Lainaan threadia, kun startterikin on tässä mainittu.
Mikähän olisi sopiva startterin akun kapasiteetti Ah?
Mitkä ovat hyvän startterin tunnusmerkit?
VW:n Polo/Vento/Golf/... 1,1 kW startista olen rakentamassa startteria.
Taitaa helpoin olla rakentaa sellaisesta startista, jossa hammasratas on "uloimpana" eikä "keskellä". Tuossa VW:ssä taitaa olla juuri hyvin, vanhassa Nissanin startissa on "laakerointi" akselin päissä ja sitä saa hieman mietiskellä. Solenoidi kannattaa hyötykäyttää niin ei tarvi releitä tai erikoiskytkimia etsiskellä vaan voi aika peruskytkimen vetää ohuella piuhalla ohjaamaan solenoidia, joka kytkee päävirran. Päävirta paksulla kaapelilla tai vaikka suojatulla alumiinisoirolla. Päävirtakytkin tms. on kätevä olla.
Vapaakytkin ei ole aivan pakollinen.
Akuksi vähintään reilu 10 Ah.
Jos saa osat halvalla, on aikaa ja tykkää värkätä, niin ilman muuta kannattaa tehdä itse. Aina siinä jotain oppii, kun itse tekee.
Edittiä: ei huono vaihtoehto tuo auton akusta virran ottokaan.
Hylsystä kannattaa hioa mahdollinen reunan pyöristys pois, niin ei lipsu niin helposti ja pyöristä kytkimen mutteria.