Kirjoittaja Aihe: Kartingin sääntömuutokset kaudelle 2014  (Luettu 7990 kertaa)

Jannek

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 131
  • Runkomerkki: CRG
AKK:n hallitus käsitteli kokouksessaan 20. elokuuta kartingin lajiryhmän muutosesitykset vuoden 2014 sääntöihin. KF6 2014 luokitustodistuksen mukaisella moottorilla ja kaasuttimella kilpaillaan 2015. Raket 85 -moottoreilla ajetaan toistaiseksi. Todettiin, että arvokilpailujen myöntämisestä säädetään "yleissäännöissä". Hallitus hyväksyi em. muutoksin lajiryhmän esittämät sääntömuutokset, joita oli kokouksessa esittelemässä lajiryhmän puheenjohtaja Petri Ilkka sekä lajipäällikkö Mika Heinonen.

http://www.autourheilu.fi/38204.aspx

Sääntömuutokset vuodelle 2014 on luettavissa http://www.autourheilu.fi/attachements/2013-08-27T13-47-32175.pdf (PDF).
"Minkä voet huomenna toisella tiettee, elä tie sitä tänä päevänä ite." -Iisalmi

Jannek

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 131
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Kartingin sääntömuutokset kaudelle 2014
« Vastaus #1 : 28.08.2013 14:19 »
poimintoja:

- Raket 95 painot
Kerättyjen punnitustietojen perusteella Rakettien painot (85 ja 95) pidetään samanlaisina kuin kaudella 2013.
- KF6 alaikäraja 11v Lajiryhmän mielestä Raketin ja KF6:n ikärajat tulee olla samat. Joten KF6:n ikäraja tulee olla 11v. Lajiryhmän mielestä Cadetin ja KF6:n suorituskykyporras on liian suuri, joten KF6:n ikärajaa tulisi tämänkin takia nostaa.
- Mini- ja Micro-luokkiin sallitaan kaasuttimen säätö ajon aikana.

- Kansallisia luokkia 2014 ovat o raket moottoriset (micro, raket (85 ja 95))
o Raket 85 moottoreilla saa kilpailla 2015 loppuun.
o Yamaha o KF6 (2015 loppuun ajetaan 2014 luokitustodistuksen mukaisella moottorilla ja kaasuttimella)
o CIK KV-luokat
o Vain näistä luokista voi juniori kerätä nousupisteitä
"Minkä voet huomenna toisella tiettee, elä tie sitä tänä päevänä ite." -Iisalmi

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Kartingin sääntömuutokset kaudelle 2014
« Vastaus #2 : 28.08.2013 16:52 »
Jäi kaivelemaan onko Rotax Max Junior nyt noissa nousupisteitä keräävissä luokissa? CIK KV-luokat

ARTICLE 2: CLASSIFICATION
Categories and Groups
The karts used in competition are divided into the following Groups and Categories
Group I
- KZ1- KF1- Superkart
Group II
- KZ2- KF2- KF3- KF4

CIK mestaruuksista ajetaan noissa luokissa, kuitenkin Rotax GP ja Euro Challenge kisat on CIK KV kalenterissa.
-petri-

Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: Kartingin sääntömuutokset kaudelle 2014
« Vastaus #3 : 28.08.2013 20:52 »
Moi,

Rotax junnut on kv- luokka. Katsopa vaikka mitä leimoja on tuossa etusivulla:

http://www.rotaxmaxeurochallenge.com/fdb/f20576955e415d5d.pdf

Mutta Minimaxien kanssa tilanne on hankalampi. AKK ei nyt yritä miettiä, miten itsellä menisi paremmin, vaan miten muilla menisi huonommin. Porin syyspäräyksessä ei näytä olevan Rotax pikku-ukoille luokkaa, me ainakin jätetään siksi menemättä Maxiin.

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Kartingin sääntömuutokset kaudelle 2014
« Vastaus #4 : 28.08.2013 22:53 »
Nonni, leima on paperissa " FIA authorised international series". Sitä myöten selvä asia.

Eiköhän MiniMax pääse pisteiden keruuseen kun on muutama kymmenen mukana kisoissa.

Edit. Eihän sen niin väliä ole vaikka MiniMaxeista ei pisteitä kerry. Jos on Rotax putkessa Rotax junnuihin pääsee ilmankin. Vaikka voisi sielläkin olla junior-yleinen jako ainakin osallistujamäärien perusteella.

