Kirjoittaja Aihe: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt  (Luettu 217251 kertaa)

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #300 : 28.07.2013 20:59 »
Noin toki luulisi olevan mutta etuakselilla painot ovat tasan kun mä oon kyydissä.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #301 : 28.07.2013 23:11 »
Pikku vinkkinä - eihän sulla vaan ole ne alumiiniset alkuperäiset raidetangot vielä kiinni? Aikanaan uudella CRG:llä oli ekassa kovassa vedossa vähän ylläriä, kun etupää meni minne sattui jarrun alla. Sitten vaihdettiin customiterästangot kiinni ja homma oli sillä hoidettu. Noi Energyn tangot tuntuu tukevammilta, mutta pitää silti jossain välissä tehdä jämäkämmästä tavarasta.

Pippoon tuli pitoa nyt viikonloppuna kun yli 100 Rotax-kilpailijaa jauhoi yhteensä yli 30000 kierrosta neljä päivää putkeen. Taidan mennä keskiviikkona radalle testaamaan pidon ennen kuin kansi laskeutuu.

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #302 : 29.07.2013 18:06 »
On ne alumiiniset kiinni vielä. Ja kun rattiakseli on siirtynyt enemmän vasemmalle niin ne ei oo edes samanpituisetkaan enää, toinen 10mm pitempi kuin toinen. Mutta vaikee kuvitella että toi olis se syy... ei se mahdotonta oo mutta vaan kuulostaa kaukaselta.

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #303 : 30.07.2013 23:15 »
No jarrubalanssi löytyi sit kuitenkin. Luulen että siinä oli kyse pitkittäisestä painonjakaumasta, nyt pysähtyy helkutin hyvin. Ajoin tänä aamuna Lappeenrantaan Kimi Circuitille ja tuli se paikka siis korkattua ensimmäistä kertaa. Makee rata ja todella upeita ihmisiä siellä, erityisesti yksi. Kiitokset Lappeenrantaan.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #304 : 01.08.2013 22:33 »
Tänään oli vähemmän sateetonta kuin eilen, joten piti ennen Pippon hiljaisia käydä kokeilemassa uudella rengassarjalla, muuten sama paketti kuin ennen. Sekuntihan siitä sitten lähti edelliseen verrattuna, kun yritti totuttaa itsensä Rotaxien myötä huomattavasti kasvaneeseen pitoon ja miettiä hieman etupään geometriaa siinä samalla uudelleen. Ekalla setillä mentiin kuin hyppykeppi, mutta siitä se sitten rauhoittui. 41.70 jäi parhaaksi kierrokseksi. Pitänee latailla data koneelle ja katsoa, että mikä olisi paras kierros sektorit yhdistettynä, kun oli muutakin populaa radalla ja välillä hyvälle kierrokselle tuli joku eteen. Positiivista taasen oli, että alle 42:sta pystyy nakuttamaan joka kierroksen 0.30s sisään. Jotain on siis vielä tallella...

Tehoa ja yläpäätä lisää, sekä kurveihin jostain vielä nopeutta autoa rauhoittamalla. Laitoin nopeusanturin kiinni ja 134 km/h näytti olevan kyytiä takasuoran päähän. Pikkuisen ollaan vielä jäljessä puolikkaan kyydistä. Huonona juttuna pitäisin, että nykyiset Brikkarin B-sarjan renkaat menee ihan silmissä, vaikka auto on kohtuu mukava ajella. Pitäisi varmaan kokeilla kovempia Brikkarin C-sarjalaisia, josko niissä pysyisi pinta paremmin.

JariV

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 286
  • Kotirata: Vihti
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #305 : 02.08.2013 05:45 »
Heti kun laitat kovempaa kumia alle niin se pito häipyy ja menee luistelemiseksi. Olikos radan pinta miten puhdas?

Lisääntyneen tehon kanssa melkeimpä sanoisin että miten olisi kaventamisen laita? Kulkeeko se enemmän kuin KZ2 vai F250-tyylillä? Miten helposti nostaa takapyörää?

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #306 : 02.08.2013 08:51 »
Kyllä siellä Rotaxit veti yli 30 000 kierrosta neljän päivän aikana männä viikolla, joten radan pinta oli varmasti puhdas. =)

