Kirjoittaja Aihe: Rotaxiin lisää vetoja, onnistuuko?  (Luettu 5252 kertaa)

makiis8

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
  • Kotirata: Kouvola
  • Moottorimerkki: Rotax
  • Runkomerkki: OTK
Rotaxiin lisää vetoja, onnistuuko?
« : 28.09.2019 15:14 »
Kaikki hyvät säätö jne vinkit senior evo maxin kyydin lisäämiseen tervetulleita, perussäädöt tiedetään mutta onko olemassa muita hyväksi havaittuja keinoja joilla vetoja saadaan lisättyä, ja kyselijä on todellakin harrastaja, vanha sellainen 8)

Sana on vapaa!

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 840
Vs: Rotaxiin lisää vetoja, onnistuuko?
« Vastaus #1 : 29.09.2019 16:40 »
Ensimmäinen asia on, että koneen pitää olla huollettu ja hyvin kasattu. Ja säädöissä - varsingin runko, mutta myös seokset. Jos tuo ei riitä, niin ainahan 2T-koneeseen vetoja saa. Varsinkin kun tuo ei ole mikään vimpan päälle viimeistelty kisakone jo valmiiksi, ja etenkin jos sen ei tarvi olla mikään kisalaillinen. Kanavien kiillottelut, muotoilut ja kohdistamiset, puristussuhteen kasvatus jne..

« Viimeksi muokattu: 29.09.2019 16:42 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

makiis8

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
  • Kotirata: Kouvola
  • Moottorimerkki: Rotax
  • Runkomerkki: OTK
Vs: Rotaxiin lisää vetoja, onnistuuko?
« Vastaus #2 : 29.09.2019 18:44 »
Kisalaillinen on ja myös jatkossa, koneen kunto on erittäin hyvä ja siitä on vastannut tunnettu alan yrittäjä. Ajatus lähti siitä kun kaveri ajaa identtisellä tekniikalla ja perstuntuma kertoo heti että koneissa on aika selkeä ero hänen eduksi, myös data vahvistaa tämän oikeaksi.


Kai näissäkin on niitä kultamunia joukossa 8)

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 840
Vs: Rotaxiin lisää vetoja, onnistuuko?
« Vastaus #3 : 30.09.2019 20:11 »
Jos oikein hyvästä kaverista puhutaan, niin vaihda osia ristiin, ensimmäisenä kaasutin kun siinä se vika yleensä on, eniten niitä vaihtoehtoja mitkä voi olla pielessä ja vaikuttavat toisiinsa. Esim. ilmaruuvi, suutinputki, kohojen paino, neulan korkeus ja pääsuuttimen koko ja vielä vaikuttavat vähintään hitusen toisiinsa. Jos se kone on hyvin kasattu, rave-luisti kohdallaan ja akku, tulppa ja sen välys sekä vaimentimen matto kunnossa, niin aika vähissä on mitä minulle tulee kaasarin lisäksi enää mieleen. Paitsi se, että rullaako runko.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2019 20:32 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway