Kirjoittaja Aihe: Lajin aloitus myöhäisessä iässä.  (Luettu 11497 kertaa)

axelalvesalo

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 2
Lajin aloitus myöhäisessä iässä.
« : 13.02.2017 10:55 »
Terve! Olen 17-vuotias poika espoosta ja olen pitkään miettinyt lajin aloitusta, ja on tullut kartingia jonkinverran ajeltua kaverien kanssa, mutta mietin vaan, että onko edes mahdollista enää näin myöhään aloittaa harrastusta, onko mitää paikkoja jotka edes ottavat sisään kokemattomia 17 vuotiaita harrastamaan, auton kunnossa pito ei olisi ongelma teknistä tietoa löytyy kevarin huollon kautta. Tämän lajin aloittaminen olisi ns. unelma harrastus, mutta pelkään, että on jo liian myöhäistä.  :-\

Kaasupoljin

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 44
Vs: Lajin aloitus myöhäisessä iässä.
« Vastaus #1 : 13.02.2017 12:25 »
Miksi olisi liian myöhäistä? Mukaan vaan ja kalustoa hommaamaan.  ;) Raket 120cc alle ja hiomaan ajotaitoja ja auton säätöä. Kilpailujakin löytyy kyiseisessä luokassa paljon. Radoilta saa varmasti apua aloittelijalle ja paikalliselta seuralta.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2017 12:27 kirjoittanut Kaasupoljin »
Power is nothing without control

axelalvesalo

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Lajin aloitus myöhäisessä iässä.
« Vastaus #2 : 13.02.2017 15:01 »
Jassoo no se on hyvä kuulla! Mulla on ehkä ollut pieni väärinkäsitys lajista, että aloitetaan nuorena, tai ei ollenkaan, tulisiko mieleen mitään paikkoja, jossa voisin mennä jututtamaan ihmisiä, ja tutustumaan lajiin enemmän?

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
Vs: Lajin aloitus myöhäisessä iässä.
« Vastaus #3 : 13.02.2017 17:02 »
jos paikkakunnallasi on kartingiin erikoistunut liike, sieltä saa apuja, tai kun ajokausi alkaa, kaikilta radoilta löytyy neuvoja...voi päästä koeajamaankin kalustoa, ni ei tarvi ihan ummikkona omaa ostaa...
pari sekuntia liikaa...:D

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Lajin aloitus myöhäisessä iässä.
« Vastaus #4 : 13.02.2017 18:22 »
Minä aloitin joskus aikaa sitten 33 vuotiaana Raket120 päristimellä.  ;D
Espoon Benbölessä on rata, mutta siellä ajaa vain lapset.
Ainakin Helsingin Tattarisuon radalla on ollut Raket120 autoja vuokrakäytössä, eli rahalla sellaista pääsee koittamaan. Ko radalla pyörii myös Fossiilisarja ( http://www.keimolafk.com/fossiilisarja.html ) ko moottorille. Toinen sarja R120 moottorille on XON ( http://www.xonsport.fi/ )
Homman Pitää Olla Hauskaa

x30finland

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Lajin aloitus myöhäisessä iässä.
« Vastaus #5 : 26.04.2017 18:08 »
Minä aloitin itse aikanaan ulkoradoilla 19-vuotiaana ja melko paljon on kilometrejä tullut sen jälkeen, jopa menestystä. Ns. urapolku on ollut tavallisesta varmasti poikkeava. Raket 120 -sarja oli itselläni ensimmäinen porras ja sieltä sitten tehokkaampiin yksilöluokkiin. Ikinä ei ole liian myöhäistä! Tervetuloa mukaan ja rohkeasti apua ja neuvoja kysymään!  :) T. Mikko Laine


 

Team Laine Verkkokauppa