Kirjoittaja Aihe: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt  (Luettu 249110 kertaa)

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« : 21.05.2008 23:28 »
Tervehdys,

Jatketaampa keskustelua kartin "varustelemista" tässä topicissa.
Keskustelu virisi käyntiin täältä : (ole hyvä ja älä jatka tuota topiccia tällä rakenteluaiheella vaan palaa tänne kommentoimaan) http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,2710.msg10773.html#msg10773

Aikoinaan tämä minun tuplakone idea lähti "Outlaw" kisasta. Tämän kisan oli tarkoitus olla moottorisäännöiltään täysin vapaa Raket120 moottorille, siten että aluperäinen sylinteri ja lohkot piti säilyttää. Toteutuspaikkana Tampereen Kaanaa, jossa laitteisiin saataisiin kunnon vauhti päälle.
Siinä pitkin kesän alkua kuultiin varikoilla kuiskuttelua vesiruiskuista, satkujen kampuroista, metanolista jne..
Itselläni oli idea tehdä raksuttimeen mekaaninen ahdin. Luonnollisesti ahdinta ei olisi haettu kaupasta, vaan tutkittu mitä kaikkea käyttökelpoista pajalta romukasoista löytyy.... ja löytyihän sieltä aivan loistava, vain elinikänsä palvellut, reilunkokoinen paineilmakäyttöinen hiomakone. :)
Ideana hitsata startterin hylsy kiinni kytkimeen, hylsyyn hammashihnan uritus ja hihna pyörittämään modifioitua hiomakonetta koneen edessä. Hiomakoneeseen vielä reilunkokoinen Formula-A:n kaasari annostelua (ja voitelua) hoitamaan. :D
Salaisen projektin suunnitelmat kantautuivat "järjestäjän" korviin ja homma tyssäsi ahtimien kieltämiseen. Kuulemma liian vaarallisia?  ::)
Näin ollen tuli vähän kiire Plan-B:n keksimiseksi ja ajattelin ettei kukaan ainakaan virittämällä tuplaa raketin tehoa joten isketään kaksi vakiokonetta kiinni. Lopputiimini oli koko rakenteluvaiheen epäuskoinen homman toimivuuteen ja tehon lisääntymiseen, mutta ekan koeajon mentyä täysin sutimiseksi 78piikkisellä takaratttaalla hyvinkäällä oli ratkaisu todistettu. (sekä hankintalistalle pienimmät rattaat)

Ei muutakun suunta kaanaaseen ja aamulla katsastuspäällikön luokse ilmottautumaan Outlaw kisaan...... ja kuultiin että ollaan sitten ainoat osallistujat....   >:(  Pahuksen pullanössö pumpulitisut olivat vain paukutelleet henkseleitä, mutta tositoimiin ei virimiehistä ollutkaan.   :P
Noh ruvettiin ehdottelemaan että päästäänkö raksutinkisaan kun meidän auto periaatteessa täyttää säännön jossa sanotaan että SYLINTERIN palotila min 16.5ml ja olin jättänyt huoletta 17.5ml molempiin pannuihin. Missäänhän ei taideta edelleenkään sanoa ettei rugossa saisi olla KAHTA sylinteriä. :)
Katsastuspäällikkö katseli laitetta tovin hyvin hiljaa silmät tapillaan ja oli kilpailujohtajan kanssa sitä mieltä että saadaan ajaa suoravetoisten 100cc ja puolikkaiden kanssa jos vehkeemme pysyy kasassa 3 kierroksen testiajon... Jostain syystä tyhjensivät radan testiajon ajaksi.  ??? Pysyi kasassa ja hauskaa oli !!  ;D  Voi mennä jonkin aikaa ennekuin kukaan rikkoo Kaanaassa meidän R120 rataennätystä.  :D

