Kirjoittaja Aihe: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt  (Luettu 249446 kertaa)

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #270 : 13.06.2013 22:05 »
Tarkoitus olisi ajella lauantaina tauoilla ja sitten sunnuntaina tauoilla. Lördaakina on ehkä supermotojakin paikalla esittelemässä touhua.

Kävin keskiviikkona Porvoossa avaamassa koneen kyljen ja toivottavasti aikamoisen shimmiprikkakasan avustuksella se vaihdetähti ei enää ottaisi lämpöisenä lohkoon kiinni. Go Austria! (or India?).

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #271 : 14.06.2013 19:28 »
Iskee reissua päälle. Jää 2x moottorisen kiikuttaminen Lahteen tälläkertaa väliin. Lisäksi kun koko tiimi osallistuu ko reissuun, niin ei voi varamiestäkään lähettää...   :(
Homman Pitää Olla Hauskaa

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #272 : 17.06.2013 12:01 »
Videoo tapahtumista? Menikö 40 sekkaa rikki?

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #273 : 17.06.2013 13:30 »
Videoo tapahtumista? Menikö 40 sekkaa rikki?
Tomppa lupasi koostaa videota, mutta tällä kertaa keskityttiin vaan hauskan pitoon ja yleisön viihdyttämiseen, ei rataennätyksen rikkomiseen.
Eli ajeltiin vaan löysiä 43:ia.  ;D

Sitten kun aletaan alittamaan 40 sekkaa, niin ainakin itselläni pitää olla paaaljon tiheämmät välitykset, pystympi penkki kiinni, pari vuotta tuoreammat renkaat ja hieman vähemmän kuin vuosi ajotaukoa edelliseen kertaan. Nyt välitykset olivat n. 60km/h liian pitkät eli kierrokset tippuivat hitaissa kurveissa liian alas ja sitä myöden myös nopeus. Pitkä akseliväli ja pyörän kulmat myös näkyivät tiukoissa neulansilmissä etupään pidon menetyksenä. Toki takapäässäkin pitoa oli paljon vähemmän kuin SM-viikonloppuna jolloin rataennätyksiä yleensä tehdään.

Mutta se mikä oli pääasia, koneet pysyivät ehjinä (paitsi Tompan), kuskit pysyivät ehjinä ja kaikilla oli hauskaa... ehkä myös yleisöllä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #274 : 17.06.2013 13:47 »
Kovasti herätti laitteet kiinnostusta ja kaikenikäiset kävivät kyselemässä. Tää oli hieno juttu kaikinpuolin poislukien Tomin vaihteisto-ongelmat.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #275 : 17.06.2013 16:10 »
Lainaus
Mutta se mikä oli pääasia, koneet pysyivät ehjinä (paitsi Tompan)
Ei se loota toimivaa päivää ole nähnytkään. Kunhan saadaan vaihteet sisään vielä neljän kierroksen jälkeenkin, niin voi keskittyä rungon säätämiseen. Tosin, meni se pelkästään viitosvaihteellakin 43:sia ja oli vielä ihan kauhea ajaa.  ::)

Noh, sainpahan herroista hyvät kuvat ja videotakin... Julkaistaan tässä joku yö.

Kiitokset osallistuneille lainsuojattomille!

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #276 : 17.06.2013 17:40 »
VidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuveja
VidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuveja
VidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuveja
VidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuveja
VidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuvejaVidejooKuveja  ;D

Eeei, ei mul mikää kiire oo kuhan heti saa nähä  ;D
« Viimeksi muokattu: 17.06.2013 20:56 kirjoittanut JariV »

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #278 : 17.06.2013 21:27 »
Ei ehkä kuulosta mitenkään uskottavalta, mutta kun tuohon autoon hyppää sisään ja lähtee radalle niin tuota moottoria ei siinä vieressä edes huomaa. Sen kanssa pitää keskittyä ajamiseen ja pitämään se radalla. Ei nopein mutta tehonnälkäiselle sikahauska. Mutta nyt vois alkaa pikkuhiljaa alkaa kattomaan rungon säätöjä kohta, sunnuntain näytösajo oli vasta 5:s kerta radalla tolla, lauantain keikka oli 4:s.

Alotan varmaan kaventamalla autoa kautta linjan ja kokeilen ajaa myös ilman takajäykkäriä. Keulan korkeuteenkin pitää puuttua.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #279 : 17.06.2013 23:58 »
Kuvia!

