Kirjoittaja Aihe: cadet luokan junnu  (Luettu 40709 kertaa)

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
cadet luokan junnu
« : 26.07.2015 23:59 »
Ennen kuin innostutaan aiheesta liikaa, niin pitää kartoittaa muutama pikkuseikka koska kaveri pelaa maalivahtina lätkässä on siellä jo kulut olemassa.

Kaveri on kiertänyt satunnaisia kertoja rataa vanhalla 80-luvun autolla ja silminnähden siitä pitää. On oppinut hiukan kaasun ja jarrun käyttöä ja hallitsee auton.
Jos harrastukseen lähtee mukaan onko seuraava sitten cadet?
Jos ostaa käytetyn auton, mitä minun tulee sääntöjen puitteissa ottaa huomioon?
Entäs ajovarusteet, selkeä osa turvallisuutta joten safety first, mutta mitä tarvitsee ja mitä säännöt vaatii varusteilta?
Varmaankin kuuluu kuulua myös moottorikerhoon?
Mitä kisoissa ajaminen vaatii osallistujalta, autolta ja lompakolta?

Pohjanmaa cupissa tais olla 5 kisaa joten se nyt ei ihan mahdottomalta kuulosta.

Meillä kun ei oikeen aktiivista fk osastoa uassa ole niin turvauduin tänne...

lemberg

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 35
    • Kali Kart Finland
  • Kotirata: Helsinki
  • Moottorimerkki: TM, Rotax
  • Runkomerkki: Kali Kart
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #1 : 27.07.2015 09:12 »
Ensinnäkin tervetuloa lajiin mukaan! Kartingia harrastaa useita jääkiekkoa pelaavia junnuja ja hyvin tuntuu sopivan lajit yhteen.

Luokkaa valittaessa lähinnä ikä ratkaisee, mistä aloitetaan. Eli alle 10v voi aloittaa cadet luokasta ja sen jälkeen tulee Micro ja Raket junior.

Ensimmäiseksi autoksi sopii hyvin käytetty runko ja moottori. Merkillä ei sinänsä ole väliä kunhan varaosia on vain helposti saatavana. Uudehkon 2-3 vuotta vanhan paketin cadet luokkaan saa 1500-2000€ ja Micro/Raket on reilu 2000€. Joskus voi löytää vielä halvemmallakin kun kuskit vaihtavat luokkaa. Uusi runko maksaa vajaa 2500€, cadet moottori noin 700€ ja Micro/Raket moottori noin 1200€.

Hyvä kypärä kannattaa hankkia heti alkuun, eli esimerkiksi Arai tai Bell. Ajopuku, ajohanksat sekä kengät tarvitsette myös. Jos varusteet kelpaa käytettynä ja onnistuu hyvät löytämään, niin 300€ voi riittää. Uutena hyvät varusteet on noin vajaa 800€ 

Lisenssiä varten pitää liittyä moottorikerhoon ja sitten lunastaa harrastajalisenssi AKK:sta. Lisäksi tarvitset viellä noin 80€ maksavan liikennevakuutuksen karttiin.

Kilpaileminen voi olla halpaa tai hieman kalliimpaa. Jos vain cup kisoja kiertää, niin yhdet renkaat kuivalle ja sateelle voi riittää koko kesäksi ja päälle sitten bensat, öljyt ja mahdolliset varaosat. Minimissään pelkkiä cuppeja ajamalla kausi maksaa varmaankin 500€, mutta isommissa kisoissa sitten tuo 500€ saattaa helposti palaa jo yhdessä viikonlopussa.

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #2 : 27.07.2015 21:48 »
Aivan, kaveri on nyt kuus-täyttää syksyllä seitsemän.
Cadetti olis siis luokka.

No tietenkin näissäkin on ne mihin ei pidä sekaantua , onko se sitten crg se yleisin auto nykyään?

Pitääkös ajovarusteiden olla luokiteltuja tai jotain vastaavaa?

