Kirjoittaja Aihe: parilla 100cc  (Luettu 33145 kertaa)

Zkeba

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 21
parilla 100cc
« : 17.07.2014 13:54 »
Osaako arvon raati sanoa mikä on otsikon moottorille huoltoväli? Mäntä, laakerit, stefat?
Swiss Hutless 100cc parilla ica junior
PCR 100cc
Birel 60cc raket

Zkeba

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 21
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #1 : 21.07.2014 08:09 »
Onko oikeasti niin että täällä ei tiedetä?  :-\
Swiss Hutless 100cc parilla ica junior
PCR 100cc
Birel 60cc raket

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #2 : 21.07.2014 09:22 »
Varmasti auttaa jos tietäisi mikä moottori on kyseessä. 100cc Parilloja on aika montaa tyyppiä...
Homman Pitää Olla Hauskaa

Zkeba

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 21
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #3 : 21.07.2014 10:06 »
Ok, Otampa tänään kuvan siitä koneesta koska ei siinä mitää muuta tietoa lukenut...
Swiss Hutless 100cc parilla ica junior
PCR 100cc
Birel 60cc raket

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #4 : 22.07.2014 15:12 »
Jos on ilmajäähdytteinen niin se on Ica tai ica junnukone. Junnukoneissa on vapaakytkin. Näistä juttua täällä http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,12290.0.html

Vesikoneiset on nykyaikaisempia ja yleensä vanhoja KF koneita. Ei ihan harrastajakäyttöön, huoltovälit on lyhyitä ( mäntä 1-3 tuntia) alakerta kerran kesässä.
-petri-

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #5 : 25.07.2014 21:09 »
Jos on ilmajäähdytteinen niin se on Ica tai ica junnukone.
Tai FA tai jopa FSA. Auttaa tosiaan merkittävästi kun saa sen kuvan niin ei tartte arvailemalla jakaa vääriä ohjeita.  8)
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

Zkeba

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 21
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #6 : 09.09.2014 09:42 »
Tässä viimein tämä kuva.

Swiss Hutless 100cc parilla ica junior
PCR 100cc
Birel 60cc raket

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #7 : 09.09.2014 23:14 »
Ica junior  ::)

Leopardin kytkin taitaa sopi tähän ja on pitkäikäisempi, muutenhan tuo on hauska laite, naukuu korkealta.
Leipoo varmasti ainakin kerran kesässä, mutta kuuluu asiaan. Menee hienosti jäälläkin kunhan pysyy kierrokset ylhäällä.

Alakerta kyllä kestää jos hermot kestää.
-petri-

janiM91

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
  • Kotirata: suonenjoki
  • Moottorimerkki: parilla 100cc
  • Runkomerkki: crg
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #8 : 14.09.2014 11:44 »
Morjesta! !Itselläkin kyseinen parillan 100cc moottorilla varustettu auto ja oon uusi lajin parissa niin onko tälle mitään kilpailuja vai onko jo menneen talven lumia? Tosin harrastellessa tää vaan menee ku aina vaan kerkeää mutta mielenkiinnosta kyselen ku ei ole oikein saanu selville kilpaillaanko näillä enää millään lailla?

Mistäs näistä koneista erottaa mikä on ica vai ica junior? Näyttää parilla iame lukevan koneessa ja noita motteja mulla on 2kpl tohon autoon. Kiukkua tuntuu olevan ja kierroksia niin että hirvittää ;D
« Viimeksi muokattu: 14.09.2014 16:49 kirjoittanut janiM91 »

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #9 : 14.09.2014 22:01 »
ICAjuniorissa on kaasutin sylinterissä kun taas ICA:ssa se on ns REED läppien kanssa kiinni kampikammiossa. Kilpaluokkaa ei enää noille löydy.
Homman Pitää Olla Hauskaa

Zkeba

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 21
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #10 : 22.09.2014 11:59 »
Eilen pitkästä aikaa päästiin taas radalle. Osaako arvon raati kertoa mikä tulppa pitäisi tuossa olla? Kun tuntuu olevan kulutustavaraa. Noin 10 kierrosta se eilen kesti ja sitte sammu. Ei ollu mukana toista tulppaa joten ei päässy kokeilemaan oliko se varmasti siintä mutta aikasemmin ku teki saman niin silloin auttoi tulpan vaihto.
Swiss Hutless 100cc parilla ica junior
PCR 100cc
Birel 60cc raket

Mikael70

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 9
  • Kotirata: Saarlammi
  • Moottorimerkki: Rotax
  • Runkomerkki: Kosmic/Birel
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #11 : 22.09.2014 18:52 »
Olen käyttänyt vastaavassa Maxterissa NGK B9EG:tä


