Kirjoittaja Aihe: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt  (Luettu 249454 kertaa)

RaceReady

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
    • RaceReady
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #210 : 25.02.2013 09:32 »
En tiiä kuuluko tää tänne, mutta tämmönen KZ4 tuli rakenneltua viime talvena, voimaa nyt ei tietty hurjasti ole mutta iha kiva lelu



ja tästä lisää kuvia

https://plus.google.com/photos/112938062157169397200/albums/5848788381100007761
« Viimeksi muokattu: 25.02.2013 09:35 kirjoittanut RaceReady »
RaceReady - Racing Specialities
www.raceready.fi

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #211 : 25.02.2013 10:05 »
Tottakai tuo tänne kuuluu. Sehän ei ole mikään luokkapeli vaan omia virityksiä. Niistähän tässä polussa puhutaan.

Tältä näyttää oma vekotin nyt:


Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #212 : 25.02.2013 12:34 »
Tältä näyttää oma vekotin nyt:

Hyvältä näyttää ja onneksi sä olet niin pitkä että sä näet tuon koneen toisellekin puolelle.  ;D
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #213 : 25.02.2013 13:59 »
Joo, onhan se tottumattomalle silmälle korkee toi moottori. Tosin kaveri tuli eilen kattomaan tota kötöstystä ja sanoi että se on matalampi kuin mitä luuli. Ja heti kun autossa istuu kuski niin motti ei näytä ollenkaan häiritsevältä. Näin se sanoi kun mä istuuduin autoon ja olin ite samaa mieltä kun se istui mun autossa.

Nyt täytyy alkaa tekemään ilmanputsarikoteloa ja sitten vaan odottamaan ratojen aukeemista. Pippoon asetan itselleni tavoitteeks alittaa sen 40 sekuntia. Voi olla täyttä utopiaa jos tekemäni runkomuutokset ei toimi. Mutta jos toimii niin saattas olla ihan mahdollista jopa.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #214 : 25.02.2013 15:48 »
Nyt täytyy alkaa tekemään ilmanputsarikoteloa ja sitten vaan odottamaan ratojen aukeemista. Pippoon asetan itselleni tavoitteeks alittaa sen 40 sekuntia. Voi olla täyttä utopiaa jos tekemäni runkomuutokset ei toimi. Mutta jos toimii niin saattas olla ihan mahdollista jopa.

Tomi (Talja), laitatko Lahteen hakuun yhden MELUpäivän.  ;D Tehdään se melu hurraavasta yleisöstä kun nämä kaikki yksi ja kaksimoottoriset viritykset ym. Outlaw-vehkeet ovat kaikki samaan aikaan rata-alueella... mutta eri aikaan radalla. Pistetään kaikki laitteet viivalle ja katsotaan minkä verran se teho ja paino oikeasti vaikuttaa kierrosaikaan. Sitten meiltäkin voidaan luvata yksi Div-I -luokan Superkart rataan kiertämään. Normipäivänä tuota ei viitsi radalle tuoda kun kumminkin naapurit häiriintyy. Tuosta vois olla TV:n "Virittäjätkin" kiinnostuneita... jakson nimenä Karting-Special.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #215 : 25.02.2013 15:51 »
Eka kerta Outlaw/Superkart-kaluston esittelyyn vois olla viikkoa ennen juhannusta Raket Race Weekendin tauolla ja kisat voidaan pitää sitten syyskuun alussa Päijänne Cupin yhteydessä, kuten tuossa aiemmin jo lupailin. Syyskuuhun mennessä kalusto on varmasti ehditty ajamaan sisään...

Itse ajattelin muuten tehdä autosta hiljaisen version, ehkä Markon myymä "kultainen änkkäri" soveltuu siihen käyttöön?
Pitääkö toi Superkartti oikeasti pahempaa metakkaa kuin puolikas, tai peräti nelari?

