Kirjoittaja Aihe: Aloittelioiden leiri monakossa  (Luettu 5473 kertaa)

Matti Puhakka

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 193
    • http://vammalanautohuolto.com
Aloittelioiden leiri monakossa
« : 05.04.2014 09:29 »
Cadet /MIkro harrastajille leiri Monakossa 3.5.2014 ilmoittautuminen www.mikroauto.fi sivuston kautta. aloittelioille alku askeleet kartingin ihmeelliseen mailmaa, Opelettaan mitä kannattaa ottaa alkuun huomioon ja mitä ei.
Tiedon voin antaa, mutta en ymmärrystä

jakari

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Aloittelioiden leiri monakossa
« Vastaus #1 : 09.04.2014 14:10 »
Matti pääseekö teidän aloittelevien leirille Monakoon Rotax Mini Max kalustolla. tahi mahdllisesti mikro 60/kf6 kuristettu mukaan. Jos pääsee kumpaa suosittelet.

Matti Puhakka

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 193
    • http://vammalanautohuolto.com
Vs: Aloittelioiden leiri monakossa
« Vastaus #2 : 09.04.2014 15:34 »
pääsee leiri suunnattu aloitteleville harrastajille oli auto sitten mikä tahansa mikä sopii karting radalle
Tiedon voin antaa, mutta en ymmärrystä

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: Aloittelioiden leiri monakossa
« Vastaus #3 : 09.04.2014 15:38 »
Mitä siel on ohjelmassa?

Toisin sanoen mitä tuo "Opelettaan mitä kannattaa ottaa alkuun huomioon ja mitä ei" pitää suunnilleen sisällään?

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: Aloittelioiden leiri monakossa
« Vastaus #4 : 09.04.2014 20:20 »
Mitä siel on ohjelmassa?

Toisin sanoen mitä tuo "Opelettaan mitä kannattaa ottaa alkuun huomioon ja mitä ei" pitää suunnilleen sisällään?

Omasta kokemuksesta sanoisin, että tuo tarkoittaa:

1. Runko perussäätöihin
2. Mittari hyllylle odottamaan
3. Kierroksia ja taas kierroksia
4. Kun rata on tuttu, niin mittari kiinni
5. Kun kierrosajat 0,2 kympän sisällä, niin ruvetaan säätämään runkoa
6. Vertaillaan paljonko jäljessä/tai jopa edellä kärkikuskeihin verraten :)

Tuo perustuu siihen, että ajolinjat/jarrutukset/kaasutukset ovat alkuun ihan kuralla ja ei rungon säädöistä kuski osaa antaa mitään palautetta. Mekaanikko (isä) ei pysty säätämään runkoa ennen kuin kuski osaa oikeasti ajaa radan niin kuin kuuluu ajaa. Näin siksi, että vaikka runko olisi säädetty huonompaan suuntaa, niin kuski saattaa ajaa kurvin/pari paremmin ja aika olisi parempi = nyt mentiin rungon säädöissä oikeaan suuntaan ;). Kun ajo sujuu, niin lähdetään runkoa säätämään ja kuski osaa jo kertoa mikä meni paremmaksi.

On myös ERITTÄIN tärkeä muistaa, että rungosta/renkaista lähtee sekunteja ja moottorista sekunnin kymmenyksiä. Olettaen tietysti, että kuski osaa ajaa.
Vauhti pidentää aikaa!


 

Team Laine Verkkokauppa