Outlaw tapahtuma voisi olla hauska järjestää, mutta kisaa siitä ei ehkä kannattaisi tehdä, koska myös pikkulaitteista saisi aivan mahtavia rakennelmia aikaan.
Esim: Nelivetoinen kartti toteutettuna siten että olkavarsissa kyyhöttäisivät Raket60cc:set joiden kaasubalanssia säätelisi ohjauspyörän liike. Ulkopyörää kaasutettaisiin enemmän. Loistopeli sateella?   ;D
« Viimeksi muokattu: 21.05.2008 23:30 kirjoittanut MKR »
Homman Pitää Olla Hauskaa

jomi

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 103
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #1 : 22.05.2008 12:35 »
Silloin kun olen itse aloittanut ammoisina aikoina mikroautoilun eli nyk. kartingin oli pikkuluokissa vain taivas rajana ideoille.Ainoa rajoitus oli että seuraavan merkkiset moottorisahan koneet n. 30 erimerkkistä,oli sallittuja ja tilavuus alle 100 cm3,niin ja ahtaminen ei kait ollut tuolloinkaan sallittua.
Nopeimmat koneet olivat silloin McCulloch ja Partner.Mc:hen sitten porattiin ja snurrattiin lisää kanavia kaasuttajaksi Parillan tai Kometin Tillotson kaasutin tai 35 mm:sen saman merkkinen moottorikelkan kaasutin,pakoputkena toimi hyvin Yamahan 250 cm3:n TT-pyörän pakoputki,eli mitoitettu 125 cm3:lle,kunnes McCullochilta tuli tehdastekoinen häkäpönttöä muistuttava äänenvaimennin.

Vaihteelliset 125 cm3 olivat myös varsin vapaita viritettäviä kuin myös 50 cm3 vaihteelliset,sai olla 1- tai 2-sylinterisiä koneita ei ollut niin tarkkaa.Käytettiin silloisen TT-pyörän nyk. RR koneita Yamaha, crossikoneita Sachs,KTM,Suzuki,Kawasaki,Bultaco....Bensapumppu toimi mekaanisesti epäkeskolla taka-akselilta ja moottorin päällä oli keräyssäiliö,joka pudotti bensaa alaspäin sen aikaa kun lähdössä joutui olemaan paikoillaan.Huimin 50 cm3 taisi olla sellainen kuin Kreidler,joka oli alunperin mäntäohjattu kone.Suomessa Kone-Olli Lehtinen rakensi siitä luistiohjatun version.

A-jun ja A-luokan koneita ei kauheasti kannattanut viritellä kun muutenkin kesto oli vähän niin ja näin kiertokangen alahäkki oli alumiinia ja yläpuolella ei häkkiä ollenkaan vaan irtoneulat. 

 ::)Tuskinpa nuo ajat enää palaavat...
« Viimeksi muokattu: 24.05.2008 11:27 kirjoittanut jomi »
jouni Väisänen

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #2 : 22.05.2008 12:40 »
Onkohan kaikki noi mainitsemasi erikoiset moottorit vaan ajettu loppuun ja sitä myötä haudattu Suomen soihin tai jonnekkin? Noita ei näe missään. Vaiko löytyy vanhempien harrastajien hyllystä mentaliteetillä "sitten joskus..."

Mua kiinnostaisi erityisen paljon noi eksoottiset vaihteelliset 50cc moottorit. Ja vähemmän eksoottisetkin on kiintoisia. Ja kyllä noi isommatkin motit olis makeita.

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #3 : 22.05.2008 13:48 »
Olisi varsin mielenkiintoista itsekin nähdä näitä erikoisuuksia. Tuli mieleeni, että kun Outlaw Raket 120 ei ottanut tuulta alleen, järjestettäisiin kisa seuraavasti:
- 40% pisteistä innovatiivisuudesta, ideoista jne.
- 30% pisteista viiden kierroksen yhteenlasketun kierrosajan mukaan
- 20% radalla järjestetystä showsta
- 10% ulkonäöstä

Radalle pääsisi siis millä tahansa, mutta asetettakoon vaikka 500 cc suurimmaksi kuutiotilavuudeksi ja kiellettäisiin selkeästi vaaralliset viritelmät. Sponsoriksi vaikka Red Bull!  ;D

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #4 : 22.05.2008 14:34 »
Äh, mä oon heti siis ulkona näistä määritelmista jos 500cc olis rajana. Vai olisko se vaan rajana 2T-moteille?