Lenzo

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 42
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #12 : 22.09.2014 21:26 »
Hauska peli, itse en ole ajellut juurikaan koskaan, mutta piti kokeilla sitten tänä kesänä itsekkin, ihan rakentelin omaksi ilokseni tuollaisen pelin itselleni, kun noita sattuu olemaan useampia tallisa, ihan Bottaksen koneista lähtien muutamia, Leinon Tuomasta, Hirsimäen Miikaa, Kimiläisen Emmaa ja muitakin. Vanhaa runkoputkea on myös ihan myyntiin asti, jos kiinnostaa. Vähän piti terästää ko konetta, iskin Formula Super-A kannen kiinni 9.2 mm palotilalla ja Quissi 0.95. sopii muuten suoraan vanhempaan pitkäiskuiseen. Mutta en pärjännyt edes Cadetti kuskeille, vaikka kaikkeni vedin, olisko ollut kyse ajamisen puutteesta. Vaasassa sitten annoin pelin ihan tekijämiehelle,  entinen ICA kuski, veteli Rotaxien kanssa samoja aikoja, naukui kyllä tosi hienosti, kierti 20.000 kierrosta ja kesti. Kaveri rakenteli samanmoisen, valoi palotilaan lisää tavaraa ja sai koneen kiertämään myös ihan iloisesti. olis muuten iso kasa erilaisia Valbron ja Baronin kaasareitakin ko koneisiin. samoin kalvosarjoja.

Adekart

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
  • Kotirata: Ulvila
  • Moottorimerkki: Parilla 100cc sekä raket 85
  • Runkomerkki: Tony kart sekä crg
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #13 : 09.10.2014 11:50 »
Tervehdys.
Aihe kiinnostaisi täälläkin suunnalla. Tuli ostettua auto jossa parillan kone.
Kone on tyyppiä iame parilla pv100.
Päällimmäisenä olisi kiinnostusta hommata ko.koneeseen vapaakytkin(ilmeisemmin siihen sellaisen saa) niin olisiko kenelläkään tietoa mistä sellaisen saisi?
Toiseksi mitkä mahtaa olla kaasuttimen perussäädöt? Ja sytytystulpan tyyppi?
Ei tunnu ihan joka kioskista löytyvän osia, toisin kun tohon raketin koneeseen.

Kiitos suuresti etukäteen jo mahdollisista avuista.

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #14 : 10.10.2014 12:21 »
Tervehdys.
Aihe kiinnostaisi täälläkin suunnalla. Tuli ostettua auto jossa parillan kone.
Kone on tyyppiä iame parilla pv100.
Päällimmäisenä olisi kiinnostusta hommata ko.koneeseen vapaakytkin(ilmeisemmin siihen sellaisen saa) niin olisiko kenelläkään tietoa mistä sellaisen saisi?
Toiseksi mitkä mahtaa olla kaasuttimen perussäädöt? Ja sytytystulpan tyyppi?
Ei tunnu ihan joka kioskista löytyvän osia, toisin kun tohon raketin koneeseen.

Kiitos suuresti etukäteen jo mahdollisista avuista.
Ainakin Parillan maahantuonti on Jaatisella, sieltä kannattaa kysyä jos ei ollut tiedossa. http://www.saunalahti.fi/rsjfi/
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

paavojaelvis

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 29
  • Kotirata: Kokemäki
  • Moottorimerkki: R120
  • Runkomerkki: GoldKart
Vs: parilla 100cc / IBEA giljotiinikaasari
« Vastaus #15 : 18.08.2016 21:16 »
Tämä holkitus 29,5 millistä 27 milliseksi lienee autotallivirityksiä?  Kuinka mahtaa toimia?

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #16 : 18.08.2016 22:15 »
Radasta riippuen todennäköisesti paremmin. (ainakin Suomen radoilla) Todennäköisesti helpommalla pääset kun alkuun hankit 24mm kaasuttimen.
Homman Pitää Olla Hauskaa

paavojaelvis

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 29
  • Kotirata: Kokemäki
  • Moottorimerkki: R120
  • Runkomerkki: GoldKart
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #17 : 18.08.2016 22:24 »
Juu, varmasti helpompaa saada toimimaan jollain perus HL tillukalla.    Muutenkin pitää ensin opetella ajamaan että pysyy  85 raksulla cadet-kuskien mukana...  :D


paavojaelvis

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 29
  • Kotirata: Kokemäki
  • Moottorimerkki: R120
  • Runkomerkki: GoldKart
Vs: parilla 100cc
« Vastaus #18 : 18.09.2016 18:10 »
Tässä karjahtelee TT36.   Harvemmin kuultu luontoääni nykyään...   ;)  https://www.youtube.com/watch?v=kPBfCD7u8gU


 

Team Laine Verkkokauppa