Kirjoittaja Aihe: Uusi aikuisharrastaja Länsi-Uudeltamaalta  (Luettu 6453 kertaa)

Jeshukka

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 4
Tervehdys kaikille foorumilaisille!

Olen ollut jo pitkään kiinnostunut moottoriurheilusta. Minulla on ollut palava halu päästä harrastamaan kartingia jo vuosia, mutta aina se on jäänyt puheen tasolle. Kävin kokeilemassa ajamista sisäradalla Helsingissä pari vuotta sitten ja tykästyin, mutta jotenkin homma unohtui kaiken kiireen keskellä :(.

Nyt olen kuitenkin päättänyt ottaa härkää sarvista: liityin Espoon urheiluautoilijoiden jäseneksi, sillä asun Kirkkonummen suunnalla.

Tarvitsisin nyt neuvoja, miten päästä hommassa eteenpäin. Kilpaileminen kiinnostaisi ja olisin valmis panostamaan siihen. Ikää minulla on kuitenkin jo 27-vuotta.

Pyytäisin foorumilaisilta vinkkejä, miten minun tulisi toimia näin alkuun. Eteen tulee tietysti lisenssin ja ajokaluston hankkiminen, sekä kovasti ajoharjoittelua. Mikä luokka ja millainen auto sopisi parhaiten minunlaiselle harrastajalle?

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Uusi aikuisharrastaja Länsi-Uudeltamaalta
« Vastaus #1 : 05.01.2017 21:19 »
Uudehko runko ja Raket 120 moottori.
Kilpasarjaksi XonCup tai joku muu Fossiilisarja.

Xon sarja ja R120 säännöt täällä: http://www.xonsport.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=344&Itemid=179
-petri-

Kynä

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 4
  • Kotirata: Lentola
  • Moottorimerkki: Rotax
  • Runkomerkki: Exprit
Vs: Uusi aikuisharrastaja Länsi-Uudeltamaalta
« Vastaus #2 : 05.01.2017 21:21 »
Moron multa löytyisi sulle 2016 mallin kosmic iso runko (4kpl) ja siihen rotax senior kone ois valmis paketti lähteen ens kesän RMC kisoihin,jos haluat kuvia tai lisätietoja laittele mulle sähköpostia.(runkoon käy myös Raket 120 ja sellainenkin löytyy)

kyna.parviainen@kolumbus.fi

Jeshukka

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: Uusi aikuisharrastaja Länsi-Uudeltamaalta
« Vastaus #3 : 05.01.2017 21:26 »
Uudehko runko ja Raket 120 moottori.
Kilpasarjaksi XonCup tai joku muu Fossiilisarja.

Xon sarja ja R120 säännöt täällä: http://www.xonsport.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=344&Itemid=179

XonCupista olenkin kuullut ja lukenut. Eikös kyseiseen sarjaan tarvita joukkue?

Jani Malin

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 143
    • XON
Vs: Uusi aikuisharrastaja Länsi-Uudeltamaalta
« Vastaus #4 : 06.01.2017 09:47 »
Xon Cup:ssa saa ajaa myös yhden hengen "joukkueena", eli tervetuloa vaan mukaan sen puolesta.

Jeshukka

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: Uusi aikuisharrastaja Länsi-Uudeltamaalta
« Vastaus #5 : 06.01.2017 15:03 »
Kiitos täsmennyksestä :)!

Hans Niskatuki

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 13
  • Moottorimerkki: Rotax DD2
  • Runkomerkki: Tonykart + Sodi St-32
Vs: Uusi aikuisharrastaja Länsi-Uudeltamaalta
« Vastaus #6 : 17.01.2017 20:35 »
Moikka. En tiedä sun budjetista, mutta sullekkin suosittelen rotax max tai rotax dd2 moottoria/autoa.
Dd2 autoja näyttäisi nyt olevan järkihintaan tarjolla.

Jeshukka

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: Uusi aikuisharrastaja Länsi-Uudeltamaalta
« Vastaus #7 : 23.01.2017 18:23 »
Kiitos vinkistä!

Asiasta kukkaruukkuun:

Milaista kypärää suosittelette? Käsittääkseni harjoituksissa voi käyttää ihan moottoripyöräkypärää (löytyy kotoa), mutta kisoissa vaaditaan kartingiin hyväksytty kypärä. Olen katsellut myytäviä kypäriä ja ne ovat aika hintavia. Mikä on hinta-laatusuhteeltaan hyvä kypärä?

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: Uusi aikuisharrastaja Länsi-Uudeltamaalta
« Vastaus #8 : 23.01.2017 18:49 »
kartingsääntökirjassa sivu 185 sisältää merkinnät, mitä pitää kilpailussa käytettävässä löytyä. :) hyvä ei ole halpa ;)

Bellin kypärää kaikki ei suosittele, mutta on kevyempi.
.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Uusi aikuisharrastaja Länsi-Uudeltamaalta
« Vastaus #9 : 23.01.2017 19:38 »
Huomaa myös että kypärän paino on jo aika merkittävä tekijä TAG-luokan autossa. G-voimat on kohtuu kovat ja niska on aluksi kovilla. Moottoripyöräkyparällä voi toki harjoitella. Lisäksi jotta harrastus ei heti ensimmäiseen ajopäivään saa 6 viikon taukoa niin hanki kylkiliivit!! Melko varmasti kylki menee ekana kesänä liiveistä huolimatta ennenkuin vahvistuvat.
Homman Pitää Olla Hauskaa


 

Team Laine Verkkokauppa