Mikäs olis nelitahtisten raja tällöin  ;D

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #5 : 22.05.2008 14:46 »
Pitänee lisätä sitten Outlaw luokkaan Even More Outlaw -luokka yli 500 cc päristimille!!!

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #6 : 22.05.2008 14:49 »
No ni just...  ;D

Just kattelin röökillä ollessani duunin prätkäparkissa uutta Kotarin Super Dukea. Ei olis paha rasti sovittaa sellasen 990:sta mikrikseen... hinta vaan on paha este. Ihan en ite innostu tonhintasista koneista.

Tosin äkkisältään ku funtsii että F250 lukassa ajetaan joko 250cc 2T tai 450cc4T -moteilla niin silloinhan toi Outlaw-luokka menis jotakuinkin 500cc 2T ja 900cc 4T.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2008 14:54 kirjoittanut JariV »

jomi

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 103
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #7 : 23.05.2008 11:56 »
Onkohan kaikki noi mainitsemasi erikoiset moottorit vaan ajettu loppuun ja sitä myötä haudattu Suomen soihin tai jonnekkin? Noita ei näe missään. Vaiko löytyy vanhempien harrastajien hyllystä mentaliteetillä "sitten joskus..."

Mua kiinnostaisi erityisen paljon noi eksoottiset vaihteelliset 50cc moottorit. Ja vähemmän eksoottisetkin on kiintoisia. Ja kyllä noi isommatkin motit olis makeita.

Kyllä noin 30-40 vuotta sitten käytetyt laitteet ovat kadonneet ja sitä ennen käytetty loppuun.Toki tiedän,että eräällä henkilöllä on tallessa mm.ssa laulaja Fredin entinen 250 cm3 -70 luvun alusta.Samoin on tallessa Suomen ensimmäisiä Super-kartteja Yamahan RR-pyörän koneella.

Itseäkin kiinnostaisi löytää jostain entisöintiprojektiksi  ::)Robardie mallin mukainen runko (jonka kehitti Ronnie Petersonin isä).Rungon idea oli,että siinä ei ollut yhtään taivutusta vaativaa kulmaa,joten jokainen hitsaustaitoinen pystyi valmistamaan rungon autotallissaan.Näitä runkoja tehtiin Kale merkkisinä Hämeenlinnassa edesmenneen Kalevi Kaukoahon toimesta/johdolla talvisin ja kesät ajettiin.Moottoreina oli Mc 6 useimmiten tai Parilla,BM,Komet luokasta riippuen.
jouni Väisänen

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #8 : 23.05.2008 12:45 »
Sattuukos kukaan tietämään mitään hyvää erillisvaihteistoa minkä voisi viritellä ja duunailla suoravetokoneen perään?

Tyyliin jos sattus olemaan vaikka ICA-Maxter jonka toteutta ensiöketjuvedolla kytkimelle/vaihteistolle. Mua kiinnostas kovasti viritellä tollanen paketti mopediini  ;D

« Viimeksi muokattu: 23.05.2008 12:47 kirjoittanut JariV »

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #9 : 23.05.2008 22:45 »

... Elä hyvä ihminen mene Raisua muuttelemaan, jos se on tänne asti selvinnyt. :)
Tuohon aikaan skootteri oli lälläripyörä.  :P

Homman Pitää Olla Hauskaa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #10 : 26.05.2008 00:15 »
Mikav kyseli tuolla edellisessä keskusteluketjussa että miten järjestin vedon peräkkäisiltä koneilta taka-akselille?