Kyllä se kolmen setin säädön jälkeen alkoi menemään kuten pitääkin ja takarengas tuntui pysyvän nätisti ilmassa. Takajäykkäri jäi kokeilematta, joka auttaisi vielä rauhoittavasti tilanteeseen. Tiedä sitten mikä on oikeasti mikäkin ajotyyli, mutta ainakin kovalla pidolla mulla tuppaa menemään siihen, että käydään kurvissa terävästi kääntämässä ja sitten vauhdilla mutkasta ulos loivinta mahdollista linjaa. Huonolla pidolla voi sitten vähän ajella pyöreämminkin. Onneksi Anttila lähetti lisää jarrupaloja, niin ei pääse ajot loppumaan. Luojan kiitos noi Duralcanit kestää ihan oikeasti ajoa.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #307 : 10.08.2013 20:56 »
Tänään taas pari settiä vuokra-autoilun ja muiden autojen säätämisen lomassa. Tulipa huomattua, että jopas rata muuttuu kummasti viikon aikana ja taas piti etsiä uutta ajatusta rungosta - paras aika 42.20 ja muut kovat vedot siihen nurkille 0.20 sisään. Latailin mittarista datat koneelle, eikä tuossa nyt kovinkaan paljon moitittavaa ole. Jännä huomata, että edelliskerran 41.70 ajalla mutkanopeudet ovat olleet hiljaisempia, mutta silti jostain on saatu puoli sekkaa nopeampi kierros. Näkyy tulleen lähinnä viimeisestä mutkasta se suurin ero, plus jarrutuksista ja siitä onko 3. vai 4. vaihde sisässä. Suoranopeudet kasvoivat kun käpistelin kaasarin kauttaaltaan laihemmalle. Tässä vaiheessa täytyy jo todeta, että vaikka rungon saa menemään kuinka nätisti tahansa, niin se 40 sekkaa on sitten vielä aika kaukana...

Etupää ei vieläkään miellytä, laseroin sen taas uuteen uskoon ennen kuin poistuin radalta. Ehkä huomenna keksitään sitten lisää...

Ohessa vähän graafia tämän ja edellisen kerran ajoista...
(Alimpana oleva vihreä käyrä näyttää sen ajan menetyksen).
(Ajanottopiste on takakurvin jälkeen, joten kaksi loppupiikkiä on pääsuora ja takasuora.)
« Viimeksi muokattu: 10.08.2013 21:45 kirjoittanut Tomi Talja »

Mikko Savolainen

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #308 : 12.08.2013 13:05 »
No jarrubalanssi löytyi sit kuitenkin. Luulen että siinä oli kyse pitkittäisestä painonjakaumasta, nyt pysähtyy helkutin hyvin. Ajoin tänä aamuna Lappeenrantaan Kimi Circuitille ja tuli se paikka siis korkattua ensimmäistä kertaa. Makee rata ja todella upeita ihmisiä siellä, erityisesti yksi. Kiitokset Lappeenrantaan.

Olispa tienny ni olisin tullut paikalle, täällähän sitä LPR asustellaan. Kyllä tota puolikasta pitänee käydä vielä syksyllä ulkoiluttamassa.. Jääny nyt ajot, menny aika taloa ja tallia rakentaessa.
F250

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #309 : 01.09.2013 22:21 »
Kiitos JariV:n, nyt on lähes oravan mentävä kaasari koneessa kiinni, eli 41mm Keihin. Ajelin pukilla suuttimet sinne päin kuntoon ja loput sitten vauhdissa. Tuntuis tolleen äkkiseltään aika vinkeältä paketilta. Moottoripukkiin pitää tehdä pari palikkaa lisää, sitten motti kiinni ja kovaa ajoa.

"Savun hälvettyä tallista ja naapureiden lähes soitettua palokunnan paikalle, säädämme kaasaria entistä laihemmalle"  ::)

RaceReady

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
    • RaceReady
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #310 : 03.09.2013 13:01 »
Pitkän huuhailun jälkeen saatiin ZS160 kiinni ja savut ilmoille, pöörät alle ja raidetangot paikalleen niin lähetään toijalaan kokeileen miltä tuo tuntuu asvaltilla, jäällähän tuolla on jo käyty. Veikkaisin että välitykset vaan loppuu kesken....
Tässä pikku video https://www.dropbox.com/s/zs5lhjb5a3srj5l/Video%202.9.2013%2013.35.54.mov
RaceReady - Racing Specialities
www.raceready.fi

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #311 : 11.09.2013 21:20 »
Uudesta kaasaristakin alkoi löytymään järkeä kun vaihdoin ryyppyvivun uuteen. Nyt sitten pitää mennä suutinkauppaan kun valikoima loppui kesken ja tulppa väriltään lähinnä kevytmaitoa. Luojalle kiitos puristukset on jonkin verran limitistä yli ja öljyprosentti vähintäänkin riittävä. Tietty tässä vaiheessa on hyvä huomata, että nyt runko menee tosi kivasti ja voimaakin on lähes riittävästi, mutta pitoa pitäisi saada rataan lisää. 42s pintaan taas loppuun ajetuilla renkailla. Vaihdetaan Päijänne Cupin päiväksi uudet ja kokeillaan mihin päästään.  ;D Huomenna torstaina ajellaan ja kuvaillaan Pippossa...

vesagee

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 41
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #312 : 11.09.2013 22:22 »
Mulla ois aika paljon suuttimia Keihiniin, tais olla 172-205 välille kaikki koot ja suurimpia en tarvi ainakaan. Voit hakea multa töistä huomenna jos haluut. 