Mites onko jossain vuodessa tullut sääntömuutoksia että tietyn vuotinen auto ei tavallaan enää käy( en viittaa tuohon 80-luvun meviin ;D)?


Karvis

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 94
  • Moottorimerkki: Iame
  • Runkomerkki: OTK
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #3 : 27.07.2015 22:35 »
Aivan, kaveri on nyt kuus-täyttää syksyllä seitsemän.
Cadetti olis siis luokka.

No tietenkin näissäkin on ne mihin ei pidä sekaantua , onko se sitten crg se yleisin auto nykyään?

Pitääkös ajovarusteiden olla luokiteltuja tai jotain vastaavaa?

Mites onko jossain vuodessa tullut sääntömuutoksia että tietyn vuotinen auto ei tavallaan enää käy( en viittaa tuohon 80-luvun meviin ;D)?

Meidän juniori on saman ikäinen. Ostettiin alkukesästä paikalliselta harrastajalta ~10v vanha auto jolla on aikoinaan ajettu pari kesää suht aktiivisesti jonka jälkeen seissyt tallissa, mukaan tuli hyvä kattaus varusteita ja oikeastaan kypärä ja ajokengät oli ainoat jotka jouduttiin hankkimaan lisäksi...niin ja kuomukärry, ja työkaluja, ja sadekelin renkaat, ja ja ja ;D Kypäräkin tuli mukana mutta ei haluttu ajattaa poikaa kovin nostalgisella potalla joten ostettiin uusi, päädyttiin Arain CK-6:n ja vaikka kirpaisikin ostaessa niin eipähän tarvitse miettiä säästäneensä väärässä paikassa jos ainakin jotain sattuu. Rahaa on palanut aika paljon näin alkuun mutta jos kärry yms. ei ole ostossa niin kohtuu kuluilla pääsee liikkeelle.
Sadekelin renkaat ostettiin uutena kun käytettyjä ei ollut tarjolla, mutta slicksejä on saatu vähän ajettuna kokeneemmilta harrastajilta ihan ilmaiseksi ja niillä on pärjätty oikein hyvin näin alkuvaiheessa.

Tuoreempaakin autoa käytiin katsomassa mutta ei nähty saavamme riittävästi vastinetta 2-3 kertaiselle hinnalle, tämäkin auto on pelannut mainiosti ja pitkästä seisonnasta huolimatta ainoastaan jarrut olen joutunut remppaamaan.

Kisaa ei ole ajettu mutta treeniä senkin edestä, taitaa olla jo 1000 kierrosta täynnä :) Ja ihan mukavasti on kehitystäkin tapahtunut, https://dl.dropboxusercontent.com/u/82788776/2015-07-18%2012.13.13.mp4

lemberg

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 35
    • Kali Kart Finland
  • Kotirata: Helsinki
  • Moottorimerkki: TM, Rotax
  • Runkomerkki: Kali Kart
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #4 : 28.07.2015 10:51 »
Merkkejä on paljon käytössä, tässä viime viikonlopun Kangasalan kilpailun cadet autot (kpl määrä järjestyksessä):

CRG   5, Kali Kart 3, Dino 3, MS Kart 2, Birel   2, Tony Kart 2, RK 2, Zanardi 1, Maranello 1, Energy 1, Flandria 1, Haase 1, Tecno   1, BRM 1, Formula K   1

Näistä usea merkki tulee vielä samasta tehtaasta jolloin varaosat ovat vaihtokelpoisia.

Kypärä pitää olla luokiteltu ja muiden varusteiden vain peittäviä ja turvallisia.

Rungon ei tarvitse olla luokiteltu, mutta "tehdastekoinen". Vanhoissa autoissa saattaa tulla ongelmia katteiden mittojen kanssa (leveydet ja etäisyydet pyöristä). Mitään parasta ennen ikää ei kuitenkaan siis ole.

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #5 : 28.07.2015 17:10 »
Ahaa, eli siis joo mitään uuden mallin puskuria näissä ei ole yms.

