Kirjoittaja Aihe: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt  (Luettu 249494 kertaa)

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #150 : 27.01.2013 16:34 »
Kaksi pataa, kuskin molemmin puolin...

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #151 : 27.01.2013 17:46 »
Toi Mese on kyllä todella huima härveli. Arvatenkin 3,0. Vai stroukattu isommaks?

Huipputeho Mesestä saadaan 7000rpm ja pyöritetään normisti 7500rpm, joten stroukkaus noilla pyörivillä massoilla on mahdottomuus. Tehoa on helppo lisätä tarvittaessa muuten, mutta ei taida pysyä kasassa enää...

Hyvä että tuo sub 40s laitekkin saatiin näemmä jo ratkaistua. Kavereilla joskus ollut 900cc (136hv) kone kiinni kartissa ja se oli kyllä varttimailillakin melko pelottava ajaa edes suoraan. Pitävämmät renkaat olis varmaan auttaneet. Meni muistaakseni Alastarossa 11,4s/185kmh koko matkan sutien ja kiemurrellen. Mutka-ajoa tuolla laitteella ei tarvinnut edes kuvitella.
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #152 : 27.01.2013 18:06 »
Onks sulla Otso omaa karttia? Vai pyörit vaan isänä huoltopäälikön roolissa muksuille?
Osaat tehdä asioita joten onko käynyt mielessä tehä itelles jotain hauskaa karttiradalle ellet ole tehnyt jo?

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #153 : 27.01.2013 18:10 »
 :) Voi veljet. Olisko tosta tupla-aixrosta jotain youtube pätkää?

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #154 : 27.01.2013 18:51 »
Onks sulla Otso omaa karttia? Vai pyörit vaan isänä huoltopäälikön roolissa muksuille?
Osaat tehdä asioita joten onko käynyt mielessä tehä itelles jotain hauskaa karttiradalle ellet ole tehnyt jo?

Jos olisin päällikkö, niin nukkuisin kesäöisin, eikä kädetkään olisi niin rasvassa... Karttinki on täysin vierasta touhua meille, ja kaikki aika menee uuden opetteluun pojun kanssa toistaiseksi. Hassua on kaivaa sahamotista 0,1hv suuruisia lisäyksiä, kun aiemmissa harrastuksissa kymmenetkin lisähepat ovat olleet merkityksettömiä. Ja vielä väitetään räpättien moottoreiden olevan epätasaisia.
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #155 : 27.01.2013 19:04 »
Videota tai muita kuvia tupla-Aixrosta ei tietääkseni netissä ole, bogasin tuon brittisaitilta jo pari vuotta sitten...


JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #156 : 27.01.2013 19:07 »
Otso, ei muutakun katsoen täysjarrullisia isoja autoja vaikka sivusilmällä jossei muuta.  ;D

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #157 : 27.01.2013 20:42 »
Otso, ei muutakun katsoen täysjarrullisia isoja autoja vaikka sivusilmällä jossei muuta.  ;D

Taidoillani on syytä keskittyä ensin ajamiseen ja joskus myöhemmin vasta tehoihin. Luulen et oikea aloitusauto olisi isolohkoraksu ensimmäiseksi pariksi vuodeksi. Noille näyttäis riittävän kisojakin vallan mukavasti. Tässä jo näinkin pienellä kokemuksella törmännyt aikuisiän karttinkin aloittajiin liian tehokkailla laitteilla ja silloin tahtoo ajolinjat ja oikeaoppiset jarrutukset/kurviajo jäädä taka-alalle...
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #158 : 27.01.2013 21:10 »
Totta, mutta hauskaa se on silti. Mä alotin myöhäis-ikäisenä kartingin ja oon 43v ja 105kg sekä melkein kaks metriä pituutta. Joten mulla ei olis missään luokkakisoissa näillä edellytyksillä mitään toivoa joten keskityn vain rakastamaani moottoriurheiluun eli rata-ajoon. En ota vakavasti, haluan vain pitää hauskaa.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013 15:22 kirjoittanut JariV »

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #159 : 27.01.2013 22:37 »
Joskus bongasin nettimotosta kartin, mihin oli soviteltu kawasaki er-6n pyörän moottori, jos en vääri muista niin oli hieman kutiteltu lisä tehon toivossa tuota moottoria. Oli muistaakseni ihan siistin näkönen peli. Kukaan nähny tositoimissa?