Pulttasin rataskeskiöön rattaat sen molemmille puolille ja omat ketjut molemmille koneille. Ohuet prikat tarvittiin väliin jotta ketjut mahtuivat kulkemaan. Jos suunnittelet samaa niin käytä kunnon pultteja, koska keskiön takapuolelle tulevalle rattaalle ei ole keskiöstä itsestään tukea.

Suoravetoiset Formula-A:t tahdistin ketjuilla iskemään vuorotellen. Periaatteessa loin siis kaksisylinterisen 200cc Formula-A:n.
:D



« Viimeksi muokattu: 26.05.2008 00:17 kirjoittanut MKR »
Homman Pitää Olla Hauskaa

Mikav

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #11 : 01.06.2008 11:23 »
"Suoravetoiset Formula-A:t tahdistin ketjuilla iskemään vuorotellen"

Tuopa onkin aika ovela tapa vähentää koneiden tehoerojen merkitystä.
Olispa mukava päästä kokeilemaan tuollaista. Saiko pitoa riittämään
hyvilläkään kumeilla vai sutiko vaan kumeista riippumatta?

 

PAO

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 93
    • http://www.linkedin.com/in/jppalo
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #12 : 01.06.2008 13:13 »
Mikav kyseli tuolla edellisessä keskusteluketjussa että miten järjestin vedon peräkkäisiltä koneilta taka-akselille?

Pulttasin rataskeskiöön rattaat sen molemmille puolille ja omat ketjut molemmille koneille. Ohuet prikat tarvittiin väliin jotta ketjut mahtuivat kulkemaan. Jos suunnittelet samaa niin käytä kunnon pultteja, koska keskiön takapuolelle tulevalle rattaalle ei ole keskiöstä itsestään tukea.

Suoravetoiset Formula-A:t tahdistin ketjuilla iskemään vuorotellen. Periaatteessa loin siis kaksisylinterisen 200cc Formula-A:n.
:D

Tuo kuulostaa kyllä niin huikealta vehkeeltä, että pystyisitkö laittamaan kuvan näytille?
J-P Palo

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #13 : 03.06.2008 00:50 »

Kyllä joitain kuvia tuli napsittua kamerakännyllä parikesää sitten.. Koitan kaivella jostain ja laittaa jotenkin näytille... (osaako kukaan neuvoa miten se tapahtuu helpoiten?)

Tupla Raket120sestä ei juur tullut napsittua kuvia, mutta tosta tupla satkusta kyllä. Voin ottaa lisääkin ennekuin puran sen ja pulttaan Leorardit kiinni. :)
Homman Pitää Olla Hauskaa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #14 : 03.06.2008 09:35 »
Luot itsellesi vaikka www.photobucket.com -osoitteessa oman kuvasivun (ei maksa mitään) ja uploudaat sinne omalta koneelta kuvat mitä haluat julkaista netissä. Kun kuvat on latautuneet sinne niin niinhin jokaiseen tulee kolme alekkain olevaa linkkiä. Kopioit suoraan Crtl+C:llä sen alimman linkin ja liität tänne kirjoitettavaan vastaukseesi sellaisenaan.

Noin mä oon tehnyt ja toimii aina. Tosin kantsii sitten joka kerta kun kuvia laittaa miettiä sitä että onko se kuvan laitto perusteltua, vievät aika paljon serveriltä tilaa.

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #15 : 03.06.2008 10:07 »
Ite oon uploudannu kuvat yleensä imageshackin (http://imageshack.us/)kautta. Ei tarvi mitään tunnuksia, voi ladata kuvan kerrallaan ja sieltä saa kuvakohtaisen osoitteen jota voi lisätä foorumille pakattuna kuvana, tai vaikka linkkinä täysikokoiseen kuvaan. Tossa on esimerkkinä mun myynti-ilmoitus (törkeää mainontaa tähän väliin, ihan "vahingossa" ;) ) jossa on kaksi pakattua kuvaa ja lopussa linkkejä täysikokoisiin kuviin. Vastaavia palvelimia on kyllä muitakin, mutta imageshack taitaa ainakin toimia kaikilla selaimilla toisin kuin jotkut muut. "Pienenä" miinuksena Imageshackista voisi mainita, että kuvilla on joskus tapana hävitä.  ;D Hyvää ei aina saa ilmaiseksi, mutta olen tuota kuitenkin käyttänyt ainakin tilanteissa joissa olen halunnut kuvan saada nettiin eikä ole ollut välttämättömänä tarpeenkaan että se pysyy siellä ikuisesti.  :)

