Kirjoittaja Aihe: Tecno Rotax-runko testiraportti 2011  (Luettu 8421 kertaa)

alteman

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
Tecno Rotax-runko testiraportti 2011
« : 21.01.2015 10:51 »
Tecno kart on Rotax-luokassa ja IAME X30:ssä menestynyt runko maailmalla. Ohessa saman rungon testi raportti Suomesta kauden 2011 lopusta. Tämä raportti informaationa mahdollisesti Tecnosta kiinnostuneille kuljettajille.

http://www.tecnokart.com/10/index.html

"Moikka,

Tässä vähän mielipiteitämme Tecnosta. Ajoimme sadekelillä pääasiassa ja hyvin kylmässä kelissä, joten mitään ns. normaali olosuhdetta emme päässeet kohtaamaan rungon kanssa. Kuitenkin ajoimme niissä olosuhteissa, joissa se oli mahdollista.

Runko toimi sateella ilman mitään kummempia sadesäätöjä - vain etupään leveys oli sadesäädössä - aivan uskomattomasti paremmin kuin oma melko kulunut runkomme parhaissa mahdollisissa sadesäädöissä.

Tämän sadepäivän jälkeen tuli kyllä sellanen tunne, että mihinköhän tuolla Tecnolla olisi Porin Rotax Max Syyspäräyksessä päästy! Ainakin se sai minulta ja veljeltäni sellaisen kuvan että 0,5 - 1,0 sekka per kierros se oli parempi kuin omamme! Siis täysin todenmukaisesti ja sateellahan erot ovat suurempia totta kai ja jäimme tuolla Porissa sateella huonohkolla rungolla peräti sekunnin nopeimmasta kuskista aika-ajossa.

Rungolla pystyi jarruttamaan sadekelissä lähes samassa kohdassa kuin omalla rungollamme kuivalla! Ehkä vain 5 metriä aikaisemin! Ja säädöthän olivat kuivankelin set upissa tai Yammu setup:ssa, joten se sai kyllä vakuuttuneen olon, kun ajatteli mitä me olisimme voineet vielä rungolle tehdä. Pito oli uskomaton keskellä mutkaa vrt. omaan runkoomme sateella. Taittui nopeammin ja herkemmin kuin mikään aikaisempi runkomme kartingissa. Kanttikivien ylityksiä sillä tuskin edes huomasi sen verran sulavasti runko niissä jousti ja antoi periksi.

Kylmässä ja puolikuivassa kelissä runko toimi myös loistavasti, mutta erot tietty pienempiä kuin sateella rungon käyttäytymisessä.

Harmiksemme emme pystyneet ajamaan täysin kuivalla radalla tai lähinnä sellaisessa normaali pidossa siis normaali suomen pidossa.

En tiedä, mutta tuo runko toi aika uudenlaisen näkökulman tähän lajiin. Olisi mielenkiintoista päästä ajamaan täysin kuivassa ja hyvässä kelissä ko. rungolla ja nähdä mikä sen suorituskyky siinä on. Ainakin tuo kokemus meille kuskeille antoi suuren tiedon siitä että rungoissa on eroa, vaikka monesti puhutaan ja itsekin luuli(n)sin että metalliputkissa voi suuria eroja olla.

Meillähän ei ollut vielä edes omaa ajoasentoa tehtynä, mutta ei tuokaan huono ollut ehkä 3-5cm polvet oli liian koukussa, josta ei nyt haittaa kyllä hirveästi ollut.

"
Tecno rungot:
toni.nieminen@kombimec.fi
« Viimeksi muokattu: 21.01.2015 10:54 kirjoittanut alteman »


 

Team Laine Verkkokauppa