä ahaa elämyksiä. Siten voi miettiä, jonkin ajan päästä että niin joo sanottiinhan tuo mulle jo heti, mutta enhän mä hokannut, että se oikeesti tarkoitti tätä.
Esim 10 pientä juttuja, jotka vaikuttaa 0.1s kiekka aikaan, kun on pielessä ollaan jo 1s päässä kärjen vauhdista. Esim rungosta, vaikka se näyttää niin simppeliltä löytyy heti tuplat tuon verran säädönpaikkoja.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2013 22:36 kirjoittanut vtuonone »

Diosol

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #10 : 19.10.2013 15:53 »
Saako ens vuonna kilpailla yhden hengen tiimit? Mulla ei oo kavereita jotka osais ajaa tarpeeksi hyvin pysyäkseen radalla, eikä niitä oikein kiinnosta ajaminen muutenkaan. Jos kisaan osallistuminen vaatii antamaan kartin ventovieraalle, niin mistä löytyisi sellaisia lainakuskeja jotka palauttaisi auton ehjänä? Satunnaiset vierailijat kun kuitenkaan ei osallistu auton juoksiviin kuluihin tai jos jotain isompaa sattuu.
- Ariel

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #11 : 19.10.2013 16:58 »
Voisin kuvitella, että tuokin saattaa olla vaihtoehto jos sillä tulee tiimejä lisää. Vuokrakuskeilta on ollut tapana pyytää kohtuullinen korvaus osallistumisesta, ja kohtuullinen tässä yhteydessä on muutakin kuin just siivu sen kyseisen kisan kuluista.
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #12 : 19.10.2013 22:32 »
Tässä Pirkanmaalla on ollut yksinkertainen konsepti, joka ilmeisesti toimii.
Kisat viikolla, halvat hinnat ja saa ajaa myös yksin. 4 lähtöä joista kolme englantilaisella ja viimeinen edellisten pisteiden mukaan. Kaikki lähdöt ehtii vetää kolmessa tunnissa ja aikaa jää makkaransyöntiin.

Kaukaa ei ehdi arkena, mutta paikalliskisoja nämä on.
Isommat kapinat kaikille Fosariporukoille on vaikka MSC:llä kesän lopuksi.
-petri-

BGM

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 25
  • Kotirata: Paltanen/Ruuhimäki
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #13 : 19.10.2013 23:13 »
Viikkokisa ei ainakaan allekirjoittaneelle toimis. Pitkät päivät töissä. Hyvä et viikonloput saa vapaiks.

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #14 : 20.10.2013 16:42 »
Ei viikkokisat kaikille käy, mutta galluppi kilpailijoiden kesken on saanut arkipäiville 90% kannatuksen.
Useimmat saa järjestettyä viiden maanantai iltapäivän työvuorot niin että ehtii paikalle. Monella viikonloput on varattu perheen tai muun harrastuksen pariin.
Ei nuo edellä mainitut konstit välttämättä OldBoys sarjaa  nosta nousuun, meillä päin se on toiminut.
-petri-

Diosol

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #15 : 04.11.2013 23:34 »
Harmi jos loppuu. Olisin voinu ens kaudella tulla perää pitämään, mikäli onnistun houkutteleen pari kaveria mukaan. Vielä ei oo kukaan innostunu ja yksin ei oikein taida pystyä. Vähän tuota itsekin mietin että todennäkösesti saisin ajella kisat rauhassa itsekseni kun kärki painaa suht kovaa kimpassa, keskikastissa tulee jokunen ja sit reilusti hitaampia ei juurikaan ollu. Itselleni kyllä riittää että ei olisi viimeinen :)

Onko mitään spekulaatiota pääseekö ensi vuonna 1-hengen tiimit kisaan? Vaikka jaksaisikin ajaa 8 lähtöä ja viitsisin maksaa todella ison osallistumismaksun, niin kieltääkö säännöt kilpailemisen yksin? Olisin tänä vuonna tullut pariin kisaan, mutta kaveriporukan moottoriurheilu on rajoittunut lähinnä suorakiihdytyksiin ja dynottamiseen. En saanut ketään lähtemään mukaani, enkä tiennyt johtaako tiimin kuljettajapula alipainon kaltaiseen diskaamiseen.  Kuinka tarkasti muuten toi ikäsääntö menee? Mikäli olisin saanut kaverin mukaan ja yhteisiät olisi ollu 24 ja 25, niin olisiko meidän annettu ajaa vai olisiko kisapaikalle ilmoittautuessa sanottu että: "säännöistä ei jousteta, menkää takaisin kotiin"?