Lainaus
Pippoon asetan itselleni tavoitteeks alittaa sen 40 sekuntia.
Sittenhän meitä on kaksi.  ;D
Laitellaan kuvatuksia sitten parin-kolmen viikon päästä kun on ehkä jo jotain kasassa...
« Viimeksi muokattu: 25.02.2013 15:58 kirjoittanut Tomi Talja »

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #216 : 25.02.2013 16:28 »
Eka kerta Outlaw/Superkart-kaluston esittelyyn vois olla viikkoa ennen juhannusta Raket Race Weekendin tauolla ja kisat voidaan pitää sitten syyskuun alussa Päijänne Cupin yhteydessä, kuten tuossa aiemmin jo lupailin. Syyskuuhun mennessä kalusto on varmasti ehditty ajamaan sisään...

Itse ajattelin muuten tehdä autosta hiljaisen version, ehkä Markon myymä "kultainen änkkäri" soveltuu siihen käyttöön?
Pitääkö toi Superkartti oikeasti pahempaa metakkaa kuin puolikas, tai peräti nelari?

Lainaus
Pippoon asetan itselleni tavoitteeks alittaa sen 40 sekuntia.
Sittenhän meitä on kaksi.  ;D
Laitellaan kuvatuksia sitten parin-kolmen viikon päästä kun on ehkä jo jotain kasassa...
Noilla Superkartin vakioilla ei saa ajaa esim. Hollannin Zandvoortissa, jossa ajoi esim. DTM:t muutama vuosi sitten. Sinne laitettiin nimenomaan noita "kultaisia" (tosin hyllyssä toi väri näyttää nykyisin olevan musta samalla mallilla  :P). Pari hopeen väristäkin kyllä löytyy. Kyllä toi änkkäri sopii siihen sun porkkanaan ja jos ei tule hiljainen niin laitetaan kaksi peräkkäin.  ;D
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #217 : 25.02.2013 17:22 »
Jos tällasia Superkart/Outlaw -tilaisuuksia järjestetään niin mä tuun mukaan. Ainoo asia millä on merkitystä mun poisjäämiseen on huono keli. En aja sateella ollenkaan.

Toi Virittäjät -juttu on kanssa mielenkiintonen. Luulis ettei Saloa tarttis kauheesti ylipuhua...
« Viimeksi muokattu: 25.02.2013 17:32 kirjoittanut JariV »

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #218 : 25.02.2013 19:00 »
Kuka rupee puuhaa virittäjät-specialia? Kontakteja luulisi Saloon löytyvän... ;)

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #219 : 25.02.2013 21:08 »
Mä tartten Salon yhteystiedot tai jotain. Mä voin alkaa hoitamaan tota. Hoidatko sinä Tomi tuota Pipon ratajuttua. Entäs Team Laine? Onko sulla toiveita?

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #220 : 25.02.2013 21:11 »
Mä tartten Salon yhteystiedot tai jotain. Mä voin alkaa hoitamaan tota. Hoidatko sinä Tomi tuota Pipon ratajuttua. Entäs Team Laine? Onko sulla toiveita?
Mä toivon että viikonloppu sopii ja Superkart tulee paikalle myös. Pitää varmaan hieman tihentää välityksiä...  :D
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #221 : 25.02.2013 22:24 »
En tiiä kuuluko tää tänne, mutta tämmönen KZ4 tuli rakenneltua viime talvena, voimaa nyt ei tietty hurjasti ole mutta iha kiva lelu

Täytyy kyllä sanoa että tuo istuu nätisti. Ajatelkaahan: Tuollanen siististi käyvä vaihteellisen 4T maksaa paltiarallaa 550-750€emeliä ja pyörii esim R120:sen ympärillä kahdeksikkoa.  Ja jos nuo kestää motossa röykytystä, niin miksei karteissakin...

