Kirjoittaja Aihe: KF6 + kaasutinongelma  (Luettu 14573 kertaa)

zodiack

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Kf6
  • Runkomerkki: Maranello rs4
KF6 + kaasutinongelma
« : 28.09.2015 19:04 »
Tervehdys näin alkajaisiksi kun ollaan aloittelemassa tätä harrastusta. Eli autona on maranello rs4 vm -13 + otsikon vm -11 mosa. Ongelmana on, että auto ei käynnisti laisinkaan kun on ilmansuodatin tai mikään kaasarin "suulla" ja kaasari "sylkee" bensaa... Ajossa kuitenkin toimii sitten hyvin, mutta ilman siis mitään suodattimia tms. Missä voisi olla vika, neulaventtiili, koho tms ?

Kaasari on putsattu nyt 3 kertaa ja sama vika vain toistuu..

Lenzo

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 43
Vs: KF6 + kaasutinongelma
« Vastaus #1 : 28.09.2015 22:23 »
Bensapinnan korkeus, mahdollisesti pumppu syöttää bensaa läpi, putsaa pumppu, vaihda neulaventtiili. Älä pumppaa kaasua käynnistäessä. Kokeile vaikka käynnistää ryyppy päällä, ilman kaasua, mikäli saa liikaa sulje kaasarin ja pumpun välinen letku litistämällä ja kaasu ihan auki, pitkä starttaus. Jos kone on kovin väljä silloin myös tulee käynnistysongelmia. Stefat pitääkö. Nämä tuli ekana mieleen.

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: KF6 + kaasutinongelma
« Vastaus #2 : 28.09.2015 22:29 »
Moro,

Issee jo antoikin neuvoja.

2-T kone ilman läppäventtiileitä sylkee bensaa käydessään. Ei siis vika vaan ominaisuus.
Siinä omassa imuäänenvaimentimessa (sininen ja yhdellä reiällä) ei ole suodatinta, eikä sen silloin pitäisi vaikuttaa mitenkään käyntiin.
Jos on joku muu suodattimellinen, niin se voi rikastuttaa kaasaria liikaa.

Tarkista ensin ettei rikastin ole päällä, sellainen musta nappi kaasarin kannessa. Se pitää olla ala-asennossa.
Vaihda suutin pienempään ja tarkista samalla että neulaventtiili toimii. Puhallat bensaletkusta ja nosta kohoa, ei saa vuotaa.

Bensapinnan tarkistaminen ja muu säätö onnistuu jonkun kokeneemman kanssa.
-petri-

Turtle

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: KF6 + kaasutinongelma
« Vastaus #3 : 28.09.2015 23:11 »
Sääntöjen mahdollistama polttoaineen takaisinkierrätys toimi ainakin meillä hyvin ja käynnistysongelmia ei ollut!

Eli t-haara bensapumpun ja kaasarin väliin siitä letku takaisintankkiin! Tankkiin menevään letkuun kuristin esim 1 mm reijällä!

Lisäksi t-haaran jälkeen kaasariin menevään osaan laitettiin polttoaineen suodatin bensa "varastoksi"

zodiack

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Kf6
  • Runkomerkki: Maranello rs4
Vs: KF6 + kaasutinongelma
« Vastaus #4 : 29.09.2015 07:41 »
Kiitos neuvoista täytyy kokeilla. Erikoisen viasta mielestäni tekee se että auto siis käynnistyy hyvin kun ei ole mitään "suodatinta" tms tukkimassa ilman saantia. Mikäli laitan tuollaisen 1 reikäsen imuilmansuotimen niin ei toimi ei. Bensapumppua en ole vielä avannut ja mielessä käynyt jo et hakisiko moposportista kokonaan uuden kaasuttimen... kun ei mopoajoiltas ole hyllyyn tuollaista jäänyt pyörimään.

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: KF6 + kaasutinongelma
« Vastaus #5 : 29.09.2015 21:27 »
Erikoinen on, koska ei siellä sisällä ole suodatinta. Tyhjä pönttö ja reikä päässä.