Ajomatkaa Jämsän kilpailupaikalle olisi kuitenkin ollut vain 80 km. Tuo 120 euron osallistumismaksu kuitenkin karsasteli ihan riittävästi, niin säästin sen sitten käytettäväksi jossain muualla. Etenkään kun ei ollu mitään varmuutta olisko kisapaikalla päästetty ajaan ees puoleen lähtöjä. Eikö tuollaisilla osallistumismaksuilla saisi jo Ahvenistonkin vuokrattua ja silti käärittyä kivasti voittoa?

4 lähdön kisoja useammin ja pari huonointa kisaa ei vaikuta sarjapisteisiin?
- Ariel

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #16 : 05.11.2013 18:04 »
Eikö tuollaisilla osallistumismaksuilla saisi jo Ahvenistonkin vuokrattua ja silti käärittyä kivasti voittoa?

Silloin kun OB oli suuruutensa päivissä, iski järjestäjiin mielestäni vauhtisokeus joka näkyi niin ilmoittautumismaksuissa, kaluston hinnassa kuin kaikissa muissakin kuluissa (mm. rajoittamaton renkaiden määrä). Kun ympärillä ajettiin vastaavia sarjoja puolella kustannuksista ja autot/kuskitkin olivat OB:n kanssa ihan samassa nopeusluokassa, alkoi moni äänestää jaloillaan.

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #17 : 05.11.2013 23:21 »
Ei kait nuo salaisuuksia ole mitä kaikkea viimeisissä kisoissa ja kestävyyskisassa yms. foorumeilla on ollut puhetta.
Esillä seuraavia erilaisia skenaarioita kisailun tasoittamiseen&uusien joukkueiden mukaan saamiseen yms.
Tässä listaa omiin korviin tulleista ideoista ilman sen isompaa sensuuria...

1) Rengasmäärän rajaaminen
2) Mahdollisesti kisat viikolle 4lähtöä per ilta.
3) Vklp:n kisapäivä 2 osaan eli päivä koostuu 2 osakisasta lopputuloksiin lasketaan n-parasta osakisaa niin että 2 osakisaa jää pois
    (eli voi olla yhden kisapäivän kokonaan pois pullahtamatta pois sarjatilanteesta tai jos kalusto repeää voi korjata ajan kanssa ja tulla toiseen puolikkaaseen kunnossa olevalla setillä mukaan)
4) Hintaa alaspäin x määrä
5) Mahdollisuus ajaa kisapäivä yksin, mutta sarjatuloksen saaminen vaatii että kaudessa saman tiimin nimissä ajanut väh. 2 kuskia
6) Osa kisoista ajetaan 1-2h kestävyyskisoina
7) Kärkitiimeille 2 kisasta lähtien DTM tyyliset lisäpainot
8) Lähdöt ei englantilaisittain, vaan lähtöjärjestys aina edellisen lähdön käännetty tuloslista. Ensimmäisessä sarjatulos käännetysti.
9) Vuokramoottori toiminta. Oma motti ei toimi voi vuokrata 1 kisaan koneen n-eurolla
10) Tiimi voi osallistua n:llä autolla, joista paras mukaan tiimin sarjatulokseen per kisa.
11) Ikärajojen viilaamista
12) Uusille tiimeille "tutustumishinta" kisaan
13) Eriä lyhemmäksi
14) Jokkis tyylinen moottorin myynti, sovittuun hintaan x-eur pitää myydä kisassa käytetty kone toiselle kisaan osallistuvalle.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2013 23:29 kirjoittanut vtuonone »

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #18 : 06.11.2013 00:33 »
Aika villejäkin ideoita. Mulla sama tilanne kuin Diosolilla, eli mahkut olis tulla mutta säännöt ja maksut esteenä.
Näin sarjan ulkopuolisena muutamia visioita miten vois kehittää.

-Mahkut 1 hengen tiimelle ajaa sarjassa

-Ikärajat pois. Onko näille oikeasti tarvetta? Tai tietty joku 18v kuljettajan iäksi vois olla asiallinen. Varmasti löytyy jkl:n seudulta itseni kaltaisia nuoria joilla olis kipinää koittaa jotain motorsporttia ja ostaa mahdollisesti oma kalusto.

