Tre
Penni ajatuksistani:
1) Lisenssi: "Perus Karting" Vakuutus kuskin loukkaantumisen varalle.
-Ei korvaa mahdottomia, mutta jotain kuitenkin.
-Tulkinta: vakuutus voimassa aina kun ajetaan, koska kaikkia ajaminen on suunniteltua ja "järjestettyä" kilvanajon harjoittelemista.
-Huoltajalle suosittelen kanssa "Perus karting" lisenssiä. Tämä toimii "Huoltaja" lisenssinä, ja on voimassa mikäli käy ajelemassa kavereiden Karteilla. On myös perus "Tapaturmavakuutus" mikäli rikkoo itsensä radalla meuhkatessa.
2)Tapaturmavakuutus
-Nuorille << 18v on mahdollista saada myös "Kartingin" kattava tapaturmavakuutus. Nämä "Vaaralliset" urheiluharrastus tapaturmat eivät ole automaattisesti mukana normi tapaturmavakuutuksissa.
-Näihin saa suuremmat tukisummat jos kuskia pitää korjata enenmmänkin.
3) Kotivakuutuksesta saattaa saada turvavarusteita kuten Kypärän ja ajopuvun, mikäli ne tuhoutuvat kolarissa.
-If korvasi meille kypärän, mutta puku meni omasta lompakosta.
4) Liikennevakuutus
-On toistaiseksi runkokohtainen, ei siis kuljettajakohtainen. Tässä AKK:n pitäisi tehdä töitä, jotta saadaan samat oikeudet kuin osassa koppiautoluokissa.
-Liikennevakuutus on sitä varten, että "Räikkönen" osuu varikolla, radalla .... ajamista seuraamaan tulleeseen Mummoon, marjanpoimijaan tai mihinkä vaan ilman lisenssiä rata-alueella toikkaroivan elävään olentoon.
5) Karting säännöt
http://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1930/karting.pdfErityisesti kannattaa tutustua kappaleisiin
2. Lisenssit ja niiden vaatimukset.
9. Tekniset säännöt.
-Näitä kannattaa tavata kokeneemman huoltajan kanssa. Helpottaa tulkintaa.
-Tämän kappaleen tiedoilla saa selvillä mitä ostettavaan autoon pitää päivittää, korjata, hankkia, että se on ns. turvallinen eli kilpailukelpoinen
10. Kuljettajan varusteet.
-Asusteiden vaatimukset sekä Kypärien luokitukset ja niiden voimassa olot.
-KEVYT kypärä on ehdoton nuorelle kuskille. Siitä on olemassa arvokisa määräys. Snell SA 2007 vähintään. Mutta vain kansallinen suositus.
-Kypärän kanssa noudatetaan kansallisia aikarajoja. esim Snell SA2000 on voimassa 2018 loppuun kansallisesti, vaikka SM kisoihin sillä sai osallistua vain 2014 loppuun asti.
-Suosittelen niskasuojan käyttöä. Meillä on positiivista kokemusta onnettumuustilanteista niskasuojan toiminnasta.
Kun kuski oppii niskasuojan käyttöön niin se ei haittaa ajoa mitenkään. (Leatt Brace käyttäjiä meidän kuskit)
-yleisimmät valitukset ovat, että sivulle katsominen on vaikeampaa sekä tiukissa mutkissa kypärä osuu niskasuojaan. Joillekin niskasuojan paino on se, joka tuhoaa kilpailukyvyn.....
Mutta, kun alusta asti opettelee ajamaan niskasuojan kanssa niin näitä ongelmia ei esiinny.
Esa