Kirjoittaja Aihe: Yamaha cup 2014?  (Luettu 4988 kertaa)

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Yamaha cup 2014?
« : 22.08.2013 10:28 »
MItes on suunnitelmat?
KF6 luokkaa suunnitellaan SM kiertueelle mukaan
Yamaha luokkaa suunnitellaan jaettavaksi kahteen ryhmään (kytkimellä ja suoravetoiset)

Jos yamahat on mukana tuolla kiertueella, niin oisko nyt viimeistään aika muuttaa rengasta kovemmaksi,  Jo nyt on iso ongelma ollut renkaan liimaaminen kisoissa varsinkin sunnuntaina.
Lisäksi kahvipöytäkeskusteluista on jäänyt mieleen, että iso osa yamahoista haluaisi pois SM kiertueelta ja  ajaa viikonlopun rakettien kanssa .

Vihdissä oli kysely kuljettajille ja aika moni siihen myös vastasi. Onko mahdollista saada yleiseen tietoon tulokset?
.

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: Yamaha cup 2014?
« Vastaus #1 : 22.08.2013 13:16 »
Toivottavasti Yamahat tulevat Raketti-Cupin yhteyteen takaisin. Veikkaanpa vain, että SM-kisat tarvitsevat jammut ja pikkukoffit maksamaan osaltaan kalliita kisajärjestelyitä.

Jos Yamaha aiotaan pitää meidän "köyhällistön" luokkana, niin toivon tosiaan, että joku päättäjistä tajuaa rengaskustannusten osuuden kauden kustannuksista. Nykyinen rengas on jammutiimiläisten mukaan liian pehmeä/pitävä konetehoihin nähden. Tiedä sitten kun me ajetaan ainakin toistaiseksi vielä YDS:llä raksua.

Mahtaako nyt oikeasti kannattaa uutta omaa luokkaa perustaa kytkinvehkeille jammuun. Luulisi noita luokkia jo riittävän ennestään tätä samaa ajajamäärää jakamaan. Itse näkisin, että se on oltava jompi kumpi, mikäli kisoista ei haluta niin epätasaväkistä kuin raksuissa nykyään. Yamahassa suoravetoisten lopettamista on vaikea perustella moottorien saatavuudella kuten raksuissa, mutta uskoisin kytkimen tuollekkin puolelle vielä eksyvän, ihan näitä nykyisiä sääntömuutoksia mukaillen. ;) Kaikki rakettiluokan kärjessä kytkinraksua koettaneet ovat jättäneet suoravetoiset hitaampina ja nyt vielä tasapuolisuuden nimissä aiotaan suoravetojen painoja nostaa suhteessa 95:een. :o Penkitystulosten perusteella ei ole epäselvää, kumpi moottori on se nopeampi. Jammuunkin suoravedolle minimipainoksi sellaset +40kg ja kytkinlaitteet lisääntyvät ihan itsestään. ;D
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

JuusoT

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Yamaha cup 2014?
« Vastaus #2 : 22.08.2013 18:53 »
No niin, katkaistaan perättömiltä huhuilta siivet!

Yamahassa tullaan ajattamaan kytkemillisiä ja suoravetosia rinnakkain toistaiseksi kestävällä siirtymäajalla jota ei ole sen tarkemmin lajiryhmässä kuin muuallakaan tarkennettu eli nou vorries. Suoravetoset siis säilyvät radoillamme vielä vuosia.

Ja mitä vihdissä tehtyyn kyselyyn tulee, niin kiitos kaikille aktiivisuudesta, yhtä osallistujaa lukuunottamatta KAIKKI palauttivat kaavakkeen josta tulette vastapalveluksena saamaan koonnin kouvolassa ohjaajakokouksen jälkeen. Kyselystä saimme hyvää infoa mielipiteistänne tulevaisuutta suunitellessa, mutta osassa kysymyksiä oli ns fifty sixty tilanne eli joudumme ne(kin) asiat päättämään puolestanne. ;)

Että näin, jos joku asia tosiaan askarruttaa niin suosittelen ottamaan yhteyttä suoraan allekirjoittaneeseen, tai jos ei naama miellytä niin soittakaa jollekin muulle lajiryhmän jäsenelle ettei synny joukkohysteriaa pelkkien huhupuheiden tai väärinkäsitysten kautta.


Juuso Teuronen

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Yamaha cup 2014?
« Vastaus #3 : 22.08.2013 21:00 »
kiitos Juuso vastauksesta
voin kyllä seuraavassa kisassa tulla paiskaamaan kättä sun kans ja esittäytyä, mutta nää kysymykset hoitaisin silti tätä kautta, koska vastaus menee useammalle taholle tiedoksi, kuin että soittaisin asiasta akk:lle tai vastaavalle taholle  :D ja sitten perinteiseen tyyliin vastaus tai sen tarkoitus muuttuu matkalla korvasta suuhun  ;D
.


 

Team Laine Verkkokauppa