-Säännöissä mainittu koulutus. Onko tämä edellytys kilpailuihin osallistumiselle?

-Osallistumismaksua alas

-Pari lähtöä pois, jos tarvetta? Sillä, että siirretään osa kisoista ajettavaksi viikolle tms. kikkailulla ei varmaan saada yhtäkkiä 10 tiimiä lisää sarjaan, eli keskitytään olennaisiin muutoksiin. En tarkoita tällä sitä, että kisojen siirtäminen viikolle olis huono idea. Joillekkin tämä sopii joillekkin ei. Jos kuitenkin tekee mieli harrastaa niin silloin kuski kyllä hankkiutuu radalle, jos on mahdollisuus  ;)

-Renkaiden rajoittaminen tarpeen? Ite ajoin kesällä aika monta kisaa (14) ja 3 uutta sarjaa tuli hankittua. Näistä sais vielä kilpailykykysen sarjan alle jos olis tarvetta. Että noilla veegoilla pärjää aika pitkälle kun on eri gummit kisaan ja reeniin. Omasta mielestä mahdollinen rengas sääntö vähän turha, mutta toki voihan sillä olla jotain tasoittavaa vaikutusta, kun on rajattu rengasmäärä.

-Lisäpainot sarjakärjelle voi olla ihan hyväkin idea. Tosin köykäsille kuskeille tuottaa vaikeuksia, jos auton tarttee painaa n.100kg

-Tärkeintä olis saada uusia kuskeja ajmaan/tutustumaan sarjaan ja tehdä homma sitä ajatellen mahdollisimman helpoksi. Tämä onnistuisi mun mielestä noilla maksun alentamisella, 1 hlö tiimien sallimisella ja yhteisikäsäännön poistamisella. Loppu onkin sitten vain hienosäätöä esim. lähtömäärien, aikataulujen yms. yms. suhteen.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #19 : 06.11.2013 16:36 »
Kannatan seuraavia Vesan hyviä ideoita:

1) Rengasmäärän rajaaminen
3) Vklp:n kisapäivä 2 osaan eli päivä koostuu 2 osakisasta lopputuloksiin lasketaan n-parasta osakisaa niin että 2 osakisaa jää pois
    (eli voi olla yhden kisapäivän kokonaan pois pullahtamatta pois sarjatilanteesta tai jos kalusto repeää voi korjata ajan kanssa ja tulla toiseen puolikkaaseen kunnossa olevalla setillä mukaan)
4) Hintaa alaspäin x määrä
5) Mahdollisuus ajaa kisapäivä yksin, mutta sarjatuloksen saaminen vaatii että kaudessa saman tiimin nimissä ajanut väh. 2 kuskia on ajanut kumpikin kolmessa kisassa. Siis viidestä kisasta 2 voi ajaa yksin, ja 3 kaksin, taikka toinen 3 yksin ja toinen 2 yksin ja yksi yhdessä. Tai jokin muu variaatio.
7) Kärkitiimeille 2 kisasta lähtien DTM tyyliset lisäpainot
9) Vuokramoottori toiminta. Oma motti ei toimi voi vuokrata 1 kisaan koneen n-eurolla
10) Tiimi voi osallistua n:llä autolla, joista paras mukaan tiimin sarjatulokseen per kisa.
11) Ikärajojen viilaamista
12) Uusille tiimeille "tutustumishinta" 0€ kisaan, jos yli puolet joukkueesta on uusia kuskeja. Tai jokaisen uuden kuskin "osuus" 0€.
13) Eriä lyhemmäksi
14) Jokkis tyylinen moottorin myynti, hintaan 800€ + ostotarjous 20€ kisajärjestäjälle, pitää myydä kisassa käytetty kone toiselle kisaan osallistuvalle. Eli uuden hinnalla saa ostaa pois vanhan jos uskoo, että jollain on kultamuna.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2013 16:40 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #20 : 06.11.2013 17:00 »
14) Jokkis tyylinen moottorin myynti, hintaan 800€ + ostotarjous 20€ kisajärjestäjälle, pitää myydä kisassa käytetty

Ei tuolla hinnalla kukaan noita sahoja osta! "Pelotteeksi" valikoiduista osista kasatuille kultamunille pitäisi laittaa 500-600 euron myyntihinta. Tällöin kultamuna lähtisi normaaliin markkinahintaan. Muutoin tämä on ihan hyvä ajatus. Tässä kyllä jälleen kerran kuulutan yhtenäväisiä sarjasääntöjä kaikkiin R120-joukkuesarjoihin. OB:ssä näkyy, mitä eriytyminen teettää.

