Kirjoittaja Aihe: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt  (Luettu 249717 kertaa)

susi

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #180 : 30.01.2013 10:13 »
JariV, Aixroon saa metanoli "kitin" jossa koneesta n. 65 hp, kamaa voidaan syöttää kertaluokkaa bensaversioita enemmän metanolin jäähdyttävän ominaisuuden vuoksi.

Woelfe ja Cyclone rakensi perumoottorista Mt. Everestin riippuliitimellä ylitystä varten mekaanisella ahtimella ja ruiskulla varustetun bensaversion josta irtoaa 95hp, täydellisen paramoottorin voi ostaa bolt-on pakettina varten http://www.flycyclone.com/home/, hinta on 19500 puntaa!  Ahtimen ja ruiskun saa varmaan halvempanakin hankittua ja tehdas auttaa muissa asiossa jos kiinnostusta riittää...

Suomessa joku mietti ahtamista turbolla ja kuulemma suht. helposti saisi 150hp jota hieman epäilen, ehkä muutaman sekunnin ajaksi kunnes jokin sanoo poks (voimansiirto, moottori, taka-akseli...)



moi .se yritys joka remmi ahtaa aixron on järvenpääläinen viaber oy. jolla on kokemusta ahdetuista mm. yli 1000hp kiihdytys moottori pyöristä. kävin tehon mittauksissa oman aixroni kanssa siellä ja ne oli sitä mieltä ,että 150 hp. otetaan vielä luetattavasti koneesta irti. taka akselit ym. on sit kyseen alaist kamaa. sata heppaa ne ottaa koneesta todella varovasti ahtaen koska ne lentelee aikas korkealla niillä häkkyröillä.eikä siellä passaa koneen leipoo kiinni.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2013 10:18 kirjoittanut susi »

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #181 : 30.01.2013 11:04 »
Täytyypä lähestyä Aixroa. Tää kävikin mielenkiintoseks...

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #182 : 30.01.2013 19:29 »
Täytyypä lähestyä Aixroa. Tää kävikin mielenkiintoseks...

Kerro ihmeessä tännekkin mitä kertoivat, kun tiedät enemmän...  ;)

susi

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #183 : 30.01.2013 19:43 »
Täytyypä lähestyä Aixroa. Tää kävikin mielenkiintoseks...






aikoinaan kyselin useemman kerran maahan tuojan kautta aixron tehtaalta miten sais koneeseen lisää hepoja. niin vastaus oli aina suurin piirtein sama. ei todellakaan kertonut mitään virityksestä. koska ne muutenkin tiputti koneesta tehoja parin pahan onnetumuuden jälkeen. mm.pienempi kaasutin, kierrosrajotin ja pakoputki.

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #184 : 30.01.2013 20:20 »
Susi,

toi sun viimeinen kommentti oli aikalailla masentava. Mä kyllä kysyin Aixrolta ihan hulluja joten vastaus on isolla prosentilla ei. Mut sit jos sieltä löytyy joku pähkähullu saku joka innostuu mun ehdotuksesta niin sit olis pieni mahdollisuus olemassa. Kerron jos kerrottavaa tulee.

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #185 : 04.02.2013 11:04 »
No nih, viikonloppuna tuli tehtyy taas paljon. Runko muutettu ja vahvistettu ja moottoripukit tehty. Penkkikin on kiinnitetty. Takasiivenkin hommasin vaikka auto on muoviponttooneilla. Laitan siiven taaemmaksi ja alemmaksi kuin mitä F250:sissä oli. Paljon vielä tekemättä. Tankin ja akun paikka pitää vielä miettiä tarkoin jotta painopisteen saa pitkittäis- ja sivusuunnassa mahdollisimman järkeväks.

Ostin viime vuonna painopisteilyä varten neljä digitaalista henkilövaakaa mutta piruvie niissä on auto-shutoff -toiminto jota ei pysty ohittamaan. PRKL tarttee siis varmaan käydä ostamassa neljä vaakaa lisää... taidan olla foorumin ainoo joka omistaa sit yhteensä 9 henkilövaakaa  ;D

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #186 : 04.02.2013 15:15 »

