Kirjoittaja Aihe: HHK II Monakossa 18.6  (Luettu 4977 kertaa)

TommiM

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 43
HHK II Monakossa 18.6
« : 12.06.2014 21:32 »
Hämeen Harrastajakiertue 2. kilpailu Monakossa           
Keskiviikko 18.6.2014           
           
Kilpailun aikataulu           
           
17.00 -   Ilmoittautuminen         
           
17.00 -    Katsastus & vapaita harjoituksia luokittain 2 x n.10 min. / luokka         
           
17.30   Ohjaajakokous         
           
Aika-ajo:   ajoaika 8 min.         
           
18.00   Cadet         
           Micro         
           Raket jun. + Raket         
           
Alkuerät:           
           
18.30   Cadet                            8 kierrosta
            Micro                           10 kierrosta
            Raket jun. + Raket      12 kierrosta
           
19.15   Cadet                             8 kierrosta
            Micro                           10 kierrosta
            Raket jun. + Raket       12 kierrosta
           
Finaalit:           
           
20.00   Cadet                           10 kierrosta
            Micro                           12 kierrosta
            Raket jun. + Raket      14 kierrosta
           
n. 20.45   Palkintojen jako         
           
   Cadet           palkitaan kaikki osallistujat   
   Micro          palkitaan 1/3 osallistujista   
   Raket jun.   palkitaan 1/3 osallistujista   
   Raket          palkitaan 1/3 osallistujista   
           
HUOM! Kaikissa luokissa 2014 sääntökirjan mukaiset renkaat 

makinmam

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
Vs: HHK II Monakossa 18.6
« Vastaus #1 : 13.06.2014 23:27 »
HHK.n säännöissä Pirkan sivuilla lukee että 2013 sääntöjen mukaiset sadekelin renkaat käyvät 2014 HHK.n kilpailuissa. Onko sääntöä muutettu?

Tinonurmi

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 77
Vs: HHK II Monakossa 18.6
« Vastaus #2 : 15.06.2014 20:23 »
Jep.

Kun sääntöjä tehtiin haluttiin, että osallistumiskynnys pysyy mahdollisimman matalana kaikille. Nyt alkukausi on kuitenkin ollut niin märkä, että rengaskaupoilla on ollut käytännössä lähes kaikkien jo pakko käydä. Lisäksi ero sadepyörissä on niin iso , ettei  se olisi myöskään tasapuolista

On varmasti totta, että meillä itse kullakin olisi viime vuoden pyöriä tallissa, mutta näin asia nyt päätettiin. Toisaalta olisi kohtuutonta joutua ostamaan viime vuoden pyöriä yhden kisan takia...

Pahoittelut meidän järjestäjien puolesta, jos tuli sekaannusta

- tino

makinmam

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
Vs: HHK II Monakossa 18.6
« Vastaus #3 : 16.06.2014 08:49 »
on myös harrastajia jotka ajavat kerhokisoja ja harrastajakiertueen kisoja. (sekä niitä jotka ajavat vain omaksi ilokseen). Lajin kannalta olisi tärkeää saada nämäkin kuskit mukaan, vaikka niillä vanhoilla renkailla... Ehkä näistä muutamat kiinnostuvat lajista enemmänkin. Hämeen alueleirin ja Lentolan osakilpailun osallistujamäärän pitäisi herättää seurojen toiminnasta vastaavat miettimään miten lajiin saadaan lisää harrastajia, ja näin niitä ei saada.

Jani Malin

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 143
    • XON
Vs: HHK II Monakossa 18.6
« Vastaus #4 : 16.06.2014 10:44 »
Täyttä asiaa että harrastajia täytyy houkutella mukaan ja siihen varmasti kannattaa käyttää aikaa ja vaivaa - Mutta, epäreilulla kilpailutilanteella se ei vaan kyllä onnistu ja siinä kaikkoaa sitten ajamasta ne jotka on jo mukana. Jos halutaan sallita joku muu kuin sääntöjen tarjoama rengas (tai mikä vaan poikkeus) niin sen pitää aina olla huonompi - muuten oikesti kisaa ajavat joutuvat myös ostamaan ne. Tasoitusta ei koskaan anneta kun on kilpailu, niin se vaan menee.

Toi on vähän sama kun että sallittaisiin että saa tulla raket95:sella cadetin lähtöihin että saadaan lisää osallistujia - ero noiden renkaiden välillä on niin iso.

Se on sitten ihan eri asia kun puhutaan vaan vaikka harjoituksista, harjoituslähdöistä jne.

makinmam

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
Vs: HHK II Monakossa 18.6
« Vastaus #5 : 16.06.2014 14:17 »
Ymmärrän hyvin Janin näkemyksen, mutta eikös harrastajakiertueen tarkoituksena ole toimia nimenomaan harjoituksena tulevaisuuden koitoksia varten? Vai olenko ymmärtänyt jotakin väärin? Muutama vuosi sitten HHK.ssa oli jokaisessa luokassa toista- kolmattakymmentä autoa, missä nämä autot ovat nyt ja miten ne saadaan mukaan? Harrastajia laji tarvitsee, ei kustannusten nousua. Mitä useampi saadaan kilpailutoimintaan mukaan, sitä useampi saadaan sinne rengaskauppaan ja kansallisiin kisoihin taistelemaan niistä kärkipaikoista. Ei kai ole kenenkään etua ajattaa muutamaa poikaa/tyttöä keskenään?

Marko

ramise

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 227
Vs: HHK II Monakossa 18.6
« Vastaus #6 : 16.06.2014 14:46 »
Kato on jo käynyt isolla kädellä tämän lajin harrastajamäärissä. Pelkästään tästä omasta lähipiiristä on moni perhe lopettanut viime ja tänä vuonna. Ei näy Länsi-Suomi Cupissakaan samanlaisia määriä junnuja viivalla kuin ennen. Perstuntumalla sanoisin että melkein puolet pikkukuskeista on jonnekin kadonnut. Väittäisin että se johtuu nimenomaan näistä sääntömuutoksista, jotka ovat tuoneet pikkuluokkiin välillisesti nyt tällä hetkellä harrastaville aika paljon lisää kuluja. Ajatushan on ollut hyvä pitkässä juoksussa, mutta nyt kato käy kovalla kädellä kun pitäis uusia moottorit ja renkaat ja vanteet ja kaiken kukkuraksi meillä hajoaa nuo Raket95:set säännöllisin väliajoin. Viimeksi alempi männänrengas kanttasi pakoaukkoon. Hiphurraa.

Tähän alkuperäiseen kysymykseen olen kuitenkin sitä mieltä, että eikö niitä viime vuoden saderenkaita voisi käyttää silloin kun treenailee märällä kelillä ja tietysti kerhokisoissa. Siinähän sitä säästää kuluissa kun ei tämän vuotiset renkaat kulu treeneissä. Näin me tehdään. Meidän pojat tykkäävät kuin hullu puurosta ajaa sadekelillä. Kyttäilevät oikein milloin sataa ja sit mennään treenaamaan. Kisoja varten ostettiin yksi sarja tämän vuotisia saderenkaita ja näillä ajellaan sitten Länsi-suomi Cuppia ja HHK:ta ym. kansallisia joskus ehkä. Tietenkin se vähän kirpaisee lompakossa kun ostaa uudet saderenkaat, mutta hyvänä puolena voi sanoa että nämä uudet renkaat kestävät ajoa pirusti paremmin kuin viime vuotinen briggari. Pari kisaa on niillä jo painettu ja hyvä jos on vähän pinta kulunut.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2014 14:48 kirjoittanut ramise »


 

Team Laine Verkkokauppa