http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,3005.0.html
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #16 : 07.04.2009 23:57 »

Terve,

Tässä pitkästä aikaa oli aikaa selata kännykän kortilta kuvia tietokoneessa ja vastaan putkahti näitä rakentelutouhuja 2xFormula-A vempeleestä.
Askartelin kuvat tuonne weppiin ja jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin ne saa kaiken kansan nähtäväksi näin:

Eka kiinni, toista menossa. Itse tehty pukki laakeripesän päällä odottelee konetta niskaansa...






Noin. Toinen patti paikallaan. Kieltämättä kaasarin ruuvaaminen ajossa oli hieman hankalaa.   :P (mutta mahdollista)
Vain yhden ketjurattaan keskiö paikallaan. Ajoin koneet sisään ja säätöihin erikseen vuorotellen.





Peli valmis sisäänajoon. Koneiden väliin laitoin ilmanohjaimen, jottei taaempi mylly heti paistu.





Edestä




ja takaa



:)

Homman Pitää Olla Hauskaa

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #17 : 08.04.2009 00:21 »
Varmasti raju peli.  :) Onks sulla toi vielä tallessa? Mitäs sille tupla-leopardille kuuluu, rakensitko sä sellasen? Muistan jotain suunnitelmia kuulleeni. Tyylikäs runkoratkaisu tossa tankin edessä.  :) Mikä runko toi on?
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #18 : 08.04.2009 01:17 »

Joo, 66 piikkisilläkin takarattailla kiihtyvyys oli melkoinen...  ;D
Tämä on vielä osittain olemassa, koska tupla-Leopard vaihe on vielä ns pentu-asteella.
Leopardit varttuvat aikanaan tähän runkoon, joka on Haase Pulsar.
Runko on mielenkiintoinen säädettäväjäykkyyksisellä keskiosalla. Pitävillä renkailla mutkat menevät läpi kuin itsestään.
Mediumilla tai kovilla ei lainkaan..  :P
Homman Pitää Olla Hauskaa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #19 : 15.04.2009 21:51 »
Onhan jo ÄIJÄ-peli!!!

Hienoa että olet saanut laitteen ajoon. Toivon että tavataan tänä kesänä jollain radalla.

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #20 : 20.04.2009 20:51 »
Tupla Raket120sestä ei juur tullut napsittua kuvia....

Katoppas vaan mitä tuli vastaan konetta putsatessa...ja luvatta esille, hop  ;D






...kyllä läks  ;)
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #21 : 20.04.2009 20:57 »
Eipä silti, kokeiltiin tuommosta 240 cc Raksutinta muuallakin  ;) vähän oli vaan lumisempaa...




Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #22 : 20.04.2009 21:49 »
Lainaus
Katoppas vaan mitä tuli vastaan konetta putsatessa...ja luvatta esille, hop 

 ;D Hieno homma että sulle oli jäännyt kuvia talteen tuosta häksättimestä !!!
Juu, saat minun puolestani levitellä ihan vapaasti.

et muuten viitsisi lykätä noita mulle sähköpostiin?
Osoite tuolla vasemmalla kirjekuoressa. (tulet hämmästelemään korvauksen suuruutta. Luota minuun, olen myyntimies   ;D )
<-  <-  <-


Tuossa näkyy kuinka laitoin ketjut molemmille koneille käyttäen yhtä keskiötä.
Pakoputki tuli "hieman" rungon ulkopuolelle, mutta onneksi katsastusmiäs meni Kaanaassa tuolloin niin tolalleen ettei tajunnut.  :P