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #21 : 06.11.2013 21:03 »
500-600 euron myyntihinta. Tällöin kultamuna lähtisi normaaliin markkinahintaan.

Niin tai sun just kaupasta ostamasi herkistetty uusi kone puoleen hintaan.. Eli kisaan ei voisi enää tulla uudella koneella ollenkaan. ::)

Pirkanmaan fosari on tosiaan haalinut paljon porukkaa viimeaikoina, joten kannattaa miettiä noita aiempia kommentteja. Koittakaa tarjota jotain helppoa ja halpaa paikallisille, arkikisoja mahdollisimman pienellä vaivalla ja kikkailulla (eli ei koneenmyyntejä, rengasrajoituksia, saderenkaita, ikärajoja, kuskimääriä, nipotusta, jne). Ja edullisesti, uusilla tiimeillä on lähes aina tavoitteena pitää kulut alhaalla.

Viikonloppukisoja niistä kiinnostuneille tarjoaa mielestäni varsin toimivalla konseptilla xon-cup, joka kiertää eri ratoja. Mielestäni kannattaa välttää viimeiseen asti kilpailua muiden sarjojen kanssa kuskeista, eli kanattaisi erottautua sillä paikallisuudella. Silti säännöt kannattaa pitää samana, jotta kilpailukykyisen käytetyn auton voi ostaa mistä tahansa -> isompi tarjonta, halvemmat hinnat

« Viimeksi muokattu: 06.11.2013 21:05 kirjoittanut astro »

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #22 : 06.11.2013 21:57 »
500-600 euron myyntihinta. Tällöin kultamuna lähtisi normaaliin markkinahintaan.

Niin tai sun just kaupasta ostamasi herkistetty uusi kone puoleen hintaan.. Eli kisaan ei voisi enää tulla uudella koneella ollenkaan. ::)


Ei vaan tämä oikeasti hieman rajoittaisi noiden sahojen sipistelyä. Jos sinulta menee motti myyntiin, niin saathan sinä ostaa samalla hinnalla kilpakumppanin tiimiltä sen menokoneen. Katsokaa miten homma toimii rokkirallissa, autojen myyntihinta 600 euroa, valtaosa autoista toki tätä kalliimpia, mutta on estänyt jokkiksen kaltaisin täysin hallitsemattoman kilpavarustelun. Ainahan on olemassa suojatarjousmahdollisuus. Järjestäjä voisi alentaa osallistumismaksua ostotarjousrahojen takia ja samalla rajoitettaisiin mottien kasaaminen useista eri malleista.

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #23 : 07.11.2013 01:57 »
No mutta ihan oikeasti, ei se voi noin mennä, että sarjaan ei voi tulla ajamaan uudella moottorilla, koska sellaisen joutuu erittäin todennäköisesti kisan jälkeen myymään puoleen hintaan pois jos arpaonni ei suosi.

Tosin itseäni ei tuo jokkiksen kaltainen systeemi houkuttele kyllä muutenkaan, haluan pitää autoni kunnossa enkä yhtään pidä ajatuksesta, että sen saattaisi joku ostaa kisan jälkeen pois ja joutuisin etsimään uutta tilalle.

En kyllä etäisyyden takia ole muutenkaan varmaan tulossa jyväskylään ajamaan, joten ihan turhaan kai soitan suutani ;)

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #24 : 07.11.2013 08:03 »
Tuli mieleen vielä helpompi/radikaalimpi systeemi. Tiimit kiikuttavat motit ennen kisaa parc fermeen ja myllyt arvotaan tiimeille. Kisan jälkeen oman päristimen saa takaisin.

TA

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 256
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #25 : 07.11.2013 08:21 »
Tuli mieleen vielä helpompi/radikaalimpi systeemi. Tiimit kiikuttavat motit ennen kisaa parc fermeen ja myllyt arvotaan tiimeille. Kisan jälkeen oman päristimen saa takaisin.