Vai viikkoa ennen juhannusta? No voihan... Pitääkö mun nyt oikeesti alkaa rakenteleen sitä tupla Leopardia tms?  Mun tavoitteet on sitten paljon vaatimattomammat: Jos ilman (isompia) vammoja selviää.  ;D  ;) Vielä kun keksis jostain jonkun vähän ajettavamman rungon, johon sais enemmän kerralla bensaa mukaan kuin 4 litraa...   :P
Homman Pitää Olla Hauskaa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #222 : 25.02.2013 22:40 »
Nettimotossa on rullaava F250 myynnissä. CRG California -runko. Hintapyyntö on 880€. Ei kauheen kallis ja olis etujarrutkin. Kyllä sä MKR alat varmaan tarttemaan lisää jarrutehoo jos kaks Lepakkoa laitat voimanlähteeks.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #223 : 26.02.2013 02:49 »
Jaa... Hmmm. Täytyy nyt eka katsoa mitä tuosta "taka-pihalta" löytyy...

Kyllähän mulla on etujarrut olleet kiinni jo kahden ilma Formula-A:n yhdistelmän aikoihin.  8)
Homman Pitää Olla Hauskaa

RaceReady

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
    • RaceReady
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #224 : 26.02.2013 10:15 »
KZ4:sta, eli voimaa on 18hv, 4 vaihdetta. Noita koneita ja osia saa multa, laskeskelin että täydellinen kone ilman vaimenninta oli 650-700, sisältää siis myös moottoripukin, eli tarvitsee vain vaimentimen hommaamisen.
Ensi kesänä on tarkoitus kierrellä laitteen kanssa ratoja, ainakin tag suomensarjan yhteydessä.
RaceReady - Racing Specialities
www.raceready.fi

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #225 : 28.02.2013 08:25 »
No nih, vekottimen rakentaminen on loppunut. Sit sais tulla se kesä.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #226 : 07.03.2013 22:19 »
Noniin, jotain jännää tapahtuu täälläkin suunnalla. Saksasta tupsahti kotiovelle '13 mallin KTM 300exc motori hilppeineen ja sähköstartilla varustettuna. Motilla ajettu kaikkinensa 5h ja siltä se näyttääkin, eli uudelta. ;) Pikkuisen jännitti, että miten toi starttiviritys mahtuu elämään penkin kanssa. Ketjulinja ja motorin paikka kohdilleen, muovisuoja startista pois ja huokaisin helpotuksesta. Näyttäähän tuo mukavasti sinne sopivan, ei siis tarvi työntää...

 

Piti laittaa vähän päätä rattiin, jos menis ilta vähän lujempaa...



Sitten aletaan piirtämään moottoripukkia...
P.S. Keppi lähtee, tilalle joku vaijeriviritys. CKR:llä näytti olevan hyvän hintaiset DD2 vaijerivaihdeläpät valmiina. Ehkä kokeilen niitä.

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #227 : 08.03.2013 09:40 »
Ei näytä vaikeelta sovitukselta, tosin oma perspektiivini on tälläsiin juttuihin aika pahasti kieroutunut  ;D

Tosta tulee hurja peli. Oma on nyt kaikinpuolin valmis ja odottaa vaan kesää. Siirryinkin jo tekemään uutta projektia, joka on vanha Go-Ped moottoripotkulauta. Ollut täysin vailla huolenpitoa selkeesti ja kun mä sain sen niin kaikki oli rikki tai jumissa. No, siitä tulee nyt jotain hauskempaa. Se on melkein valmis jo, tänä viikonloppuna maalaan rungon ja niputan kasaan. Moottoriksi sovittelin 46cc Trevor Simpson Reed-moottorin johon värkkäsin vähän sitä sun tätä, mm. putkea ja porttausta.

THä

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #228 : 19.03.2013 22:50 »
Milloin joku sovittaa spewakoneen karttiin? Tai vaikka tuplana  8) Noin 30 kg kappale, sellaiset 70-80 hyvin hallittavaa heppaa per kone ja tuoksu joka vetää vertoja vajaatahtisille. Pystysylinterinen olisi helppo laitettavakin ja uudemmat lyhytiskut pyörii jonnekkin yli 11 krpm.