:)
Mä meinasin tehdä saman kämmin vaakojen kanssa. Ikean kassajonossa tuli mieleen että ei perskuta: Eihän tää näillä digi-vaa´oilla onnistu, joten kiepsahdin vaihtamaan ne mekaanisiksi. (á 4,90)
Mekaanisien vaakojen kalibrointi kannattaa tehdä siten että menet itse jokaisen päälle ja ruuvaat säädöstä painon kohdalleen. (esim 78kg) Nollakohta kun tahtoo niissä vähän heittää.
Homman Pitää Olla Hauskaa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #187 : 04.02.2013 15:16 »
Ostin viime vuonna painopisteilyä varten neljä digitaalista henkilövaakaa mutta piruvie niissä on auto-shutoff -toiminto jota ei pysty ohittamaan. PRKL tarttee siis varmaan käydä ostamassa neljä vaakaa lisää... taidan olla foorumin ainoo joka omistaa sit yhteensä 9 henkilövaakaa  ;D
Itse tuli ostettua jo useampi vuosi sitten neljä henkilövaakaa tuohon tarkoitukseen ja oli todella vaikea enää löytää sellaisia missä ei tuota automaattista sammutusta ole. Pitkän hakemisen jälkeen löytyi suhteellisen tarkkoja perinteisiä viisarivaakoja tarvittava määrä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #188 : 04.02.2013 16:07 »
Ostin viime vuonna painopisteilyä varten neljä digitaalista henkilövaakaa mutta piruvie niissä on auto-shutoff -toiminto jota ei pysty ohittamaan. PRKL tarttee siis varmaan käydä ostamassa neljä vaakaa lisää... taidan olla foorumin ainoo joka omistaa sit yhteensä 9 henkilövaakaa  ;D
Säästithän paketit...eikun ens jouluun asti jemmaan ja annat lahjalsi anopille, vaimolle, äidille ja siskoille. ;D
Sitten vaan kyselemään joulun jälkeen mitä tykkäsivät lahjoista :o

PS:Et ole ainut.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #189 : 08.02.2013 09:42 »
Nyt löytyi se Ultimate-Outlaw kartti...



Onkohan nyt varmasti renkaita ja koneita riittävästi?
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #190 : 08.02.2013 09:45 »
... hydraulikytkimen tekoa, syylarin valintaa ja sen kiinnitystä, pakoputkia, rattiakselin runkotelineen siirtoa, sähköjä, yms yms... Puuhaa piisaa. No ei se kesäkään täällä vielä oo.

Voihan KIESUS, että niinku neljä moottoria ja neljät taka- ja eturenkaat??? Mitenhän tollanen mahtuu kääntyä? Mitäs MKR sanoo?

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #191 : 08.02.2013 22:27 »
Ei MKR ehdi kommentoimaan, se on jo luultavasti tallissa tekemässä jotain 4xLeopardia.  ;D

(Hurjan näköinen laite...)

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #192 : 09.02.2013 01:52 »
Tomi: Puoliks oikein. Olin tallilla, mutta nykersin kaksmoottorista jääratakuntoon.  ;D

Loppuu nuo kissaeläimet kesken tuommoiseen.  :o
Itseasiassa muistelen aiemminkin tuosta kuvia nähneeni ja vähän näyttää hinteliltä rakenteet. Liekö: Show but no Go-laite?
Homman Pitää Olla Hauskaa

caveman

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 92
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #193 : 09.02.2013 07:32 »
tuo vekotin on todennäköisesti ken tyrellin varhaista tuotantoa 8)

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #194 : 09.02.2013 07:57 »
Sama mielikuva mullekkin tuli. Olis kiva kokeilla ajaa tolla vekottimella. Veikkaan että 5 kierrosta riittäs.

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #195 : 10.02.2013 10:32 »
Mites tällanen?
Etelä-Afrikkalaiset rakentanu driftailukartin CBR:n koneella. Löytyy muun muassa kytkinpoljin ja leveät takarenkaat myös etupäässä. Linkissä alempana video Hayabusa kartista joka varmaan on linkitetty tähänkin keskusteluun jo joskus aiemmin.


http://automodified.co.za/untamed-drift-gokarts/



Lainaus
Drifting is on the up in South Africa. More and more guys getting involved in this great form of Motorsport, it is only time until we see one of these concoctions getting sideways around one of our local tracks. AutoModified brings you the latest backyard inventions to hit the drift tracks. Yes these are super gokarts and they can easily snap a speed of about 100km in just about 3 seconds.. Take that Ferrari!

This 1st gokart has a 600cc Honda CBR motor and produces over 120kw for a chase that ways as much as a old school tv set! Picture this… your TV set hitting 100 kilometers and hour in 3 seconds, ok I know that was a little bit over board.. But it sounded interesting at the time!
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #196 : 10.02.2013 13:41 »
Jaaa, kuussatanen cebari ja 120 kW...  ;D . Kuuspuokki koettu jo ja muuta piti saada aikaseks.

Kyllä noita voi tollaseks tehdä jos haluu driftailla. Mua ei kyllä innosta noi ollenkaan. Rata-ajosta ovat aika kaukana.

caveman

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 92
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #197 : 10.02.2013 18:58 »
miten olis zabel 700cc 2t moottori?olis kompakti ja ei se taatusti anemiaa pode ;D eikä vissiin niin pahan hintanenkaan

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #198 : 10.02.2013 20:22 »
Eipä näemmä joku käytetty motoripaketti pahan hintainen olekaan, mutta katsoppa mitä esimerkiksi pelkkä mäntä maksaa! Ei oo kovin halpaa huvia...

