Kirjoittaja Aihe: Raket 120 pakolämpö  (Luettu 14098 kertaa)

PMK

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
  • Kotirata: Lavinto
  • Moottorimerkki: Redne.
  • Runkomerkki: Rossocorso
Raket 120 pakolämpö
« : 26.07.2017 14:37 »
Elikä hankin rungon ja siihen koneen jos nyt tollasta Raket 120 voi koneeksi sanoa.
Hankin tiedonkeruutavarten, MyChron t2 mittariston ja siihen pakokaasun sekä lohkon lämpöanturin.
Olen yrittänyt löytää sopivia lämpöarvoja netistä koneelle, jostain löysin lohkolle suuntaa antavasti 260c ja pakokaasuille 620c lohkon lämmöt pysyvät hyvin kurissa pyörivät
Siellä 200-240 välissä mutta pakokaasu lämmöt syöksyvät jopa 1000 asteeseen 800-900 välillä kuitenkin pääsääntöisesti. Mittari rupeaa herjaamaan lähes välittömästi pakokaasuja.

Asensin ensimmäisen anturin pakoputkeen löytämäni ohje kaavion mukaan. Max 18cm pakoputken alusta noin 16cm päähän. Kuulin tai siis minulle kerrottiin että xon kappia ajavilla kavereilla olisi anturin paikka mitattu männän keskeltä ja sijoittuvan suurin piirtein pakoputken kiinnitys jousien ankkuri lenkkeilen väliin. Vaihdoin anturin paikan sinne, mutta lämpötila ongelma jatkuu. Epäilin anturi vikaa ja ostin uuden anturin, samallatavalla lämmöt edelleen syöksyy hetkessä ylös. Kokeilin myös toista konetta ilman muutosta.

Osaisiko joku kertoa oikeat raja arvot lämmöille, missä anturin kuuluisi olla. Tai yleensäkkin  vinkkejä miten saada lämmöt kuriin.

Hiltupe

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 54
  • Moottorimerkki: Honda CR250
  • Runkomerkki: Intrepid
Vs: Raket 120 pakolämpö
« Vastaus #1 : 27.07.2017 00:34 »
Taitaakohan mittari pittää paikkaansa?
Alumiini männät sulaa 660 asteessa.

PMK

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
  • Kotirata: Lavinto
  • Moottorimerkki: Redne.
  • Runkomerkki: Rossocorso
Vs: Raket 120 pakolämpö
« Vastaus #2 : 27.07.2017 08:47 »
Sitäkin vaihtoehtoa, olen miettinyt. Onkohan noita viallisia mittareita ollut? Tai onko muilla kahden anturin käytäjillä samoja ongelmia. Siis että mittari ei näytä toista lämpöä oikein.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Raket 120 pakolämpö
« Vastaus #3 : 27.07.2017 10:52 »
Tässä kohtaa epäisin enemmän sen välijohdon keltaisen liittimen kontaktihäiriötä, jos sama toistuu molemmilla antureilla. Eli välijohto vaihtoon ja sitten uusi testi. Monta kertaa porukka on heittänyt anturit menemään ja vika onkin ollut välijohdossa. Noi johtimet kaapelin sisällä ovat todella ohuita ja rasitus on kuitenkin kovaa, varsinkin jos liittimiä ei ole teipattu toisiinsa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

PMK

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 3
  • Kotirata: Lavinto
  • Moottorimerkki: Redne.
  • Runkomerkki: Rossocorso
Vs: Raket 120 pakolämpö
« Vastaus #4 : 05.08.2017 12:46 »
Välijohto vaihdettu, rpm kaapeli johdettu vielä reilummin eri reittiä mittarille... ei suurtamuutosta.
Pakolämmöt yli asteikon heti kierrosten noustesssa.

Vaikutus siis minimaalinen putkessa olevan anturin sijoittelun 17cm alusta vs 7cm . Pakokaasu anturin vaihdolla, toisella välikaapelilla.

Kone käy laihalla bensaa riittävästi? Tulppa kyllä hyvän värinen. Ei valkoinen eikä musta/märkä ruuvi
Auki noin 1kierros ja kolme varttia. Enemmän tyhjäkäynti häviää vaikka ruuvi käännetty loppuun asti.
Imu vuoto kaasuttimen laipassa? En ole tiivistänyt laippaa koneen ja kaasuttimen välissä näkyy olevan useasti massattu.


Tero

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 299
Vs: Raket 120 pakolämpö
« Vastaus #5 : 06.08.2017 22:15 »
Lainaa joltain mychronia ja testaa sillä. Toisaalta jos kone pelaa hyvin, voit heittää koko lämpöanturin kuikkaan ja ajella huoletta menemään.

Tommi Lehto

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 412
  • Kynäniska
Vs: Raket 120 pakolämpö
« Vastaus #6 : 27.09.2017 02:04 »
Onko mittari Fahrenheiteilla?   ::)


 

Team Laine Verkkokauppa