Toivottavasti Yamahat tulevat Raketti-Cupin yhteyteen takaisin. Veikkaanpa vain, että SM-kisat tarvitsevat jammut ja pikkukoffit maksamaan osaltaan kalliita kisajärjestelyitä.
Jos Yamaha aiotaan pitää meidän "köyhällistön" luokkana, niin toivon tosiaan, että joku päättäjistä tajuaa rengaskustannusten osuuden kauden kustannuksista. Nykyinen rengas on jammutiimiläisten mukaan liian pehmeä/pitävä konetehoihin nähden. Tiedä sitten kun me ajetaan ainakin toistaiseksi vielä YDS:llä raksua.
Mahtaako nyt oikeasti kannattaa uutta omaa luokkaa perustaa kytkinvehkeille jammuun. Luulisi noita luokkia jo riittävän ennestään tätä samaa ajajamäärää jakamaan. Itse näkisin, että se on oltava jompi kumpi, mikäli kisoista ei haluta niin epätasaväkistä kuin raksuissa nykyään. Yamahassa suoravetoisten lopettamista on vaikea perustella moottorien saatavuudella kuten raksuissa, mutta uskoisin kytkimen tuollekkin puolelle vielä eksyvän, ihan näitä nykyisiä sääntömuutoksia mukaillen.
Kaikki rakettiluokan kärjessä kytkinraksua koettaneet ovat jättäneet suoravetoiset hitaampina ja nyt vielä tasapuolisuuden nimissä aiotaan suoravetojen painoja nostaa suhteessa 95:een.
Penkitystulosten perusteella ei ole epäselvää, kumpi moottori on se nopeampi. Jammuunkin suoravedolle minimipainoksi sellaset +40kg ja kytkinlaitteet lisääntyvät ihan itsestään.