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #199 : 10.02.2013 21:07 »
Zabel, ATK,Maico... Kaikkien kanssa ongelmaks tulee että mikään ei kestä ehjänä tollasten mottien ympärillä. Tää kesto tuli huomattua jo kovaa kiertävällä KX500:sella. Ei yhtäkään ehjää ajopäivää...

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #200 : 10.02.2013 21:19 »
Lainaus
Ei yhtäkään ehjää ajopäivää...
Vahvistaa mun ajatusta entisestään 300cc KTM/GasGas/TM moottorista. Kyllä niistä sen 75hv+ irroittaa ja on kevyitä. Onkos muuten kenelläkään painotietoutta noista?

Eihän kenenkään nurkissa pyöris tommosta tältä vuosituhannelta olevaa moottoria tai koko pyörää? Arvatkaa vaan poltteleeko, kun runko on jo olemassa ja mottia (ja kevättä) vaille radalla...

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #201 : 11.02.2013 09:13 »
Moottorini painoa kyseltiin aiemmin.

Ilman pakoputkistoa ja vesiä mutta öljyt sisässä kokonaispaino on 64 kiloa. Ei paha tonniseksi, tosin magnesium-mottihan se on.

Edittiä jälkikäteen; pakoputkisto tuli valmiiks.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2013 19:39 kirjoittanut JariV »

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #202 : 12.02.2013 20:28 »
Tuli mitattua nurkkapainot ja yllätys oli aika suuri, härvelin saa hyvin lähelle kohtuullista balanssia pituus- ja sivusuunnassa.

Numerot:
Kuskin paino nyt 107,5kg
auto tankki puolillaan, ei vesiä 174kg
Kokonaispaino 281,5kg
VE 50,7%
OE 49,3%
Etuakselin painoprosentti 37,4%

VT 47,7%
OT 52,3%
Taka-akselin painoprosentti 62,6%

Syylariin vedet (karteille normaalipaikassa) ja lisää bensaa (vasemmassa ponttoonissa syylarin edessä matalalla). Kun noi laittaa nii ei ole todellakaan pahasti painot hakoteillä jakauman suhteen. Tosta tulee kiva auto.

Huiput olen välittänyt 200km/h 6. vaihteella 12.000rpm.

Pieniä viritystoimia tullut kanssa tehtyä ja oma arvio tehosta olisi noin 145 hevosvoimaa ja jos kokonaispaino olisi vaikka 285kg niin tehopainosuhde on 0.51 hevosvoimaa kilolle. Tosin vääntöpainosuhdetta ja sitkeyttä pitäisi myös jotenkin pystyä mittaamaan. No, radat näyttävät sen sitten ensi kesänä. Kenties kuski päättää myös varastaa ruokaa enemmän pupujusseilta...
« Viimeksi muokattu: 12.02.2013 20:48 kirjoittanut JariV »

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #203 : 16.02.2013 18:19 »
No niin, runko on värissä. Huomenna kaikkien tehtyjen irto-osien maalaus ja sitten alkaa niputtaminen ja sähkötyöt. Ainoo osa mikä on tekemättä vielä on imuilmakotelo. Oon vetkutellu sen kanssa kun ei tarttis paketin tulla juurikaan korkeemmaks enää. Kellään ideoita?

Tarkotus olis siis saada siihen imuilmakoteloon muoto joka paineistaa koteloa ajoviimasta.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #204 : 22.02.2013 22:16 »
Tässähän nyt on kuukauden sisällä päässyt käymään niin, että tallissa on sininen runko ja oranssi moottori startilla (300cc, 2t, 6v) on tulossa kohti Suomea.
Moottorin valintaa helpotti kummasti se, että konevelholla oli yllätyksekseni talli täynnä oranssia - saadaan se vääntökone kuulemma rokkaamaan yläkierroksillakin...

Enköhän mä tästä paketista saa jotain jännää aikaiseksi ensi kesälle.   ::)
(Kuljettajan laihdutuskuuri on tällä hetkellä niin kriittisellä tasolla, että piti käydä parturissakin)

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #205 : 22.02.2013 23:21 »
Kuulostaa hyvältä. Sitten eikun vaan suoraan pukkien ja muitten tekoon. Nähdään varmaan Pipossa ainakin jossain välissä.

Jos kaikki menee suunnitellusti niin oma rakennelma vois lähtee tulille huomenna.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2013 18:26 kirjoittanut JariV »

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #206 : 23.02.2013 10:31 »
Mallia maailmalta outlaw virityksistä.









^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #207 : 23.02.2013 22:12 »
Olipa miellyttävää nähdä noi kuvat. Maailmassa löytyy useampi positiivinen hullu, luojan kiitos..

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #208 : 24.02.2013 18:31 »
Jeesh, savut irtos. Ja ihan pakoputken päästä eikä mistään savulle kuulumattomasta paikasta. Hyvä fiilis.

spetz

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 320
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #209 : 24.02.2013 18:55 »
Onkohan noi porschen jarrut luokitellut? :P


 

Team Laine Verkkokauppa