Kirjoittaja Aihe: Etupyörän kiinitys  (Luettu 14499 kertaa)

HulluCroco

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 4
Etupyörän kiinitys
« : 30.05.2017 15:17 »
Ilmeisesti pitää kiristää siten että rengas pyörii herkästi vai puuttuuko navasta laakereiden välistä väliholkki? Eli kun vetää mutterin kiinni rengas ei pyöri.

maxiv

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 181
  • Kotirata: Lavinto
  • Runkomerkki: Energy
Vs: Etupyörän kiinitys
« Vastaus #1 : 30.05.2017 15:25 »
Sopivan kireyden löytää helposti kun kiristäessä pyörittää samalla sisäpuolen prikkoja sormilla. Siinä vaiheessa kun alkaa hiukan hannaamaan vastaan, ottaa karvan löysemmälle ja kireys on sopiva. Tarkista vielä ettei rengas liiku vaakasuunnassa.
- MarkoV

Nemo_

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 15
  • Moottorimerkki: Raket & Rotax
  • Runkomerkki: CRG & Haase
Vs: Etupyörän kiinitys
« Vastaus #2 : 04.06.2018 11:48 »
Täällä kanssa tallissa ensimmäinen Cadet/Raket60 auto, ja ihmetelty tuota etupyörän laakerin kiristystä. ::)

Onko siis ihan yleinen käytäntö/syy, ettei siellä laakereiden välissä ole holkkia? Sopivan mittainen holkki niin vois aina vetää mutterin vaikka momenttiin...

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Etupyörän kiinitys
« Vastaus #3 : 04.06.2018 23:51 »
Holkit laakereiden välissä on harvassa. Totta on että sellaisen kanssa kiristäminen olisi helppoa, mutta holkit lisäävät painoa eikä Nylon mutterin kiristämiseen ilman holkkia hetken kokemuksen jälkeen montaa sekunttia mene.
Homman Pitää Olla Hauskaa


 

Team Laine Verkkokauppa