Kirjoittaja Aihe: Raket 95 kisakone  (Luettu 7026 kertaa)

ratia69

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 46
  • Kotirata: Lentola Karting
Raket 95 kisakone
« : 08.06.2019 09:11 »
Tästä ollut aiempina vuosina keskustelua Raket 95 -moottorista ja sen tasaisuudesta kisoissa. Mikä mahtaa olla nykytilanne. Onko uusi R95 kilpailukykyinen / helppohoitoinen sellaisenaan vai pitääkö se heti holkittaa ja kampiakseli suoristaa/kromata (tai hankkia kampi, jossa ko. toimenpiteet tehty)? Onko näillä merkitystä, vai palautuuko keskustelu edelleen "se on täysin kuskista kiinni" -tilanteeseen? Lisääkö holkitus/kromaus koneen käyttöikää kuinka paljon?

Hankin R60 cadetin 10v. pojalle ja ihan hyvä harjoituslaite on, mutta valitettavasti tuolla yhdistelmällä ei ole kilpailuluokkaa. Tämä kesä menee harjoitellessa, mutta haluan kartoittaa eri vaihtoehtoja jo valmiiksi, jos syksyllä olisi hyviä vähän käytettyjä pelejä tarjolla ja auton hankkisi ensi kesäa varten. Nyt niitä Raket95 kokoonpanoja ei näytä kovin paljon olevan tarjolla. Entä, jos ostais uuden Raket95:n ja laittais vanhaan cadet-runkoon kiinni? Kannattaako ensi kesänä mennä micro 95 luokkaan vai suoraan Raket 95-luokkaan? Entä muut luokat (kf6 vai onko Rotaxilla tuon ikäiselle sopivaa luokkaa).
« Viimeksi muokattu: 08.06.2019 21:37 kirjoittanut ratia69 »

marko1

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Raket 95 kisakone
« Vastaus #1 : 12.06.2019 21:58 »
kaikkihan varmaan kertoo omistaan parhaimmat puolet mutta kuskin taso kin vaikuttaa aika paljon mulla on netti vara osassa esittelyssä kohtuu hintaan uusia tarjolla 95 menee microsta kuristamattomaksi pakolaipan vaihdolla ja näin ollen mielestäni pitkälle tähtäävin vaihtoehto on akut ja kaikki uutta ei turhia rassailuja vaan ajoa sitten kun näyttää ettei voi miehestä enempää irrota niin sitten koneen herkistelyyn kiinnittää huomiota

ratia69

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 46
  • Kotirata: Lentola Karting
Vs: Raket 95 kisakone
« Vastaus #2 : 12.06.2019 22:21 »
Osaatko kertoa, mitä eroa on uudella 2019 moottorilla (R95) ja 2-3 vuotta vanhalla vastaavalla (sähköstartti)? Muuta kuin kulunut mäntä ja kammmen laakerit.

Karvis

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 94
  • Moottorimerkki: Iame
  • Runkomerkki: OTK
Vs: Raket 95 kisakone
« Vastaus #3 : 13.06.2019 11:22 »
Hankin R60 cadetin 10v. pojalle ja ihan hyvä harjoituslaite on, mutta valitettavasti tuolla yhdistelmällä ei ole kilpailuluokkaa.

Kyllähän tuolla kilpaa voi ajaa ihan normaalisti cadet-luokassa, toki tuon ikäisen kuskin kanssa voi kokonaispainot mennä reilustikin yli mutta kilpaa voi silti ajaa.

ratia69

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 46
  • Kotirata: Lentola Karting
Vs: Raket 95 kisakone
« Vastaus #4 : 13.06.2019 17:03 »
Hankin R60 cadetin 10v. pojalle ja ihan hyvä harjoituslaite on, mutta valitettavasti tuolla yhdistelmällä ei ole kilpailuluokkaa.

Kyllähän tuolla kilpaa voi ajaa ihan normaalisti cadet-luokassa, toki tuon ikäisen kuskin kanssa voi kokonaispainot mennä reilustikin yli mutta kilpaa voi silti ajaa.

Kiitos tiedosta! En ole sääntöjä lukenut tarkemmin vaan oletin suoraan, että ikärajat ovat 7-9v (ainakin ylärajan luulin olevan ehdoton). Meidän tapauksessa painoraja ei ole ongelma. Viimeksi, kun punnitsin auton ja kuskin, vaaka näytti 80kg:aa. Eli edelleen tarvitsemme lyijypainoja mahdollisissa kisoissa vanhemmankin kuskin kanssa ;-)

paavojaelvis

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 29
  • Kotirata: Kokemäki
  • Moottorimerkki: R120
  • Runkomerkki: GoldKart
Vs: Raket 95 kisakone
« Vastaus #5 : 13.06.2019 22:15 »
Hankin R60 cadetin 10v. pojalle ja ihan hyvä harjoituslaite on, mutta valitettavasti tuolla yhdistelmällä ei ole kilpailuluokkaa.

Kyllähän tuolla kilpaa voi ajaa ihan normaalisti cadet-luokassa, toki tuon ikäisen kuskin kanssa voi kokonaispainot mennä reilustikin yli mutta kilpaa voi silti ajaa.

Kiitos tiedosta! En ole sääntöjä lukenut tarkemmin vaan oletin suoraan, että ikärajat ovat 7-9v (ainakin ylärajan luulin olevan ehdoton). Meidän tapauksessa painoraja ei ole ongelma. Viimeksi, kun punnitsin auton ja kuskin, vaaka näytti 80kg:aa. Eli edelleen tarvitsemme lyijypainoja mahdollisissa kisoissa vanhemmankin kuskin kanssa ;-)
Cadet-luokassa ei tosiaankaan ole nykyään yläikärajaa.


 

Team Laine Verkkokauppa