Peruskäynnistys kylmänä niin ettei yhtään kaasua vaan käsi imuvaimentimen reiälle ja kun hörähtää niin pois.
No jos ei lähdekään niin sitten ihan päinvastainen tekniikka; käsi pois reiältä ja kaasu ihan pohjaan. Lähtee kuin vanha diiesseli pikkuhiljaa pörähdellen kun jaksaa vaan startata.

MopoSportista läytyy vastaava kaasari, vaan on yleensä väärällä 2T venturilla (älä kysy miksi meillä käytetään 4T venturia).
Ei se muuten haittaa kun kisoissa vaan.
Vaan saattaa olla myös väljä se kone, osta uusi mäntä varmuudeksi.
-petri-

zodiack

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Kf6
  • Runkomerkki: Maranello rs4
Vs: KF6 + kaasutinongelma
« Vastaus #6 : 01.10.2015 10:05 »
Erikoinen on, koska ei siellä sisällä ole suodatinta. Tyhjä pönttö ja reikä päässä.

Peruskäynnistys kylmänä niin ettei yhtään kaasua vaan käsi imuvaimentimen reiälle ja kun hörähtää niin pois.
No jos ei lähdekään niin sitten ihan päinvastainen tekniikka; käsi pois reiältä ja kaasu ihan pohjaan. Lähtee kuin vanha diiesseli pikkuhiljaa pörähdellen kun jaksaa vaan startata.

MopoSportista läytyy vastaava kaasari, vaan on yleensä väärällä 2T venturilla (älä kysy miksi meillä käytetään 4T venturia).
Ei se muuten haittaa kun kisoissa vaan.
Vaan saattaa olla myös väljä se kone, osta uusi mäntä varmuudeksi.

kylmänä käynnistyykin juuri noin :/

zodiack

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Kf6
  • Runkomerkki: Maranello rs4
Vs: KF6 + kaasutinongelma
« Vastaus #7 : 09.05.2016 21:14 »
Uudelleen yritetty taas kokeilla ja nyt ultraäänipestiin kaasari ja putsasin pumpun, niin edelleen tulvii kaasari. Ei vaan enää oikein keksi mikä tuota riivaa, kait se on haettava uusi kaasutin ja pumppu ja jos sit ei toimi, niin on keinot loppu. Löytyykö PK-seudulta joku velho joka näitä korjailee? Y - haara täytyy varmaan vielä kokeilla.

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: KF6 + kaasutinongelma
« Vastaus #8 : 09.05.2016 21:47 »
No nyt vuotaa neula. Se vaikuttaa myös bensapintaan ja vaikeuttaa käyntiä.
Pensalan Sami osa nuokin vehkeet jos nykyään kiekonheitolta ehtii. Googlaileppa Team Sami Pensala tai itseopiskele youtubesta.

Racing Service Jaatinen ainakin huoltaa.
-petri-

zodiack

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Kf6
  • Runkomerkki: Maranello rs4
Vs: KF6 + kaasutinongelma
« Vastaus #9 : 10.05.2016 08:53 »
No nyt vuotaa neula. Se vaikuttaa myös bensapintaan ja vaikeuttaa käyntiä.
Pensalan Sami osa nuokin vehkeet jos nykyään kiekonheitolta ehtii. Googlaileppa Team Sami Pensala tai itseopiskele youtubesta.

Racing Service Jaatinen ainakin huoltaa.

haen tänään neulan ja vielä kerran kokeilen itse. Mennyt hämmästyksen sormi ihmetyksen nenään jo liian monta kertaa...

zodiack

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
  • Kotirata: Hyvinkää
  • Moottorimerkki: Kf6
  • Runkomerkki: Maranello rs4
Vs: KF6 + kaasutinongelma
« Vastaus #10 : 13.05.2016 10:33 »
Neula ostettu ja pumppu putsattu + viety Samille, eiköhän se nyt tokene  :)

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: KF6 + kaasutinongelma
« Vastaus #11 : 14.05.2016 21:30 »
Mitään ei opi jos ei edes yritä  ::)
-petri-


 

Team Laine Verkkokauppa