Kirjoittaja Aihe: Karting lajiryhmän kokous 1/18  (Luettu 6936 kertaa)

mkaskine

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 92
    • Flandria Kart Finland
  • Runkomerkki: Flandria Kart
Karting lajiryhmän kokous 1/18
« : 30.01.2018 11:55 »
KARTING LAJIRYHMÄ 1/2018       

Aika:         23.1.2018, klo 15.00-20.00

Paikka:      ABC Lahdesjärvi, TAMPERE

Läsnä:       Mikko Marjosalmi, Jani Pirttinen, Jaakko Markula, Mikko Laine

                  Markku Ryynänen, Pekka Säynevirta (Lajipäällikkö)

Poissa:      Aaro Vainio

 

SM-sarjasäännöt kaudelle 2018

Lajiryhmä on Mikko Marjosalmen johdolla koostanut kaikki huomiot koskien sarjasääntöjä ja Mikko on valmistellut kokonaisuuden. Hän toimittaa ne lajiryhmän sähköpostikäsittelyyn. Säännöt toimitetaan AKK:n hallituksen seuraavaan kokoukseen.

 

ROTAX MAX Challenge sarjasäännöt 2018

Lajiryhmä on tutustunut ROTAX MAX Challenge-sääntöihin ja sarjasäännöissä ei ole mitään merkittäviä muutoksia kauden 2017 sääntöihin. MICRO-luokan minimipaino 109kg muuttuu yhdellä kilolla ylöspäin eli on jatkossa 110 kg ja MiniMax-luokkaan sallitaan runkokoot 1010-1040mm. Säännöt toimitetaan AKK:n hallituksen seuraavaan kokoukseen.

 

IAME SERIES FINLAND sarjasäännöt 2018

Mikko Laine toimitti säännöt sähköpostilla lajiryhmälle kokouksen aikana ja lajiryhmä käsittelee nämä säännöt sähköpostilla.

 

KARTING SM JA SJM 2018

SJM-kilpailun yhteydessä voi lajiryhmän luvalla järjestää Cadet-luokalle koulutuksellisen leirimuotoisen tapahtuman kilpailun yhteyteen sillä ehdolla, ettei tämä järjestely häiritse itse kilpailutapahtumaa.

 

Cadet-luokan moottorin korvaaja.

Lopetetun Raket60-moottorin tilalle paras vaihtoehto on Raket95 Cadet moottori. Pääkriteereinä on suorituskyvyn samankaltaisuus Raket60-moottorin kanssa, Ruotsissa on jo kahden vuoden ajan ajettu samoissa lähdöissä Raket60- ja Raket95 Cadet-moottorilla. Toinen huomioonotettu seikka on hankintahinta. Tämän lisäksi Suomessa on huomattava määrä myös käytettyä Raket95-moottoria, jonka pystyy modifioimaan kustannustehokkaasti Raket95 Cadet-moottoriksi.

 

Etuponttooni

Etuponttooni-sääntö muuttuu valtakunnallisesti kaikissa niissä luokissa, joissa se on käytössä. Jatkossa edes osittain tai kokonaan pois paikaltaan olevasta etuponttoonista tulee automaattinen 5 sekunnin seuraamus, josta ei ole valitusoikeutta.

 

Kamerat

Sallitaan, mutta kiinnityskohdat tulee tarkentaa. Lisäksi maininta:

”AKK saa vapaasti käyttää tuottamaansa kilpailijan kilpailutoimintaan liittyvää valokuva- ja videomateriaalia. Incar/Kartin kameran-kuvaoikeudet säilyvät kuvaajalla, mutta materiaali on pyynnöstä luovutettava toimitsijoiden käyttöön”.

 

Ekomaksut

Nykyinen Eko-maksu sisällytetään osallistumismaksuihin. Kansallinen kilpailu jatkossa 80€/pv sisältäen eko-maksun. SJM- ja SM-osallistumismaksut vahvistetaan sarjasäännöissä.