Kirjoittaja Aihe: Cadetista seuraavaan luokkaan  (Luettu 14512 kertaa)

Valtte

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 85
Cadetista seuraavaan luokkaan
« : 20.07.2017 18:35 »
Ensi vuodelle olisi moottorin hankinta tiedossa (ensi vuonna) 9v kuskille.

Ostaako R95 vai Mini60? R95:ssa kivaa olisi toki aloittaminen kuristettuna.

Valtte

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 85
Vs: Cadetista seuraavaan luokkaan
« Vastaus #1 : 21.07.2017 20:43 »
Kuulisin siis mielelläni muilta viimeaikoina Cadetista joko Microon tai Mini60:seen siirtyneiltä, miksi valitsitte juuri luokan, jonka valitsitte.

JarnoH

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
  • Kotirata: Kotkan FK
  • Moottorimerkki: IAME
  • Runkomerkki: Formula K
Vs: Cadetista seuraavaan luokkaan
« Vastaus #2 : 22.07.2017 09:15 »
Mini 60
Paljon kuskeja etenkin X30 sarjassa.
Uuden luokkarin moottoreissa ei suuria eroja ja muutenkin varmoja ja kestäviä.
Toki minissä mennään jo todella kovaa ja taso kova, jokaista cadet kuskia en laittaisi minillä ajamaan kisaan jossa lähdöissä reilu 30 kuskia.

anonymkartracer

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 13
Vs: Cadetista seuraavaan luokkaan
« Vastaus #3 : 24.07.2017 10:56 »
Puolensa kussakin, riippuu myös siitä millaiset taloudelliset ja ajalliset resurssit on käytössä ja miltä alueelta on. Raket + raket jun taitaa tällä hetkellä olla koko Suomessa hiukan enemmän kuskeja. Toki aluevaihtelut tässäkin isoja. Pirkanmaalla ei taida juuri mini60 kuskeja olla kun taas sitten Savossa ei juuri raket kuskeja löydy. 

Cadetin jälkeen raket95 on siinä mielessä helppo, että radnen koneet ja niiden toiminta jo tuttuja. Jos aikaa naftisti harrastukseen, Raket95 helpompi luokka opetella kun perustiedot jo cadetista hallussa. Koneiden hankintahinnat alhaisemmat kuin mini60:ssä. Koneella ajelee melko hyvin koko kesän jos käyttää talvella jossain huollossa ja vaihtelee kesän mittaan mäntää tarvittaessa.

maxiv

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 181
  • Kotirata: Lavinto
  • Runkomerkki: Energy
Vs: Cadetista seuraavaan luokkaan
« Vastaus #4 : 25.07.2017 10:41 »
Me ajettiin cadetin jälkeen kesä -14 micro95:ttä, kesät -15 ja -16 kf6(mini60) ja rinnalla muutama raket95 kisa. Nyt pelkkää miniä. Omasta mielestä mini60 on ollut huomattavasti helpompi ja tasaisempi mosa kuin raketti. Kaasarin säädöillä "perusasetuksista" pystyy vaikuttamaan kelistä ja radasta riippuen ehkä 0-3 kymppää. Ja on oikeasti mahdollista tehdä kaksi samanlaista kaasaria. Tillotsonin kanssa oli aina kauhea arvonta, välillä hukkui "sekunti" mystisiin kaasariongelmiin. Joku voi olla muuta mieltä mutta tällaset on meidän kokemukset kolmen vuoden ajalta. Kuluva kesä on ollut helpoin siitä asti kun jätettiin vanhan luokkarin kone treenimosaksi ja kisat vedetty uuden luokkarin mosalla. Uusien mosien erot on minimaaliset. Töysässä muuten ajettiin treeneissä samaa kierrosaikaa vanhan luokkarin ja uuden luokkarin koneilla.
- MarkoV

Valtte

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 85
Vs: Cadetista seuraavaan luokkaan
« Vastaus #5 : 25.07.2017 11:58 »
Itsekin kyllä tykkäisin kohokaasarista enempi..

Miten noihin saa osia, erityisesti saako KF6 luokkarin mukaisia osia tai sitten voimassaolevan luokkarin ei VO-päivitettyjä osia? TM:män osia näyttää parissakin verkkokaupassa olevan tarjolla.

lemberg

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 35
    • Kali Kart Finland
  • Kotirata: Helsinki
  • Moottorimerkki: TM, Rotax
  • Runkomerkki: Kali Kart
Vs: Cadetista seuraavaan luokkaan
« Vastaus #6 : 25.07.2017 22:26 »
Ainakin TM kohdalla saa sekä edellisiä että VO osia ihan samanlailla.


 

Team Laine Verkkokauppa