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #229 : 21.03.2013 06:08 »
Mikä on spewakone?

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #230 : 21.03.2013 08:00 »
Mikä on spewakone?
Spewa = spw = speedway. Lyhytiskuinenkin kone on aika pitkä ja sitten tarvitaan se kytkin erikseen eli vaatiin aika paljon tilaa tuokin. Metanoli osaltaan tekee hieman lisähaasteita rakentamiseen. Pakoputki vastaavasti olisi helppo laittaa. Toisaalta tuollainen kone on tehty todella lyhyeen ajoon ja haukkaa polttoainetta niin paljon että jää erät kartingissa aika lyhyiksi.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

THä

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #231 : 21.03.2013 20:39 »
Pystypyttyinen on aika kompakti, tosin en ole perillä onko noita lyhytiskuisina. No pyörii pitkäiskutkin kympin tienoille ja vanhempia koneita voi saada melko edullisestikkin. Voihan "kytkinakselin" laittaa minne haluaa, niin paketista saa kyllä melko kompaktin. Tai tekee suoravetoisen  :o  Jos iso V-konekkin mahtuu, niin eihän tuollainen ole mikään ongelma. Ainetta menisi about tuplat bensaan nähden, että ei nyt niin paha. Toisaalta tuollaisen koneen voisi kuvitella muuttuvan myös e85:sta polttavaksi aika helposti..

teppo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 301
    • skallio.com
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #232 : 21.03.2013 22:22 »
Eikös tuollainen ole muutettu katulilliseksikin. Jossain viime vuoden Bomber lehdessä taisi olla juttua. Laite on ollut myös näyttelyissä.
www.skallio.com www.sakal.fi icekart.skallio.com

THä

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #233 : 23.03.2013 14:09 »
Ei tuosta mitään muuta tietoa olisi? Kuulostaa mielenkiintoiselta, muttei ole tullut itselle vastaan. En kyllä kovin paljoa speedwaystä tiedä tai lajia seuraile.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #234 : 23.03.2013 17:14 »
Pystypyttyinen on aika kompakti, tosin en ole perillä onko noita lyhytiskuisina. No pyörii pitkäiskutkin kympin tienoille ja vanhempia koneita voi saada melko edullisestikkin. Voihan "kytkinakselin" laittaa minne haluaa, niin paketista saa kyllä melko kompaktin. Tai tekee suoravetoisen  :o  Jos iso V-konekkin mahtuu, niin eihän tuollainen ole mikään ongelma. Ainetta menisi about tuplat bensaan nähden, että ei nyt niin paha. Toisaalta tuollaisen koneen voisi kuvitella muuttuvan myös e85:sta polttavaksi aika helposti..
Uusin pitkäiskuinen GM on 86mm iskun pituudella ja lyhytiskuinen on 78,5mm iskun pituudella. Jawa meni konkurssiin, joten niitä koneita ei enää saa. Ei sitä kytkintä ihan minne tahansa voi laittaa, mutta kun on kahdet ketjut niin antaahan se vähän vapauksia. Tosin siitä huolimatta välityksiä voisi olla vaikea saada sopimaan kun ajattelee kuinka suurella takarattaalla speedwayta ajetaan. Suoravetoisena olisi hauska miettiä seurauksia kun kaasu hirttää pohjaan ja sammutusnappi ei katkaisekaan sytytystä. Teho meinaan riittää menemään vaikka lautaseinästä läpi. Polttoaineen kulutus speedwayssä on n. 50 litraa satasella.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