Jos joku toistaa tämän suorituksen, niin opittua tämän kanssa tuli mm:
- Taaemman koneen kaasari kuumenee niin paljon että kalvot venyy. Etukoneeseen pakarin ympärille lämpösuojaa.
- Taaemman koneen alakerta lämpenee vielä enemmän. Alahärmässä vedettäessä ei pysyneet enää stefat paikoillaan. Koneiden väliin tarvitaan lämpökilpi. (katso 2x100cc kuvia)

Lainaus
Eipä silti, kokeiltiin tuommosta 240 cc Raksutinta muuallakin   vähän oli vaan lumisempaa...
Hiano värkki tuo talvipeli.  :) Olinkin kuullut huhuja tästä laitteesta. Onko runko sama mitä Myllypuron sisähallissa oli joskus?
Katsoin ensin että olipa tiheet vällärit, mutta renkaathan ovat reilusti isommat.
Vasemmanpuoleista konetta on muuten paha käynnistää erillisellä startterilla.    ::)

Ootko kokeillut tuota värkkiä kuivalla?

JariV: Onko sulla 650:nen ajokunnossa? Rupesi näitä kuvia katsellessa taas "ropelli-lätsää" kutittamaan.  ;)
« Viimeksi muokattu: 20.04.2009 22:02 kirjoittanut MKR »
Homman Pitää Olla Hauskaa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #23 : 21.04.2009 01:55 »
No kun kelit lämpenee niin tottakai on ajossa. Mä oon sen verran tissiposki et en ihan näillä keleillä viiti lähtee palelemaan.

Viime kaudelta tulleet viat on pyöree nolla. Laite toimi niin hyvin kuin vain voi. Talven se on vaan seissyt. Kävin perjantaina ostamassa uudet jarrupalat, -männät ja -kumit. Uudet ketjut käyn hakemassa huomenna. Ne kun laitan kiinni ja uudet kumit alle niin laite on taas täysin valmis kesän hauskanpitoon. Useemman kerran oon talven aikana käyttäny lämpimäks ja ladannu akun. Siinäpä ne talvihuollot onkin, viime loppukesänä kun vaihdoin mottiöljyt niin niitäkään ei tarttenu talvella vaihtaa.

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #24 : 21.04.2009 10:03 »
;D Hieno homma että sulle oli jäännyt kuvia talteen tuosta häksättimestä !!!
Juu, saat minun puolestani levitellä ihan vapaasti.

No niin mä meinasin, ettei sulla mitään sitä vastaan ois  :D

et muuten viitsisi lykätä noita mulle sähköpostiin?
Osoite tuolla vasemmalla kirjekuoressa. (tulet hämmästelemään korvauksen suuruutta. Luota minuun, olen myyntimies   ;D )
<-  <-  <-

Lykkäisin lykkäisin, mut mulla on vissiin näytössä jotaan vikkaa, kun ei kuorta näy ja proffassakin seisoo jotta piilos on  :o ,
mut jos laitat sen oson tonne mun kuoreen, ni pläjäytän kuvat tuleen vaikka pakkaamattomina jos sillain tahot ?


Hiano värkki tuo talvipeli.  :) Olinkin kuullut huhuja tästä laitteesta. Onko runko sama mitä Myllypuron sisähallissa oli joskus?
Katsoin ensin että olipa tiheet vällärit, mutta renkaathan ovat reilusti isommat.
Vasemmanpuoleista konetta on muuten paha käynnistää erillisellä startterilla.    ::)
Ootko kokeillut tuota värkkiä kuivalla?