Joutuubiin tulee videota sitten kun tulee.

Mietin tänään uudelleen vaihdevivuston ja eliminoin kaikki moottoripukin elämisestä ja lämpölaajenemisesta johtuvat asiat koneen ulkopuolelta. Testiä, testiä...

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #280 : 18.06.2013 07:15 »
Todella hienoja kuvia, kiitos.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #281 : 18.06.2013 16:51 »
Kiitos myös täältä hienoista kuvista, ihan joka luokassa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #282 : 19.06.2013 21:31 »
Raket Race Weekendissä tuli lauantaina ajeltua testiä välitauoilla. Sen jälkeen rakentelin vaihdesysteemin taas uusiksi. Eikä ne toimi vieläkään, tosin vähän paremmin kuin viikonloppuna ajellessa. Pykälät menee nyt nätisti alle 6000rpm päälle, mutta ylhäällä ei sitten ollenkaan. Kun ne pitäisi ihan oikeasti loksahtaa siellä 10krpm paikallakin kettuilematta. Kohta se on otettava lohkot erilleen ja mietittävä homma uudelleen. Aikamoisia synnytysvaikeuksia siis...


Kuva: Marko Haake

Ja nyt kun vauhti alkaa lisääntymään, niin sattui sitten samantien tällaista:



Siinä hetken aikaa Pippon pääsuoran päässä kuumien takajarrulevyn kappaleiden lennellessä kypärän ohi sinne sun tänne mietin, sen lisäksi että miten ja mihin se auto pysähtyy, että oliko ne keraamiset jarrulevyt näihin vauhteihin nyt kuitenkin ihan nappivalinta. Onneksi näitä on varalla. Kiinnitysholkit tosin karkasivat jonnekin nurmikolle...

*Huokaus*

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #283 : 19.06.2013 22:43 »
Ettei ongelma liittysi moottorin tärinään? Vai onko motissa tasapainoakseli? 

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #284 : 20.06.2013 07:21 »
Alkaa hieman kuulostaa jo samalta tilanteelta mitä mulla oli kun käytin Kawan KX500-mottia. Tosin motti itse toimi ja kesti mutta kaikki sen ympäriltä hajos.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #285 : 20.06.2013 08:59 »
Ainoo, että toi motti ei hirveemmin ajossa tärise.

Jännä että noi keramiikat on kuitenkin tehty periaatteessa kovaan ajoon ja niille jotka tykkää jarruja käyttää, kuten minä. Ajotyyli kun on semmoinen, että jarrun kanssa mennään myöhään ja aika pitkälle sisääntuloon, sekä passataaan auto kurviin sisään. Ilmeisesti toi levyn materiaali on sitten aika haurasta kaikille kolhuille ja värinöille ja levy on alkanut olemaan väljä keskiöön nähden. Lisäksi tuumin tuossa, että jarrutuksen aikana tapahtuva alasvaihtaminenkin aiheuttaa oman rytkimisensä siihen jarrulevyyn ja noin käy. Pitänee varmaan lisätä painoa autoon ja vaihtaa perinteiset levyt sinne tilalle. Kovin montaa kertaa en haluaisi noita levyjä hajoittaa. Tällä kertaa jaoimme 300€ neljään osaan. ::)

Renkaatkin kuluu sitä tahtia että voi morjens... Eilen päästiin taas astetta parempaan ajettavuuteen keulan säätöjen osalta, penkki siirtyy juhannuksen jälkeen hitusen taaksepäin.


Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #286 : 20.06.2013 12:02 »
Pitänee varmaan lisätä painoa autoon ja vaihtaa perinteiset levyt sinne tilalle. Kovin montaa kertaa en haluaisi noita levyjä hajoittaa. Tällä kertaa jaoimme 300€ neljään osaan. ::)
Paljonko on nykyisellään yhteispaino?
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #287 : 20.06.2013 12:46 »
108kg + 85kg

Positiivisena puolena näkisin, että samalla voi nyt sitten vaihtaa akselin astetta kovempaan versioon. Josko sen takapään sisäpuolen syömisen ja perän powersliden saisi kuriin.

« Viimeksi muokattu: 20.06.2013 14:53 kirjoittanut Tomi Talja »

maxiv

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 181
  • Kotirata: Lavinto
  • Runkomerkki: Energy
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #288 : 25.06.2013 23:15 »
Koskas Suomessa nähdään jotain tällasta... ;)   8)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pGgxmxRCEuk#at=27
- MarkoV

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #289 : 26.06.2013 12:44 »
Milloin ja missä vois nähdä niitä videoita?