THä

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #235 : 23.03.2013 22:15 »
Aika helppona pitäisin kuitenkin kytkimen sovittamista, sen akselin kun voi laakeroida miten päin vain tai laittaa vaikka suoraan vetoakselin jatkoksi. Eihän takaratas yksin vaikuta nopeuteen, speedwayta ajetaan aika paljon isommalla takapyörälläkin... Kehänopeushan se määrää ja noissa ei taida olla paljoa eroa lajien välillä, tainno kartingradasta ja tehosta tietty riippuen. Myös tuo kytkinakseli tuo vapautta välittämiseen. Suoravetoisena kyllä pitäisi olla jo tappokytkin vaikka tuplana moisia tilanteita varten. Samoinhan se kytkinvaijeri voi katketa tai pää- tai työsylinteri pullauttaa tiivisteen, että sikälikin moisissa laitteissa olisi hyvä jonkin tyypin redundanssia jo olla ja miettiä nuo jutut ennenkuin se lautaseinä alkaa lähestyä. Käytetäänkö muuten karteissa tuplakaasuvaijereita, siis että on myös palautinvaijeri? Ei olisi huono..

Mulla on moottoripyörässä 60 hv ja 15 l tankki. Tuolla ajelee sellaiset 300 km nätisti, mutta jääradalla saa tankin tyhjäksi helposti alta sadan kilsan. Ei taida kartissa ihan samalla lailla voida urku auki ajaa mitä speedwaytä. Mutta viehän se toki ainetta jos tehoa käytetään, vaikka hyötysuhde on kyllä melko hyvä.

teppo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 301
    • skallio.com
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #236 : 25.03.2013 20:13 »
Takaratas mitoitetaan suhteessa renkaan kehään tai halkaisijaan.
www.skallio.com www.sakal.fi icekart.skallio.com

TA

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 256
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #237 : 26.03.2013 13:12 »
Ei taida kartissa ihan samalla lailla voida urku auki ajaa mitä speedwaytä.

Oman kokemuksen ja muunkin perusteella sanoisin, että kaasua painetaan aina silloin kun ei paineta jarrua. Mutkassa tosin avataan hieman hidastetusti ainakin tehokkaammilla vehkeillä. Jarrutusta ja mutkan apexia lukuunottamatta kaasu on melkeinpä koko ajan pohjassa. En sitten tiedä speedway-vehkeistä höllätäänkö niissä kaasua lainkaan vai väänetäänkö se laite vaan linkkuun mutkassa. Jarrujahan niisä kai ei ole.
eksyvä ei tietä kysy

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #238 : 26.03.2013 13:33 »
Ei taida kartissa ihan samalla lailla voida urku auki ajaa mitä speedwaytä.

Oman kokemuksen ja muunkin perusteella sanoisin, että kaasua painetaan aina silloin kun ei paineta jarrua. Mutkassa tosin avataan hieman hidastetusti ainakin tehokkaammilla vehkeillä. Jarrutusta ja mutkan apexia lukuunottamatta kaasu on melkeinpä koko ajan pohjassa. En sitten tiedä speedway-vehkeistä höllätäänkö niissä kaasua lainkaan vai väänetäänkö se laite vaan linkkuun mutkassa. Jarrujahan niisä kai ei ole.
Speedwayssä kaasu on toki pohjassa kiihdytyksessä ja suoralla, mutta kurviin mentäessä se käytetään nopeasti pois, jolloin saadaan perä irti. Tämän jälkeen kaasulla hallitaan luistoa ja täyskaasu ei ole läheskään aina se nopein tapa edetä eli pitoa haetaan koko ajan. Kaasua lisäämällä pito yleensä häviää ja kaasua löysäämällä se taas löytyy eli ihan kuten jäälläkin.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #239 : 10.04.2013 23:45 »
Tänään saapu noi leveet Maxxiksen takakumit ja voi jo sanoo että alkaa olla isot. Näyttäisivät olevan täydellisen kokoisia 230mm 6" vanteelle. Vaikka ovat nimellisesti vaan puoli tuumaa leveemmät niin todellisuudessa se on 1,5 tuumaa lisää. Melkoset kartin kumit. Innolla odotan että uudella autolla pääsee neppaamaan. Pippo tulee saamaan musta vieraan useesti, varsinkin kun mulla on sinne vapari ajokertoja   ;D


 

Team Laine Verkkokauppa