Kirjoittaja Aihe: Apuja kaivattaisiin...  (Luettu 4300 kertaa)

ssulti

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Runkomerkki: Dino
Apuja kaivattaisiin...
« : 09.10.2016 17:05 »
Hommattiin pojalle ensimmäiseksi autoksi Dino, jossa on suoraveto 85;nen kiinni. Tarkoitus on talven aikana vaihtaa 60;nen 85;n paikalle. Ongelmaksi osoittautui nyt, että omat työvälineet eivät näytä riittävän moottoripukin irroittamiseen moottorista. Eli jos pirkanmaan seudulta löytyy apuja tuon irroittamiseen, niin mielellään otan vastaan.

Ja kun jäi ehkä sanomatta paikanpäällä, niin kiitos henkilöille, jotka jeesasivat tänään sunnuntaina Pirka;n radalla Kangasalla, että saatiin hieman tuota Dinoa testattua. Kun omat puskukäynnistystaidot eivät ole oikein vahvat ja auto oli vähän vastarannan kiiski.

Linksu

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
    • Speed Garage
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #1 : 09.10.2016 20:36 »
Kangasalta löytyy apuja. 040 8609606
Karting moottorien tehonmittausta sekä säätöä.Raket 120 Herkistykset.
info(at)speedgarage.fi
Speed Garage
www.speedgarage.fi

ssulti

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Runkomerkki: Dino
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #2 : 10.10.2016 17:16 »
Keskiviikkona junnun futis-harjoitukset sillä kulmalla Tamperetta, niin voisin soitella tiistaina/keskiviikkona, niin sovitaan purku-operaatio tuolle 85;lle... Hajotin jo omia työkaluja riittävästi (turkasen motonet tinahylsyt) :P
 
Kangasalta löytyy apuja. 040 8609606

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101141
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #3 : 11.10.2016 10:06 »
Ja sit jos teiltä loppuu Jarkon kanssa työkalut, niin tulkaa Team Laineelle Kangasalan Kallion alueelle. Jarkko tietää osoitteen...  ;D
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

ssulti

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Runkomerkki: Dino
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #4 : 30.10.2016 13:29 »
Empä sitten kerennyt minnekkään, joten taistelin itse tämän irti. Todennäköisesti turhaan, koska raketin 85 ja 60 ei taida käyttää samaa jakoa kiinnityksessä? Aloittelijan oppitunteja siis taas. Tuleepahan tutuksi näin homma...

Karvis

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 91
  • Moottorimerkki: TM&R60
  • Runkomerkki: Ricciardo&PCR
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #5 : 30.10.2016 18:42 »
Empä sitten kerennyt minnekkään, joten taistelin itse tämän irti. Todennäköisesti turhaan, koska raketin 85 ja 60 ei taida käyttää samaa jakoa kiinnityksessä? Aloittelijan oppitunteja siis taas. Tuleepahan tutuksi näin homma...

Juu eri jako on.

ssulti

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Runkomerkki: Dino
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #6 : 27.02.2017 20:06 »
Herättelen taas vanhahkoa ketjuani, kun napaa irrottaessa totesin, että heksa-pultin pään ei pitäisi varmaankaan olla pyöreä... Pitäisi säätää napaa ulospäin, että sopii vanne ja kumi tuohon. Vanhassa vanteessa ollut ilmeisesti offsetti ihan jotain muuta kuin nyt Micro-luokkaan tarkoitetuissa palikoissa. Eli ideoita (ja apuja...) kaivataan, että saisi tuon navan irti ja siirrettyä. Tuskaa taas pukkaa. Vai onko ainoa ratkaisu raakasti rälläkkää ja uusi kaupasta...  :-X

Toinen case mihin voisin kaivata neuvoja, on tuo etuvanteiden laakerien asennus. Jonnimoisen laakeriprässin vaatii ilmeisesti. Sen verran nafti oli aukko vanteessa.

Onneksi sentään saatiin R95 jo rungolle ja höräytettyä käyntiin. Kuskilla oli auton vieressä leveä  ;D

...koittakaa kestää, kunhan kevät ja kärpäset tulee, niin pääsette nauttimaan vielä enemmän tyhmistä kysymyksistä naamatusten radan reunalla...  ::)

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101141
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #7 : 27.02.2017 20:26 »
Jos kuusiokoloruuvi navassa on päässyt pyöreäksi, niin torx-kärki pikkaisen napauttamalla siihen kiinni ja lähtee pultti kiertämällä auki.

Ja sitten jos laakerit haluat paikoilleen, niin ei kannata käyttää vasaraa, vaan nimenomaan sitä prässiä. Toki paremman puutteessa ruuvipenkkikin käy puristamiseen kunhan suojaa leuat ettei tuhoa sitä laakeria tai vannetta heti kättelyssä. Sehän ei tarvitse voimaa kovin paljoa, kunhan laakeri menee suorassa. Ja jos haluaa vielä helpommaksi, niin laakerit pakkaseen ja vanne lämpimäksi niin ei tarvii edes sitä ruuvipenkkiä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

ssulti

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Runkomerkki: Dino
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #8 : 27.02.2017 20:55 »
Tuo lämpö/kylmä kävi mielessä. Täytynee tehdä pakastettua laakeria ja paistettua vannetta... :)

Täytyy koettaa tuolla torx-tempulla ja antaa lämpöä tuolle navalle. Toivottavasti ei ole jumitettu millään tappotehokkaalla lukitteella pohjaan.

ssulti

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Runkomerkki: Dino
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #9 : 01.03.2017 19:48 »
Tunti tallissa kuskin (8v) korville sopimatonta runonlausuntaa, pieni vasara, torx-pala ja pieni kaasutoho (tuotekuvauksen mukaan keittiötarvike) - nyt on navat irti. Toinenkin napa koitti vastustaa, oli selvästikkin laitettu reilulla kädellä ruuvilukitteita. Ja moottorin puolelta puuttui navasta kokonaan se liuska jonka tarkoitus on ilmeisesti estää sen navan pyöriminen akselin ympäri. Onneksi huomasin nyt enkä radalla. Pala löytyi auton mukana tulleesta ziljoonaosa-laatikosta.

Molempien napojen ruuvit menee vaihtoon, kannat on uudelleenmuotoiltu nyt sen verran lopullisesti.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1615
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #10 : 01.03.2017 21:38 »
Sitä luiskaa kutsutaan kiilaksi. Olen myös tavannut tapauksia että kiilat jätetään pois siksi että navan saisi taka-akselilla kapeammalle ilman että kiila osuu vanteeseen. Itse lyhentäisin sitä kiilaa, mutta jokainen tavallaan...   ::)
Homman Pitää Olla Hauskaa

ssulti

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Runkomerkki: Dino
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #11 : 01.03.2017 22:28 »
Ammattitermillä siis kiila. Kiitos, ensmmäinen karting auto kopisteltavana IT-alan sankarilla, joten termit on osin vielä hakusessa.  ;D

Akselissa on moottorin puolella kyllä ihan riittävät urat, että sen kiilan saa pois vanteen edestä. Joten en oikein hahmota miksi se oli jätetty pois.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1615
Vs: Apuja kaivattaisiin...
« Vastaus #12 : 01.03.2017 22:57 »
 ;D  Nou roplemos. Tällä foorumilla voi kysellä vapaasti. Ketään ei taatusti kyykytä aloittelijaa, kun me kaikki ollaan kerran oltu samassa jamassa, eikä sitäpaitsi koskaan ketään tiedä kaikkea, vaan aina on uutta opittavaa.  :)
Homman Pitää Olla Hauskaa