Mites yleistä on että näissä sattuu jotain kisoissa, kuljettajalle siis?

weke

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 43
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: Radne, Tm, Rotax
  • Runkomerkki: BirelART
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #6 : 28.07.2015 20:21 »
jos takapuskuria tarkoitat, niin 99% cadet-autoissa on kunnollinen muovinen takapuskuri ja hyvä niin.

Vaikka välillä kisoissa tömähtää, niin on perin harvinaista että mitään vakavampaa sattuu kuljettajalle. Kyllä se yleensä auto joustaa eikä kuljettaja. (kokemusta on)


kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #7 : 28.07.2015 21:29 »
Siis pitää olla semmonen ok, no ne taitaaki olla aatamin aikasia vehkeitä missä on romipuskuri takana. :o

Rengaskootkin taitaa olla ok kaikissa muovipuskurisissa autoissa?

Pitääkös näissä olla sitten joku lähetin penkkiin vai onko ne vasta sitte isommissa autoissa?

Karvis

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 94
  • Moottorimerkki: Iame
  • Runkomerkki: OTK
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #8 : 28.07.2015 21:38 »
Siis pitää olla semmonen ok, no ne taitaaki olla aatamin aikasia vehkeitä missä on romipuskuri takana. :o

On niitä vielä suht tuoreissakin, meidän porukassa on yksi 2012 vuoden Intrepid ja siinäkin on vielä kromipuskin takana.

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #9 : 28.07.2015 22:14 »
Ok.

weke

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 43
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: Radne, Tm, Rotax
  • Runkomerkki: BirelART
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #10 : 29.07.2015 10:15 »
Suosittelen kuitenkin tuota muovipuskuria, vähentää kuitenkin vähän sitä mahdollisuuttaa että takanatulija ottaa auton takarenkaasta pompun ja lentää johonkin mihin ei pitäisi :) Lisäksi se joustaa mukavasti kun cadeteissa tahtoo välillä tahattomia peräänajoja tulla jo lämmittelykierroksella.. Se ei kuitenkaan maksa kuin sen max satasen, jos ei autossa jo sellaista valmiiksi ole.

Kisoissa pitää olla penkin selkänojaan kiinnitetty transponderi 25cm (plusmiinus5 cm) korkeudelle maasta. Näitä saa uutena kaupasta ja käytettyjäkin löytynee kun kyselee. Lisäksi näitä voi vuokrata kisapaikoilta, mutta siinä tuhrautuu ponderin hinta aika äkkiä.
Joissain kerhotyyppisissä kisoissa saatetaan jakaa kilpailijoille ponderit järjestäjän toimesta kisan ajaksi.

Karvis

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 94
  • Moottorimerkki: Iame
  • Runkomerkki: OTK
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #11 : 29.07.2015 11:49 »
Suosittelen kuitenkin tuota muovipuskuria, vähentää kuitenkin vähän sitä mahdollisuuttaa että takanatulija ottaa auton takarenkaasta pompun ja lentää johonkin mihin ei pitäisi :) Lisäksi se joustaa mukavasti kun cadeteissa tahtoo välillä tahattomia peräänajoja tulla jo lämmittelykierroksella.. Se ei kuitenkaan maksa kuin sen max satasen, jos ei autossa jo sellaista valmiiksi ole.

Millä tavalla tuo muovipuskuri estää osumat renkaisiin vs. rautapuskuri? Meillä ainakin tuo puskin tulee aivan yhtä leveälle kuin nuo muovisetkin. Toki tuo muovinenkaan ei kovin kallis ole ja aivan hyvin voisin moisen hankkia, mutta pitäisi siitä jotain muutakin hyötyä olla kuin pykälän uudempiaikainen ulkonäkö ??? No tietysti tuon joustamisen voi laskea hyödylliseksi ominaisuudeksi.