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #160 : 27.01.2013 22:58 »
Joskus bongasin nettimotosta kartin, mihin oli soviteltu kawasaki er-6n pyörän moottori, jos en vääri muista niin oli hieman kutiteltu lisä tehon toivossa tuota moottoria. Oli muistaakseni ihan siistin näkönen peli. Kukaan nähny tositoimissa?
Tätäkö tarkoitit? http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,6878.0.html
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #161 : 27.01.2013 23:31 »
Mä rakensin ton ja ajoin sillä jokusen kauden. Oli hiton hyvä auto. Kaverini omistaa sen nykyään. On siitä joku video olemassa Juutuubissa kuvattuna Pippossa.

http://m.youtube.com/#/watch?v=ueArM3dWIeM
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013 15:19 kirjoittanut JariV »

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #162 : 28.01.2013 00:58 »
Luulis RG500G:n neliö nelosen (square four) olevan tehokkaampana (no 2010 vuotisessa EM-luokan Supersportissa on yhtä paljon rykiä kuin laitetussa Gammassa) ja huomattavasti kompaktimpana sekä kevyempänä (42kg) parempi vaihtoehto karttiin, kuin möhköluokkaa oleva rivinelkku. Pakoputkien kanssa voi tietenkin olla hieman taiteilua. ;D

Tällanen: http://i9.tinypic.com/4gocflz.jpg
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #163 : 28.01.2013 08:08 »
Onhan se hieno, nelisylinterinen syöttölevykone:
http://www.youtube.com/watch?v=lniZg9NoTnw

Ei ehkä ihan huoltovapaa peli. Ei taida joka nurkalla olla moottoreita?
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013 08:17 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #164 : 28.01.2013 09:11 »
Lainaus
Pakoputkien kanssa voi tietenkin olla hieman taiteilua.
Yritäppä saada ne neljä makkaraa mahtumaan normipaikalle runkoon.  ;D
Hylkäsin jo kaksipyttyiset vaihtoehdotkin kun tulee liikaa tavaraa.

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #165 : 28.01.2013 09:52 »
Juu, melko monimutkainen kakstahdiksi tuo kone tietysti on. Melko infernaalinen meteli tuosta lähtee.

Tuokin oli tarkoitus ahtaa tai ilokaasuttaa, mutta onneksi saivat puhuttua ympäri. Ainakin toistaiseksi.
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #166 : 28.01.2013 10:38 »
Mäkin aikoinaan mietin kovastikin tollasen Gamman moottorin laittamista mikroautoon, mutta jätin se ajatuksen silloin. En muista syytä, miksi jätin mutta sikäli kun oikein muistan niin syitä oli useita. Toivottavasti joku osottaa mun silloisen päätelmän vääräks.

Ossip

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 295
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #167 : 28.01.2013 10:50 »
Mulla olis irrallaan yks 900cc honda turbolla varustettuna.. n.230-250 heppaa. Veis varmaan mikroa vähintäänkin riittävästi..   ;D

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #168 : 28.01.2013 13:10 »
Joku rivinelikko? Firebladen tms? Miten se on toteutettu? Männät vaihdettu? Ruiskulla? Hintaa?

Kerro lisää. Mulla on vakio 200hp ZX-10 Kawan täydellinen 1000km ajettu moottori jonka meinaan ahtaa. Turboa ja hilavitkuttimia en oo vielä ostanu, joten homma auki vielä. Jos sun motissa on vielä paljon käyttämätöntä potentiaalia niin se saattas kiinnostaa. Jos se sit taas on vaan vakion päälle lätkästy sarja ni se laimentaa mielenkiintoa.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013 15:31 kirjoittanut JariV »

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #169 : 28.01.2013 16:25 »
Joskus bongasin nettimotosta kartin, mihin oli soviteltu kawasaki er-6n pyörän moottori, jos en vääri muista niin oli hieman kutiteltu lisä tehon toivossa tuota moottoria. Oli muistaakseni ihan siistin näkönen peli. Kukaan nähny tositoimissa?
Tätäkö tarkoitit? http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,6878.0.html
Joo tämä se varmastikkin oli. :) Näitä kun ei tuskin joka ladon nurkalta löydy suomesta.

Mitenköhän speedwaypyörän moottori soveltuis kartiin? Suht kompaktin kokosia ja löylyäkin pitäis olla jonkinverran.

Ossip

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 295
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #170 : 28.01.2013 17:13 »
Jariv
Se on juurikin tuollainen puolivakio.. Puristussuhdetta laskettu paksulla kannentiivisteellä, kaasarit heitetty nurkkaan ja tilalla läppärungot ja megasquirt. Pientä puuhastelua vielä vaatii.. Lähinnä ruiskun sähköjen kanssa.
Tehoa sais varmaan enemmänkin mutta kytkimelle pitäis tehdä jotain radikaalia. Tuolla turbolla on kaasarikoneesta kilon paineilla jarrutettu 230hp
Ps. Firebladesta on motti kotoisin..
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013 17:25 kirjoittanut Ossip »

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #171 : 28.01.2013 20:30 »
Hep.
Mulle tuli joskus 20v sitten tollanen 500nen Gamma vaihdossa johonkin Nissaniin, kun oli leipassu heti konerempan jälkeen kiinni.
Purin sen ja öljypumpusta löyty ampiainen.  :o  ;D
Pistin kuntoon ja ajoin tasan kerran. Järjetön laite !!  8)
Laite myyntiin ja taisin pyytää liian vähän kun ostaja nosti sen ajamatta ja tinkimättä samoin tein pakuun.