Edit2. Micro luokan nousupisteet vaikuttaa (vain) Raket luokkaan nousussa. Jossain näin että pisteitä saisi vain puolet nousutaulukon määristä, nousutapamalli ilmoitetaan myöhemmin. Tämä merkitsee sitä että Raket95 luokassa osa menee suoraan yleiseen. Käykö niin että Raket95 - junior alkaa kärsiä osanottajapulasta? Loppukaudesta siellä ei ole enää ketään.

Olikohan tuo Microjen pisteet nyt tarpeen? Minissä ajettiin vain kilpaa ja lähikisoissa. Nyt siitä tulee nousupisteiden metsästyssarja.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2013 07:51 kirjoittanut saaskpe »
-petri-

Eski

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Kartingin sääntömuutokset kaudelle 2014
« Vastaus #5 : 30.08.2013 09:17 »
Näiden nousupistehommien kanssa on tärkeintä, että hommasta tulee selkeämpää kuin se nyt on ollut viimeiset pari vuotta. Homma sekosi kun hyvä mini-luokka piti lopettaa ja "alaikäiset" otettiin mukaan raket-junnuihin, mutta he eivät keränneet pisteitä. Sitten olikin mielenkiintoista, kun koko kesän kärjessä ajoi samat alaikäiset junnut, jotka eivät keränneet pisteitä ja finaalissa sijalla 10 saattoi saada täydet 4 pistettä jne. Kisojen järjestäjät ovat ainakin olleet ihan sekaisin näiden pistelaskuhommien kanssa. Mielestäni pisteitä voi kerätä myös micro-luokassa, jos joku ministä suoraan yleiseen rakettiin ponkaiseva sitten ei hanskaa raketin valtavaa tehoa, niin eiköhän siihen kesän mittaan totu. Vanha tiukka pistesysteemi aiheutti aina muutamia epätoivoisia tapauksia, jossa jäätiin yhden pisteen päähän yleiseen noususta ja lopetettiin sitten koko harrastus, kun ei yhtä pistettä saatu mistään... Lisäksi nyt kun joka kesäksi keksitään joku uusi junnuluokka ja samalla harrastajat vähenee, niin eihän näitä pisteitä saa enää mistään kuin voittaja yhden kerrallaan, kun osallistujia ei ole missään luokassa...

Eski


ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Kartingin sääntömuutokset kaudelle 2014
« Vastaus #6 : 30.08.2013 21:37 »
Näiden nousupistehommien kanssa on tärkeintä, että hommasta tulee selkeämpää kuin se nyt on ollut viimeiset pari vuotta. Homma sekosi kun hyvä mini-luokka piti lopettaa ja "alaikäiset" otettiin mukaan raket-junnuihin, mutta he eivät keränneet pisteitä. Sitten olikin mielenkiintoista, kun koko kesän kärjessä ajoi samat alaikäiset junnut, jotka eivät keränneet pisteitä ja finaalissa sijalla 10 saattoi saada täydet 4 pistettä jne. Kisojen järjestäjät ovat ainakin olleet ihan sekaisin näiden pistelaskuhommien kanssa.

Eski
Toi vastaava tilanne oli myös joskus back in the days ehkä 97-98 kun Raket junnussa ja yleisessä oli eri ikärajat. Käsittääkseni siitä luovuttiin siksi että pisteidenlasku oli kuvaamaasi sekoilua. Silloin ei Kitiä ollut, hyvä jos edes internet. Kuskien (tai huoltajien) piti itse ilmoittaa kisapaikalla jos kuskilla oli pisteet jo täynnä (mutta ei ikää). Tätä he eivät monesti jaksaneet tai muistaneet tehdä ja näin pisteitä usein laskettiin uusiksi moneen kertaan kisan jälkeen.
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: Kartingin sääntömuutokset kaudelle 2014
« Vastaus #7 : 15.12.2013 11:14 »
Sääntömuutokset vuodelle 2014 on luettavissa http://www.autourheilu.fi/attachements/2013-08-27T13-47-32175.pdf (PDF).
[/quote]

Onko jo kellään tietoa pitävätkö nuo sääntömuutokset 2014 paikkansa kun sääntökirjassa ei näistä ole ainakaan Yammujen kohdalla mitään mainintaa? Sääntökirjassa paino on edelleen 140kg ja Yammun lisä äänenvaimennuksesta ei ole tullut mistään tietoa?

Onhan tässä vielä aikaa ekaa starttiin, mutta olisi kiva vähän jakauttaa mahdollisia uusia hankintoja useammalle kuukaudelle, niin pysyy vaimokin paremmalla tuulella :)

Kausi 2014 kun on jo alkanut moottorirempalla.

Hauskaa Joulun odotusta kaikille!
Vauhti pidentää aikaa!


 

Team Laine Verkkokauppa