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #313 : 12.09.2013 23:07 »
Kiitokset Veskulle, saatiin lisää soppaa myllyyn. Kuvailtiin vähän videonpätkää tänään kaverin kanssa, tai ei niin vähääkään. Ainakin 25min yhtäjaksoinen setti radalla ajat jotain 42,5 luokkaa loppuun ajetuilla renkailla ja vähän säästellen. Onks se paljon vai vähän jos menee lähemmäs 20 l/h 6% menovettä kevyessä ajelussa?  ::)

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #314 : 12.09.2013 23:19 »
Ihan sopivasti menee soppaa ;D Räpätti vei msc:llä 9 lähdön aikana arviolta sen 15-20litraa ja kilsoja tuli kuitenkin yli 200  ;)

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #315 : 22.09.2013 11:09 »
GoPro-pätkä eilisen harjoitusosiosta.
http://www.youtube.com/watch?v=_ok2H1Cr7Z8

Vapaampaa ajelua 9min jälkeen.

Tuloksia aiheesta:

http://www.mylaps.com/en/events/958764

Täytyy myöntää, että pelottavan kovaa tolla wankelillakin pääsee.
(Tällä hetkellä on muuten yksi raakarunko työn alla  ::) )
« Viimeksi muokattu: 22.09.2013 19:53 kirjoittanut Tomi Talja »

Kartingmonster

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #316 : 22.09.2013 22:38 »
Kiitos hyvistä kisoista! Wankel ei tosiaan edusta kummoisesti itseään aikoja katsellessa. Takana oli 1 kpl Maxxis SLR ja 1kpl Bridgestonen YLB. Molemmat roskiksesta löydettyjä. Tungostakin radalla oli, en tainnut saada yhtään puhdasta kierrosta. Uusia renkaita säästeltiin Outlaw kisaa varten, jonka alussa tulikin sitten vettä kaatamalla. Suosittelen kyllä Tomi harkitsemaan wankkelia. Isompaa kaasaria tai jotakin muuta kuin 98 tankkiin ja wankkelikin voisi jo liikkua :)

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #317 : 23.09.2013 14:02 »
Menkööt tämä osioon "viritykset".  ;D

Kartingmonster

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #318 : 25.09.2013 08:49 »
Jahas. Pistetäänpä tännekkin, jotta saadaan porukkaa vapaaseen luokkaan

http://www.hankorental.fi/syyssurinat

· Vapaaluokka (TAG:it ym.):
Ikä: minimi 16-vuotta
 Paino: vapaa
 Renkaat: vapaa
 Moottori: vapaa
 Välitys: vapaa
 

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #319 : 05.11.2013 08:51 »
Kaverin kanssa filmattiin yksi päivä syksyllä, tässä tulos:
http://www.youtube.com/watch?v=k7FaMLZO_5w

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 331
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #320 : 05.11.2013 13:44 »
Kaverin kanssa filmattiin yksi päivä syksyllä, tässä tulos:
http://www.youtube.com/watch?v=k7FaMLZO_5w

Hianoo!!

Ensikesän kelejä odotellessa...

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #321 : 19.04.2014 22:48 »
Jahas, vehkeet alkaa kasaantumaan. 10h ajettu mäntä olikin jo päässyt yli kympin väljäksi, joten uusi mäntä sisään ja nippuun pikku muutoksilla. Tolleen äkkiseltään kuulostais sopivan kireeltä...

Maanantaina lähdetään kaverin kanssa Kouvolaan aloittamaan kausi, sikälimikäli kaikki lähtee pelaamaan.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #322 : 03.07.2014 10:14 »
Laitoin Formula 250 osioon tietoa Lahden viikonlopusta elokuulle.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #323 : 18.08.2014 08:36 »
Muistuttaisin kaikkia kynnelle kykeneviä ensi viikonlopusta. Jos ei ole lisenssiä (eli ei pääse Kitin kautta mukaan), niin ilmoitusta mulle. Kertalisenssikaavake on olemassa, joten sillä pääsee mukaan.

https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=3909&edit=0

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #324 : 15.06.2015 17:24 »

Tuli tollanen kuva intterwebissä vastaan. Tossa on jo asennetta ja yritystä.  8)
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: Outlaw viritykset ja muut keksinnöt
« Vastaus #325 : 06.09.2016 14:04 »
Taas olisi härökisailua luvassa Lahen suunnassa.  ::)

http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,18733.0.html


 

Team Laine Verkkokauppa