sattuipa syksyllä erinäisten vaihtokauppojen mukana talliini kulkeutumaan läjä karting aiheista rompetta, jotka jätin odottamaan todellista ajo kipinän syttymistä. ei mennyt aikaakaan kun myöhemmin syksyllä osien kuntoa tutkiessani päätin, että etsitääs näille kamoille jostain käypänen (=edullinen) runko ympärille jotta pääsee sammuttamaan pahimman ajo vimman. osto-ilmoituksen naputtelin samointein tänne foorumille, jossa pääkriteerinä oli rungon edullinen hinta. yhteydenottoja tuli rungosta jo saman päivän aikana useita, joista yksi sitten päätyi ~500km ajomatkan jälkeen talliini. kiitokset vaan sinne jyväskylän suuntaan. rungosta puuttui joitakin ohjauksen osia sekä jonkun verran pikku nippeleitä, joita hankin ihan rauhassa aina finanssi politiikan sen salliessa.
nyt tämä kapistus alkaisi olla kaikinpuolin valmis baanalle, joten kysynkin hieman neuvoanne muutamaan asiaan. ikäähän tässä alkaa olla jo sen verran taulussa, että kyseisellä kokonpanolla kilpailuihin osallistuminen jääköön haaveeksi. puhtaasti rennon harrastuksen piikkiin tässä ajellaan.
Runko: CRG (Daytona?) vuosimalli asettuu käsittääkseni jonnekin 2000-luvun alkupuoliskolle. taka-akseli 40mm paksu. runkoputki 30mm paksu.
Moottori: Raket 85. (sylinterimerkintä: 0R.) viisaammat valaiskoon minkälaisesta sylinteristä kysymys ? ikä ? yms. kaasuttimena toimii Tillotsonin HS-175.
tätä moottoria tuskin tullaan enää koskaan kilpailuissa näkemään, joten tarkoitus olisi saada hieman lisäpotkua kyseiseen moottoriin. olisiko tälle jotain tehtävissä konetta avaamatta. esimerkiksi kaasuttimen tiivisteessä olevan reijän halkaisija 2mm pienempi kuin kaasuttimessa itsessään olevan reijän halkaisija (vaikutusta yhtään mihinkään ?)
sytytysennakko, tulpan kärkiväli, putken pituus (tällä hetkellä n.68cm) yms. tullaan tietenkin katsomaan kohdilleen ennen ensimmäistä ajokertaa.
niille, jotka ehdottelette että hommaa suoraan Raket 120 tilalle tms. vastaavaa niin jo etukäteen tiedoksi, että EI en hommaa kyseistä moottoria. tähänkin on varsin looginen selitys, tarkoituksenani on ollut pitää kyseisen laitteen kulut kaikinpuolin matalina jossa olen hyvin tähän mennessä onnistunutkin. nimimerkillä kolmen (3) kaljalaatikon hinnan olen maksanut kaikenkaikkiaan kyseisestä autosta sekä osista mitä olen siihen hommannut (sis. Runko, Moottori, Kaksi sarjaa kuivankelin renkaita, joille molemmille omat vanteet, Uudet sadekelin renkaat uusilla vanteilla yms. yms.)
painoahan meikäläiseltä löytyy karvan alta 70kg, joten kummoisesti kyseinen kone tuskin minua liikuuttaa. mutta se nyt ei tässä pääasia olekaan, vaan keskityn näin alkuun ihan muihin asioihin.
kaikenlaisia neuvoja otetaan avosylin vastaan niin moottorin kuin rungonkin osalta.