weke

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 43
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: Radne, Tm, Rotax
  • Runkomerkki: BirelART
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #12 : 29.07.2015 12:12 »
no juu, noita putkipuskureitakin taitaa olla erilaisia. Jokainenhan tekee tyylillään, meillä on aina ollut muovinen takapuskuri ja olen todennut sen hyväksi nimenomaan siinä että se vaimentaa osumaa takaapäin sekä säästää myös sen törmääjän etupuskuria  ;)

Karvis

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 94
  • Moottorimerkki: Iame
  • Runkomerkki: OTK
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #13 : 29.07.2015 12:35 »
no juu, noita putkipuskureitakin taitaa olla erilaisia. Jokainenhan tekee tyylillään, meillä on aina ollut muovinen takapuskuri ja olen todennut sen hyväksi nimenomaan siinä että se vaimentaa osumaa takaapäin sekä säästää myös sen törmääjän etupuskuria  ;)

Meidän puskuri on tämmöinen, muovipuskuri varmasti vaimentaa törmäyksiä paremmin kuin rautapuskuri mutta muuten tuokin ajaa asiansa.

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #14 : 29.07.2015 16:59 »
Laskeeko transponderi kiekat ja ajat?

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #15 : 29.07.2015 23:42 »
Pari tonttua siihen menee ku aloittaa käytetyllä autolla ja uusilla varusteilla...
Joopa joo, tyyris aloitus.
Tai tääkin on miten sen laskee ja mieltää.

Mikään ei ota aivoon niin paljoko romuilla harrastaminen, siihen omat harrastukset on tyssännyt, ei toivois samaa.

isukki

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 51
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Tm
  • Runkomerkki: Tulossa
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #16 : 30.07.2015 08:32 »
meillä meni näin:
vuoden vanha rullaava cadetti: 800eur
uusi 60cc raksu:  n.650eur
Uusi halaari: 50eur
Harjoittelu kypärä 70eur (moottoripyörämallia tyylin biltemasta, tässä oli ainoana kriteerinä potan keveys, ensivuonna sitten luokiteltu kypärä poitsulle)

Loppusumma: n.1600eur

Kenkiä en ole vielä ostanut, koska jalka kasvaa kovasti ja vasta ensivuonna oli ajatus mennä kisoihin.

Listaan voi lisätä vielä niskatuen joka olisi hyvä olla ( hintavaihtelu on 70eur - 550eur).

jos hankkii esim 5-7 vuotta vanhan cadetin niin sen saa jo moottorin kanssa tuollaiseen 900euroon. jos et löydä ja tarvetta olisi niin laita yv.tä tulemaan niin voin vinkata.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #17 : 30.07.2015 09:08 »
Laskeeko transponderi kiekat ja ajat?
Transponderi on lähinnä kilpailuja varten, mutta löytyy Suomesta jo muutama rata jossa siitä on iloa harjoituksissakin. Tuo siis vaatii erilliset ajanottolaitteet radalta ja kierrosajat / tulokset löytyvät sen jälkeen netistä osoitteesta www.mylaps.com

Henkilökohtaiseen ajanottoon on sitten enemmän esim. Aim Mychron tyyppiset tiedonkeruulaitteet, jossa on ajanoton lisäksi myös muita ominaisuuksia kuten koneen kierrosluku, lämpötilojen mittaus jne.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

isukki

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 51
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Tm
  • Runkomerkki: Tulossa
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #18 : 30.07.2015 10:02 »
Ja haalarin tosiaan ostin vuosi sitten Team Laineelta. Siellä on nytkin edellisen mallin alennusmyynnit menossa, joten kannattaa katsoa Markon sivuilta niitä. Tuollainen perus Arroxx on jo pikkukuskille todella pätevä. Koko voisi olla joko 16 tai 24.
http://shop.teamlaine.fi/tuotteet/karting/karting-ajovarusteet/karting-ajopuvut/100302/
Mistä tulikin mieleen että pitääkin tilata nuoremmalle kanssa puku tuolta.

