Ensi vuonna Suomessakin ajetaan Crosskarttia NEZ säännöillä. Tämä tarkoittaa että nyt rungon ja moottorin voi valita vapaasti.
NEZ säännöt määrittelee rungon rakenteen tarkasti. Lisäksi sen tulisi olla jollain lailla ajettava. Valmiita paketteja rungoiksi on tarjolla, joten itse rakentelun voi varmaan unohtaa.
Mosan osalta sääntö on yksinkertainen 125 luokassa, max 128 cc yksisylinterinen 2-tahti moottori. Suurin osa on KTM crossikoneita, myös TM crossikoneet on käytössä.
Vinski Sport välittää nyt LH-Racingin runkoja Suomessa. Valmistus on Ruotsissa ja niitä on tehty vuodesta 2008.
Rungon saa puolivalmisteena tai sitten valmiina pakettina. Valmistaja kotisivut
http://www.lhracingsport.se/ Runkopaketit alkaen 3000 euroa.
Meillä on yksi ensi vuoden kilpakalustoksi hankittu käytetty LH-Racing KTM koneella, jota pääsee sovitusti testaamaan. Myöhemmin talvella pidetään esittelypäivä jossa on mukana ihan uusia runkoja.
Kilpailut on edelleen SM-Rallicrossin yhteydessä ja NEZ kisoja sopivasti Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja viimeinen Suomessa Hyvinkäällä.
Ota yhteyttä jos Crosskart kiinnostaa. Meillä moottoriurheilukipinä syttyi uudestaan kartingin lopettamisen jälkeen, eikä tarvinnut lopettaa näitä mekaanikon hommia.
Kuvia ja ilmoitus nettimotossa
http://www.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/1603969Yhteydenotot
Petri Sääskilahti
petri.saaskilahti@kolumbus.fi0400 932523