Huom: Kun noita möhköjä karttiin laitatte, niin muistakaa että sillä kartilla pitää pystyä vielä ajamaankin siten että se kartti toimii kuten pitääkin.
Itse ratkaisen ongelman lisäämällä karting moottoreiden lukumäärää. (aikaisemmin tässä ketjussa kuvia, JariV jne nähneetkin) Esim Ilmajäähdytteinen Formula-A 100cc moottori painaa n 16kg ja antaa jatkuvaa tehoa alueella 9000-20 000rpm, huipputehojen ollessa n32hp. Näitä kun lyö karttiin kaksi, niin ollaan vasta 32kg:ssä ja tehoa 64hp, edelleen kierrosalueella 9000-20 000rpm. Tosin vääntöä on jo niin paljon että välitys voi olla melkeen mitä tahansa.  :o
Kokemuksesta voin sanoa että normaali etupontsa tulee vaihtaa sellaiseen joka painaa keulaa alas. (se tunne kun ratti menee veltoks suoran puolenvälin jälkeen..)

Jos tässä nyt vaan innostus nousisi, niin voisin askarrella mun kaksi 125cc TaG moottoria samaan runkoon, jolloin alkaa löytymään teho/painosuhde/ajettavuus niin kiitolliselta tasolta että oksat pois. (edellyttäen että nää munkaan viritykset kestää 3 kierrosta enempää  ;) )
Homman Pitää Olla Hauskaa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #172 : 28.01.2013 20:51 »
Oman edellisen auton kohdalla olin hyvin huolissani ajo-ominaisuuksista mutta hyvin se Gulf 650 toimi. Olihan siinä huonot puolensa, mutta enemmän hyviä ainakin mun mielestä. Kaveri oli haltioissaan siitä aikoinaan myös ja sitten se ostikin sen multa pois. Sillä autolla on ajettu jo 5 kautta ilman ongelmia radalla eikä se hidas ole. Josko sitä pistettäis ajamaan kunnon rattimies kovalla kokemuksella niin se vois olla mahdollista päästä sillä Lahdessa alle ton 40s. Minä ja kaveri ollaan vaan ylipainosii harrastelijoita.

Edellisestä autosta viisastuneena kokeilen nyt itselleni uuutta aluetta joka on jo sitä kuulusaa harmaata. Jos menee reisille niin aina voi funtsia muuta ja vaihtaa konetta. Joskin luulisin, että tän uuden vehkeen kokonaispaino saattas olla hyvinkin samaa luokkaa edellisen kanssa koska nyt teen asioita eri tavalla. Me tullaan radalle vaan kavereiden kanssa pitämään hauskaa ja nauttimaan kesäpäivistä moottoriurheilun merkeissä. Ei tää oo niin vakavaa.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #173 : 28.01.2013 23:13 »

Me tullaan radalle vaan kavereiden kanssa pitämään hauskaa ja nauttimaan kesäpäivistä moottoriurheilun merkeissä. Ei tää oo niin vakavaa.

Yllämainittu on kyllä ehdottoman tärkeetä !!   ;D
Edes kisaamisen ei tarvitse olla vakavaa ja silti pystyy ajamaan hyvistä sijoituksista. (kuten K-30 tiimiä seuranneet ovat varmaan havainneetkin..  ;) )
Homman Pitää Olla Hauskaa

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #174 : 29.01.2013 00:05 »
Hep.
Mulle tuli joskus 20v sitten tollanen 500nen Gamma vaihdossa johonkin Nissaniin, kun oli leipassu heti konerempan jälkeen kiinni...

Itse ajoin yhden illan 17v. ikäisenä kaverin isoveljen lähes pakasta vedettyä Gammaa (itsellä tuolloin 125 Gamma) ja jäin koukkuun. Muutama vuosi myöhemmin satuin saamaan lopputyöstäni suht suuren stipendin, josta puolet sai heti ja puolet valmistumisen jälkeen. Tuolla puolikkaalla ostin heti ajovarusteet ja Gamman. 8) Peli on edelleen tallessa, tosin hieman tuunattuna ja taisin edelliskesänä ajaa jopa yli 100km sillä yhteensä. Tänä vuonna ei kilometrejä kertynyt mittariin, kun pojun kanssa kierrettiin karttiratoja antaumuksella. Tuskinpa kilsoja kertyy tulevana kesänäkään, mutta pölyttyköön tallissa ja odottakoon parempia aikoja. Hauska laite, mutta käy kortin päälle...
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #175 : 29.01.2013 10:05 »
Lainaus
Laite myyntiin ja taisin pyytää liian vähän kun ostaja nosti sen ajamatta ja tinkimättä samoin tein pakuun.
::) (Kaduttaako vieläkin?)