Jaa? En oo koskaan kuullutkaan mistään tollasesta sakslaissarjasta mitä maxiv linkitti. Näytti hauskalta.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2013 12:47 kirjoittanut JariV »

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #290 : 26.06.2013 14:53 »
Milloin ja missä vois nähdä niitä videoita?

Jaa? En oo koskaan kuullutkaan mistään tollasesta sakslaissarjasta mitä maxiv linkitti. Näytti hauskalta.
Melkein jo luulin nähneeni Jarin tuossa videossa autolla nro 111.  ;D Oli niin saman näköinen ajokki.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #291 : 26.06.2013 17:30 »
Niimpä, heh. Ite kanssa huomasin kulkineen samanlaisuuden.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #292 : 30.06.2013 19:37 »
Ensimmäinen päivä kolmeen viikkoon kun olen kotosalla joutilaana. Siispä pistin rainan pätkät peräkkäin. Olkaat hyvät...

Outlaw karting @ Pippo 16.6.2013

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #293 : 30.06.2013 21:12 »
Näyttäis olevan ihan kohtuullinen kiihtyvyys tossa superkartissa kypärän heilumisen perusteella  ;)

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #294 : 30.06.2013 22:47 »
Näyttäis olevan ihan kohtuullinen kiihtyvyys tossa superkartissa kypärän heilumisen perusteella  ;)
Suurimpana syynä kypärän heilumiselle on makaava ajoasento. Lyhyellä radalla pitäisi katsoa hieman lähemmäksi kuin pitkällä radalla ja maatessa päätä on paljon hankalampi pitää pystyasennossa. Pitkällä radalla kun riittää että katsoo sinne muutaman sadan metrin päähän, joten pääkin voi olla niskatukea vasten melkein koko ajan.
Toki tuo potkii ihan kiitettävästi kunhan vaan kierrokset ovat yli 8500-14500 välillä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #295 : 03.07.2013 23:37 »
Kiitos videokoosteesta Tomi.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #296 : 04.07.2013 20:56 »
Tulihan taas muutama kierros ajeltua. Kovempi taka-akseli auttoi menoon kummasti ja keulan uudet kulmat paransivat menoa, eli nyt voi rauhassa "lasketella" menemään ilman kummempaa koheltamista. Vaihteet toimii matalilla kierroksilla, eli avataan koneen sivu vielä uudelleen. Kehitystyö jatkukoon, 2-3 sekkaa pitäis saada pois ja ainakin pari sekkaa tosta tulee toimivalla vaihdekepillä kun alkaa pääsemään oikeasti tehoalueelle. =)

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #297 : 13.07.2013 18:10 »
Hei sehän toimii! Euron vika, vaikea vaan ymmärtää tai saada kiinni. Siirtohaarukan jousen kun venäytti 4x normimittaansa ja laittoi takaisin, niin nyt se saattaa valintarummun loppuun asti kierroksillakin. Huonoilla renkailla 43s pintaan. Setit jäi vähäisiksi kun vaihteen siirtotangon rosterinen pinnapultti katkesti taas valinta-akselin sisälle - poraus- ja vastakierretappihommia vaihteeksi. Pitänee hommata kova pultti sinne.

Nyt voi alkaa virittämään.  Pyttyä ylös ja kantta alas. Tilataan myös iso kaasari ja kansikin ehkä... ;D

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #298 : 28.07.2013 05:59 »
Mä oon omaa kaventanut kautta linjan mutta en oo saanut kovissa jarrutuksissa esiintyvää rajua kiemurtelua kuriin. Jarrubalanssiakin säätäny taakse enemmän muttei sekään kauheen paljoo rauhota, eteen kun säätää enemmän painetta niin kiemurtelu tulee voimakkaammaks. Kulmatkin laserilla säädetty. Mikä vois auttaa? Keulan korkeus?

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #299 : 28.07.2013 10:18 »
Veikkaan että kiemurtelu syntyy pienestä etujarrujen liukkutumiserosta (etu-akselilla toispuolenen painopiste moottorista johtuen), koska ongelma vähenee kun painetta etujarruilta vähennetään jolloin takajarru hoitaa suuremman osan jarrutuksesta. Painopiste etuakseleilla pitäisi saada keskemmälle autoa joka ei ole helppo homma.






 

Team Laine Verkkokauppa