Jos kierroslukuja halutaan seurata, niin silloin katsastajille pitää hankkia tarvittavat mittarit. Se on selvä että auton omasta mittarista siihen ei ole.
Sä missaat nyt pointin...
1. Mitäs kun viet muksun radalle ja SUN mittari näyttää että puola kiertää 9740, kisan jälkeen katsastaja laittaa mittarin kiinni autoon ja huudattaa sitä
pukilla omalla mittarilla = tulos 9810. Lopputulos, sä olet uskonut omaa mittaria joka näyttää 9740 mutta joudut kertomaan että lapsesi hylätään eikä sillä ole asiaa hakemaan sitä mitallia (mikä jokaiselle osallistujalle annetaan). Ja painotan edelleen, olet uskonut että puola on laillinen koska ei kierrä enempää, mutta katsastajan sana on laki.
2. Onko tulos sama laulaako kone pukilla tai radalla?
3. Jos mittaus tehdään vasta kisan jälkeen ei huoltajalla ole mahdollisuutta vaihtaa viallista puolaa minkä on uskonut olevan kunnossa, jos se tehdään taas ennen katsastusta niin niitä kierroksia mittaillaan koko aamupäivä.
4.
Jokaisessa kisassa tulisi olla sama mittari mukana ympäri suomen (mittareissa on eroja), muuten voi olla mittauksissa eroja.
Mutta niinkuin mä jo kysyin, antakaa niitä ratkaisuja ja ehdotuksia nyt. Ei se mitään auta että huudetaan "toi ei toimi" "ei oo reilua" "tehkää jotain" , jos itsellä ei ole mitään järkevää ratkaisua annettavaksi. Helpoiten ongelma ratkeaa jos jengi viitsii antaa jonkun ehdotuksen ja perustelut miten homma toimisi tasapuolisesti ja järkevästi.
Mun ehdotus on:
- Kaikkiin kisoihin paikanpäälle ehdottomasti SAMA mittari
- Auto johon mittari pistokokeella laitetaan ilmoitetaan katsastuksessa
- Mittari autoon ja auto tekniselle kierrokselle
- Auto takaisin katsastukseen ja katsotaan lukemat
- Jos on alle sallitun niin hyvä (auto voi jäädä katsastukseen odottamaan harkkoja)
- Jos ylittää sallitun, niin
kilpailunjärjestäjä tarjoaa (lainaa) merkatun puolan autoon kisan ajaksi mikä on varmasti laillinen (auto huoltoon ja lainattu puola kiinni) -> tekninen kierros että kaikki toimii .
Muita ehdotuksia tai kommentteja?