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #19 : 30.07.2015 22:59 »
ootpahan varsin passeliin hintaan löytänyt rullaavan vuoden vanhan cadetin :o.

Luulen että mekin lähdetään sillä että ens kesä kierretään muuten vaan rataa, jos löydän auton....
Muuten tulee uber kallis vuosi, kun kuitenkin jonkinlainen kasvunpyrähdys tulee kaverille niin menee myös moken patjat ja luistimet vaihtoon.

Missä olis auto, laita vaikka yv jos et julkisesti halua kirjoittaa?

epä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 323
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #20 : 31.07.2015 11:20 »
Tre

Penni ajatuksistani:

1) Lisenssi: "Perus Karting" Vakuutus kuskin loukkaantumisen varalle.
-Ei korvaa mahdottomia, mutta jotain kuitenkin.
-Tulkinta: vakuutus voimassa aina kun ajetaan, koska kaikkia ajaminen on suunniteltua ja "järjestettyä" kilvanajon harjoittelemista.
-Huoltajalle suosittelen kanssa "Perus karting" lisenssiä. Tämä toimii "Huoltaja" lisenssinä, ja on voimassa mikäli käy ajelemassa kavereiden Karteilla. On myös perus "Tapaturmavakuutus" mikäli rikkoo itsensä radalla meuhkatessa.

2)Tapaturmavakuutus
-Nuorille << 18v on mahdollista saada myös "Kartingin" kattava tapaturmavakuutus. Nämä "Vaaralliset" urheiluharrastus tapaturmat eivät ole automaattisesti mukana normi tapaturmavakuutuksissa.
-Näihin saa suuremmat tukisummat jos kuskia pitää korjata enenmmänkin.

3) Kotivakuutuksesta saattaa saada turvavarusteita kuten Kypärän ja ajopuvun, mikäli ne tuhoutuvat kolarissa.
-If korvasi meille kypärän, mutta puku meni omasta lompakosta.

4) Liikennevakuutus
-On toistaiseksi runkokohtainen, ei siis kuljettajakohtainen. Tässä AKK:n pitäisi tehdä töitä, jotta saadaan samat oikeudet kuin osassa koppiautoluokissa.
-Liikennevakuutus on sitä varten, että "Räikkönen" osuu varikolla, radalla .... ajamista seuraamaan tulleeseen Mummoon, marjanpoimijaan tai mihinkä vaan ilman lisenssiä rata-alueella toikkaroivan elävään olentoon.

5) Karting säännöt
http://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1930/karting.pdf
Erityisesti kannattaa tutustua kappaleisiin

2. Lisenssit ja niiden vaatimukset.

9. Tekniset säännöt.
-Näitä kannattaa tavata kokeneemman huoltajan kanssa. Helpottaa tulkintaa.
-Tämän kappaleen tiedoilla saa selvillä mitä ostettavaan autoon pitää päivittää, korjata, hankkia, että se on ns. turvallinen eli kilpailukelpoinen

10. Kuljettajan varusteet.
-Asusteiden vaatimukset sekä Kypärien luokitukset ja niiden voimassa olot.
-KEVYT kypärä on ehdoton nuorelle kuskille. Siitä on olemassa arvokisa määräys. Snell SA 2007 vähintään. Mutta vain kansallinen suositus.
-Kypärän kanssa noudatetaan kansallisia aikarajoja. esim Snell SA2000 on voimassa 2018 loppuun kansallisesti, vaikka SM kisoihin sillä sai osallistua vain 2014 loppuun asti.
-Suosittelen niskasuojan käyttöä. Meillä on positiivista kokemusta onnettumuustilanteista niskasuojan toiminnasta.
Kun kuski oppii niskasuojan käyttöön niin se ei haittaa ajoa mitenkään. (Leatt Brace käyttäjiä meidän kuskit)
-yleisimmät valitukset ovat, että sivulle katsominen on vaikeampaa sekä tiukissa mutkissa kypärä osuu niskasuojaan. Joillekin niskasuojan paino on se, joka tuhoaa kilpailukyvyn.....
Mutta, kun alusta asti opettelee ajamaan niskasuojan kanssa niin näitä ongelmia ei esiinny.

