Njoo, kyllä vihreiden Vegojen pitäisi Rotax:illa sellaset 100 kierrosta pitää hyvin ja tasaisesti. Tästä on nyt hieman aikaa kun vastaavan tehoisella moottorilla (iame Leopard) ajoin kisaa vihreillä Vegoilla, mutta muistikuva on että kylmäpaineet oli 0.58-0.59 luokkaa. Kun olin itse itseni mokaanikko, niin ei niitä kuumapaineita tullut mittailtua. Seuraavaan lähtöön säädin aina sen mukaan miltä tuntui / monennellako kierroksella oli paras kierrosaika = paras pito. Puoleenväliinhän sitä tähdätään. Nyt tietysti astuu kuvaan myös mittareiden näyttämät. Suosittelen keväällä lähtemään oman mittarisi mukaan alhaisilla paineilla liikkeelle ja askel kerrallaan nostamalla vaikka 0.02bar kerrallaan kunnes alkaa menemään yli. Paras pito tulisi löytyä noin 7-8 kierroksen ajon jälkeen.
Rungon säädöt vaikuttaa renkaan toimintaan ja ennen kaikkea tasapaino. Suosittelen alkuun ihan CRG:n perussäätöjä, joilla homma pelittää hienosti ihan kisoissa pärjäämiseenkin asti. Kuski kyydissä pitäisi etu-taka painosuhteen olla paltiarallaa 43 - 57%. Takarenkaiden kesken tulisi painon olla jotakuinkin 50-50% silloin kun kuski on kyydissä.
Mittaus tasaisella esim mekaanisilla henkilövaaoilla. (mm ikeasta saa) Kaveri tarvitaan lukemaan vaakoja. Säätö joko lisäpainoilla jos on hoikka kuski ja/tai penkkiä siirtämällä. Toleranssia voi olla hyvin 3-5kg, eli ihan kilolleen ei ole tarkkaa hommaa. (vaa´atkin heittää)