Mitä siel on ohjelmassa?
Toisin sanoen mitä tuo "Opelettaan mitä kannattaa ottaa alkuun huomioon ja mitä ei" pitää suunnilleen sisällään?
Omasta kokemuksesta sanoisin, että tuo tarkoittaa:
1. Runko perussäätöihin
2. Mittari hyllylle odottamaan
3. Kierroksia ja taas kierroksia
4. Kun rata on tuttu, niin mittari kiinni
5. Kun kierrosajat 0,2 kympän sisällä, niin ruvetaan säätämään runkoa
6. Vertaillaan paljonko jäljessä/tai jopa edellä kärkikuskeihin verraten
Tuo perustuu siihen, että ajolinjat/jarrutukset/kaasutukset ovat alkuun ihan kuralla ja ei rungon säädöistä kuski osaa antaa mitään palautetta. Mekaanikko (isä) ei pysty säätämään runkoa ennen kuin kuski osaa oikeasti ajaa radan niin kuin kuuluu ajaa. Näin siksi, että vaikka runko olisi säädetty huonompaan suuntaa, niin kuski saattaa ajaa kurvin/pari paremmin ja aika olisi parempi = nyt mentiin rungon säädöissä oikeaan suuntaan
. Kun ajo sujuu, niin lähdetään runkoa säätämään ja kuski osaa jo kertoa mikä meni paremmaksi.
On myös ERITTÄIN tärkeä muistaa, että rungosta/renkaista lähtee sekunteja ja moottorista sekunnin kymmenyksiä. Olettaen tietysti, että kuski osaa ajaa.