Kirjoittaja Aihe: Teippauksien poisto  (Luettu 7674 kertaa)

Caveman28

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 23
  • Kotirata: Kotka FK
  • Moottorimerkki: Rotax Max
  • Runkomerkki: Energy Kinetic
Teippauksien poisto
« : 18.02.2017 22:05 »
Pitäisi ennen uusien teippauksien asentamista saada vanhat kokonaan pois. No itse teippaukset lähti ihan nätisti, mutta muoveihin jäi todella paksu liimakerros. Olen liottanut muoveja Fairy-vedessä, mutta silti niiden poistaminen on todella hidasta/työlästä. Minulla suositeltiin hommaan Ksyleeniä. Toiset vannovat ksyleenin nimeen, kun taas toiset kiroavat, että sillä vaan pilaa muovit.
Osaako täällä kukaan sanoa, että kestääkö karting-auton katteet/ponttoonit ksyleeniä?
Vai olisiko esim Brake cleaner parempi?

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
Vs: Teippauksien poisto
« Vastaus #1 : 19.02.2017 10:15 »
ne liimat ois jääneet niihin irroitettaviin teippeihin kiinni, jos oisit kuumailmapuhaltimella lämmittänyt muovia samalla kun varovasti irroitat 8)
nyt kun liimat on katteissa kiinni, niin vieläkin kuumailamapuhallin auttaa, ja varovasti lastalla tms. työkalulla irroitat paksumman liimamassan...tai sit voi tosiaan käyttää liuotinta...sitä vaan kuluu jonkin verran, on se liima sen verran sitkeää... ;D
pari sekuntia liikaa...:D

Ossip

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 295
Vs: Teippauksien poisto
« Vastaus #2 : 19.02.2017 17:41 »
Asetonilla oon liimat liotellu.

Caveman28

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 23
  • Kotirata: Kotka FK
  • Moottorimerkki: Rotax Max
  • Runkomerkki: Energy Kinetic
Vs: Teippauksien poisto
« Vastaus #3 : 19.02.2017 19:11 »
Jep. Varmastikin olisi saanut lämmittämällä suuremman osan liimasta irtoamaan. Sattui olemaan purkki Brake cleaneria, niin testasin sillä. Ihan hyvin tuntui lähtevän ja ei ainakaan vaikuta siltä, että muovi olisi tykännyt siitä huonoa.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Teippauksien poisto
« Vastaus #4 : 19.02.2017 19:52 »
Hyvä että lähti. Mä oon itse pyyhkäissyt tinnerillä eka kaikki märäksi ja sitten alkanut tinneriin kastetulla rätillä hinkkaamaan pinnasta pois. Kyllä se vähän työlästä on, mutta ei onneksi mikään tuskien taival. Kannattaa vaan omistaa hyvä maski...


 

Team Laine Verkkokauppa