Mutta varsinaiseen aiheeseen palatakseni pitää vielä kerran muistuttaa, että se keveys on ykkösasia, jos meinaa aikaa vastaan tapella. Lisäksi liika vääntö ja hevoset aiheuttaa sen, että ajamisesta tulee lähinnä keulimisen varomista ja suunnan ottamista seuraavalle suoralle. Perus karttiradalla kun sitä "urku auki" -osuutta ei niin hirveästi ole, joten joku 70hv kiidättää ne ihan kivasti. Oli sitten kaksi motoria tai yksi kompakti. Sitten pitäisi keksiä renkaatkin vielä...

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #176 : 29.01.2013 11:48 »
Mulla ei ole ollut ongelmaa eturenkaiden kanssa. 6" Dunlopin DDS/DES -kumit on olleet täysin riittävät. Takakumit olleet se ongelma.

Nyt kokeilen ensi kesänä Maxxis HT3-W 12x9-6 eli 9 tuumaa leveinä. Eli tuuma lisää leveyttä ja puoli tuumaa lisää korkeutta verrattuna perus takakumeihin. Sama seos kuin Maxxis HG3 joista tykkäsin aikoinaan paljon. Nämä siis taakse. Eteen Dunlop DES. Ja 6" vanteet tietenkin ympäriinsä 230mm leveinä takana.

Tosin muistan kyllä, että HG3 Maxxikset sai kyllä ajettuu loppuun melko nopeesti. Kovuusluokka on 60 joten on pitävät ja pehmeet eikä hirveen kulutuskestävät. Ajotavalla on merkitystä paljon. Yhtenä päivänä monta vuotta sitten otin Vihdissä "näytöstyylisen" ajopäivän ja ajoin saman päivän aikana silloiset taka-HG3:set uusista nahkoiksi 100 kierroksessa. Silloin edellinen autoni oli vielä F250-luokan mukainen.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2013 11:55 kirjoittanut JariV »

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #177 : 29.01.2013 17:51 »
Sirace,

kun puhuit tosta tupla-Aixrosta niin mainostit alkoholiversioita ja ahdettuja versioita. Tekeeks joku siis tota mottia valmiiks ahdettuna?

Vai tarkoitit että itse tekee ton muutoksen?

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #178 : 29.01.2013 18:17 »
Lainaus
Laite myyntiin ja taisin pyytää liian vähän kun ostaja nosti sen ajamatta ja tinkimättä samoin tein pakuun.
::) (Kaduttaako vieläkin?)

Se mikä laulaen tulee, se viheltäen menee.  ;D
Hankintahintakin oli niin pieni että pysty pistään halvalla myös eteenpäin.

Lisäksi liika vääntö ja hevoset aiheuttaa sen, että ajamisesta tulee lähinnä keulimisen varomista ja suunnan ottamista seuraavalle suoralle

Aamen!
Tietysti hauskanpitoon ylitehokas värkki on jees, mutta se onnistuu myös kovilla gummeilla. Oma hauskuutensa on myös askarrella järjettömiä laitteita.  ;D
Homman Pitää Olla Hauskaa

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #179 : 29.01.2013 22:03 »
JariV, Aixroon saa metanoli "kitin" jossa koneesta n. 65 hp, kamaa voidaan syöttää kertaluokkaa bensaversioita enemmän metanolin jäähdyttävän ominaisuuden vuoksi.

Woelfe ja Cyclone rakensi perumoottorista Mt. Everestin riippuliitimellä ylitystä varten mekaanisella ahtimella ja ruiskulla varustetun bensaversion josta irtoaa 95hp, täydellisen paramoottorin voi ostaa bolt-on pakettina varten http://www.flycyclone.com/home/, hinta on 19500 puntaa!  Ahtimen ja ruiskun saa varmaan halvempanakin hankittua ja tehdas auttaa muissa asiossa jos kiinnostusta riittää...

Suomessa joku mietti ahtamista turbolla ja kuulemma suht. helposti saisi 150hp jota hieman epäilen, ehkä muutaman sekunnin ajaksi kunnes jokin sanoo poks (voimansiirto, moottori, taka-akseli...)



 

Team Laine Verkkokauppa