Tää laite oli toiminnassa Åbon seudulla joskus pari-kolme vuotta sitten, tiimin pojat värkkäs ja mä vaan kävin tyypittämäs ;)
Runko oli muistaakseni joku sisäratojen vuokrapelin raato, Biz tms...Kuivalle asti ei into riittäny ja narustartit joutu väkertään paikoilleen juurikin tosta startteri-tila-propleemasta johtuen ;)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


.....mut tää seuraava wehje olikin sitte touch and go, 4T 250 cc, lisäpitkät, 21" takaset, kertakäyttökytkin jne... >>>




« Viimeksi muokattu: 21.04.2009 10:05 kirjoittanut Jartsa »
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #25 : 21.04.2009 22:56 »

Lainaus
No kun kelit lämpenee niin tottakai on ajossa. Mä oon sen verran tissiposki et en ihan näillä keleillä viiti lähtee palelemaan.

Juu, ei mullakaan kiire sinne hytisemään ole... Ekat kisat tulee aika ryppäänä, mutta sitten alkaa olemaan hajanaisempaa, joten koneet vois pultata toiseen runkoon kiinni. (ja sittenhän mulla on se drifting projektikin... siitä lisää myöhemmin  ;D ) Katsellaan tuossa kesäkuun puolella.   :D

Lainaus
Lykkäisin lykkäisin, mut mulla on vissiin näytössä jotaan vikkaa, kun ei kuorta näy ja proffassakin seisoo jotta piilos on   ,
mut jos laitat sen oson tonne mun kuoreen, ni pläjäytän kuvat tuleen vaikka pakkaamattomina jos sillain tahot ?

Äh, kele. Mää oon niin myöhäsyntyinen näiden weppijuttujen kanssa etten ite huomannu tota osoitepiilotusta.
(eka PeeCee oli kyllä jo x086 4.77Mhz, 640Kt, ei kiintolevyä  :P )
Ny se on siällä näkyvissä.

Lainaus
.....mut tää seuraava wehje olikin sitte touch and go, 4T 250 cc, lisäpitkät, 21" takaset, kertakäyttökytkin jne... >>>

Tuollainen sen talvipelin pitää olla. Rutkasti hallittavissa olevaa wääntöä.    ;D
Homman Pitää Olla Hauskaa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #26 : 07.06.2010 06:33 »
Hiljasta ollu tässä aiheessa. No mä värkkäsin itelleni seuraavan pelin. Nyt on joitain poikkeuksia lukuunottamatta tavallinen muoviponttooninen TonyKart jossa on Kawasaki KX 500:sen krossipyörän 2-tahtikone ja 5 vaihdetta ;D Kai se johki kulkee...

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #27 : 07.06.2010 07:14 »
Hiljasta ollu tässä aiheessa. No mä värkkäsin itelleni seuraavan pelin. Nyt on joitain poikkeuksia lukuunottamatta tavallinen muoviponttooninen TonyKart jossa on Kawasaki KX 500:sen krossipyörän 2-tahtikone ja 5 vaihdetta ;D Kai se johki kulkee...

Kuvia?  ;)

Kimi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 563
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #28 : 07.06.2010 19:59 »
Terv. Liikkuva Shikaani
Roomalainen sananlasku
"Vartti paskalla on kymppä radalla"

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #29 : 08.06.2010 00:32 »
Hiljasta ollu tässä aiheessa. No mä värkkäsin itelleni seuraavan pelin. Nyt on joitain poikkeuksia lukuunottamatta tavallinen muoviponttooninen TonyKart jossa on Kawasaki KX 500:sen krossipyörän 2-tahtikone ja 5 vaihdetta ;D Kai se johki kulkee...

Mulla on tuo tuplamoottorinen päivitetty 2xICA-j versioksi, jolla käytiinkin kausi aloittelemassa varovaisesti ja maltilla Vihdissä lumihankien keskellä.  ;)
Koneet oli vaan "vähän" epätahdissa ja kaasarit mitä sattuu, joten laite parkui ainoastaan ylärekisterissä kunnolla. 70 piikkisillä takarattailla tuli suoranpää aika nopeesti vastaan.  ;D
Homman Pitää Olla Hauskaa


 

Team Laine Verkkokauppa