Tällä tavalla tulisi kultamunista hetkessä tuhkamunia. Jokainen tiimi tekisi kisaa varten huonon koneen kun ei se kumminkaan arvalla itselle tulisi.   :D


Ehkä parempi olisi, että arvalla valittaisiin vaikka kolmasosa tiimeistä, joiden koneet pitäisi kiikuttaa parc fermeen ja ne arvottaisiin tuon kolmasosan kesken. Silloin kukaan ei tietäisi joutuuko arpomaan mosaa vai saako ajaa omalla. Taso säilyisi ehkä parempana.
eksyvä ei tietä kysy

caveman

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 92
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #26 : 07.11.2013 08:27 »
se parc fermee on sitten täynnä kaatopaikalle valmiita sepelimyllyjä..kukapa sinne hyvää ja kunnossa olevaa moottoria tuo jos sillä ei itse saa ajaa,tämmöset jokkis ehdotukset karkottaa kyllä ajajat viimeistäänkin pois se on varma..jos ei kulje niin kyä se vika yleensä löytyy muualta kun moottorista mutta sen myöntäminen on vaan vaikeaa :P.jos kaikilla olis täysin SIIS täysin samanlaiset moottorit niin uskotteko tosiaan että koko porukka tulis maaliin yhtenä rintamana.

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #27 : 07.11.2013 13:08 »
Tällä tavalla tulisi kultamunista hetkessä tuhkamunia. Jokainen tiimi tekisi kisaa varten huonon koneen kun ei se kumminkaan arvalla itselle tulisi.   :D

Edelleen ne olisivat tasaisia tuhkamunia, eikä kennelläkään olisi tarvetta lähteä virittelemään isolla rahalla.

Toisaalta tämän mottiongelman voi poistaa järkevillä yhtenäisillä tekniikkasäännöillä. Onneksi porukka tuntuu olevan niin sisäänpäinlämpiävää, että ei taida yhteisiä R120-säämtöjä koskaan syntyä. Minun puolesta R120-sarjat saavat nyt vaikka hävitä; viimeinen oma R120-kartti sai eilen uuden omistajan.

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #28 : 07.11.2013 14:12 »
Pitäiskö näitä koneita sitten ruveta kaupasta hakemisen jälkeen tekemään hitaammiksi? Ite oon ottanu moottorin laatikosta, pultannu sen kiinni runkoon ja ajanut kilpaa. Ei tarvinnut haeskella kipakumppania kuin siinä vaiheessa, kun ajaa kärjessä  ;)

Onko noissa tekniikka säännöissä sitten hirveitä eroja? En ole tutustunut tarkemmin, mutta nopealla vilkaisulla kaikki vaikuttavat lähes samoilta.

Ja mitä tuohon moottorin myyntiin tulee niin olen astron kanssa samoilla linjoilla. Ostaa nyt kone kaupasta hintaan 900€ ja jotua myymään vaikak siihen 600€. Halpaa harrastamista? Jos niitä ruvetaan oikeasti kisoissa myymään niin pitäisi myyntihinnalla pystyä hakemaan uusi moottori kaupasta.

ARSKAROTAX

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
    • korjaushuolto
  • Kotirata: Töysä
  • Moottorimerkki: Raket 120
  • Runkomerkki: Art GP
Vs: OldBoys vuonna 2014?
« Vastaus #29 : 27.12.2013 10:23 »
Sääntöja voi aina parantaa tai tehdä sarjaa houkuttelemmaksi, mutta tuo moottorin myynti? taitaa loppua harraste ajelut ainakin omalla kohalla jos tuohon menee sarjoissa :) oldboysiin on tehnyt mieli mennä ajamaan mutta yksinajo ei onnistu, osallistumismaksu kallis ja muu koulutus?
Töysässä Kartkingissä onneks ajo on vapaampaa ja saa ajella kilpaa ilman sen kummempia vääntöjä säännöistä, pirkamaan kisoihin ehkä ens kesänä jos aika vaan antaa periksi..
MSC kilpailu tänä vuonna oli kyllä omalla kohalle huipennus ja järjestely oli hyvää kaikin puolin ja ei paljon turhempaa vääntöä ja tärkeintä oli hauskaa, pitää vaan parantaa tulosta kaverin kans kun tuntu yksin ajaessa aika kovalta kokemukselta, huoltaa ja ajaa joka kierros..


 

Team Laine Verkkokauppa