Esa
Minä mitään tiedä.

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #21 : 19.08.2015 23:04 »
Hittolainen, olipa pläjäys.

Tämä taisi olla mulle kyllä paha rasti järkätä, pitkä matka lähiradalle epäilyttää ehken eniten. Noinkohan tuonne kerkiää ajamaan.

isukki

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 51
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Tm
  • Runkomerkki: Tulossa
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #22 : 21.08.2015 10:34 »
Hittolainen, olipa pläjäys.

Tämä taisi olla mulle kyllä paha rasti järkätä, pitkä matka lähiradalle epäilyttää ehken eniten. Noinkohan tuonne kerkiää ajamaan.

älä nyt vähästä lannistu. mikä on pitkämatka, jos sinne autolla ajaa 30-45 minsaa niin kyllä sen vielä suhaa :)  käytte vielä ajamassa jossain ulkoradalla laina tai vuokra-autolla ja katselet että mitä se muksu haluaa tehdä. Onko se jääkiekko, karting, fudis tai vaikka curling. Eihän kiekko ja karting toisiaan pois sulje mutta kokeilkaa käydä tää loppukesä aktiivisesti ajamassa jotenkin ja voihan se olla että muksu sanoo että ei halua enää ajaa tai että haluaa panostaa ajamiseen kiekkoa enemmän.

Urheilu ja harrastukset on kivoja, silloin kun ne tehdään lapsen ehdoilla ja annetaan lapsen harrastaa.

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #23 : 21.08.2015 22:14 »
Nimenomaan lapsen ehdoilla.

No aikaa lähimmälle radalle n 40min, rata melko routinut että kun vauhti kasvaa niin kelvoton rata.
Toisaalle lähdettäessä 1,5h ajoa, rata taasen hyvä ja nopeudet on kovia.

No pitää selvittää nuo seuran autot missä kunnossa ne on jos sieltä lainais pahimpaan kuumeeseen.

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #24 : 23.12.2015 22:13 »
Minkäs ikäiseksi asti nuo junnut saa ajaa tuota 60 cadet luokkaa??

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #25 : 23.12.2015 22:51 »
ei kai tuossa ajamisessa ole ikärajaa :D
kilpailut sen sijaan on 7-9 vuotiaille....
.

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #26 : 24.12.2015 14:15 »
Niin no tuota kisa puolta tietysti tarkoitin.... ;)

Kiitoksia.

kumikeisari

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 37
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #27 : 25.12.2015 23:51 »
Ajovarusteista myös sen verran että onko cadet luokkaan jokin luokitus noille haalareille yms. Jotka niiden tulee täyttää?

weke

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 43
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: Radne, Tm, Rotax
  • Runkomerkki: BirelART
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #28 : 26.12.2015 14:06 »
Mielestäni ainoastaan kypärä pitää olla luokituksen mukainen eli käytännössä CMR2007 ..

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: cadet luokan junnu
« Vastaus #29 : 26.12.2015 14:13 »
sääntökirjasta.
10.2. Ajohaalarit, jalkineet ja käsineet
CIK-FIA:n hyväksymä yhtenäinen ajoasu tai nahasta tai
vastaavasta materiaalista valmistettu, joka peittää koko
vartalon, jalat ja käsivarret ja joka antaa suojan hankautumista
vastaan. Luokissa Cadett, Micro, Raket, KF6 ja
Yamaha hyväksytään ajoasuksi tukevasta kankaasta (ei
nailonkangasta) valmistettu yhtenäinen ajoasu. Suositellaan
LEVEL2-tason mukaista ajopukua. Kylkiliivit tulee
olla ajopuvun alla. Kädet kokonaan suojaavat hansikkaat.
Jalkineiden tulee peittää ja suojata nilkat.
.


 

Team Laine Verkkokauppa